Kioti CX 2510
Moderátor: DYK
Re: Kioti CX 2510
Pořád dumám nad tím tandemovým vlekem…. určitě bude o něco lepší než jednonápravový… nicméně vidím tu pár věcí, co mě trochu znejisťují:
- nosnost 2 tuny (někde u stejného vleku uvádí 2,5t) …. spolu s váhou vleku cca 400 kg bych stejně s ohledem na max zatížení traktoru 2 tunami nenaložil vice než 1,6 tuny (odhadem)
- budu se také motat po zahradě, kde se ostře vytáčím, je otázka, co by s trávníkem udělaly ty dvě nápravy… počítám by šla jedna trošku “smykem”
- dle obrázku bude výkyv náprav minimální, takže v terénu to zase asi tak velký rozdíl nebude oproti jedné (samozřejmě bude lepší rozložení váhy)
- možnost to dát na SPZ … pokud by mě stavěli policajti, tak jsem v kélu už i s tím lehčím… pro nebržděný přívěs je dle TP limit 300 kg
… a nepočítám rozdíl 20 tis, za které bych mohl koupit něco jiného…
Na druhou stranu ta kola u té jednonápravy drží jen 4 dle mě ne úplně silných šroubech…. asi to ale stačí
- nosnost 2 tuny (někde u stejného vleku uvádí 2,5t) …. spolu s váhou vleku cca 400 kg bych stejně s ohledem na max zatížení traktoru 2 tunami nenaložil vice než 1,6 tuny (odhadem)
- budu se také motat po zahradě, kde se ostře vytáčím, je otázka, co by s trávníkem udělaly ty dvě nápravy… počítám by šla jedna trošku “smykem”
- dle obrázku bude výkyv náprav minimální, takže v terénu to zase asi tak velký rozdíl nebude oproti jedné (samozřejmě bude lepší rozložení váhy)
- možnost to dát na SPZ … pokud by mě stavěli policajti, tak jsem v kélu už i s tím lehčím… pro nebržděný přívěs je dle TP limit 300 kg
… a nepočítám rozdíl 20 tis, za které bych mohl koupit něco jiného…
Na druhou stranu ta kola u té jednonápravy drží jen 4 dle mě ne úplně silných šroubech…. asi to ale stačí
Re: Kioti CX 2510
Dobrý den,
Jenom vlastní zkušenost s tandemovou nápravou - mám ji na vyvážečce a krásně funguje v terénu a díky širším kolům jde při stejném zatížení v porovnání s jednonápravovou mnohem lehčeji - menší odpor.
Jenom vlastní zkušenost s tandemovou nápravou - mám ji na vyvážečce a krásně funguje v terénu a díky širším kolům jde při stejném zatížení v porovnání s jednonápravovou mnohem lehčeji - menší odpor.
Re: Kioti CX 2510
Tomu rozumím, to rozložení váhy je jasná výhoda. U té jednonápravy bych měl právě také to širší menší kolo, nicméně jen jedno. Já zase do těžkého terénu nejezdím, max nějaká lesní cesta, někdy navíc výmoly, mimo cestu do lesa se vydat neplánuji, všechno nakládáme u cesty - je to výhoda/nevýhoda lesu ve svahu….
Re: Kioti CX 2510
Ještě by mě zajímala jedna věc a to připojení hydrauliky ke sklopce.... mám tam 2 vývody ovládáné pákou, která se vrací automaticky do středové polohy, počítám, že hadici bych připojil na jeden z nich - horní (koukal jem trochu do návodu, ale úplně jsem to nepobral) Počítám, že při přitažení páky půjde olej ventilem ven a zvedne korbu. Nevím ale, co se stane, když se pak páka vrátí do středové polohy. Zůstane korba nahoře? A sklopení bude pak zatáhnout pákou v opačném směru? Nebo musím pří vyklápění páku držet a jak se vátí do středu, tak se korba sklopí? Jsem si říkal, že to bude jako u dodělávných vývodů k postrannímu mulčovači, kde jde olej jedním ven a druhým zpět.... ale tady je jen jedna hadice a lej musí jedním ventilem tam i zpět....
Re: Kioti CX 2510
To vyklápění jsem taky řešil u všech Kioti. Bude Tě to trochu štvát, když budeš spěchat.
Vyklopíš otevřením ventilu do rychlospojky ve které je hadice od vleku a sklopíš nepatrným přepnutím ventilu do druhé polohy. Vlek bude pomalu padat dolů, když otevřeš víc, bude se olej tlačit do druhé rychlospojky a tlakovat. Docela mne to štvalo, tak jsem to vyřešil tím, že jsem na výstupy rychlospojek dal dvě hadice spojené T kusem a jednosměrným ventilem. Funguje to tak, že v jedné poloze jde olej do vleku a ve druhé poloze přes jednosměrný ventil do nádrže a bere s sebou i olej z vleku, takže netlakuje rychlospojku. Blbě se to popisuje, zkusím to vyfotit, bude to jasné.
Vyklopíš otevřením ventilu do rychlospojky ve které je hadice od vleku a sklopíš nepatrným přepnutím ventilu do druhé polohy. Vlek bude pomalu padat dolů, když otevřeš víc, bude se olej tlačit do druhé rychlospojky a tlakovat. Docela mne to štvalo, tak jsem to vyřešil tím, že jsem na výstupy rychlospojek dal dvě hadice spojené T kusem a jednosměrným ventilem. Funguje to tak, že v jedné poloze jde olej do vleku a ve druhé poloze přes jednosměrný ventil do nádrže a bere s sebou i olej z vleku, takže netlakuje rychlospojku. Blbě se to popisuje, zkusím to vyfotit, bude to jasné.
Re: Kioti CX 2510
Super, díky. Už jsem mluvil i s pánem od výrobce a dá se to vyřešit i vypnutým motoru kdy pak čerpadlo netlakuje a olej se vrátí zpět původní cestou. Dá se to asi přežít ale tvé řešení zní zajimave
Re: Kioti CX 2510
Že Ti prodejce doporučil vypínat při spouštění vleku motor není teda nic moc.
Na fotce je můj adaptér.
A a B jsou samci do traktoru, C je samice pro valník a V je jednosměrný ventil.
Při vyklápění jde olej z A do valníku (ventil uzavřen), při spouštění jde olej z B do A volně a přidává se k němu olej z valníku. Tu hadici do B nech udělat o dimenzi menší, ať olej z valníku při spouštění teče rychleji. Já to vyřešil vložením plechové podložky s dírou cca 5 mm. Takto nemusíš vypínat motor, jenom držíš páku ventilu dolů a jedeš. Valník pomalu padá a nic se netlakuje.
Na fotce je můj adaptér.
A a B jsou samci do traktoru, C je samice pro valník a V je jednosměrný ventil.
Při vyklápění jde olej z A do valníku (ventil uzavřen), při spouštění jde olej z B do A volně a přidává se k němu olej z valníku. Tu hadici do B nech udělat o dimenzi menší, ať olej z valníku při spouštění teče rychleji. Já to vyřešil vložením plechové podložky s dírou cca 5 mm. Takto nemusíš vypínat motor, jenom držíš páku ventilu dolů a jedeš. Valník pomalu padá a nic se netlakuje.
Re: Kioti CX 2510
Na mojom Lovole si môžem nastaviť na hydraulickom rozdeľovači, či bude pripojený dvojčinný alebo jednočinný piest, čo je v tomto prípade sklopka. Tiež som sa to dozvedel až z čítania manuálu, takže možno že to pôjde vyriešiť aj jednoduchšie, ale aj amatérmá veru elegantné riešenie.HonzaKo77
LOVOL M354 G3, Vicon CM 165 séria 14034, Balíkovač 0870, Slniečková hrabačka, Fóliovačka na malé balíky
Farma Dolinka
Farma Dolinka
Re: Kioti CX 2510
amatér píše: ↑pát úno 17, 2023 1:29 pm Že Ti prodejce doporučil vypínat při spouštění vleku motor není teda nic moc.
Na fotce je můj adaptér.
A a B jsou samci do traktoru, C je samice pro valník a V je jednosměrný ventil.
Při vyklápění jde olej z A do valníku (ventil uzavřen), při spouštění jde olej z B do A volně a přidává se k němu olej z valníku. Tu hadici do B nech udělat o dimenzi menší, ať olej z valníku při spouštění teče rychleji. Já to vyřešil vložením plechové podložky s dírou cca 5 mm. Takto nemusíš vypínat motor, jenom držíš páku ventilu dolů a jedeš. Valník pomalu padá a nic se netlakuje.
Tak přímo to nedoporučil, uvedl to jako jednu z možných variant, která šetří čerpadlo, potažmo těsnění, před čímž varoval i technik při servisu, tato varianta se mi zdála být nejjednodušší a bezpečná bez použití dalšího zařízení. Vysvětlil přesně výhody a nevýhody těch řešení a doporučil ideálně bez nějakých detailů použití “mezikusu” s propojením obou vývodů, víceméně jak uvádíš přesně ty.
Moc dík za obrázek, nechám to takhle udělat, příjde mi to jako ideální řešení musím pohledat, kde to vyrobí, což by asi neměl být problém…
Jinak dnes jsem objednal ten vlek, bude to za jednonáprava 1,5 t, 130x240 cm s menším, širším kolem… přístí týden by měl snad dorazit
Pro moje využití bude postačující…
-
- Příspěvky: 651
- Registrován: ned bře 24, 2013 12:00 am
- Bydliště: Brno/Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kioti CX 2510
V Brně to udělá na počkání pokud mají komponenty Hydrocom, ale bude asi dražší. Pak dost hydraulických věcí jsou schopni udělat v J. S. C. Brno s.r.o.
Re: Kioti CX 2510
Jejda to se budu muset hochům od PL omluvit
Ještě máš jednu možnost, která bude asi nejjednodušší. Použij výstup z rozvaděčě pod podlahou, jeho joystick je na pravém blatníku a natahni dozadu hadici s rychlospojkou z toho jeho výstupu, na kterém je plovoucí poloha. Potom vlek sklopíš přepnutím do plovoucí polohy.
Ještě máš jednu možnost, která bude asi nejjednodušší. Použij výstup z rozvaděčě pod podlahou, jeho joystick je na pravém blatníku a natahni dozadu hadici s rychlospojkou z toho jeho výstupu, na kterém je plovoucí poloha. Potom vlek sklopíš přepnutím do plovoucí polohy.
Re: Kioti CX 2510
Metracek:
Ahoj, zdravím Tě.
U větších strojků, které mají dozadu dva výstupy se dá věc vyřešit i tak, že u jedné sekce propojíš krátkou hadicí obě rychlospojky.
Druhou sekci necháš pro vyklopení vleku. Když potřebuješ vlek spustit dolů, tak zapneš obě sekce a vlivem propojení té druhé není v systému tlak. Toto používám u většího, (DK60) a u malého (CK33) který má jenom jeden výstup mám ten adapter s ventilem.
Ahoj, zdravím Tě.
U větších strojků, které mají dozadu dva výstupy se dá věc vyřešit i tak, že u jedné sekce propojíš krátkou hadicí obě rychlospojky.
Druhou sekci necháš pro vyklopení vleku. Když potřebuješ vlek spustit dolů, tak zapneš obě sekce a vlivem propojení té druhé není v systému tlak. Toto používám u většího, (DK60) a u malého (CK33) který má jenom jeden výstup mám ten adapter s ventilem.
Re: Kioti CX 2510
Díky pánové za rady, asi nechám vyrobit ten “mezikus” tvého vzoru, zkusím to poptat v Brně, jak doporučil Martin V. Příjde mi to akceptovatelné a vím co a kam píchnout. Na ten rozvaděč pod podlahou raději pomýšlet nebudu, už teď z něj vedou další 2 okruhy dozadu, takže tak dole už je těsno :-)
Re: Kioti CX 2510
na obci mame taky kiota tenhle obtok taky zkusím vyrobyt kvuli sklapeni kary i kdyz vyhledove bude nosic kontejneru