Japonský rotavator
Moderátor: DYK
Re: Japonský rotavator
Googlil jsem typ DC110 nic takového jsem nenašel ani obrázek to je divné že nic. Motorový silikon "N" má úzký aplikátor tím se dostaneš do úzkých štěrbin.
http://www.autodoplnky-obchod.cz/siliko ... oCuOXw_wcB nevím jestli ti bude tento silikon stačit asi nemá aplikátor , Motorový silikon "N" má aplikátor , ale potřebuješ na to pistoli http://www.vtpshop.cz/armatury-c1/pisto ... cna-i4941/
Myslel jsem to tak,že když očistit od mastnoty obě části, že je smontuješ pak aplikátorem do mezery dáš silikon tolik co se vejde, výhoda máš na místě, pak prstem namočeným v mýdlové vodě zahladíš silikon. S fotek co jsem viděl, mohlo by to jít, ale fotky zkresluji velikost, tvůj způsob taky jde , ale je podstatně složitější. Silikon neteče , je asi jako žvýkačka, po hodině se ještě dá tvarovat rukou, silikon jde stáhnout z čehokoliv když je povrch mastný (olej motorový třeba). Silikon sám sebe spojí, když není povrch hladký a není mastný. Až zjistíš jak to funguje budeš používat i na jiných věcech.
http://www.autodoplnky-obchod.cz/siliko ... oCuOXw_wcB nevím jestli ti bude tento silikon stačit asi nemá aplikátor , Motorový silikon "N" má aplikátor , ale potřebuješ na to pistoli http://www.vtpshop.cz/armatury-c1/pisto ... cna-i4941/
Myslel jsem to tak,že když očistit od mastnoty obě části, že je smontuješ pak aplikátorem do mezery dáš silikon tolik co se vejde, výhoda máš na místě, pak prstem namočeným v mýdlové vodě zahladíš silikon. S fotek co jsem viděl, mohlo by to jít, ale fotky zkresluji velikost, tvůj způsob taky jde , ale je podstatně složitější. Silikon neteče , je asi jako žvýkačka, po hodině se ještě dá tvarovat rukou, silikon jde stáhnout z čehokoliv když je povrch mastný (olej motorový třeba). Silikon sám sebe spojí, když není povrch hladký a není mastný. Až zjistíš jak to funguje budeš používat i na jiných věcech.
Re: Japonský rotavator
Po zhlédnutí obrázku, tam musí být ještě jedno těsnění u ložiska, to první těsnění je určitě prachovka, proč by mazali hřídel s ozubením.
Re: Japonský rotavator
Ahoj, mám principiálně shodný rotavátor se středovým pohonem, který jsem teď rozebíral kvůli prasklému řetězu.
Závada bude nejspíš jinde než ji hledáš. Jak píše thovt teče ti to přes prachovku, těsnění olejové náplně musí být pomocí krytého ložiska, viz foto.
Pro snížení možnosti úniku je dobré dát poté náplň oleje s mazacím tukem (myslím A 00), radilo mi to už pár lidí a dělají to tak i v RVR při repasi.
Závada bude nejspíš jinde než ji hledáš. Jak píše thovt teče ti to přes prachovku, těsnění olejové náplně musí být pomocí krytého ložiska, viz foto.
Pro snížení možnosti úniku je dobré dát poté náplň oleje s mazacím tukem (myslím A 00), radilo mi to už pár lidí a dělají to tak i v RVR při repasi.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
Re: Japonský rotavator
Schimi píše:Ahoj, mám principiálně shodný rotavátor se středovým pohonem, který jsem teď rozebíral kvůli prasklému řetězu.
Závada bude nejspíš jinde než ji hledáš. Jak píše thovt teče ti to přes prachovku, těsnění olejové náplně musí být pomocí krytého ložiska, viz foto.
Pro snížení možnosti úniku je dobré dát poté náplň oleje s mazacím tukem (myslím A 00), radilo mi to už pár lidí a dělají to tak i v RVR při repasi.
A proč by nemazali hřídel s ozubením?thovt píše: Po zhlédnutí obrázku, tam musí být ještě jedno těsnění u ložiska, to první těsnění je určitě prachovka, proč by mazali hřídel s ozubením.
Ale to těsnění ložiska tedy bude taky v háji. Nevíš co to je přesně za ložisko?
Takže abych vyndal ložisko, je potřeba rozebrat obě strany s noži a pak hřídel vymlátit a půjde s ložiskem ven? Obě strany jsou shodné, tj. pravé i levé ložisko lze vyndat stejným způsobem?
Re: Japonský rotavator
A proč by nemazali hřídel s ozubením? Protože co se netočí na ložisku není potřeba tak mazat.
Nejdříve rozebrat špatnou stranu, nafotit, bude tam pryžové těsnění na něm je napsaný typ nebo O kroužek gumový .
http://www.gufero.com/
V tuhle chvíli je dost času na to, na ložiskách je napsaný typ a není problém koupit, japonci dodržují mezinárodní rozměry.
Nejdříve rozebrat špatnou stranu, nafotit, bude tam pryžové těsnění na něm je napsaný typ nebo O kroužek gumový .
http://www.gufero.com/
V tuhle chvíli je dost času na to, na ložiskách je napsaný typ a není problém koupit, japonci dodržují mezinárodní rozměry.
Re: Japonský rotavator
A ten řetěz prasknul asi proč? Už byl tak starý, slabý, málo namazaný? To je sice pravda, že se často doporučuje naplnit tukem A00 na místo převodového oleje, ale pak to mazání nemusí být tolik účinné, obzvlášť za chladnějšího počasí a musí se rotavátor provozovat větším výkonem z PTO. A jestli tam byl A00, tak prasknul řetěz možná i z tohoto důvodu. Já tedy pro A00 příliš nejsem příznivcem. Nebude-li skříň těsnit, i A00 se bude tlačit ven, to už jsem zažil s převodkou řízení na autě.Schimi píše:Ahoj, mám principiálně shodný rotavátor se středovým pohonem, který jsem teď rozebíral kvůli prasklému řetězu.
Pro snížení možnosti úniku je dobré dát poté náplň oleje s mazacím tukem (myslím A 00), radilo mi to už pár lidí a dělají to tak i v RVR při repasi.
Re: Japonský rotavator
Řetěz prasknul z několika důvodů - stáří cca 30 let (určitě bez nějakých výměn oleje apod, nejspíš také s určitým množstvím vlhkosti a tudíž vznik koroze s oslabením materiálu), dělal jsem s tím v dost suché zemi - má chyba, a ještě jsem to dost rychle pustil do země když jsem zajel do prohlubně. Stejně je to dělano na ty rozmočená pole a né na suchou neupravenou zem. Na řetězu bylo více mikroskopických trhlin http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=76463
Samozřejmě, že samotný olej bude mazat lépe, bude se lépe rozstřikovat a poté i stékat a tím i lépe třeba chladit tu hnací soustavu.
Na té hřídeli není co mazat, to je jen klasický tisícihran, na něm by to nemělo ani nikam chodit, akorát bys pak měl olej v úrodě. To bys mohl mazat i tu druhou hřídel co je uložena pomocí klínku.
Ano rozeber obě strany a poté přes dřevo do hřídele půjde jedno ložisko ven. Alespoň se podíváš jakou matlaninou je to po těch letech mazané
Pošli pak fotky.
Samozřejmě, že samotný olej bude mazat lépe, bude se lépe rozstřikovat a poté i stékat a tím i lépe třeba chladit tu hnací soustavu.
Na té hřídeli není co mazat, to je jen klasický tisícihran, na něm by to nemělo ani nikam chodit, akorát bys pak měl olej v úrodě. To bys mohl mazat i tu druhou hřídel co je uložena pomocí klínku.
Ano rozeber obě strany a poté přes dřevo do hřídele půjde jedno ložisko ven. Alespoň se podíváš jakou matlaninou je to po těch letech mazané
Pošli pak fotky.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
Re: Japonský rotavator
Bohužel nelze rozebrat jedna strana. Asi je zarezlá trubka s noži s hřídelem nasunutá na pero. Tak do toho mlátím, ani stahovákem nelze stáhnout. Takže naleju do toho petrolej na nechám působit do příštího víkendu.Schimi píše: Ano rozeber obě strany a poté přes dřevo do hřídele půjde jedno ložisko ven. Alespoň se podíváš jakou matlaninou je to po těch letech mazané
Pošli pak fotky.
Taky není jasný, jak je to s tím těsnícím ložiskem? Ta jedna strana co šla demontovat, tak tam je klasické ložisko 6307. Pochybuji, že by z druhé strany bylo těsnění, to by to ložisko nebylo v olejové náplni. Je na něm napsáno JAPAN. Žeby nějaký blbý Japončík tam dal ložisko bez těsnění? K tomu druhýmu se zatím nemůžu dostat. Chtěl jsem celý střed vyrazit, jak píšeš. To ložisko co vidím, akorát trochu zajelo dovnitř a konec. Vyrazit hřídel je možné z jakékoliv strany? A nebo jen z jedné? Že bych to vyrážel zrovna z tý co to nemusí jít?
Re: Japonský rotavator
Jak je prosím ten hřídel poháněn od rětězu? Není to vidět. Řetezové kolo je na tomto hřídeli co jsou i nože? Řetězové kolo na hřídeli drží jak? Není jasné jak se hřídel demontuje. Musí se demontovat nejdřív i řetěz? A hřídel se pak vysune i s řetězovým kolem? Tobě prasknul řetěz, tak zřejmě se hřídel jen vytloukl? Mám obavu, že mi hřídel nejde ven, právě kvůli nedemontovanému řetězu.Schimi píše:Ahoj, mám principiálně shodný rotavátor se středovým pohonem, který jsem teď rozebíral kvůli prasklému řetězu. http://postimg.cc/image/angma0gx1/
Re: Japonský rotavator
Ahoj, s petrolejem nemám zkušenosti. Ale osvědčená byla kofola. Já používám odrezovace ve spreji a fungují skvěle už po pár minutách.
A ty už si s tím dříve pracoval nebo je to po prvé od koupě? Je možný že se v tom někdo hrabal. To gufero by tam mělo jistě být už jen z logiky věci, aby se uzavřela ta olejová náplň kde má být a nevytekla ven jako se ti to stalo. Ložisko se mi zdá moc čisté na to ze by mělo být staré.
Řetězové kolo je na hřídeli nasunuté na tisicihranu a je větší než otvor pro ložiska, tudíž zůstane vevnitř. Ven se vyndává vrchem. Za ty roky to bude držet pěkně pohromadě. Prakticky by to melo jít z obou stran. A ten malý mezikus s noži u středu mas odsroubovany? Zkus ty dva kusy litiny odrazit od sebe a pakbys tu hřídel mohl vyklepnout i s těmi noži.
A ty už si s tím dříve pracoval nebo je to po prvé od koupě? Je možný že se v tom někdo hrabal. To gufero by tam mělo jistě být už jen z logiky věci, aby se uzavřela ta olejová náplň kde má být a nevytekla ven jako se ti to stalo. Ložisko se mi zdá moc čisté na to ze by mělo být staré.
Řetězové kolo je na hřídeli nasunuté na tisicihranu a je větší než otvor pro ložiska, tudíž zůstane vevnitř. Ven se vyndává vrchem. Za ty roky to bude držet pěkně pohromadě. Prakticky by to melo jít z obou stran. A ten malý mezikus s noži u středu mas odsroubovany? Zkus ty dva kusy litiny odrazit od sebe a pakbys tu hřídel mohl vyklepnout i s těmi noži.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
Re: Japonský rotavator
Ahoj, já jsem to koupil loni na podzim. Zrotoval jsem cca 200 m2 a pak jsem to odstavil a koukám, že se z toho valil olej. Letos jsem začal pátrat, odkud to teče a bylo to od toho guferového těsnění s plechem, jak píšeš, že je jen proti prachu. Jestli se v tom někdo před tím hrabal nevím, ale vzhledem k tomu, že ten malý mezikus co je přišroubovaný dokola 6x šroubem M8-16 a bylo tam papírové těsnění zřejmě originální, tak se v tom někdo těžko hrabal. To spíš ten tvůj stroj vypadá, že se v něm někdo hrabal, protože tam vidím místo těsnění červený silikon a mazací tuk.Schimi píše:Ahoj, s petrolejem ...... i s těmi noži.
Ale, že tam mám ložisko neutěsněné je možná divný. Oba malý mezikusy se středovými noži jsem odšrouboval, ale na tý jedný straně to šlo od sebe jen cca 5mm po bouchání do hřídele. Z druhé strany to bohužel nejde, neb se mi nepodřilo stáhnout nožovou rouru držící na hřídeli a peru. Ložisko je čisté, protože bylo jen v oleji a ne v tuku. Podle toho co píšeš, tak bych měl dát do hřídele větší ránu, aby to ložisko vyjelo ven? Při větší ráně mám však obavu, abych nezničil řetězové kolo. Ty tam máš gufero vedle ložiska a nebo nějaké speciální ložisko se zalisovaným těsněním na jedné straně ložiska? Co to je za ložisko, dá se někde koupit, běžná jsou s prachovkou, ale aby těsnilo olej z jedné strany, tak to neznám?
Jak pak stáhneš první vylezlé ložisko z hřídele? Drží dost na fest na hřídeli? Tedy asi jen stahovákem?
Jaké doporučuješ odrezovače ve spreji?
Díky.
Re: Japonský rotavator
Já to mám z RVR a oni to před prodejem kontrolují a měli to rozebráné. Po tel mi pak řádili jak to rozhodit. Stejně to tady píšu pak i tobě. Ložiska jsou jednostranné zapouzdřená to je běžná věc. Ta náplň uvnitř nevyvozuje žádný tlak, tak to vydrží. Ložiska mám origo Japan. No byly to rány abych to dostal ven. Par prken to nepřežilo. Ty sis můžeš pomocí tím stahovakem a vytlačit celou hřídel.
Na rezve šroubky jsem měl něco od Cinolu tuším penmen, ted mám MoS2, ale to je skoro jedno, bude I něco super od Wirtha. Případně to ještě zkus nahřát nad vařičem nebo fénem.
Oni s tím jezdili v blátě tak mě ta čistota ložiska zarazila, tím spíš když jsi tam neměl ani pořádně gufero. Anebo to drželo a až u nás na suchu to blbe chladilo a vyhřálo.
Na rezve šroubky jsem měl něco od Cinolu tuším penmen, ted mám MoS2, ale to je skoro jedno, bude I něco super od Wirtha. Případně to ještě zkus nahřát nad vařičem nebo fénem.
Oni s tím jezdili v blátě tak mě ta čistota ložiska zarazila, tím spíš když jsi tam neměl ani pořádně gufero. Anebo to drželo a až u nás na suchu to blbe chladilo a vyhřálo.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355
Re: Japonský rotavator
Jestli jsi to koupil jako repasovaný stroj, tak je možný, že ty ložiska tam dali v RVR. Vždyť cena v RVR je několikrát vyšší než bez repase. Já mám na obou stranách obyčejná ložiska. Divný, že to na jedný straně vůbec neteklo. Muselo to tedy těsnit tou "podivnou guferovou prachovkou s otvorem pro exentrický hřídel".Schimi píše:Já to mám z RVR a oni to před prodejem kontrolují a měli to rozebráné. Par prken to nepřežilo. Ty sis můžeš pomocí tím stahovakem a vytlačit celou hřídel.
Takže já teď do toho mlátil největší palicí co mám, přes špalík z tvrdého dřeva, a je to venku. Netušil jsem, že to chce pořádný rány, když jsem nejdřív viděl to tvoje omlácený prkýnko na fotce, netušil jsem, že je to již několikátý. Řetěz vypadá celkem slušně, už jsi někde ten s atyp roztečí někde sehnal? Stahovákem nejde náboj s noži sundat ani po týdením působení petroleje. Teď se snažím to vymlátit mimo stroj. Přes trubku, co tlačí na vnitřní kroužek ložiska a naproti mám zašroubovaný (né úplně) ten dlouhý šroub, co to držel na sobě. Už mám cca 6 mm, tak uvidím časem, jestli to sleze celý. Do tohodle musím totiž mlátit ještě víc, když se stahuje ložisko a ještě přirezlý náboj s noži na to hřídeli. Jestli máš fotky z demontáže hořejšku, kde je druhý řetězový kolo, k vůli montáži řetězu, tak dej fotky. Já mám totiž k tomu přivařený uchycení na tříbodový závěs, který tam někdo dodělával a vypadá to, že bez rozříznutí té DoDo konstrukce nepůjde se dostat k řetězu. Ale zatím snad se tam nebudu muset potřebovat dostat.
Re: Japonský rotavator
Tak musím přerušit mlácení, protože se zdeformoval šroub M14x1, který měl vytlačit hřídel při mlácení.
Zatím to je jen 15mm vytlačené:
Místo deformovaného šroubu tam strčím ocelovou kulatinu průměru 30mm, ale musím nejdřív převrtat otvor v ose na průměr 32mm.
Pak budu mlátit palicí dál a nebo bych to spíš nechal někde vylisovat, což by mohlo být účinnější. Jestli najdu někoho s lisem, aby se tam celá sestava vešla. Je to totiž dlouhý cca 700 mm.
Je to děs a hrůza....
Zatím to je jen 15mm vytlačené:
Místo deformovaného šroubu tam strčím ocelovou kulatinu průměru 30mm, ale musím nejdřív převrtat otvor v ose na průměr 32mm.
Pak budu mlátit palicí dál a nebo bych to spíš nechal někde vylisovat, což by mohlo být účinnější. Jestli najdu někoho s lisem, aby se tam celá sestava vešla. Je to totiž dlouhý cca 700 mm.
Je to děs a hrůza....