Kubota L1 245, atd.

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#16 Nový příspěvek od vendis »

Dík, zejtra doleju olej a uvidím.

Vývod je zapojený z Polska od Bosse. Čelní nakladač také.

Téma Kubota přečtu, ale jak jsem letmo koukal tak spoustu věcí nedokážu ani pojmenovat . . .

V.

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#17 Nový příspěvek od vendis »

Čau chlapi, dolil jsem a žádná změna, stejný jako v příspěvku na předchozí straně.

Traktor klapal asi hodinu, zvedání OK, dolu jdou pouze 2 sekce, třetí po milimetrech tak z 1/3 za pět minut.
Jako kdyby olej nebyl tlačen zpět do traktoru.
Po vypojení hadice a stisknutí zavíracího ventilu v koncovce vytéká olej "pramínkem" asi pět minut ( necelý litr )
a píst pomalu klesá až dolu.

Velký píst, malá váha korby, nebo vadí hadice - délka 3 m složená ze dvou ?

Koukněte na video na Rajčeti :

http://vendis2.rajce.idnes.cz/Kubota_L1/

Téma - dotaz od Bielana jsem pročetl, podle mého nemám špatně zapojeno. Počkám na odpověď od Terablicka.

Vývod oleje zapojen od Bosse pod sedačkou. Bylo mě vysvětleno že spínačem jdou ramena nahoru a potom začne sklápět.
Tohle je OK. Spínačem dolu, spouští, ale dolu jen 2 sekce . . .
Ovládání ramen pákou odpojeno, Monroematic také. Ovládání pravého ramene spínačem.
Máte to někdo zapojeno stejně a spouštíte bez problémů ?

Rozvaděč čelního nakladače zapojen pod traktorem, na trubce od čerpadla pod sedačku.
ovládání OK, chodí i celkem rychle.

Na jaře bych koupil jednosekční jednočinný rozvaděč :

https://www.technikaprofarmu.cz/rucne-o ... dno--inne/

napojil na stávající na výstup N a vyzkoušel.

Funguje tento rozvaděč takto - páka - do válce - bez páky - volno z válce ?

Pomůže to ? Moc tomu nevěřím. Hadice bude dlouhá 5 m.

Za názory a odpovědi předem dík.

A do Nového roku všechno nej . . .

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Kubota L1 245, atd.

#18 Nový příspěvek od kucmar »

Hele, když říkáš že máš čelní nakladač, proč nevezmeš( nezkusíš)olej třeba ze zvedání čeláku? Prodloužit hadici, napojit a uvidíš. Tento stejný problém jsem řešil na Kubotě L 2402- stejný problém jako tvůj. Zvedl jsem bratránkovi vlečku a dolů ji dostal pouze po vypustění oleje. Když byla naložená, vlečka sedla vcelku rychle. Prázdná- problém. Problém dodnes nevyřešen. Jelikož si bratránek koupil Case, tak už to myslím ani neřeší. Já jsem měl na L 1802 mailer z multikáry a tam to chodilo s tím tvojím zapojením bezchybně. Akorád si musel čekat na vyjetí- spadnutí ramen( priorita). Poté jsem si namontoval samostatný rozvaděč do tlakové trubky vedoucí do zadního rozvaděče a bylo po problému.
Ten problém nastává s největší pravděpodobností v tom, co jsi napsal. Tenké hadice, velký píst, hodně oleje, malá váha korby, atd.
S tím rozvaděčem budeš mít trošku problém, protože nemá pravděpodobně tlakově zatížitelný výstup. Víc by ti řekli kluci od hydrauliky, nebo se podívej do této sekce. Tam je o tom napsáno dost.

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#19 Nový příspěvek od vendis »

Ano, mohu vyzkoušet z rozvaděče čeláku. Jak zapojím ?

Olej do pístu vezmu z A, B na vracečku společně s T z rozvaděče ?

Nebo B zaslepím ?

Páka jeden směr - zvedám, páka druhý směr - otevře A - olej z pístu jde vahou korby zpět

Vyzkouším asi za měsíc.

K tomu plánovanému rozvaděči - v popisu je tlakově zatížitelný výstup uveden, ale myslím že ho potřebovat nebudu.

Napojím ho na stávající rozvaděč, který výstup N má. Je to tak správně ?

Obrázek

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota L1 245, atd.

#20 Nový příspěvek od ladiki »

vendis: hlavní problém máš v zapojení od Bosse. To, že to předělali na elektriku a ramena je jejich hloupost. Ono to umožnuje i původní monroematic. Jenže se s tím nikomu nechce hrát, tak raději vyškubou dráty a zjednoduší to.

Hydrauliku na kubotě je potřeba udělat tak, aby se okruhy nespojovali s jejich origo zapojením. Pak nastane bastl, který máš ty. To, že Ti to funguje na tlačítka, podle mě zapojili vývod na ovládání pístnice jednoho ramene, které ve spojení s rotavátorem automaticky koriguje horizontální polohu. Tobě tam vrazili rychlospojky jakože na sklápění a to je špatně. Na tomto okruhu jsou malé průřezy a proto korba nejde dolů.....

Další kravinou je zapojení, kde musíš čekat, až se zvednou ramena a pak teprve začne sklápění.

Doporučuju hydrauliku na "zadku" traktoru celou vyhodit a začít znovu. Vzít na trubce od čerpadla nový vývod, zapojit rozvaděč dle počtu okruhů a fcí, které požaduješ a přes zatížitelný N vývod se napojit zpět na origo rozvaděč kuboty.
Zkrátka nemíchat to dohromady........

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#21 Nový příspěvek od vendis »

Zdravim po pár měsících, konečně jsem se dostal k výměně rozvaděče a změně zapojení, ale bohužel stále :nene:

Prosím o radu co s tím, vůbec nevím a rád bych toto konečně vyřešil.

Nový rozvaděč je tento :

https://www.technikaprofarmu.cz/rucne-o ... nou-sekci/

Zapojení zde :

Obrázek

- výstupy z rozvaděče - T a N ( včetně šroubení HPCO ) spojeny přes téčko a zpět do pokračování hydrauliky traktoru.

Dřívější výstup na sklápění pod sedačkou zaslepen - původní zapojení popsáno v předchozích příspěvcích.

Chodí to následovně - čelák - 2 sekce, funguje bez problémů, zadní ramena také.

Řeším pouze pravou páku - jednočinnou sekci :

- k sobě - zvedá OK - při celém vysunutí pístu hadice tlakuje

střed - nic

- od sebe - čekal jsem že korba půjde dolů ale NE, jde také nahoru - ale při celém vysunutí hadice netlakuje

Dolu jde korba pouze když vypnu motor a držím páku - od sebe - a stejně jako s původním zapojením - první sekce dobře, pak minutu nic, pak druhá sekce trvá další minutu a třetí sekce za několik minut po milimetru jen do půlky.
Dál ani ťuk.
Změna je jen to že dolu jde korba pouze při vyplém motoru - dříve i při chodu,
tlačítkem ramenou dolů.

Prosím poraďte, co s tím ?


Předem dík, VS

peyrak
Příspěvky: 1270
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Kubota L1 245, atd.

#22 Nový příspěvek od peyrak »

vyhoď ten T kus a z N to pošli do rozvaděče od ramen, hadice z T výstupu musí jít do převodovky bez jakéhokoliv odporu v cestě, takhle ti to nemůže korbu pustit dolů když je tam ten tlak proti

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1976
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Kubota L1 245, atd.

#23 Nový příspěvek od RoKur »

Peyrak Ti to popsal dobře a tady máš schéma toho co ti popsal.
Ten výstup C uvedený na obrázku je výstup N na Tvém rozvaděči.
Pokud je nějaký tlak na výstupu T, tak ti hydraulika začne blbnout.
Tím, jak jsi to propojil s tím výstupem N, který je tlakově zatížitelný výstup, tak jsi tam právě ten tlak přivedl.
Obrázek

Ze vstupu P jde olej a tlak do výstupu N (C). Z B, nebo z A jde olej do T. a tam již nesmí být žádný tlak
Vendis prostě to zapoj podle toho a bude Ti to chodit jako švýcarské hodinky.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#24 Nový příspěvek od vendis »

Dík za rady :) , už vim kde je chyba.

Asi za týden koupim hadici a pak to přepojim.

Pak napíšu jak to dopadlo . . .

VS

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota L1 245, atd.

#25 Nový příspěvek od ladiki »

to vendis: co Ti přitom všem dělají zadní ramena? Zajímá mě kam připojíš hadici z N nového rozvaděče? Podle mě to nemáš pořád dobře, už jsem Ti to jednou psal...... :-/ :jazyk:

Sním své boty jestli se pletu :) Na první straně tohoto vlákna máš dne 27. prosince 2016 tři fotky. U té poslední máš napojenou hadici. Vedle je kruhové víčko se dvěma M8 šrouby. A tam je právě přívod od čerpadla-musí tam být zespodu trubka od čerpadla. Je tak?

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#26 Nový příspěvek od vendis »

Peyrak, Rokur :

- chápu - vrátit T zpět do převodovky ( na schématu nádrž ) - ale kam přesně zapojit ?
Koukal jsem ( fotky a popis níže ) a nevím, četl jsem v jiném tématu třeba dozadu do nalévacího otvoru,
nebo místo vypouštěcího šroubu, nebo ne ?
Nebo do kruhového víčka s tlustou trubkou, to by měla být zpátečka ?
Do toho se mi nechce, nebo nemám jinou co nejjednodušší možnost ?

ladiki :

- zadní ramena i čelák fungují, ale je možné jak jsem četl jinde, že při současném zvedání ramem se čelák zastaví

- nyní mám zase špatně zapojeno, popis výše, spojil jsem N s T, dále to vede pod sedačku,
jak píšeš - kruhové víčko na fotce z 28.12.
( důvod - absolutní neznalost - myslel jsem že pod sedačku je nádrž oleje když tam vede T,
taky podle toho původního zapojení z Polska. Alespoň vidím že se mám ještě hodně co učit )

V příštím týdnu bych to rád přepojil.


Foto :

Obrázekfree uploadcertificity.com

- slabá trubka - výstup z čerpadla, přerušena na první rozvaděč, dále pokračování dozadu pod sedačku

- silná trubka - zpátečka do převodovky - je to tak ?

Obrázekscreencastcertificity.com

- kruhové víčko se silnou trubkou

Obrázekupload gambarcertificity.com

A jedna starší z kondiční jízdy.


V.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota L1 245, atd.

#27 Nový příspěvek od ladiki »

proto se Ti to snažím vysvětlit :friends:

To kruhové víčko se silnou trubkou je jen zpátečka z převodovky zpátky do čerpadla. Ale stejné víčko, máš i pod sedačkou a to je přívod od čerpadla-tenší trubka.
Všechno to píšu proto, aby Ti hydraulika chodila jak má. Kubota jako jediná z japonců má ty kruhová víčka a to připojení usnadňuje. Jen je dobré to respektovat a pak bude vše chodit jak má. Poláci na to serou a zapojují to blbě.......

Dávej sem fotky........taky mrkni do vláka Kubota, tam jsem dával fotky zapojení rozvaděče pro Kubotu....

PS:ve strakonicich má žena rodinu, tak se někdy zastavím :idea:

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#28 Nový příspěvek od vendis »

ladiki - SZ

Uživatelský avatar
vendis
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2011 6:21 am
Bydliště: Strakonice

Re: Kubota L1 245, atd.

#29 Nový příspěvek od vendis »

Zdravim, zde na fóru jsem od uživatele Raserj koupil špalíkovač.

Hlava je jednorotorová, vyrábí je uživatel Jarda avsop.

Včera jsem vyzkoušel na pár suchejch větvích pr. asi 4 cm.
Suchý jen na zkoušku, jiný nebyly po ruce. Rázy celkem velký, hned jsem dostal přes ruku :)

Tak jsem dneska provizorně prodloužil násypku, namontoval opěrný kolečko a malá kolečka pro lepší manipulaci.
Namazal řetěz a hlavně vyzkoušel na čerstvě uříznutej vrbě pr. opět asi 4 cm.
Rázy žádný, pěkně vtahuje, spokojenost velká.

Nyní bude používán jen příležitostně, až za rok bude chroupat prvních 200 ks topolů.


Obrázek


Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“