Yanmar 155DF
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yanmar 155DF
Pořád jsem přemýšlel nad využitím monroematic snad česky vyrovnávače. Je to podle mne jen vychytávka, která by mohla časem "zlobit".
Když budu jezdit při orbě v brázdě, tak podle toho nastavím i pluh. jindy je pole rovné a když jedete po křivém tak stejně musíte obdělávat "nakřivo". Pak snad práce s kosou (bubnovkou, mulčerem apod), která by kosila vedle stroje. Jinde ten efekt využitelnosti nevidím. Třeba se mýlím a jsem ze staré školy.
Když budu jezdit při orbě v brázdě, tak podle toho nastavím i pluh. jindy je pole rovné a když jedete po křivém tak stejně musíte obdělávat "nakřivo". Pak snad práce s kosou (bubnovkou, mulčerem apod), která by kosila vedle stroje. Jinde ten efekt využitelnosti nevidím. Třeba se mýlím a jsem ze staré školy.
Re: Yanmar 155DF monroematic 1
Monroematic 1
Měl jsem v plánu podat o tomto systému ucelenější informaci, ale když už se to tady načalo, tak aspoň kousek.
Úkolem systému má být udržení neseného nářadí v požadované poloze bez ohledu na náklon traktoru.
Pracuje ve dvou rovinách
na této fotografii je vidět přední část ovládacího panelu, s ovládačem pravděpodobně potenciometrem, kterým se nastavuje výška nářadí, respektive hloubka do které se spouští. Aby systém fungoval musí být k dispozici snímač polohy na neseném nářadí, v mém případě na rotavátoru. Ten je pákový a reaguje na polohu zadního krytu vůči povrchu země, zajišťuje tedy konstantní hloubku zpracování půdy, v našich zeměpisných šířkách a délkách to řešíme jednodušším způsobem třeba kolečkem u pluhu, není to sice tak efektní, ale stejně účinné.
Pod ním je šesti polohový přepínač pracovních modů, o kterém zatím vím velmi málo, tak informace až po sezóně. Mám v plánu o celém systému něco zjistit.
Na tomto obrázku vidíme zadní díl ovladače, zde se nastavuje příčný náklon nářadí a pravděpodobně i něco navíc, aspoň podle počtu ovládacích prvků soudím. Senzor příčného náklonu nástroje je na kruhovém závěsu. Vlevo vpředu je páčkový ovladač, kterým si můžeme náklon upravit přímo z místa řidiče, třeba i za jízdy. Užitečná věcička, která usnadňuje spřahování nářadí. Paradoxně nejvíc do tříbodu, pro který vlastně ani nebyl určen. Spřažení s originál rotavátorem kromě potřeby přesně nacouvat proti rotavátoru už žádné nároky nemá, výška se od odstavení nemění a pokud ano upraví se klikou přímo na rotavátoru, stejně tak náklon. Foto příště.
Pokud máte k problematice nějaké poznatky či otázky pište, víc hlav víc ví.
Aby byl systém úplný musí být k dispozici i senzor na traktoru, ten si můžeme prohlédnout zde.
Měl jsem v plánu podat o tomto systému ucelenější informaci, ale když už se to tady načalo, tak aspoň kousek.
Úkolem systému má být udržení neseného nářadí v požadované poloze bez ohledu na náklon traktoru.
Pracuje ve dvou rovinách
na této fotografii je vidět přední část ovládacího panelu, s ovládačem pravděpodobně potenciometrem, kterým se nastavuje výška nářadí, respektive hloubka do které se spouští. Aby systém fungoval musí být k dispozici snímač polohy na neseném nářadí, v mém případě na rotavátoru. Ten je pákový a reaguje na polohu zadního krytu vůči povrchu země, zajišťuje tedy konstantní hloubku zpracování půdy, v našich zeměpisných šířkách a délkách to řešíme jednodušším způsobem třeba kolečkem u pluhu, není to sice tak efektní, ale stejně účinné.
Pod ním je šesti polohový přepínač pracovních modů, o kterém zatím vím velmi málo, tak informace až po sezóně. Mám v plánu o celém systému něco zjistit.
Na tomto obrázku vidíme zadní díl ovladače, zde se nastavuje příčný náklon nářadí a pravděpodobně i něco navíc, aspoň podle počtu ovládacích prvků soudím. Senzor příčného náklonu nástroje je na kruhovém závěsu. Vlevo vpředu je páčkový ovladač, kterým si můžeme náklon upravit přímo z místa řidiče, třeba i za jízdy. Užitečná věcička, která usnadňuje spřahování nářadí. Paradoxně nejvíc do tříbodu, pro který vlastně ani nebyl určen. Spřažení s originál rotavátorem kromě potřeby přesně nacouvat proti rotavátoru už žádné nároky nemá, výška se od odstavení nemění a pokud ano upraví se klikou přímo na rotavátoru, stejně tak náklon. Foto příště.
Pokud máte k problematice nějaké poznatky či otázky pište, víc hlav víc ví.
Aby byl systém úplný musí být k dispozici i senzor na traktoru, ten si můžeme prohlédnout zde.
Re: Yanmar 155DF
No já bych to taky nepovažovat za zbytečnou blbinu a rád bych si to s plně funkčím zařízením vyzkoušel. Největší problém v udržení v kompletním a povozuschopném stavu bych pak viděl v části mezi sedačkou a volantem či pedálama.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Yanmar 155DF
Souhlas, kdyby to bylo zbytečné, tak by to lidi nekupovali a také nevyráběli. Já si to chci taky vyzkoušet, a pak o tom něco napíšu problém je ta Japonština a demontovaný polohový senzor ze závěsu (kvůli domontáži trojbodovému závěsu), ten mi leží na skříňce a čeká na příležitost. Otázka ale je jak říkal p. Lacina: "Závada na systému monroematic je u staršího traktoru pro Japonce důvod k výměně traktoru. Tak uvidím jak na tom je ten můj, zatím jsem tu automatikou ještě do chodu neuvedl, i když všechny pákové ovladače fungují, vysvětluji si to tím že systém musím testovat jako celek se zapojeným rotavátorem . To jsem ještě nedělal, jednak jsem měl málo času a hlavně jsem nevěděl jak, teď už mám něco nastudováno a až připojím po sklizni rotavátor, budu experimentovat a o výsledku referovat. Předpokládám že to bude jednoduchý systém na bázi potenciometrů a šroubem, který je vidět pod krytem se to kalibruje. O čem se ještě nemluvilo celé je to stavěné jako vodotěsné a pravděpodbně i nerozebíratelné.DYK píše:No já bych to taky nepovažovat za zbytečnou blbinu a rád bych si to s plně funkčím zařízením vyzkoušel. Největší problém v udržení v kompletním a povozuschopném stavu bych pak viděl v části mezi sedačkou a volantem či pedálama.
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yanmar 155DF
DYK: díky za urážku, ale asi jsme se úplně nepochopili :-) Jsem zastáncem prevence a ne oprav. Otázka zněla jak moc spolehlivé to je a jestli to za to stojí. Nepochybně to Japonci mají v oblibě, protože jim to pomáhá. Nepěstuju ale rýži a proto debatujeme na využitelnosti pro naše podmínky. Evidentně to někteří borci na traktorech mají a sami ještě nevědí funkčnost - tudíž to zatím nevyužili. Takto to zatím chápu, dokud někdo nepřijde s tím že do toho zcela pronikl a řekne že to je super věc (třeba i nejlepší věc na celém traktoru)
Ym155fd: Určitě vyzkoušejte - pouze si dovolím poznámku (aniž bych Vám chtěl radit) - kontaktujte znovu p. Lacinu jestli k tomu má nějaké "univerzální" návody. Podle všeho když jsem u nich byl tak si návody píšou sami, určitě mít něco budou. Lepší se zeptat než si to rozštelovat a litovat.
Ym155fd: Určitě vyzkoušejte - pouze si dovolím poznámku (aniž bych Vám chtěl radit) - kontaktujte znovu p. Lacinu jestli k tomu má nějaké "univerzální" návody. Podle všeho když jsem u nich byl tak si návody píšou sami, určitě mít něco budou. Lepší se zeptat než si to rozštelovat a litovat.
Re: Yanmar 155DF
Podle mne to jako urážka nebylo myšleno.Jenda z jihu píše:DYK: díky za urážku, ale asi jsme se úplně nepochopili :-) .
Určitě to tak je a psal jsem o tom, jde o systém určený speciálně do rýžových polí, které tady nemáme, tudíž je tento systém pro nás obtížně nevyužitelný, ale jak říká právě pan Lacina, když to funguje není to špatné.Jenda z jihu píše:Nepochybně to Japonci mají v oblibě, protože jim to pomáhá. Nepěstuju ale rýži a proto debatujeme na využitelnosti pro naše podmínky. .
Řekněme, že je zajímavá, ale asi jsme se úplně nepochopili.Jenda z jihu píše:Evidentně to někteří borci na traktorech mají a sami ještě nevědí funkčnost - tudíž to zatím nevyužili. Takto to zatím chápu, dokud někdo nepřijde s tím že do toho zcela pronikl a řekne že to je super věc (třeba i nejlepší věc na celém traktoru)
quote="Jenda z jihu"]Ym155fd: Určitě vyzkoušejte - pouze si dovolím poznámku (aniž bych Vám chtěl radit) - kontaktujte znovu p. Lacinu jestli k tomu má nějaké "univerzální" návody. Podle všeho když jsem u nich byl tak si návody píšou sami, určitě mít něco budou. Lepší se zeptat než si to rozštelovat a litovat. [/quote]
O rady a podněty jsem si sám řekl, tak že radám jsem nejen přístupný , ale i vděčný. Silůvky jsou za kopcem, cca 15 km, telefon mám a když když se s p. Lacinou potkáme v obchodě zdravíme se , cokoliv co potřebuju není problém, pokud můžou pomůžou. Tím rozhodně neříkám, že vaše rada přišla pozdě, nebo že si jí nevážím, ale problém je jinde
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yanmar 155DF
Jasné.. nechci se tu s nikým hádat..
Jako urážku jsem to bral velmi s nadsázkou :-) Jsem veselý člověk a možná mám jiný smysl pro humor :-)
Jinak s Vámi naprosto souhlasím (i s tím co říká p. Lacina)
Jen opět naznačuji, že ten systém když se podělá, tak je to jak jste sám psal pro japonce na výměnu trakturu - Nicméně oni jsou na tom závislý a nám to teoreticky moc nevadí. Dost o tom - až vyzkoušíte dejte vědět. Budu se těšit :-)
A vše v klidu a v dobrém - i pro tebe DYKu
Jako urážku jsem to bral velmi s nadsázkou :-) Jsem veselý člověk a možná mám jiný smysl pro humor :-)
Jinak s Vámi naprosto souhlasím (i s tím co říká p. Lacina)
Jen opět naznačuji, že ten systém když se podělá, tak je to jak jste sám psal pro japonce na výměnu trakturu - Nicméně oni jsou na tom závislý a nám to teoreticky moc nevadí. Dost o tom - až vyzkoušíte dejte vědět. Budu se těšit :-)
A vše v klidu a v dobrém - i pro tebe DYKu
Re: Yanmar 155DF
Já jel nejvíc tak 14 km/h a ještě tan byla rezerva. Takže těch 15 by to jelo, ale je to trápení stroje v nejvyšších otáčkách motoru a to nemá smysl. Normálně jezdím po asfaltce tak 10 až 12 km/h, kdy to točí zhruba těch 2200 až 2500 ot/min. Po polní cestě jedu krokem.Ym155fd píše:... a rychlost cca 15km/h jsem jen zkoušel, protože na šípech které na traktoru mám je rychlost na tvrdé cestě vyšší než 8 km/h něco šíleného. ...
Re: Yanmar 155DF brány
Přihodím pár pohledů na nosič bran vlastní konstrukce, no je to na něm vidět, ale funguje to a brány. Kdysi potahové šířky 70 cm. už nemám jenom luční, ale i klasické a fungují dobře.
kdysi potahové šířky 70 cm.
Dnes jsem k lučním dostal i klasické a funguje to dobře.
PS:Ten nosič až tak originální není, dělal jsem ho podle předlohy
kdysi potahové šířky 70 cm.
Dnes jsem k lučním dostal i klasické a funguje to dobře.
PS:Ten nosič až tak originální není, dělal jsem ho podle předlohy
Re: Yanmar 155DF rotavátor a Japonec
Pár videjí o práci Japonců s rotavátory a traktory
https://www.youtube.com/watch?v=eXMGydrB71E
tady je instruktáž jak plánovat práci a doporučené nastavení stroje.
PS: Znalost japonštiny není podmínkou, je to dost návodné
https://www.youtube.com/watch?v=BKLQQobokYE
privátní video japonské rodiny, pohled na zadek traktoru dokazuje i oni používají tříbodové zavěšení, i když si myslím, že s naším není kompaktibilní.
https://www.youtube.com/watch?v=4OpsaKqQ5t8
příprava traktoru do rýžoviště
dole test funkčnosti monroematiku, v 5 minutě zkouší pomocník reakci automatiky na změnu výšky
https://www.youtube.com/watch?v=Ab2GbA972WM
už jsem viděl i podrobnější, kde přejížděním překážky (nájezdu) pod jedním kolem testuje automatiku příčného nastavení ale nemůžu ho najít.
https://www.youtube.com/watch?v=eXMGydrB71E
tady je instruktáž jak plánovat práci a doporučené nastavení stroje.
PS: Znalost japonštiny není podmínkou, je to dost návodné
https://www.youtube.com/watch?v=BKLQQobokYE
privátní video japonské rodiny, pohled na zadek traktoru dokazuje i oni používají tříbodové zavěšení, i když si myslím, že s naším není kompaktibilní.
https://www.youtube.com/watch?v=4OpsaKqQ5t8
příprava traktoru do rýžoviště
dole test funkčnosti monroematiku, v 5 minutě zkouší pomocník reakci automatiky na změnu výšky
https://www.youtube.com/watch?v=Ab2GbA972WM
už jsem viděl i podrobnější, kde přejížděním překážky (nájezdu) pod jedním kolem testuje automatiku příčného nastavení ale nemůžu ho najít.
Re: Yanmar 155DF
Jeden pohled na sloupek volantu a ovládací prvky
Z leva doprava otočný kombinovaný přepínač světel a blinkrů, červené tlačítko klaksonu, spínací klíček.
V dolní části táhlo dekomprese, pojistky, táhlo zhášení motoru. Tato řada ještě nemá zhášení klíčkem.
Pro doplnění informací k monoroematiku, mluvil jsem v týdnu s vedoucím od p. Laciny a ten mi pověděl že si na svém traktoru celý systém opravil, i metodou pokus omyl naučil, ale spokojený s ním v plně automatickém režimu není a běžně ho nepoužívá. Prostě se k nám moc nehodí. Problémem jsou hroudy a kameny, které systému dávají falešné podněty a ten hýbá rameny, v bahně rýžovišť to není.
PS: Tak že Jenda z jihu měl pravdu,
Z leva doprava otočný kombinovaný přepínač světel a blinkrů, červené tlačítko klaksonu, spínací klíček.
V dolní části táhlo dekomprese, pojistky, táhlo zhášení motoru. Tato řada ještě nemá zhášení klíčkem.
Pro doplnění informací k monoroematiku, mluvil jsem v týdnu s vedoucím od p. Laciny a ten mi pověděl že si na svém traktoru celý systém opravil, i metodou pokus omyl naučil, ale spokojený s ním v plně automatickém režimu není a běžně ho nepoužívá. Prostě se k nám moc nehodí. Problémem jsou hroudy a kameny, které systému dávají falešné podněty a ten hýbá rameny, v bahně rýžovišť to není.
PS: Tak že Jenda z jihu měl pravdu,
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yanmar 155DF
Ahoj,
nevím zda se to tady na foru už rešilo, ale světla jsou dvojčinná? To jsem nevěděl. Je opravdu rozdíl mezi svícením? co do tohá dáváte za žádovky?
Také se chci zeptat na jeden drobný detail k táhlu na zhasínání motoru - škrtí se klapka na vzduch nebo čerpadlo s naftou??
Ještě k tomu monroematicu - díky za PS :-), ale dokud neodzkoušíte sám můžeme o tom jen debatovat. Dejte vědět jak pochodíte.
nevím zda se to tady na foru už rešilo, ale světla jsou dvojčinná? To jsem nevěděl. Je opravdu rozdíl mezi svícením? co do tohá dáváte za žádovky?
Také se chci zeptat na jeden drobný detail k táhlu na zhasínání motoru - škrtí se klapka na vzduch nebo čerpadlo s naftou??
Ještě k tomu monroematicu - díky za PS :-), ale dokud neodzkoušíte sám můžeme o tom jen debatovat. Dejte vědět jak pochodíte.
Re: Yanmar 155DF
Ahoj, světla jsou dvojčinná a rozdíl je i znát, i když praktické využití, no nevím jezdím za světla a důležité jsou když zajíždím do stodoly, žárovka je klasická 12V dvouvláknová. Zhasínání je taky klasika, zatažením za táhlo se nastaví čerpadlo do nuly.Jenda z jihu píše:Ahoj,
nevím zda se to tady na foru už rešilo, ale světla jsou dvojčinná? To jsem nevěděl. Je opravdu rozdíl mezi svícením? co do tohá dáváte za žádovky?
Také se chci zeptat na jeden drobný detail k táhlu na zhasínání motoru - škrtí se klapka na vzduch nebo čerpadlo s naftou??
Ještě k tomu monroematicu - díky za PS :-), ale dokud neodzkoušíte sám můžeme o tom jen debatovat. Dejte vědět jak pochodíte.
K tom monroematicu až budu něco mít dám to sem.
Re: Yanmar 155DF
Malé info k Japoncům, nejprve od od Laciny.
Malé traktory do 16k se v Japonsku standardně používají jako nosiče rotavátoru a jsou osazovány speciálními závěsy viz foto výše. Až od 18k jsou primárně osazovány klasickým trojbodovým závěsem. Japonský trojbod nevypadá přímo jako náš, ale funguje stejně.
Z toho plyne, že kdo nechce jít na kompromis, jako mám já, dva systémy, které si občas překáží, musí se ohlížet po silnějším stroji, nebo se při koupi zajímat o to jakým závěsem je traktor vybaven a jaké je k němu příslušenství a hlavně jestli to tak opravdu chce.
Také jsem se dozvěděl, že traktory nosiče rotavátorů sem Japonci posílají jako soupravu a ceny funkčních traktorů výkonu kolem 15k včetně rotavátoru jsou cca 50 000Kč za kus, to už není od Laciny ale odpověď přímo z Japonska . Problém je, že minimální množství je jeden kontejner a 8 traktorů. Cena přepravy do Hamburku je asi 30000. Ale to není všechno převoz z Hamburku, složení kontejneru, smontování traktorů, v kontejneru jsou rozebrané, dále clo a jiné poplatky.
Malé traktory do 16k se v Japonsku standardně používají jako nosiče rotavátoru a jsou osazovány speciálními závěsy viz foto výše. Až od 18k jsou primárně osazovány klasickým trojbodovým závěsem. Japonský trojbod nevypadá přímo jako náš, ale funguje stejně.
Z toho plyne, že kdo nechce jít na kompromis, jako mám já, dva systémy, které si občas překáží, musí se ohlížet po silnějším stroji, nebo se při koupi zajímat o to jakým závěsem je traktor vybaven a jaké je k němu příslušenství a hlavně jestli to tak opravdu chce.
Také jsem se dozvěděl, že traktory nosiče rotavátorů sem Japonci posílají jako soupravu a ceny funkčních traktorů výkonu kolem 15k včetně rotavátoru jsou cca 50 000Kč za kus, to už není od Laciny ale odpověď přímo z Japonska . Problém je, že minimální množství je jeden kontejner a 8 traktorů. Cena přepravy do Hamburku je asi 30000. Ale to není všechno převoz z Hamburku, složení kontejneru, smontování traktorů, v kontejneru jsou rozebrané, dále clo a jiné poplatky.
Re: Yanmar 155DF
https://www.youtube.com/watch?v=eTrhSAzfWnsh
https://www.youtube.com/watch?v=RF4jg7Kik60
tady je ukázka testování monroematiku v prvním videu na začátku pomocník prověřuje funkčnost udržení nastavené hloubky a pak traktor přejíždí jedním kolem nájezd a monroematik okamžitě srovnává náklon rotavátorru. Druhé video je podobné jen s výš zvednutým rotavátorem, tak že je líp vidět, zase přejezd jedním kolem přes překážku a vyrovnání rotavátoru, ale až od druhé minuty
https://www.youtube.com/watch?v=RF4jg7Kik60
tady je ukázka testování monroematiku v prvním videu na začátku pomocník prověřuje funkčnost udržení nastavené hloubky a pak traktor přejíždí jedním kolem nájezd a monroematik okamžitě srovnává náklon rotavátorru. Druhé video je podobné jen s výš zvednutým rotavátorem, tak že je líp vidět, zase přejezd jedním kolem přes překážku a vyrovnání rotavátoru, ale až od druhé minuty