Vyrobil jsem je do zadních kol a znát to samozřejmě je. Někde jsem tu o tom psal. Aspoň myslím.HONZAD píše:Mám B7001. V některých případech by se hodilo závaží v zadních kolech. Má někdo zkušenost se závažím u malých japonců? Má to smysl? Co takové dotížení zhruba může stát?
Kubota
Moderátor: DYK
Re: Kubota
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: pon úno 11, 2013 7:55 pm
- Bydliště: Dolní Žandov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota
Zdravím kubota-kolegy,
jsem šťastným čerstvým majitelem stroje Kubota B7100D s předním nakladačem a vzadu připojeným podkopem (kvůli kterému jsem to koupil).
Stroj na první pohled vypadá velmi zašle, ale mechanicky funguje poměrně dobře. Samozřejmě pár nedostatků má:
1) občas po delším stání (hlavně v mrazech) nejde rejdovat doleva (resp. jde to, ale musí se rozhýbat silou)
2) starter občas jen cvakne
3) funguje jen 1 žhavič
4) dohladka sjeté přední pneu, na zadních je znát výrazné stáří
5) hadice hydrauliky zteřelé, místy vidět opletení
6) uchycení podkopu je předělávané, špatně se přidělává (kvůli zavěšení nakladače, kdy se mezi toto zavěšení nevejde)
7) elektroinstalace je obecně katastrofa - motohodiny nefungují (jsou funkční, ale instalace KO), spínač spojky pro jistotu proklemován (ametérská oprava páky spojky, kdy na spínač nešlo došlápnout), kontrolka oleje chybí, nedobíjí, všechna světla jsou odstraněna, ...
kapota je poničena - zlomená. Otvor pro světla je zaplechován. K tomu někdo z kapoty kus plechu odřízl a následně přinýtoval jiný kus (podle dostupných fotek na internetu to originální není).
9) chybí některé pružinky (nevrací se "plyn")
10) nožní plyn je pro lidskou nohu nedostupný...
11) na podkopu chybí jeden zub, další je vyhnutý
12) některé písty mají poškozené pochromování, olej ale nikde neuniká a vše funguje a má sílu
13) zatím všechny čepy jsou buď vymačkané, nebo nahrazeny nevhodnými šrouby
14) chybí několik maznic
15) nakladač je poškozen - prasklé dno lžíce, ale je to drobnost
.
.
.
Stav motohodin je 5814, ale vzhledem k nefunkční elektrice je to asi lež a bůhví, kolikrát se motohodiny už protočily dokola.
Co jsem zatím dal dokupy:
-podařilo se mi v autodílech najít shodný olejový filtr a následně tedy vyměnit olej
-namazal jsem stroj na všech nalezených maznicích
-dokoupil jsem chybějící maznice (tzn. musím je ještě nainstalovat a tyto místa namazat)
-vyměnil jsem kablíky k motohodinám (původní již byly popraskané a ztvrdlé), to samí u spínače spojky
-seřídil jsem brzdy
-musel jsem prodloužit nastavovač spojky, spojku jsem nastavil
Samozřejmě mě ještě hodně práce čeká, například musím sehnat nové žhaviče (nepodařilo se mi najít alternativu), vyměnit olej v převodovce a podkopu... a vyměnit těch pár hadic. Samozřejmě sehnat gumy. Nebudu to zatím moc hrotit, potřebuju aby stroj více pracoval, než byl odstaven kvůli renovacím. Fotky připojím, až je nafotím (jsem mizerný dokumentarista).
Ze stroje jsem nadšený, je nádherně jednoduchý, nic složitého, materiály vypadají kvalitně a robustně. Rád bych každopádně poprosil všechny, kdo mi mohou dát tip či radu, nač si dávat pozor a na co se připravit.
Ferror
jsem šťastným čerstvým majitelem stroje Kubota B7100D s předním nakladačem a vzadu připojeným podkopem (kvůli kterému jsem to koupil).
Stroj na první pohled vypadá velmi zašle, ale mechanicky funguje poměrně dobře. Samozřejmě pár nedostatků má:
1) občas po delším stání (hlavně v mrazech) nejde rejdovat doleva (resp. jde to, ale musí se rozhýbat silou)
2) starter občas jen cvakne
3) funguje jen 1 žhavič
4) dohladka sjeté přední pneu, na zadních je znát výrazné stáří
5) hadice hydrauliky zteřelé, místy vidět opletení
6) uchycení podkopu je předělávané, špatně se přidělává (kvůli zavěšení nakladače, kdy se mezi toto zavěšení nevejde)
7) elektroinstalace je obecně katastrofa - motohodiny nefungují (jsou funkční, ale instalace KO), spínač spojky pro jistotu proklemován (ametérská oprava páky spojky, kdy na spínač nešlo došlápnout), kontrolka oleje chybí, nedobíjí, všechna světla jsou odstraněna, ...
kapota je poničena - zlomená. Otvor pro světla je zaplechován. K tomu někdo z kapoty kus plechu odřízl a následně přinýtoval jiný kus (podle dostupných fotek na internetu to originální není).
9) chybí některé pružinky (nevrací se "plyn")
10) nožní plyn je pro lidskou nohu nedostupný...
11) na podkopu chybí jeden zub, další je vyhnutý
12) některé písty mají poškozené pochromování, olej ale nikde neuniká a vše funguje a má sílu
13) zatím všechny čepy jsou buď vymačkané, nebo nahrazeny nevhodnými šrouby
14) chybí několik maznic
15) nakladač je poškozen - prasklé dno lžíce, ale je to drobnost
.
.
.
Stav motohodin je 5814, ale vzhledem k nefunkční elektrice je to asi lež a bůhví, kolikrát se motohodiny už protočily dokola.
Co jsem zatím dal dokupy:
-podařilo se mi v autodílech najít shodný olejový filtr a následně tedy vyměnit olej
-namazal jsem stroj na všech nalezených maznicích
-dokoupil jsem chybějící maznice (tzn. musím je ještě nainstalovat a tyto místa namazat)
-vyměnil jsem kablíky k motohodinám (původní již byly popraskané a ztvrdlé), to samí u spínače spojky
-seřídil jsem brzdy
-musel jsem prodloužit nastavovač spojky, spojku jsem nastavil
Samozřejmě mě ještě hodně práce čeká, například musím sehnat nové žhaviče (nepodařilo se mi najít alternativu), vyměnit olej v převodovce a podkopu... a vyměnit těch pár hadic. Samozřejmě sehnat gumy. Nebudu to zatím moc hrotit, potřebuju aby stroj více pracoval, než byl odstaven kvůli renovacím. Fotky připojím, až je nafotím (jsem mizerný dokumentarista).
Ze stroje jsem nadšený, je nádherně jednoduchý, nic složitého, materiály vypadají kvalitně a robustně. Rád bych každopádně poprosil všechny, kdo mi mohou dát tip či radu, nač si dávat pozor a na co se připravit.
Ferror
VW Oldies Club
SRAZ POSTARŠÍCH (nejen)VOLKSWAGENŮ - STAŘEŠINKY: 1.-4.6.; ATC Jesenice; Jesenice u Rakovníka. Přidej se k nám....
SRAZ POSTARŠÍCH (nejen)VOLKSWAGENŮ - STAŘEŠINKY: 1.-4.6.; ATC Jesenice; Jesenice u Rakovníka. Přidej se k nám....
Re: Kubota
Pánové kdysi jsem tady četl o předních radlicích na Kuboty, připojovaných vzadu - nosník vedený pod traktorem, zdvih zadními rameny převpdem přes kladku. Nevíte někdo kde to bylo, nebo nemáte odkaz či fotku?
Re: Kubota
Chlapík čo som od neho kupoval moju Kubotu mal radlicu na sneh na tej svojej presne tak riešenú ako píšeš. Ale detaily si už nepamätám. Bolo to niekde na nete znázornené aj schematicky, ale keď to potrebuješ tak ako naschvál.. Ja tiež momentálne riešim hydrauliku dopredu, ale v tej zime sa mi do studenej dielne nechce. Možno ti pomôže aspoň toto:
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD
Kubota B6000 4WD
Re: Kubota
Podobně má přes kladku vyřešenou radlici na Agrii i edo (fotky http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=375 )
Zvedání má ale vyřešeno pomocí hydraulického pístu pod traktorem.
Na jedněch anglických stránkách jsem viděl toto:
Vpředu je ale také píst.
Zvedání má ale vyřešeno pomocí hydraulického pístu pod traktorem.
Na jedněch anglických stránkách jsem viděl toto:
Vpředu je ale také píst.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- microhummer
- Příspěvky: 737
- Registrován: čtv pro 29, 2011 10:34 pm
- Bydliště: Vsetín
Re: Kubota
Ahoj,
nic proti lankostrojům, ale dodělat hydrauliku do předu není na Kubotě až tak složité.Na víc budeš moct ovládat buďto jen předek či zadek, což je trošku škoda.
Radlice podvázaná rámem pod traktorem je určitě dobře, ale je pak trošku limitující světlá výška a v mém případě z mými 10 palcovými předními koly bych to tahal po zemi
Mám to vymyšleno trošku jinak, jestli počkáš, dodám fotky.
nic proti lankostrojům, ale dodělat hydrauliku do předu není na Kubotě až tak složité.Na víc budeš moct ovládat buďto jen předek či zadek, což je trošku škoda.
Radlice podvázaná rámem pod traktorem je určitě dobře, ale je pak trošku limitující světlá výška a v mém případě z mými 10 palcovými předními koly bych to tahal po zemi
Mám to vymyšleno trošku jinak, jestli počkáš, dodám fotky.
Na začátku bylo jen slovo boží a pár svařených trubek, to ostatní pochopí každý trouba!
Re: Kubota
Ja mam radlici vyresenou takto.Kouknete na video, fotky nemam.
http://www.youtube.com/watch?v=-mTiM8liGfc
http://www.youtube.com/watch?v=-mTiM8liGfc
- microhummer
- Příspěvky: 737
- Registrován: čtv pro 29, 2011 10:34 pm
- Bydliště: Vsetín
Re: Kubota
Ahoj, kolik prosím tě váží závaží do jednoho kola?Díky.Kuba píše:Vyrobil jsem je do zadních kol a znát to samozřejmě je. Někde jsem tu o tom psal. Aspoň myslím.HONZAD píše:Mám B7001. V některých případech by se hodilo závaží v zadních kolech. Má někdo zkušenost se závažím u malých japonců? Má to smysl? Co takové dotížení zhruba může stát?
Na začátku bylo jen slovo boží a pár svařených trubek, to ostatní pochopí každý trouba!
Re: Kubota
Zdravím, ak vzadu máte aspoň 16" kolesá, tak do zadných kolies dajte závažia z TZ-4K-14, 2x50kg, do predných kolies ak máte 12"-ové dajte okrúhle závažia Terra, 2x18kg. A celkom do predu 33 kilové závažie tiež Terra. A stačí!microhummer píše:Ahoj, kolik prosím tě váží závaží do jednoho kola?Díky.Kuba píše:Vyrobil jsem je do zadních kol a znát to samozřejmě je. Někde jsem tu o tom psal. Aspoň myslím.HONZAD píše:Mám B7001. V některých případech by se hodilo závaží v zadních kolech. Má někdo zkušenost se závažím u malých japonců? Má to smysl? Co takové dotížení zhruba může stát?
- microhummer
- Příspěvky: 737
- Registrován: čtv pro 29, 2011 10:34 pm
- Bydliště: Vsetín
Re: Kubota
Mám tu nejmenší Kubotku B 5000, vzadu jsou 14 palce, ve předu 10 ( tam už se to rýsuje -váhu neznám, ale budou tam podložky průměru 130mm a tloušťky 70mm -pro sekací kola a na šípové to bude sloužit jako závaží- jen musím nechat udělat delší štefty)
Z čeho tedy dát závaží do zadu ? Díky.
Z čeho tedy dát závaží do zadu ? Díky.
Na začátku bylo jen slovo boží a pár svařených trubek, to ostatní pochopí každý trouba!
Re: Kubota
nechal bych si vypálit na CNCčku nějaké kruhy podle velikosti disku
Re: Kubota
V tom prípade do zadných kolies skúste aj z vonkajšej, aj z vnútornej strany montovať tie okrúhle závažia Terra, a máte hneď v oboch kolesách 36kg! Do predných kolies skúste závažia z kolies 2-kolesového malotraktora Fortschritt (foto), hmotnosť neviem. A celkom do predu môže byť tiež ešte závažie Terra 33kg, fotka v predošlom príspevku!microhummer píše:Mám tu nejmenší Kubotku B 5000, vzadu jsou 14 palce, ve předu 10 ( tam už se to rýsuje -váhu neznám, ale budou tam podložky průměru 130mm a tloušťky 70mm -pro sekací kola a na šípové to bude sloužit jako závaží- jen musím nechat udělat delší štefty)
Z čeho tedy dát závaží do zadu ? Díky.
Naposledy upravil(a) bt66 dne pon úno 25, 2013 10:06 pm, celkem upraveno 1 x.
- microhummer
- Příspěvky: 737
- Registrován: čtv pro 29, 2011 10:34 pm
- Bydliště: Vsetín
Re: Kubota
Díky,
pokud neseženu vyrobím, snad ve šrotu nějaký polotovar najdu.
pokud neseženu vyrobím, snad ve šrotu nějaký polotovar najdu.
Na začátku bylo jen slovo boží a pár svařených trubek, to ostatní pochopí každý trouba!
Re: Kubota
Myslím, že v tom zadku je necelých 40 kg na jednom kole a je to vypálené z 8 na laseru a svařené. Přichycení pod 3 matky na kole.
Re: Kubota
Zavazi je dane z Terry,predni radlice taky, je vsak na obouch koncich rozsirena.