Ahoj, díky za odpoveď.
Určite to bude podobné aj u mňa, čiže ak to nebrzdí a pedál ide až na podlahu môžem očakávať, že ovládací kolík je možno poškodený, prípadne je niečo s guličkami, lamely by snáď mohli by OK, uvidím keď demontujem.
Super foto aspoň zhruba viem čo tam očakávať.
Keď teda tie valce tam nemáš a brzdí ti to, zrejme naozaj budú aktívne len v prípade automatického pribrzovania do strán pri otáčaní, keďže vtedy len krútiš volantom a brzdiť to musí samo, vtedy pedál nestláčaš. Oki tak do toho zatiaľ nebudem vŕtať.
dám teda dole len ľavú stranu nápravy a budem sa tešiť na chystané prekvapenie
Mitsubishi GS250
Moderátor: DYK
Re: Mitsubishi GS250
kontroloval som, ale samozrejme ešte to môžem pozrieť, žiadnu veľkú vôľu som tam nevidel, tiahlo fungovalo, z vonku sa "čap" otáčal, môžem skúsiť prišpanovať, či povoliť
každopádne dík za tip
každopádne dík za tip
Re: Mitsubishi GS250
čisto teoreticky keď nad tým tak rozmýšľam, nejaký talentovaný "mekanik" mohol možno ten čap založiť pootočený o 180° (ak to vyzerá aj u mňa podobne ako na foto) tak priestor na to by tam bol a tým pádom nezapadá do drážky prítlačnej platničky/kotúča a preto brzda nebrzdí
podľa dráh na tom kotúči pre guličky, ak je to správne zapojené tak pootočenie by malo byť odhadom 15-20°a malo by už začať zaberať a dálej nepustiť, tu sa ale bojím, že to asi bude viac
podľa dráh na tom kotúči pre guličky, ak je to správne zapojené tak pootočenie by malo byť odhadom 15-20°a malo by už začať zaberať a dálej nepustiť, tu sa ale bojím, že to asi bude viac
Re: Mitsubishi GS250
až dnes som sa k tomu dostal, nuž pošteloval som jednotlivé tiahla a vyzerá, že brzdí, zatiaľ som skúšal len ručne, traktor som zodvihol na zdvihák a krútil kolesami a stláčal pedále jednotlivo, upravil som aj nastavenie hydraulických piestov aby zaberali rovnako. Tak či tak asi tie ľavé segmenty budú už pridraté, lebo tiahla bolo treba dosť štelovať.
Celkové testovanie bude až až keď nalejem olej do prevodovky, starý som vypustil, chcel sa v tom vŕtať ale bolo aj treba, nikto ho nevymenil od výroby, tak isto ani filter, keď už kupujem olej, vymením aj v prednej náprave a rovno aj v rotavátore.
Keď som už ten olej mal von, nuž nedalo mi a odmontoval som zadné čelo/kryt kardanu, niečo tam klepalo a kardan sa pohyboval von a dnu zopár mm. Klepanie som identifikoval že to spôsoboval hriadeľ - lepšie povedané ozubené koleso na reverz PTO, škrtalo o iné ozubené kolesá. Po demontáži čela vypadli dve vymedzovacie podložky, jedna od horného ložiska - náhonu od motora/prevodovky a druhý krúžok bol na samotnom vývode kardanu. Nejde mi do hlavy, načo je ten vymedzovací krúžok na tom hornom ložisku, predbežne som to meral a vychádza mi to, že by tam nemal byť. Skúsil som teda všetko cvične zložiť a obidva krúžky som dal na výstup kardanu a čuduj sa svete, nič necinká a kardan drží na svojom mieste a v axiálnom smere sa už nepohybuje, takže asi to takto aj zmontujem. Nejaké foto spravím zajtra ešte predtým ako do všetko zalepím.
Celkové testovanie bude až až keď nalejem olej do prevodovky, starý som vypustil, chcel sa v tom vŕtať ale bolo aj treba, nikto ho nevymenil od výroby, tak isto ani filter, keď už kupujem olej, vymením aj v prednej náprave a rovno aj v rotavátore.
Keď som už ten olej mal von, nuž nedalo mi a odmontoval som zadné čelo/kryt kardanu, niečo tam klepalo a kardan sa pohyboval von a dnu zopár mm. Klepanie som identifikoval že to spôsoboval hriadeľ - lepšie povedané ozubené koleso na reverz PTO, škrtalo o iné ozubené kolesá. Po demontáži čela vypadli dve vymedzovacie podložky, jedna od horného ložiska - náhonu od motora/prevodovky a druhý krúžok bol na samotnom vývode kardanu. Nejde mi do hlavy, načo je ten vymedzovací krúžok na tom hornom ložisku, predbežne som to meral a vychádza mi to, že by tam nemal byť. Skúsil som teda všetko cvične zložiť a obidva krúžky som dal na výstup kardanu a čuduj sa svete, nič necinká a kardan drží na svojom mieste a v axiálnom smere sa už nepohybuje, takže asi to takto aj zmontujem. Nejaké foto spravím zajtra ešte predtým ako do všetko zalepím.