Honda Mighty 13R
Moderátor: DYK
Re: Honda Mighty 13R
V tomto tématu vidim dva problémy:
1 motor v traktoru má být vždy diesel
2 pokud není diesel - tak to musí mít min 2 válce.
Pokud to nesplňuje - je to jen hračka na max převoz něčeho někam. Mám s tím životní zkušenost.
1 motor v traktoru má být vždy diesel
2 pokud není diesel - tak to musí mít min 2 válce.
Pokud to nesplňuje - je to jen hračka na max převoz něčeho někam. Mám s tím životní zkušenost.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
však jo, souhlas
už to mám tak akorát na ty postrky, tu a tam, nic zásadního
regulátor od Janoty, půl roku starý
už to mám tak akorát na ty postrky, tu a tam, nic zásadního
regulátor od Janoty, půl roku starý
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
tak jsem to ještě jednou proměřil
kdoví kdy regulátor umřel, protože kontrolka dobíjení je zhasnutá i když regulátor nedobíjí
jediný odběr stroje při provozu je elventil paliva 300mA a i ten bych mohl odpojit, odběr kontrolky oleje nepočítám
baterku mám 35Ah, což je dost na to, abych startoval půl roku v pohodě, protože baterka byla vybitá až tehdy, když jsem jel domů a svítil světlem, jenže koho by napadlo, že když nesvítí chyba dobíjení, že je problém
s nabitou baterkou to startuje na drc, dřív než myšlenka
bez regulátoru to motor nechcípne na klíček
regulátor posílám k reklamaci, zároveň jsem objednal podobný (doufám i piny) za pár stovek určený k mopedům a zároveŇ přemýšlím, jak zbastlit nějakej samodo, opravitelný, ne zalitý gumou
kdoví kdy regulátor umřel, protože kontrolka dobíjení je zhasnutá i když regulátor nedobíjí
jediný odběr stroje při provozu je elventil paliva 300mA a i ten bych mohl odpojit, odběr kontrolky oleje nepočítám
baterku mám 35Ah, což je dost na to, abych startoval půl roku v pohodě, protože baterka byla vybitá až tehdy, když jsem jel domů a svítil světlem, jenže koho by napadlo, že když nesvítí chyba dobíjení, že je problém
s nabitou baterkou to startuje na drc, dřív než myšlenka
bez regulátoru to motor nechcípne na klíček
regulátor posílám k reklamaci, zároveň jsem objednal podobný (doufám i piny) za pár stovek určený k mopedům a zároveŇ přemýšlím, jak zbastlit nějakej samodo, opravitelný, ne zalitý gumou
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 109
- Registrován: sob zář 26, 2020 5:33 pm
- Bydliště: Brno
Re: Honda Mighty 13R
mám teda Iseki ,a taky mi klekl regulátor nabíjení , tak již 2 roky jezdím s regulátorem ze staré škodovky ( voltům je to jedno) a je to spolehlivé
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
já tam mám běžný jednoválec benzín GX, dobíjení pomocí jedné cívečky na bloku motoru a magnetu na setrváku, podobný to bylo u starších kubot bez altíku/dynama
regulátor má 2x vstup pro cívku, 2 výstup +/- a k žárovce, přebytek to posílá do chladiče alá teplo
regulátor škodovky si už moc nepamatuju, snad stříbrná krabička vlevo na kastli u motoru, ale podívám se na to
regulátor má 2x vstup pro cívku, 2 výstup +/- a k žárovce, přebytek to posílá do chladiče alá teplo
regulátor škodovky si už moc nepamatuju, snad stříbrná krabička vlevo na kastli u motoru, ale podívám se na to
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
objevuju ameriku
zatímco v originál zapojení s originál honda motorem byl součástí dobíjení regulátor AC vstup, DC výstup, signálka, tak nový motor má dobíjecí cívku s jedním výstupem a ukostřenou
mně to nový regulátor nebere, ale z cívky jde AC 22V, připojím reg a klesne na cca 6-7V
pátrám dál, pač mi to smrdí
k motoru jsem dostal cca tuto spínačku
https://www.enhlava.cz/Spinaci-skrinka- ... t-d423.htm
s tím, že barvy vodičů sedí, ale enhlava tam kromě spínačky a pojistky má ještě regulátor dobíjení a já ne
tak jsem rozebral zaizolovaný svazek a koukla na mě dioda 6A10......simply clever nebo spíš stupido
zítra si to schválně připojím, aneb jak regulátor nahradíme jednou diodou, kolik do bude dávat DC proudu a jestli napětí 14,4V.......čína vole, to nechceš
zatímco v originál zapojení s originál honda motorem byl součástí dobíjení regulátor AC vstup, DC výstup, signálka, tak nový motor má dobíjecí cívku s jedním výstupem a ukostřenou
mně to nový regulátor nebere, ale z cívky jde AC 22V, připojím reg a klesne na cca 6-7V
pátrám dál, pač mi to smrdí
k motoru jsem dostal cca tuto spínačku
https://www.enhlava.cz/Spinaci-skrinka- ... t-d423.htm
s tím, že barvy vodičů sedí, ale enhlava tam kromě spínačky a pojistky má ještě regulátor dobíjení a já ne
tak jsem rozebral zaizolovaný svazek a koukla na mě dioda 6A10......simply clever nebo spíš stupido
zítra si to schválně připojím, aneb jak regulátor nahradíme jednou diodou, kolik do bude dávat DC proudu a jestli napětí 14,4V.......čína vole, to nechceš
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
s novým regulátorem beze změny
začínaj se mi tu hromadit
bez připojenýho regulátoru valí dobíjecí cívka 22V, připojím regulátor, napětí klesne na 6V a proud je 1,7A
DC výstup nula nic
žárovka trvale nesvítí, někdy blikne
no, aby to nebylo žárovkou......
bohužel mám elschéma, kde o žárovce není nic, ale je tam čidlo sedačky, který nemám
začínaj se mi tu hromadit
bez připojenýho regulátoru valí dobíjecí cívka 22V, připojím regulátor, napětí klesne na 6V a proud je 1,7A
DC výstup nula nic
žárovka trvale nesvítí, někdy blikne
no, aby to nebylo žárovkou......
bohužel mám elschéma, kde o žárovce není nic, ale je tam čidlo sedačky, který nemám
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
tak jsem došel k závěru, že ukostřená dobíjecí cívka je špatně pro tento typ regulátoru dobíjení
vše ostatní je v pořádku
blbé je, že se k dobíjecí cívce dostanu pouze vyndáním motoru (operace na pul dne) a neukostřená dobíjecí cívka asi pouze u Hondy, původní jsem tam dávat nechtěl, je už dosti zrezlá a chtěl jsem mít jistotu nové a funkční
škoda
vše ostatní je v pořádku
blbé je, že se k dobíjecí cívce dostanu pouze vyndáním motoru (operace na pul dne) a neukostřená dobíjecí cívka asi pouze u Hondy, původní jsem tam dávat nechtěl, je už dosti zrezlá a chtěl jsem mít jistotu nové a funkční
škoda
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
Re: Honda Mighty 13R
Ona každá cívka musí mít dva vývody, ukostřená by měla být každá, odizolovat ji úplně od motoru by nemělo smysl, musel by se druhý pól tahat kabelem a baterka by nemohla být kostřená na motor . Je potřeba zjistit typ regulátoru. Pokud je cívka s permanentním magnetem v rotoru alternátoru, tak regulátor jen pálí přebytečný proud a je opatřený chladičem, alternátor nelze regulovat, jde stále na plno. Běžně toto používají motorky, zkusil bych regulátor tam, záleží na počtu cívek. Takový pionýr měl tenhle systém bez regulace a bez baterky.
V automobilech, třeba vzpomínaná škoda 120 má jako rotor elektromagnet a regulátor regulací elektromagnetu reguluje výstupní proud. Výhodou zapojení je, že přes komutátor tečou malé proudy, na rozdíl od dynama třeba, kde se sbírá silovina přes uhlíky. Zase z dynama lze udělat elektromotor místo startéru. (naše skůtry Čz, DKW 500 a předválečná cokoliv levná na výrobu).
Pokud cívka dává napětí, zkusil bych ji zatížit žárovkou třeba a změřit napětí, dát pozor na vypálení žárovky, cívka jde stále do plnejch, úměrně cívce bych zvolil žárovku(velikost), pokud bude v drátech i proud(žárovka svítí), tak jen najít správný regulátor, aby vydržel pálení nadbytečného proudu.
V tomhle je dobrej Ignitech z Přelouče, neváhal bych to vyřešit tam.
V automobilech, třeba vzpomínaná škoda 120 má jako rotor elektromagnet a regulátor regulací elektromagnetu reguluje výstupní proud. Výhodou zapojení je, že přes komutátor tečou malé proudy, na rozdíl od dynama třeba, kde se sbírá silovina přes uhlíky. Zase z dynama lze udělat elektromotor místo startéru. (naše skůtry Čz, DKW 500 a předválečná cokoliv levná na výrobu).
Pokud cívka dává napětí, zkusil bych ji zatížit žárovkou třeba a změřit napětí, dát pozor na vypálení žárovky, cívka jde stále do plnejch, úměrně cívce bych zvolil žárovku(velikost), pokud bude v drátech i proud(žárovka svítí), tak jen najít správný regulátor, aby vydržel pálení nadbytečného proudu.
V tomhle je dobrej Ignitech z Přelouče, neváhal bych to vyřešit tam.
Re: Honda Mighty 13R
Elektrickú schému som dal na strane 36.other-side II píše: ↑stř led 11, 2023 11:13 am tak jsem došel k závěru, že ukostřená dobíjecí cívka je špatně pro tento typ regulátoru dobíjení
vše ostatní je v pořádku
blbé je, že se k dobíjecí cívce dostanu pouze vyndáním motoru (operace na pul dne) a neukostřená dobíjecí cívka asi pouze u Hondy, původní jsem tam dávat nechtěl, je už dosti zrezlá a chtěl jsem mít jistotu nové a funkční
škoda
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
no vidíš jak su blbé, žes mě musel upozornit
podíval jsem a ano, schéma víceméně odpovídá
otázkou, jestli a kdy to budu řešit, pač na to moje startování 20x do měsíce stačí nabít aku 1/2 roku externí nabíječkou a je klid
takže mám k mání 2x regulátor pro tento a plno jiných strojů, jeden reg v záruce nový a druhý taky ještě v záruce asi do konce roku, asi nejlepší je prodat
jen by mě zajímalo, proč teda dobíjení kontrolka je zhasnutá i když to nedobijí, pač tam není regulátor
podíval jsem a ano, schéma víceméně odpovídá
otázkou, jestli a kdy to budu řešit, pač na to moje startování 20x do měsíce stačí nabít aku 1/2 roku externí nabíječkou a je klid
takže mám k mání 2x regulátor pro tento a plno jiných strojů, jeden reg v záruce nový a druhý taky ještě v záruce asi do konce roku, asi nejlepší je prodat
jen by mě zajímalo, proč teda dobíjení kontrolka je zhasnutá i když to nedobijí, pač tam není regulátor
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
Kyklop se pomalu loučí....
poznatky:
Lifan opravdu chce po 20ti mth vyměnit oil, svíčku a filtr, nebo klidně po 15ti mth, masakr, protože posl 2h provozu už to bylo tak jako zdechlá kráva a reakce na plyn pedál vlažné
oil černý jak bota, svíčka černá jak bota
černá svíčka je vždy, neřeším, prostě čínskej motor, svíčka, oil, filtr stojí pár korun
ale....rozkapala se mi pístnice ramen třetího bodu, musím podívat do kusovníku, co tam kde vyměnit, ale už se mi nechce
plynule přecházím na Solise, k tomu mám tři poznatky...řadička jde ztuha až běda, ale to se ochodí, pedál spojky jde tak zlehka, že to jsem nikdy nikde nezažil, místa na nohy je tam tak mááááálo.....v kosmických holínkách je to na pěst......oproti Kyklopu, ale co naděláš, tak příště snad 9+9
uvidím, jestli Kyklopa střelím, nebo nechám dětem na hraní
poznatky:
Lifan opravdu chce po 20ti mth vyměnit oil, svíčku a filtr, nebo klidně po 15ti mth, masakr, protože posl 2h provozu už to bylo tak jako zdechlá kráva a reakce na plyn pedál vlažné
oil černý jak bota, svíčka černá jak bota
černá svíčka je vždy, neřeším, prostě čínskej motor, svíčka, oil, filtr stojí pár korun
ale....rozkapala se mi pístnice ramen třetího bodu, musím podívat do kusovníku, co tam kde vyměnit, ale už se mi nechce
plynule přecházím na Solise, k tomu mám tři poznatky...řadička jde ztuha až běda, ale to se ochodí, pedál spojky jde tak zlehka, že to jsem nikdy nikde nezažil, místa na nohy je tam tak mááááálo.....v kosmických holínkách je to na pěst......oproti Kyklopu, ale co naděláš, tak příště snad 9+9
uvidím, jestli Kyklopa střelím, nebo nechám dětem na hraní
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
po roce to jdu opravit.....vyměnit jednu ukostřenou čínskou za dvě izolovaný japonský, pokud teda budou na bloku štefty
protože ta čínská easy cívka v podstatě ani nedobije baterku, to co vyrobí, sežere elektronika, kontrolky a cívka paliva
vrátím tomu původní regulátor a uvidíme
protože ta čínská easy cívka v podstatě ani nedobije baterku, to co vyrobí, sežere elektronika, kontrolky a cívka paliva
vrátím tomu původní regulátor a uvidíme
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
na prase s otázkou dlouhověkosti jsem tam zpět vrazil původní izolovaný dvě dobíjecí cívky, šlo by rozebrat čínský a vytáhnout z ní oba izolovaný konce, ale bílej tesák, zapojil adekvátní regulátor a světe div se, zhasla kontrolka dobíjení a do baterky to valí 3 až 4 A
čínskej setrvák má o dva magnety méně,
víc se tím nezabývám, nazdar bazar, vyřešeno po roce
hrozný se mnou
čínskej setrvák má o dva magnety méně,
víc se tím nezabývám, nazdar bazar, vyřešeno po roce
hrozný se mnou
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
-
- Příspěvky: 1803
- Registrován: sob zář 03, 2022 9:15 pm
- Bydliště: Perštejn
Re: Honda Mighty 13R
kdybych u toho přemýšlel před lety, ušetřil bych si hodiny bádání
Kéž jsou všechny bytosti šťastny.