Zdravím, potřebuji radu. Bohužel po koupi traktoru a najetí několika hodin přišla velmi závažná závada a to ulomení ventilu a zničení hlavy, pístu. Vzhledem k tomu že hlava není k sehnání, čekal jsem na opravu litinové hlavy. (Vyvaření). Potom kompletní GO hlavy. Při této příležitosti jsem provedl rovnou obrobení a vyvložkování všech válců s výbrusem. Písty, komplet nové. Nu, GO proběhla docela v pohodě.
Vzhledem k tomu že ventil zničil žhavící svíčku i vstřik, rozhodl jsem se koupit vstřikovací trysky všechny nové. A začalo seřizovací peklo. Z návodů jsem našel že vstřik má být nastaven na 220kg/cm2. Půjčil jsem si od známého pumpu na kontrolu.
Nastavení sedělo. Problém byl že motor nešel ani za nic nastavit. Neskutečně hulil jak na volnoběh, nejhorší v zátěži. Úprava předvstřiku, +/- něco se dělo ale nic zvláštního. Napadlo mě po nějaké době vrátit staré nepoškozené trysky a přeměřit je. Nastavení bylo ???? 140-145kg/cm2. Namontoval a světe div se traktor přestal hulit a chodí v pohodě.
A proto chci se zeptat, má někdo zkušenost nebo jiné data k nastavení vstřiků na MT30( je to asi jedno, MT26)? Upozorňuji že je to verze příme vstřikování, má jiné tlaky než ostatní motory. Nebo zná někdo přesné označení trysky které má být u přímého vstřiku. Objednával jsem podle starých DLLA150P72. Otázkou je zda je to správné. Bohužel dle originál katalogu Mitsubishi je to pod číslama MM, ale člověk se nedozví jaký typ trysky to je.
Díky za každou radu.
Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
Moderátor: DYK
Re: Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
Teď už je asi pozdě na radu. ale já měnil vstřiky na K3B. Koupil jsem vstřiky na K3B nic neřešil a tak jak byly namontoval, odvzdušnil a od té doby běží, seřizovat je mně nenapadlo, předpokládal jsem, že jsou seřízené pro tento motor.
Re: Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
Zdravim kolko mth mal ten k4f motor? Mal nejaky problem do poruchy?
Mam na MTX28 ten isty motor...z Japonska mal nieco cez 800mth a pri zatazi podymoval...z vyfuku tiekol maglajz...kompresia na spodnej hranici -startoval ok. Po rozobrati vylestene valce bez ovality, piesty okrem karbonu na korune tiez ok...prehonovane a nove kruzky..zaujimave ze ventily uz mali relativne velku volu vo voditkach..(voditka vymene)... okrem tych ventilov ucebnicovy priklad "wet stacking" - motor beziaci len a malou zatazou a za studena - na komorkovy motor dali DI hlavu a piesty no chladenie zostalo bez zmeny (komorkac generuje vyrazne viac tepla ako di) - tuna je navyse predna naprava uchytena na olej.vanu - okrem obtoku termostatu hadickou pre vypustanie chlad.kvapaliny este aj chladenie napravou
Tusim by ten motor uchladil prud vzduchu od vrtule bez chladica
...teplotnemu rezimu pomohlo doplnenie ventilu na spominanu hadicku a karton pred chladic ako je tam to sito..v zime komplet...inak tak tretina ci v teplom lete polka odokryta ..olej preistotu s malym obsahom popolovitych latok..nenechavat na volnobeh a nie len lahku a kratku pracu co je vsak pri takomto traktore trocha problem..motor ma vykonu prilis a skor nestiha zvysok..napr mne nejde orat na H lebo uz to neprenesie spojka aj ked by to motor utiahol...
Inak na jp strankach som nasiel zmenku o prehonovani valcov uz po 600mth na tento model...
Vstreky povodne...predvstrek dtto...
Doplneny digit.teplomer..nad 87stupnov som zatial nevidel ...povodny 'teplomer' v palubovke max k 1/2 stupnice...
Ak by som mal moznost volby tusim beriem radsej komorkovu IDI verziu ako tento DI - uz len kvoli divnej 'arome' z vyfuku..
Mam na MTX28 ten isty motor...z Japonska mal nieco cez 800mth a pri zatazi podymoval...z vyfuku tiekol maglajz...kompresia na spodnej hranici -startoval ok. Po rozobrati vylestene valce bez ovality, piesty okrem karbonu na korune tiez ok...prehonovane a nove kruzky..zaujimave ze ventily uz mali relativne velku volu vo voditkach..(voditka vymene)... okrem tych ventilov ucebnicovy priklad "wet stacking" - motor beziaci len a malou zatazou a za studena - na komorkovy motor dali DI hlavu a piesty no chladenie zostalo bez zmeny (komorkac generuje vyrazne viac tepla ako di) - tuna je navyse predna naprava uchytena na olej.vanu - okrem obtoku termostatu hadickou pre vypustanie chlad.kvapaliny este aj chladenie napravou
Tusim by ten motor uchladil prud vzduchu od vrtule bez chladica
...teplotnemu rezimu pomohlo doplnenie ventilu na spominanu hadicku a karton pred chladic ako je tam to sito..v zime komplet...inak tak tretina ci v teplom lete polka odokryta ..olej preistotu s malym obsahom popolovitych latok..nenechavat na volnobeh a nie len lahku a kratku pracu co je vsak pri takomto traktore trocha problem..motor ma vykonu prilis a skor nestiha zvysok..napr mne nejde orat na H lebo uz to neprenesie spojka aj ked by to motor utiahol...
Inak na jp strankach som nasiel zmenku o prehonovani valcov uz po 600mth na tento model...
Vstreky povodne...predvstrek dtto...
Doplneny digit.teplomer..nad 87stupnov som zatial nevidel ...povodny 'teplomer' v palubovke max k 1/2 stupnice...
Ak by som mal moznost volby tusim beriem radsej komorkovu IDI verziu ako tento DI - uz len kvoli divnej 'arome' z vyfuku..
Re: Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
Měl 900hodin. Tak jak bylo zde někde psáno jsou to stroje staré, většinou za zenitem. Stroj startoval na drc. Výkon v optimu, kouř minimum. Po rozebrání válce hrůza, vypadá to na PL dovoz, skoro jako všechno. Barva spraví vše. A vypadalo to že někdo již písty měnil. Zřejmě vymezení vůle válců pístem na výbrus, to je ale doměnka. Válce nebylo ani třeba měřit po přejetí prstem hmatatelné opotřebení. Proto to vypadalo na vybrusy hned dva zasebou, tak jsem nechal blok rovnou převložkovat, není to laciná záležitost ale mám klid.
Jinak předělat verzi z DI na komoru asi problém není. Sehnat hlavu z K4E by ještě slo. Bylo by potřeba vyměnit písty. Problém byl že jsem měl již namonováno na DI. Největší problém je sehnat někoho na vyvaření litinové hlavy. Tak aby to bylo obrobitelné. Dělal to pán který celou hlavu ohřeje na 600st a potom autogenem a hořákem s přídavkem materiálu navařuje postupně. Skoro všude mě stím poslali do pr.ele.
Jinak "honzauta" já kupoval jen trysky ne celý vstřik. Ten není momentálně k sehnání. Tam bych čekal že bude z výroby nastaven. Problém je že jsem zjistil, tryska DLLA150P72 se může používat i na jiných značkách vozů. A tam už může být nastavena jinak. Pravděpodobnost že ale bude nastavena jinak s daným tělem vstřikovače klesá. Budeš se ale divit koupil jsem trysky a jehla má jiný rozměr(delší) než stávající. Proč netuším, nastavení se provádí záměnou přesné podložky pod pružinou. Proto jsem neváhal rozebral, sestrojil, namontoval a bylo to špatně. Ven, pujčit pumpu. Návod mluví 220, přeměřeno trochu méně ale v toleranci. Namontovat, hulí. Po všech radách, máš to bohatý, někdo se vrtal v čerpadle a přidal mu(nepřidal), špatný předvstřik. Neustálé nastavování předvstřiku měrkama, bohužel nastavení se provádí podkládáním čerpadla přesnými podložkami. Nějaké zlepšení ano, naproti tomu zase motor začal klepat, tak také špatně. Zoufalost. Potom výměna 3ks starých trysek stejné označení a tlak 150-160, valim oči. Nová tryska 220, návod 220-230. Vezmu novou trysku, vypodložím nastavím na 160, namontuju a paráda.
Nějak potom nechápu servisní návody ke strojům. Tak jsem začal hledat otvírací tlak trysky. A našel jsem pěkné tabulky s tlaky a dokonce i v jaké motorizaci je použito. Bohužel i tam se to rozchází. Návod který mám je pro k4E,F,M verzi. Problém je v tom že F a M už je trochu rozdílná na M je opravdu psáno 220-230 ovšem jak je nastaveno čerpadlo na této verzi, toť otázka, dokonce je psaná i tryska 150P73. Prostě bordel. Spíše mě mrzí nějaké tabulky nastavení vstřiků, tlaky, průtoky. Mám člověka který dělá čerpadla. K čemu to je když nejsou parametry od nastavení čerpadla.
Závěrem pro trysku DLLA150P72 jsem našel hodnotu nastavení na 170-180.
Jinak foto jak vypadá když se ulomí ventil.
Jinak předělat verzi z DI na komoru asi problém není. Sehnat hlavu z K4E by ještě slo. Bylo by potřeba vyměnit písty. Problém byl že jsem měl již namonováno na DI. Největší problém je sehnat někoho na vyvaření litinové hlavy. Tak aby to bylo obrobitelné. Dělal to pán který celou hlavu ohřeje na 600st a potom autogenem a hořákem s přídavkem materiálu navařuje postupně. Skoro všude mě stím poslali do pr.ele.
Jinak "honzauta" já kupoval jen trysky ne celý vstřik. Ten není momentálně k sehnání. Tam bych čekal že bude z výroby nastaven. Problém je že jsem zjistil, tryska DLLA150P72 se může používat i na jiných značkách vozů. A tam už může být nastavena jinak. Pravděpodobnost že ale bude nastavena jinak s daným tělem vstřikovače klesá. Budeš se ale divit koupil jsem trysky a jehla má jiný rozměr(delší) než stávající. Proč netuším, nastavení se provádí záměnou přesné podložky pod pružinou. Proto jsem neváhal rozebral, sestrojil, namontoval a bylo to špatně. Ven, pujčit pumpu. Návod mluví 220, přeměřeno trochu méně ale v toleranci. Namontovat, hulí. Po všech radách, máš to bohatý, někdo se vrtal v čerpadle a přidal mu(nepřidal), špatný předvstřik. Neustálé nastavování předvstřiku měrkama, bohužel nastavení se provádí podkládáním čerpadla přesnými podložkami. Nějaké zlepšení ano, naproti tomu zase motor začal klepat, tak také špatně. Zoufalost. Potom výměna 3ks starých trysek stejné označení a tlak 150-160, valim oči. Nová tryska 220, návod 220-230. Vezmu novou trysku, vypodložím nastavím na 160, namontuju a paráda.
Nějak potom nechápu servisní návody ke strojům. Tak jsem začal hledat otvírací tlak trysky. A našel jsem pěkné tabulky s tlaky a dokonce i v jaké motorizaci je použito. Bohužel i tam se to rozchází. Návod který mám je pro k4E,F,M verzi. Problém je v tom že F a M už je trochu rozdílná na M je opravdu psáno 220-230 ovšem jak je nastaveno čerpadlo na této verzi, toť otázka, dokonce je psaná i tryska 150P73. Prostě bordel. Spíše mě mrzí nějaké tabulky nastavení vstřiků, tlaky, průtoky. Mám člověka který dělá čerpadla. K čemu to je když nejsou parametry od nastavení čerpadla.
Závěrem pro trysku DLLA150P72 jsem našel hodnotu nastavení na 170-180.
Jinak foto jak vypadá když se ulomí ventil.
Re: Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
"sheep" kazdopadne klobuk dole kus roboty a trapenia..inak mozno by slo napisat holandanom z https://www.det-mitsubishi.com/ ci by k tym otvaracim tlakom nemali info..ja som bral od nich diely. Sem tam bolo vidno K4F motory na predaj..jasne ze palky a macka v mechu.
Serv.navod k MT30 a partlist si zohnal? K MTX28 sa mi nepodarilo ale japonski dealeri ho maju..par stran mi poslali vo faxovej kvalite ..nepouzitelne. Mal by som rozhodit prevodovku - aretacie su vychodene ale bez navodu sa do toho nehrniem je to vsetko moc pokope.
Z toho prvotneho stavu by to mohlo mat rovnake korene - zakarbonovanie studenym chodom malou zatazou motora.. Karbon jednak z pohladu voditok ventilov a tiez piesty/valce...vsak podla toho ako to vyzeralo ked si to rozobral..koruny piestov pohyblivost kruzkov a karbon na driekoch ventilov a vole driekov vo voditkach...A tiez stav vyfuku...resp natocit bez vyfuk.zvodov a pozriet co z toho lieta...
Pozri aku teplotu dosiahne ten motor za beznej prevadzky najme ak ho pouzivas aj v zime a podla toho opatrenia nech sa to zas nezopakuje... o hadicke na vypustanie kvapaliny ktora funguje ako nechceny by-pass termostatu som videl pisat na internete...hned hreje horna hadica (od motora k chladicu), daleko pred dosiahnutim otvaracej teploty termostatu..malu obtokovu dierku na odvzdusnenie ma aj termostat.
Jasne ze sa s tym "wet stacking"-om mozem mylit ale je divne ked aj japonci prehonovavali valce uz po 600mth ...
Nech sluzi bez dalsich problemov!
Serv.navod k MT30 a partlist si zohnal? K MTX28 sa mi nepodarilo ale japonski dealeri ho maju..par stran mi poslali vo faxovej kvalite ..nepouzitelne. Mal by som rozhodit prevodovku - aretacie su vychodene ale bez navodu sa do toho nehrniem je to vsetko moc pokope.
Z toho prvotneho stavu by to mohlo mat rovnake korene - zakarbonovanie studenym chodom malou zatazou motora.. Karbon jednak z pohladu voditok ventilov a tiez piesty/valce...vsak podla toho ako to vyzeralo ked si to rozobral..koruny piestov pohyblivost kruzkov a karbon na driekoch ventilov a vole driekov vo voditkach...A tiez stav vyfuku...resp natocit bez vyfuk.zvodov a pozriet co z toho lieta...
Pozri aku teplotu dosiahne ten motor za beznej prevadzky najme ak ho pouzivas aj v zime a podla toho opatrenia nech sa to zas nezopakuje... o hadicke na vypustanie kvapaliny ktora funguje ako nechceny by-pass termostatu som videl pisat na internete...hned hreje horna hadica (od motora k chladicu), daleko pred dosiahnutim otvaracej teploty termostatu..malu obtokovu dierku na odvzdusnenie ma aj termostat.
Jasne ze sa s tym "wet stacking"-om mozem mylit ale je divne ked aj japonci prehonovavali valce uz po 600mth ...
Nech sluzi bez dalsich problemov!
Re: Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
Ahoj,píšu ohledně GO motoru.Já mám K3F a taky není nic moc a přemýšlím o GO.Píšeš,že jsi nechal motor převložkovat.To znamená,že jsi dal ty vlepovací vložky,nebo jen výbrusy? Kde Ti to prosím dělali a kde jsi sehnal díly(vložky,písty...)Dík za info,zdravím Tínek
Re: Mitsubishi MT30 motor K4F-DI, GO motoru
Už jsem to tady párkrát dával.
Uživatelský manuál k motorům Mitsubishi https://drive.google.com/file/d/0BwdgGb ... diN1YrQ8FQ
Servisní manuál k motorům Mitsubishi https://drive.google.com/file/d/0BwdgGb ... Zn_-IyyNFg
Snad se to bude někomu hodit
Čus
Uživatelský manuál k motorům Mitsubishi https://drive.google.com/file/d/0BwdgGb ... diN1YrQ8FQ
Servisní manuál k motorům Mitsubishi https://drive.google.com/file/d/0BwdgGb ... Zn_-IyyNFg
Snad se to bude někomu hodit
Čus
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)