Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Moderátor: DYK
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Tak dneska jsem volal na úřad a musí být SPZ mám v pondělí přijít s papirama a uvidíme, snad to pude prihlasit
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Chtěl jsem jenom naťuknout jestli to nezkoušel tak někdo obejít. Jinak je jasný že snaha něco obcházet není ideální, ale kdo z nás má na malotraktor s SPZ. Velkej traktor by se už dal sehnat, ale jinak není moc na výběr. S domadělem po silnici občas jezdím, po obci úplně běžně. Policajti jeli parkrát kolem ale nevěnovali mě pozornost. Naštěstí. Tak i s tou Kubotou tak budu jezdit. Mám ještě celkem výhodu že tady v okolí jsou silnice jen 3 a 4 třídy, tak možná to neberou tak důsledně. Jinak si myslím že problém je spíš v zákonech, proč to na Slovensku jde a tady ne. Ale to už brečím na špatném hrobě.
Možná by to fakt šlo na ty veteránský. Třeba by s Kuboty poslali nějaké papíry, kdyby mělo jít o veterána. Ale taky to není úplně ok, dostat ty veteránský značky není úplně snadný.
Možná by to fakt šlo na ty veteránský. Třeba by s Kuboty poslali nějaké papíry, kdyby mělo jít o veterána. Ale taky to není úplně ok, dostat ty veteránský značky není úplně snadný.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Ten veterán (30 let) se dá prokázat poměrně snadno podle výrobního štítku a i když výrobní štítek není, tak podle toho, že se tento model vyráběl před více než 30ti lety.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
A veteránska atestace?
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Je to testace a dělá se ve dvou kolech
1 Klubová - zkoumá historickou autentičnost stojí do 2000,-
2 Krajová - zkoumá technickou způsobilost stojí do 800,-
Je dobré si vybrat klub co není příliš přísný, mám kamaráda, který veterány rekonstruujme z naprostých vraků, několik jich už na značky dostal a říkal, že třeba místní klub vymýšlí blbosti, tak je v klubu v jiném kraji, kde jsou v pohodě.
Zásadní je kodex FIVA, definuje jako veterán vozidlo které:
A – je minimálně 30 let staré
B – je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
C – NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
D – je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví
Musí být splněno
"původní" rám/šasí nebo platformu a karoserii podle DOBOVÉ specifikace
Nemusí mít původní maximálně dvě z pěti skupin.
Skupinami jsou
- motor
- převody,
- kola,
- odpružení nápravy
- řízení
takže je možné mít například veterán jako elektromobil, prostě místo původního motoru je tam elektromotor a baterky.
Podle stavu a původnosti bude zařazeno do SKUPINY ZACHOVALOSTI – PŮVODNOSTI VOZIDLA
ORIGINÁLNÍ fakt origoš staré zachovalé
AUTENTICKÉ Originál s díly odpovídajícími dobové specifikaci
RENOVOVANÉ Hodně nových dílů a Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE
ZNOVU VYSTAVĚNÁ vystavěna dnes podle dobové specifikace, jsou to KOPIE - domaděly a REPLIKY tovární výroba
Můžou být DOBOVĚ UPRAVENÉ (bylo na vozidlo nemontováno před 30 lety)
nebo dokonce UPRAVENO MIMO OBDOBÍ (bylo na vozidlo nemontováno dnes ale jen to, co mohlo být na vozidle už před 30 lety)
Pro traktor třeba nakladač.
Co se týče Japonského traktoru asi nebude mít problém s dobovou autenticitou, myslím, že bude zařazen jako
Třída G Vozidla postavená mezi 1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1 Kodexu FIVA 2010,
Typ A – STANDARDNÍ
Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ
nebo
Skupina 2 – AUTENTICKÉ
Mám kamaráda co dělá auta a motorky, ale osobně neznám nikoho s traktorem
1 Klubová - zkoumá historickou autentičnost stojí do 2000,-
2 Krajová - zkoumá technickou způsobilost stojí do 800,-
Je dobré si vybrat klub co není příliš přísný, mám kamaráda, který veterány rekonstruujme z naprostých vraků, několik jich už na značky dostal a říkal, že třeba místní klub vymýšlí blbosti, tak je v klubu v jiném kraji, kde jsou v pohodě.
Zásadní je kodex FIVA, definuje jako veterán vozidlo které:
A – je minimálně 30 let staré
B – je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
C – NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
D – je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví
Musí být splněno
"původní" rám/šasí nebo platformu a karoserii podle DOBOVÉ specifikace
Nemusí mít původní maximálně dvě z pěti skupin.
Skupinami jsou
- motor
- převody,
- kola,
- odpružení nápravy
- řízení
takže je možné mít například veterán jako elektromobil, prostě místo původního motoru je tam elektromotor a baterky.
Podle stavu a původnosti bude zařazeno do SKUPINY ZACHOVALOSTI – PŮVODNOSTI VOZIDLA
ORIGINÁLNÍ fakt origoš staré zachovalé
AUTENTICKÉ Originál s díly odpovídajícími dobové specifikaci
RENOVOVANÉ Hodně nových dílů a Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE
ZNOVU VYSTAVĚNÁ vystavěna dnes podle dobové specifikace, jsou to KOPIE - domaděly a REPLIKY tovární výroba
Můžou být DOBOVĚ UPRAVENÉ (bylo na vozidlo nemontováno před 30 lety)
nebo dokonce UPRAVENO MIMO OBDOBÍ (bylo na vozidlo nemontováno dnes ale jen to, co mohlo být na vozidle už před 30 lety)
Pro traktor třeba nakladač.
Co se týče Japonského traktoru asi nebude mít problém s dobovou autenticitou, myslím, že bude zařazen jako
Třída G Vozidla postavená mezi 1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1 Kodexu FIVA 2010,
Typ A – STANDARDNÍ
Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ
nebo
Skupina 2 – AUTENTICKÉ
Mám kamaráda co dělá auta a motorky, ale osobně neznám nikoho s traktorem
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
S veteranskymi papiermi je problém v tomto - C – NENÍ užíváno ke každodenní přepravě.
Na slovensku, každé použitie vozidla s takýmito tabulkami treba dopredu hlásiť tomu klubu veteranov.
Na slovensku, každé použitie vozidla s takýmito tabulkami treba dopredu hlásiť tomu klubu veteranov.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
V česku se určitě nehlásí a já s traktorem na cestu bych vyjížděl jen výjimečně. Rozhodně ne denně.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Počkaj, to nemusí byť len traktor, ja píšem celkovo o historickom stroji V značku má aj parná mláťačka na Agrokomplexe čo by cestu prečahovala tak 3x. Nehlási sa jazda, ale použitie. Samozrejme iný kraj iný mrav.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Tak dneska jsem byl na uřadě a na to moje osvědčení to přihlásit nejde. Mám zavolat výrobci jestli mě vydá TP a pak mě to napiše.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Já v létě potkal s japoncem svého spoluobčana a ten měl od obce vyřízené to účelové užívání komunikace. Minulý týden jsem na obec podal také žádost na svého Yanmara, a tak jsem v očekávání. Četl jsem tady v diskuzi, že na traktory by se to nemělo vydávat, ale doufám v rozdílný výklad zákona (nebo neznalost úředníka). Dám pak vědět, jak to dopadlo.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Tak v pátek mi přišel dopis z obce. Tušil jsem, že se to bude týkat mojí žádosti o obecné užívání veřejných komunikací - a taky že jo! Že to bude až tak vstřícně napsané, to jsem nečekal. Velmi mě to potěšilo. Budu muset zajít za tím pracovníkem, který to vyřizoval a nepůjdu z prázdnou.
Zvažoval jsem, jestli to tu mám publikovat, ale nakonec to tady dám - mohlo by to někomu pomoct. Abych tomu úředníku, co to vyřizoval nepůsobil případné potíže, všechno, co by mohlo vést k identifikaci jsem začernil.
Hlavně, že už nemusím jezdit obdělávat svoje polnosti se strachem z policie.
Budu muset dodělat brdová světla, ale to je maličkost,
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Tak to docela koukám jako vrána! a gratuluji.
Kuba
Kuba
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Tento konkrétní případ je a byl vždy možný. Psal jsem tady o tom již před několika lety. Je to, ze strany úředníka, klasické "rozvolnění zákona", na které má právo, ale taky jde na jeho triko. Zvláštní užívání komunikace je určeno pro jeden případ, po určené trase, v určenou dobu a dle zadaných podmínek. Všechny tyto podmínky si lze vyložit na obě strany. Buďto jako povolení pro jeden jediný transport, nebo pro jízdy jedním strojem po stejné trase na celý rok.
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Před léty o tom zde psal i kucmar. Úřad a úředník postupoval v mezích zákona, pochybuju že si něco rozvolnil. Jen teda vydat takové je právo úřadu ne povinnost. No a že by si vzal něco na triko? To asi nééé přece, co? Ovšem tento papír asi není zadarmo. Tím mám na mysli správní poplatek, ne úplatek.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Dovezené japonské traktory bez RZ - Nesmí na silnici!
Honzo...gratulace, ale podle mě nějak není k čemu Každý odstavec toho papíru je napsán tak, aby leželo vše na Tobě Stačí, aby někdo při nehodě řekl, že ta tvá světla nebyla vidět......a končíš...nemají homologaci. Možná máš dočasný papír pro PČR, ale při nehodě to nic neřeší...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas