Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#1 Nový příspěvek od OakLD »

Dobrý den,

rád bych poprosil o rady ohledně doplňování hydraulického/převodového oleje. Dle doporučení používám klasický PP80.

1) Jak zjistit správnou hladinu?

Traktor nemá ani průhledové sklíčko, ani měrku (dipstick). Někde na anglickém fóru jsem pro obdobné stroje četl, že by se to mělo plnit po kontrolní šroub, který by měl být zhruba ve výši horní části nápravy. Myslím, že by to mohl být šroub (1) viz. obrázek. Má měděnou podložku a je jiný, než ostatní. Nicméně při doplňování oleje jsem ho tam nalil strašně moc (8L?) a pořád odtud nic neteklo.
Obrázek
Předpokládám, že některý modely Kuboty/Yanmary/Iseki budou jak přes kopírák.

2) Jak často PP80 měnit u malotraktoru kompletně? Po motohodinách - kolika? Nebo po časovém období, když nenalítám mnoho motohodin?

3) Na angl. fórech jsem četl, že příznaky nízké hladiny oleje jsou "těžký" volant a posléze vynechávající nebo slabší hydraulika, zejména za chladného počasí. Už se mi to stalo. Píší, že se prostě olej doplní a jede se dál a nemá to žádné následky. Čerpadlo mazání prý bere olej zespodu (a rozstřikuje ho na ozubení). Opravdu je to bez problémů? Bez měrky nebo průhledu se ta hladina oleje hlídá dost blbě...

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2712
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#2 Nový příspěvek od Šéďa »

Já mám jen MT205, ale do převodovky jde 14litrů. Takže tebou zmiňovaných 8l se mi nezdá moc, naopak málo, možná proto ti nic nevytejká kontrolním otvorem.

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#3 Nový příspěvek od OakLD »

Šéďa píše:Já mám jen MT205, ale do převodovky jde 14litrů. Takže tebou zmiňovaných 8l se mi nezdá moc, naopak málo, možná proto ti nic nevytejká kontrolním otvorem.
No ale já bych očekával, že dolevané množství bude tak 25% z celkového množství hydr. oleje, tj. Pro 14L objem by to bylo do 3,5L dolití. Ta čtvrtina ke ale odhad, na zahraničních fórech jsem akorát našel, že je pumpa hydrauliky dost nahoře, aby při netesnosti hydrauliky nevysala olej I z převodovky. Proto se mi zdá 8 a postupně I víc než 10L moc. Neidentifikoval jsem žádnou netesnost, pár kapek odtece při prehazovani nářadí na čelním nakladači, jinak nic. Nevím, jestli to mám Ladova další desítkou, než to poteče z toho otvorů, o kterým si jen myslím , že to je kontrolní otvor. U MT205 to je takto stejně?

Hodně na forech varují, že příliš mnoho oleje je velkej problém, že tam musí být headspace pro expanzi oleje vlivem teplot...

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2712
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#4 Nový příspěvek od Šéďa »

Omlouvám se nepochopil jsem to doplnování oleje, myslel jsem, že dáváš celou náplň novou.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3690
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#5 Nový příspěvek od ladiki »

ještěže máme i české weby ;-)

http://files.kpmalotraktory-eu.webnode. ... -MT-25.pdf

Měnil bych po 300mth nebo 5let.

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#6 Nový příspěvek od OakLD »

ladiki píše:ještěže máme i české weby ;-)

http://files.kpmalotraktory-eu.webnode. ... -MT-25.pdf

Měnil bych po 300mth nebo 5let.
BOMBA. Něco jako tohle jsem hledal po všech pavucinach internetu trictvrte roku. Našel jsem jinej jejich (KP malotraktory) návod na MT28 (myslím), ale to už se dost lišil. V seznamu návodu předtím žádný jiný MT neměli.. Tohle je stejný jak MT24.

Měnit budu asi

Velmi děkuji!

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3690
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#7 Nový příspěvek od ladiki »

stačilo zadat do göglu název a hned třetí příspěvek byl odkaz na návod, který tam visí od roku 2012 :-/

Silberkalimero
Příspěvky: 7
Registrován: stř bře 15, 2017 4:33 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#8 Nový příspěvek od Silberkalimero »

Zdar chlapi,
přidám se k tomuto vláknu s mým dotazem. Mám Mitsu MT25. Rozvážel /rozhrnoval jsem hromadu hlíny za pomocí čelního nakladače. Cca po hodině práce se ale něco stalo s hydraulikou. Šlo to ztuha, bylo poznat, že motor se pere s hydr. čerpadlem, hydraulika byla natlakovaná, páčky šly celkem ztěžka. Od hydr. čerpadla se ozývá zvuk, takové posykávání. A olej se hodně zahřál, všechny kovové součástí hydrauliky (trubky, rozvadeč čeláku, čerpadlo samotné) byly hodně horké. Nutno podotknout, že na podzim jsem měl cca 5l únik oleje, který už je nyní napravený, ale stejně jako kolega OakLD, nemám jistotu, zda-li je hladina oleje OK (teda teď už vím, co a jak a který šroub ...). Nicméně, z jara se čelák zvednul do max výšky, tak jsem usoudil, že oleje ještě zůstalo dost.
Co můžu očekávat, že se asi stalo? Předpokládám, že jak dostávala hydraulika při práci zabrat, tak se mohly zvýřit nečistoty a ucpal se filtr. Nebo se zavzdušnil okruh (ale to by při běhu motoru nebyla pod takovým tlakem). Nebo kombinace předchozích + ještě něco a mohlo to poškodit čerpadlo?
Ještě dodám, že jsem okamžitě přestal pracovat, ale musel jsem na min. otáčky motoru přejet cca 200m do garáže.
Další poznámka: na zadních ramenech mi zůstal podkop.
Jak postupovat nyní s opravou? Přemýšlím následovně:
1/ Můžu zkust dolít olej a třeba pokud je okruh pouze zavzdušněný, při nízkých otáčkách motoru, aby se případně nepřetížilo čerpadlo, zkusit okruh takto prohnat a odvzdušnit?
2/Nebo musím ještě přejet cca 50m,odpojit podkop a potom hydr. olej vypustit, vyčistit filtr, nalít čistý olej a zkusit to viz bod 1/ ? /Jde mi o to, jestli s tím mám, i když v nízkých otáčkách, jezdit, protože opravdu motor pracuje ztěžka, čerpadlo mu dává odpor a samo pracuje jakoby na pokraji sil.
3/ Až po předchozích krocích a přetrvávajících problémech, hledat poruchu v čerpadle a tím pádem asi nejnákladnější oprava ? :(

Předem díky za rady
PS: Hydr. olej, který na podzim unikal, už nebyl moc valné kvality, takže kompletní brzká výměna určitě proběhne.
Zde stroj: Obrázek

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#9 Nový příspěvek od RoKur »

Ani jedna z Tvých domněnek není správná.
Přečti si funkci hydrauliky zde ve vlákně Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155) a když se nad Tím zamyslíš, tak zjistíš, že se olej nedostane zpátky do převodové skříně a potrubí je pořád natlakováno. Některý ventil je prostě pořád zapnutý. Předpokládal bych, že to bude některý z těch elektroventilů (zdvih ramen, nebo srovnání pravého ramena). Pokud Ti to začne dělat, tak dej ramena dolů a pokud Ti zase vyjedou sami nahoru, tak už máš problém zjištěný.

Jak dlouho Mitsu máš, a kde jsi ji pořídil? Předpokládám, že někde u poláků?
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Silberkalimero
Příspěvky: 7
Registrován: stř bře 15, 2017 4:33 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#10 Nový příspěvek od Silberkalimero »

to RoKur: díky za radu. To vlákno o hydraulice + jiné jsem četl už dříve, ale jsem v tom nováček. Na druhé zamyšlení musím uznat, že u filtru problém nebude, protože ten je (jeslit jsem ho zprávně lokalizoval) na netlakované části.
Nemám dorovnávací hydr. válec na pr. rameni a nevím jestli mám opravdu elektroventil. Hydraulika zadních ramen se ovládá pouze přes páčky (doufám si tvrdit, že pouze analogově).
I přesto, že problém nastal při práci s čelákem, mám tedy hledat možnou závadu i v zadních ramenech? Čelák zvládá pohyby hydraulikou ve všech polohách, mám i tam předpokládat seknutý ventil? Zadní ramena můžu otestovat, až po odpojení podkopu, ale nechce se mi startovat motor a trápit to, kdy to jde tak ztěžka ... neriskuju odrovnání čerpadla, nebo nějakého rozvaděče?
stroj jsem kupoval u borca ve Vyprachticích, sice jsem se ho přímo nezeptal, ani to nepřiznal, ale myslím si, že je překupuje z PL (stejně jako další jeden, někde v okr. Svitavy).
OakLD, odkud máš traktor ty? (ta fotka zezadu, jako bych se díval na ten svůj ... ty dráty nepřipojené, nástřik ... ;-) )

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#11 Nový příspěvek od RoKur »

Ten podkop je zajišťěn nějak natvrdo, nebo můžeš hýbat rameny i s podkopem? A ramena máš úplně nahoře?
Pokud není na pevno, tak horní tlačítko na levé straně na palubovce je pro ovládání ramen nahoru. Pod ním, druhé tlačítko z vrchu je pro ovládání ramen dolů. Stačí, když pouze otočíš klíčkem a zapneš zapalování a můžeš spustit ramena, aniž bys musel mít nastartován motor.
Jak je budeš mít dole, tak nastartuj a dej vědět co to dělá.

Dorovnávací hydraul. válec pro pravé rameno je napojen přes rychlospojky, které jsou vedle snímače polohy výšky ramen. Jde to vidět na fotce od OakLD.
Pokud nemáš zadní ramena v horní poloze, tak se zaměř na ventil, který ovládá to dorovnávání ramene. Pokud je pořád sepnutý, tak ta rychlospojka olej nepustí a potrubí je stále natlakováno.

Mitsubishi řada MT21, 22, 23, 24 a 25 je úplně identická lišící se pouze typem motoru (každý má jiné vrtání a zdvih)
Ale servisní manuál je stejný pouze pro MT21, 23 a 25. Pro MT22 a 24 je jiný, tak že nějaký malý rozdíl tam přeci jenom bude.
Já jsem si svoji Micinu pořídil před třemi lety u Bosse v Polsku. Proto, když jsem viděl tvoji fotku, tak mi to připadlo docela identické.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Silberkalimero
Příspěvky: 7
Registrován: stř bře 15, 2017 4:33 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#12 Nový příspěvek od Silberkalimero »

Podkop je natvrdo (i když na fotce,kterou jsem tu hodil nejsou ještě nahozené vzpěry) a to byl problém, nějakým nedopatřením se mi změnila poloha páky pro zadní ramena. Ramena to tlačilo nahoru a už neměly prostor pro zdvyh ... no mohl jsem na to přijít dříve :vztek:
Nicméně, díky moc za ochotu a snahu pomoci.

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#13 Nový příspěvek od RoKur »

Polohu páky pro ovládání ramen bys měl mít úplně dole. Teď už víš, že když máš trvale tlak v potrubí, tak nemůže být vadné čerpadlo, nebo zavzdušněný systém, ale nějaký ventil je pořád zapnutý.
Pokud máš správně připojený rozvaděč pro nakládač, nebo podkop (je tam použit i tlakový výstup HPCO), tak pokud jsi například zvedal nakladač, tak hydraulika, po dobu zvedání/ spouštění nakládače musela přestat kvílet, protože olej šel přes válec do zpátečky.
Pokud to máš ale zapojené pouze dvouhadicově, tak Ti samozřejmě nemohlo vůbec nic fungovat. Ten princip je v tom vlákně popsán.

Na oplátku mého času by jsi tady mohl někde dát fotky využití Tvého stroje a trochu se rozepsat o podkopu, protože o tom se tady moc nepíše.
Např. nafotit uchycení ...
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#14 Nový příspěvek od OakLD »

Omlouvám se za pozdní reakci na vlastní vlákno, tak trochu jsem nečekal jeho pokračování...

Mitsubishi mám z autoservisu, který se věnuje dovozu starších Mitsubishi a Iseki ze světa k nám, dělají repasi, dělají vlastní nakladač a pár dalších zařízení a některý další nový příslušenství dováží a nabízí z Polska. Podle Tvého nakladače, Silberkalimero, máš svý Mitsubishi asi od stejného prodejce. Myslím někde od Lanškrounu - EDIT: Teď čtu ty Vyprachtice, to bude on. Já se ho ptal, říkal že to vozí z celý Evropy, když mi vezli traktor, čekal jsem až se řidič vrátí ze Španělska. Alespoň to říkali. Viděl jsem tam na vlastní oči rozpracovaný repase, rovna nějakej Iseki, takže to určo dělají oni. Jel jsem pro MT28, ale někdo ho vyfoukl :-). MT24 je na těžký balíky sena tak-tak. Repase je udělaná vcelku pěkně, většina lidí si myslí, že ten traktůrek je novej. Ale na druhej pohled tam je dost věcí nedořešených, jen drobnosti. Jako chybějící rukojeti na některých pákách, nefunkční palivoměr, chybějící průhledný plastový kryty, chybějící aretace páčky zadních ramen, atd. Ten "nepřipojenej drát" jsem považoval za volnou zásuvku pro zařízen na ramenech, tak nevím, možná jsem moc velkej optimista :-).
Mimochodem, máš mooooc hezkej podkop. Ten je odkud, pokud to není tajemství?

Ty problémy s hydraulikou jsi měl dost jiný, já měl typický pro nedostatek oleje - těžknoucí řízení a upadávající odezva čelního nakladače. Na zahraničních fórech dost upozorňují, že zařízení jako čelní nakladač mají značný objem oleje a divoce mávají s hladinou oleje v převodové skříni. Měl bych trochu strach, že pokud budeš mít přímo připojenej podkop (některý mají svoje vlastní čerpadlo) i čelní nakladač, tak může hladina kolísat až nebezpečně.

Jinak mám ještě jeden problém, ale nepovažuji ho za vážný. Čím větší zima (mráz) tím víc mi slábne odezva zadních ramen, v zimě jsem musel čekat po nastartování třeba i půl hodiny, než se pomaličku a neochotně zvedly (mám na nich obvykle bednu). Ze začátku mě to vyděsilo, ale když jsem zjistil, že při oteplení nad nulu problém úplně zmizí, tak mě to uklidnilo. Nemáte podobný zkušenosti?

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#15 Nový příspěvek od RoKur »

Oak vem rozum do hrsti a zamysli se nad Tím, jaký nesmysl jsi napsal ohledně mávající hladiny oleje v převodovce. Na podkopech a nakládačích jsou dvojčinné pístnice. Když se začne vysouvat pístnice, kam podle Tebe jde teda olej nad tím pístem s pístnice, aby to nějak rapidně ovlivnilo obsah oleje v převodovce?

V převodovce máš nevhodný olej, který Ti způsobuje to, že pokud se trochu nezahřeje, tak Ti nejdou ramena. Zaděláváš si s tím na problém.
Další "dobrý" dodavatel, který prodává traktory v takovém stavu. Zatím všechny Tvoje dotazy měly být spíše směřovány na něho.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“