Kubota Bulltra ZB1-17

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Je Kubota Bulltra ZB1-17 v kategorii malotraktorů 15 - 20 koní dobrý a spolehlivý stroj?

ano
16
57%
ne
3
11%
nevím
9
32%
 
Celkem hlasů: 28

Zpráva
Autor
Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#211 Nový příspěvek od Schimi »

Děkuji za info 8) koukám, že celkem podražili :shock:

Pokud jsem to správně přeložil, tak by se mělo jezdit s demontovaným výložíkem, to asi znamená s odejmutým nástrojem. Ale nejsem polák, takže je možné chybné přeložení.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#212 Nový příspěvek od Bielan »

Já to chápu tak, že máš jezdit bez lopaty, vidlí, drapáku apod.
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#213 Nový příspěvek od Schimi »

Tak jsem to pochopil prvně a ještě zajištěné pístnice, ale pak mě zmátl ten výložník...
Na funkci to stejně nemé vliv :)
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

FrantaK
Příspěvky: 63
Registrován: úte úno 23, 2016 8:08 pm
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#214 Nový příspěvek od FrantaK »

Ahoj Bielan,
ten třetí hydraulický bod máš zapojení místo naklápěcího pístu?

F.
Hinomoto N 239D
Shibaura P155F

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#215 Nový příspěvek od Bielan »

Jojo, mám to napojené na vývody hydrauliky pro sklápění. Sklápěcí vlek zatím nemám a v případě potřeby není problém vycvaknout rychlospojky a místo třetího bodu napíchnout sklápění vlečky.
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Kubota Bulltra B1-17 - mulčování

#216 Nový příspěvek od Bielan »

Víkendové mulčování. Jen mě mrzí, že nemám mulčovač s větším záběrem, protože při širších kolech musím mulčovač vychylovat na jednu nebo druhou stranu. Myslím si, že když se tráva nenechá přerůst, tak by má Kubota utáhla i 120 cm... A úplně parádní by byl příkopák (mám tu hodně svahy), ale to bych asi měl strach, že se vybulím na stranu. :sok:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Kubota Bulltra B1-17 - problém s řízením

#217 Nový příspěvek od Bielan »

Tak jsem nucen po delší odmlce (kterou jsem trávil poctivým pročítáním fóra - zejména příspěvků k Asijským strojům - a také občasným používáním Kuboty) požádat o pomoc zdejší znalejší kolegy, protože mi dnes tak nějak odešlo řízení. Projevuje se to tak, že na místě či za jízdy lze celkem normálně zatočit jen doleva, zatímco při snaze o zatočení doprava se od řízení ozývá vrzavý zvuk, volant klade obrovský odpor a při jeho překonávání to začne praskat a volant jakoby přeskočí přes zuby. Pokud předek traktoru zvednu zapřením ramene nakladače o zem, tak koly docela lehce otočím. Díky tomu jsem dojel z pole a stroj zaparkoval pod střechu. A teď bych potřeboval poradit, co dál.
Přesně před dvěma léty jsem Kubotu kupoval jako celorepasovanou, což mělo zahrnovat i repas převodky řízení (mimo jiné "demontáž převodky řízení, vyčištění, výměna ložisek a přetěsnění, nastavení vůle"). Co jsem totiž vyčetl nejen z tohoto fóra, jde zřejmě o závadu v převodce řízení, přičemž tento problém je celkem pěkně popsán na stránkách OrangeTractorTalks.com.
Máte s mnou popsanou závadou někdo zkušenosti, prosím?
A ještě jeden dotaz. Je možné, že se Bulltra dělala s posilovačem řízení? RVR teď má jednu Bulltru v nabídce a má tam tento detail:
Obrázek Obrázek
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20855
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#218 Nový příspěvek od vitex »

Já bych řádně promazal všechny čepy a klouby řízení.Tento problém jsem měl ale ne na tomto stroji.Jakmile sem zatížil přední nápravu,neutáhl jsem volant.Naopak při odlehčení-jedním prstíkem.

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#219 Nový příspěvek od Bielan »

OK, děkuji za radu. Ale bylo to spojeno i s tím, že to v tom volantu "lupalo" (křupalo, praskalo)?

Děsí mne to množství kuliček, které jsou v převodce:

ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20855
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#220 Nový příspěvek od vitex »

Praskalo a v převodce to nebylo.Zkus nápravu postupně odlehčovat a poznáš to na volantu sám.

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#221 Nový příspěvek od Bielan »

vitex píše:Praskalo a v převodce to nebylo.Zkus nápravu postupně odlehčovat a poznáš to na volantu sám.
Jojo, tak to sedí. Jak jsem psal výše - při zvednutí nápravy nakladačem to šlo točit pohodově. Na čepech žádné mazničky nemám, čím a jak jsi to mazal, prosím?
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20855
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#222 Nový příspěvek od vitex »

Injekční stříkačkou s větší jehlou jsem propíchl prachovku a dal převodový olej.

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#223 Nový příspěvek od Bielan »

Dobrý nápad, děkuji. 8)
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20855
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Kubota Bulltra ZB1-17

#224 Nový příspěvek od vitex »

Nejenom kulové čepy ale i svisláky.

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Kubota Bulltra B1-17 - problém s řízením

#225 Nový příspěvek od Bielan »

Tak jsem se pokusil nedestruktivně očistit čepy a promazat je. Bohužel to vypadá, že problém bude asi opravdu v převodce řízení.

Prosím podívejte se na následující video i se zvukem, kde je patrné, jak to v řízení pod volantem lupe a vrže. Je zde taky patrné, jak ani přes velkou snahu nejde otočit kola do levého rejdu, byť byla celá náprava ve vzduchu. Povedlo se to, až když jsem pravému kolu pomohl nohou (to je mimo záběr):

Video: https://vid.me/79tS

Jak moc je složité demontovat řízení? Má být hřídel, na které je namontován volant tak povystrčená (cca 5 mm), jak je vidět na první fotce?

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“