Belarus 320
Moderátor: DYK
- freedomlives
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob srp 02, 2014 5:10 pm
- Bydliště: Sobrance
Re: Belarus 320
Vcera som konecne nasiel dovod. Europsky regulacia 167/2013 -- ucinost 1.1.2018, je ze kazdy traktor musi mat homogolizacia, co este Belarus 320/321 nema. Citat viac tu po anglicky: http://www.cema-agri.org/page/type-appr ... on-1672013
A potom som dal manzelka zavolat Slovensky diler, a on tiez potrvdil, ze od asi August oni bude mat. Tak ze, pre mna, Belarus 321 nebude, lebo ak pochopim uplny smernica, neviem ci mozem dovozit tie traktor vobec, a nie rizikujem ze kupim 321 z Belarus, a potom ostanuje traktor v Uzhorod!
Tak, kupim Japonsky traktor...
A potom som dal manzelka zavolat Slovensky diler, a on tiez potrvdil, ze od asi August oni bude mat. Tak ze, pre mna, Belarus 321 nebude, lebo ak pochopim uplny smernica, neviem ci mozem dovozit tie traktor vobec, a nie rizikujem ze kupim 321 z Belarus, a potom ostanuje traktor v Uzhorod!
Tak, kupim Japonsky traktor...
-----------------
www.freedomlives.net
www.freedomlives.net
Re: Belarus 320
Toto sa mi nezdá. Keby nemali homologizáciu asi by mi pred 6 rokmi na dopravnom inšpektoráte nepridelili na 320 EČV.
Je ťažké byť debilom ,konkurencia je privysoká!
Re: Belarus 320
Pravdu máš, tvůj traktor měl homologaci SR do 31.12.2017 a ani dnes nic nebrání jeho používání či prodeji a přepsání na jiného majitele. Pro Tebe se nic nemění.
Od 1.1.2018 může výrobce na území EU prodávat pouze stroje, které mají homologace pro celou EU a ne už pro jednotlivé země.
Samozřejmě získání této je mnohem složitější než staré homologace.
Jak ukazuje článek viz. výše, zvyšují se požadavky na různé uzly traktorů. Mezi to patří i zlepšení emisí. Do dneška to byly Tier IIIA, nyní to má být TierIIIB. /alespoň si to myslím/.
Co měli prodejci nakoupeno a neprodáno do konce minulého roku, museli zaevidovat na sebe, jinak by po prvním lednu nedostaly tyto stroje SPZ a byly by k ničemu. Kdo si koupí traktor bez SPZ?
Má to však chybičku - pokud to koupíš, budeš 2.majitelem. To myslím má negativní vliv na některé druhy půjček či leasingu - nevím přesně, jen jsem o tom zaslechl jakousi zprávu.
Tyto traktory postupně vyprodají a mezi tím výrobce vyrobí mašiny, které budou splňovat nové podmínky. Samozřejmě budou dražší a lepší
Od 1.1.2018 může výrobce na území EU prodávat pouze stroje, které mají homologace pro celou EU a ne už pro jednotlivé země.
Samozřejmě získání této je mnohem složitější než staré homologace.
Jak ukazuje článek viz. výše, zvyšují se požadavky na různé uzly traktorů. Mezi to patří i zlepšení emisí. Do dneška to byly Tier IIIA, nyní to má být TierIIIB. /alespoň si to myslím/.
Co měli prodejci nakoupeno a neprodáno do konce minulého roku, museli zaevidovat na sebe, jinak by po prvním lednu nedostaly tyto stroje SPZ a byly by k ničemu. Kdo si koupí traktor bez SPZ?
Má to však chybičku - pokud to koupíš, budeš 2.majitelem. To myslím má negativní vliv na některé druhy půjček či leasingu - nevím přesně, jen jsem o tom zaslechl jakousi zprávu.
Tyto traktory postupně vyprodají a mezi tím výrobce vyrobí mašiny, které budou splňovat nové podmínky. Samozřejmě budou dražší a lepší
- freedomlives
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob srp 02, 2014 5:10 pm
- Bydliště: Sobrance
Re: Belarus 320
Presny povedal Slovensky diler-- za Belarus 321, on vravel ze bude asi 1600€ drahsie.Nonoleone píše: Tyto traktory postupně vyprodají a mezi tím výrobce vyrobí mašiny, které budou splňovat nové podmínky. Samozřejmě budou dražší a lepší
Diky EU. Je Brusel zvedavy preco je taki proti-EU nalada? Staci im pozriet do zrkadlo...
-----------------
www.freedomlives.net
www.freedomlives.net
- freedomlives
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob srp 02, 2014 5:10 pm
- Bydliště: Sobrance
Re: Belarus 320
Dostal som odpoved od colnici, dovoz pre osobna potreba je mozne:
"Vami uvádzaný tovar je možné pre súkromnú potrebu doviezť na územie Únie (teda aj SR). Pri jeho preprave cez hranicu EÚ je potrebné ho predložiť colným orgánom a vykonať určité činnosti, ktoré budú oprávňovať jeho dovoz na územie SR a splniť si s tým spojenú povinnosť zaplatiť všetky platby, ktoré vám colný orgán vymeria a oznámi."
Uz neskor pre mna (uz som dohodil kupit z Orave Japonsky traktor), ale mohli byt zaujimave pre dakto inde. Ceny su dobre tam (vsetky na web su uvedene s 20%DPH), dovoz do okres Sobrance by to bolo okolo 1000€: https://deal.by/Belarus-mtz-321.html
"Vami uvádzaný tovar je možné pre súkromnú potrebu doviezť na územie Únie (teda aj SR). Pri jeho preprave cez hranicu EÚ je potrebné ho predložiť colným orgánom a vykonať určité činnosti, ktoré budú oprávňovať jeho dovoz na územie SR a splniť si s tým spojenú povinnosť zaplatiť všetky platby, ktoré vám colný orgán vymeria a oznámi."
Uz neskor pre mna (uz som dohodil kupit z Orave Japonsky traktor), ale mohli byt zaujimave pre dakto inde. Ceny su dobre tam (vsetky na web su uvedene s 20%DPH), dovoz do okres Sobrance by to bolo okolo 1000€: https://deal.by/Belarus-mtz-321.html
-----------------
www.freedomlives.net
www.freedomlives.net
- freedomlives
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob srp 02, 2014 5:10 pm
- Bydliště: Sobrance
Re: Belarus 320
Urcite bez normalne SPZ. Asi C SPZ bude mozne, nie?
-----------------
www.freedomlives.net
www.freedomlives.net
Re: Belarus 320
Bude mozne,ale normal SPZ su lepsie.
Ak netreba chodit po ceste,tak C su dobre.
Ale ak treba po ceste,radcej normal spz.
Ak netreba chodit po ceste,tak C su dobre.
Ale ak treba po ceste,radcej normal spz.
ZKL Zetor 8011 (1974)
Praga V3S M2
Praga V3S M2
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Belarus 320
Byl jsem se podívat u p.Astapoviče na čelní nakladač,je pravda že 320 končily se současným motorem dovoz do konce roku 2017.
nějaké p.Astapovič naskladnil a přihlásil,ale celkem rychle ubývají,nová 320 bude mít motor s comonrailem a adblue,což znaméná vyšší cenu a složitější motor.
Asi bych neváhal,pokud někdo uvažujete nad koupí.
Jinak ta s motorem a současnou euronormou půjde prý dovézt i po vyprodání zásob,ale už ji nepřihlásíte,a co s traktorem bez papírů,to je jak s japoncem a domadělem. :-)
nějaké p.Astapovič naskladnil a přihlásil,ale celkem rychle ubývají,nová 320 bude mít motor s comonrailem a adblue,což znaméná vyšší cenu a složitější motor.
Asi bych neváhal,pokud někdo uvažujete nad koupí.
Jinak ta s motorem a současnou euronormou půjde prý dovézt i po vyprodání zásob,ale už ji nepřihlásíte,a co s traktorem bez papírů,to je jak s japoncem a domadělem. :-)
Zetor 6245
Re: Belarus 320
konečne niečo normálne pre nás
Veľké motorky, štvorkolky a traktory
Výrazná zmena sa dotkne motocyklov kategórií L3e až L7e, traktorov a prívesov. Podľa doteraz platného zákona museli veľké motocykle (L3e), motocykle s postranným vozíkom (L4e), veľké trojkolky (L5e), malé štvorkolky (L6e), veľké štvorkolky (L7e) a prípojné vozidlá do 3,5 tony (O1 a O2) absolvovať prvú technickú kontrolu po štyroch rokoch a následne každé dva roky. Rovnaké lehoty mali aj kolesové traktory a prívesy za traktory.
Po novom sa lehota prvej kontroly predlžuje na šesť rokov a následne každé štyri roky. Pozor, v novej vyhláške dochádza k rozdeleniu lehôt pre traktory. Predĺžené lehoty sa týkajú iba kolesových traktorov s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 40 km/h. Pre traktory s vyššou maximálkou sa lehoty nemenia, čiže stále platí 4+2.
Veľké motorky, štvorkolky a traktory
Výrazná zmena sa dotkne motocyklov kategórií L3e až L7e, traktorov a prívesov. Podľa doteraz platného zákona museli veľké motocykle (L3e), motocykle s postranným vozíkom (L4e), veľké trojkolky (L5e), malé štvorkolky (L6e), veľké štvorkolky (L7e) a prípojné vozidlá do 3,5 tony (O1 a O2) absolvovať prvú technickú kontrolu po štyroch rokoch a následne každé dva roky. Rovnaké lehoty mali aj kolesové traktory a prívesy za traktory.
Po novom sa lehota prvej kontroly predlžuje na šesť rokov a následne každé štyri roky. Pozor, v novej vyhláške dochádza k rozdeleniu lehôt pre traktory. Predĺžené lehoty sa týkajú iba kolesových traktorov s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 40 km/h. Pre traktory s vyššou maximálkou sa lehoty nemenia, čiže stále platí 4+2.
Je ťažké byť debilom ,konkurencia je privysoká!
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: úte úno 24, 2009 9:12 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Belarus 320
Ja som sa včera pýtal zamestnanca STK.Vravel mi že zmeny týkajúce sa traktorov neboli schválené a všetko ostáva po starom /čo sa týka traktorov/.pepego píše:konečne niečo normálne pre nás
Veľké motorky, štvorkolky a traktory
Výrazná zmena sa dotkne motocyklov kategórií L3e až L7e, traktorov a prívesov. Podľa doteraz platného zákona museli veľké motocykle (L3e), motocykle s postranným vozíkom (L4e), veľké trojkolky (L5e), malé štvorkolky (L6e), veľké štvorkolky (L7e) a prípojné vozidlá do 3,5 tony (O1 a O2) absolvovať prvú technickú kontrolu po štyroch rokoch a následne každé dva roky. Rovnaké lehoty mali aj kolesové traktory a prívesy za traktory.
Po novom sa lehota prvej kontroly predlžuje na šesť rokov a následne každé štyri roky. Pozor, v novej vyhláške dochádza k rozdeleniu lehôt pre traktory. Predĺžené lehoty sa týkajú iba kolesových traktorov s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 40 km/h. Pre traktory s vyššou maximálkou sa lehoty nemenia, čiže stále platí 4+2.
Re: Belarus 320
Je ťažké byť debilom ,konkurencia je privysoká!
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Belarus 320
Čau, čo to máš za obracák, aký je záber? Ja mám ťahaného Fahra a niekedy rozmýšľam o výmene za obracák do ramien.
Je ťažké byť debilom ,konkurencia je privysoká!
Re: Belarus 320
Chlapi vidím, že ste tu písali o technickej, ja som bol pred 2 týždňami a neplatí to, dostal som len do 2020.