DT 75
Moderátor: DYK
Re: DT 75
Idú dve stíhačky a jedna nestíha...
Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611
Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611
DT 75 - pás a brzda
Zdravím všechny fandy a mám pár dotazů.
Jde nějak poznat, jestli je brzdový pás sjetý nebo pouze mastný? Stáva se mně, že DT někdy točí a někdy nechce vůbec zatočit. A to jen na jednu stranu, druhá točí výborně. Seřizuje se brzdový pás jěště nějak jinak než v zadním okýnku - že se přitáhne nebo povolí? Zespodu pod traktorem jsou další okýnka - celkem 4, pod brzdama i pod řízením, s jakýmsi štelovacím šroubem. Ten šroub je tam na co? Táhla na řízení - uvolnění pásu - si myslím, že mám dobře seřízený. Když hrnu pořádnou kupu a zatáhnu jen za páku řízení, tak se pás vypne, jak má, a to funguje na obě strany. Je možný brzdový obložení zkusit odmastit aniž bych musel provádět náročnou demontáž krytů?
Další dotaz k pásu. Jak mám správně napnout pás? Stává se mně, že při couvání a zatáčení a ještě na nějakým hrbolu, tak mně pás sjede mimo vodící kolečka. Četl jsem, že mám pás napnout tak, aby průves mezi horníma kladkama byl ca 30-50 mm. Ale nemůžu ho přešponovat? Je možný, aby se pás přetrhl? A napínací pružina, kterou napínám pás (přední vodící kolo pásu), tak ta se v případě potřeby dokáže stlačit, aby právě třeba nedošlo k nadměrnýmu napnutí pásu a tím jeho poškození? Je padání pásu způsobeno jen jeho nedostatečným napnutím?
Budu rád za Vaše rady a postřehy. ahoj
Jde nějak poznat, jestli je brzdový pás sjetý nebo pouze mastný? Stáva se mně, že DT někdy točí a někdy nechce vůbec zatočit. A to jen na jednu stranu, druhá točí výborně. Seřizuje se brzdový pás jěště nějak jinak než v zadním okýnku - že se přitáhne nebo povolí? Zespodu pod traktorem jsou další okýnka - celkem 4, pod brzdama i pod řízením, s jakýmsi štelovacím šroubem. Ten šroub je tam na co? Táhla na řízení - uvolnění pásu - si myslím, že mám dobře seřízený. Když hrnu pořádnou kupu a zatáhnu jen za páku řízení, tak se pás vypne, jak má, a to funguje na obě strany. Je možný brzdový obložení zkusit odmastit aniž bych musel provádět náročnou demontáž krytů?
Další dotaz k pásu. Jak mám správně napnout pás? Stává se mně, že při couvání a zatáčení a ještě na nějakým hrbolu, tak mně pás sjede mimo vodící kolečka. Četl jsem, že mám pás napnout tak, aby průves mezi horníma kladkama byl ca 30-50 mm. Ale nemůžu ho přešponovat? Je možný, aby se pás přetrhl? A napínací pružina, kterou napínám pás (přední vodící kolo pásu), tak ta se v případě potřeby dokáže stlačit, aby právě třeba nedošlo k nadměrnýmu napnutí pásu a tím jeho poškození? Je padání pásu způsobeno jen jeho nedostatečným napnutím?
Budu rád za Vaše rady a postřehy. ahoj
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Pás nemá čo padať! treba skontrolovať, či jazdce sú tam kde majú byť, či vodiace koleso nie je vyšklebené -chyba v náboji, krivá "S" oska, prípadne nadmerné opotrebenie...
Odmastiť pás reálne je, ale problém to nerieši - treba odstrániť (a hlavne zistiť) odkiaľ tam olej vniká. Pokiaľ tam natiekol z hydr. nádrže má to cenu riešiť, ale ak ide z portálu odmastovať nemá veľký význam. Spodné okienka len stabilizujú pás, štelovanie tam u novších ani nie je. Ale ak je tam olej, značí to problém...
Pás sa roztrhnúť môže, ale to musí byť hodne nepodarený článok - ale mal som, zbadal som včas.
Pás (brzdový) keď nebrzdí, môže byť poškodený - vypadnutý segment, prípadne zodratá remenica. Na PSÚ som musel štelovať cca každú hodinu - tak sa začala drať, keď prekročila mieru..
olej zvyčajne vniká z rozvodovky. Pretesnuje sa bez demontáže portálu, pás a záberové koleso ale musí dolu
Odmastiť pás reálne je, ale problém to nerieši - treba odstrániť (a hlavne zistiť) odkiaľ tam olej vniká. Pokiaľ tam natiekol z hydr. nádrže má to cenu riešiť, ale ak ide z portálu odmastovať nemá veľký význam. Spodné okienka len stabilizujú pás, štelovanie tam u novších ani nie je. Ale ak je tam olej, značí to problém...
Pás sa roztrhnúť môže, ale to musí byť hodne nepodarený článok - ale mal som, zbadal som včas.
Pás (brzdový) keď nebrzdí, môže byť poškodený - vypadnutý segment, prípadne zodratá remenica. Na PSÚ som musel štelovať cca každú hodinu - tak sa začala drať, keď prekročila mieru..
olej zvyčajne vniká z rozvodovky. Pretesnuje sa bez demontáže portálu, pás a záberové koleso ale musí dolu
Re: DT 75
díky Jano,jano píše:Pás nemá čo padať! treba skontrolovať, či jazdce sú tam kde majú byť, či vodiace koleso nie je vyšklebené -chyba v náboji, krivá "S" oska, prípadne nadmerné opotrebenie...
Odmastiť pás reálne je, ale problém to nerieši - treba odstrániť (a hlavne zistiť) odkiaľ tam olej vniká. Pokiaľ tam natiekol z hydr. nádrže má to cenu riešiť, ale ak ide z portálu odmastovať nemá veľký význam. Spodné okienka len stabilizujú pás, štelovanie tam u novších ani nie je. Ale ak je tam olej, značí to problém...
Pás sa roztrhnúť môže, ale to musí byť hodne nepodarený článok - ale mal som, zbadal som včas.
Pás (brzdový) keď nebrzdí, môže byť poškodený - vypadnutý segment, prípadne zodratá remenica. Na PSÚ som musel štelovať cca každú hodinu - tak sa začala drať, keď prekročila mieru..
olej zvyčajne vniká z rozvodovky. Pretesnuje sa bez demontáže portálu, pás a záberové koleso ale musí dolu
mám vodící kolo mírně vychýlený a není rovnoběžný s pásem. Dá se vodící kolo seřizovat, aby jelo rovnoběžně s pásem? Nebo to bude v S ose a tá se dá seřizovat? Nebo pomůže výměna zahnuté osy vodícího kola?
Prevodovka DT 75
Chcem sa poradiť. Je to prevodovka z DT 75, alebo iného typu. Dostala sa mi do rúk a je škoda ju vyhodiť do šrotu.
Nissan Patrol K260, traktor Pejo 4x4 vo výstavbe.