Mašinka je tak dobrá ako mašinista Ale tu nejde presadnúť z kolového bez poznania ako na to...Brit píše:Já jsem se na něm něco najezdil. Jarní přípravy, v řípě tahání zapadlých traktorů, silážování.... Byla to chodivá mašinka
DT 75
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Ahoj.
Já mám v DT modrou nemrzku do -20,olej používám M7ADSIII,oboje celoročně.Asi bych v první řadě zjistil co tam je za olej a odstranil všechny netěsnosti motoru a chlazení.V mém DT od nova používali M6AD,předával mně ho pán co s ním dělal od nova.Pokud je starší ročník a používá se M6A přechod na jiný olej se nedoporučuje.
Jano je znalý odborník a dodnes aktivní nejen strojník.
Zdavím DTčkárů. Tom
Já mám v DT modrou nemrzku do -20,olej používám M7ADSIII,oboje celoročně.Asi bych v první řadě zjistil co tam je za olej a odstranil všechny netěsnosti motoru a chlazení.V mém DT od nova používali M6AD,předával mně ho pán co s ním dělal od nova.Pokud je starší ročník a používá se M6A přechod na jiný olej se nedoporučuje.
Jano je znalý odborník a dodnes aktivní nejen strojník.
Zdavím DTčkárů. Tom
Zetor,Tatra,
Re: DT 75
Páni détečkári, zostala mi lamela spojky, tesnenia do kolies a koncovka výfuku -nepoužité veci. Ak by niekto potreboval - symbolická cena.
Kde sú tie časy, keď po nežnej mi referentka v jednom podniku v Slov. Ľupči ponúkala dve funglovky - DT-75 (s motormi SMD-14) po 120 tis. korún za kus. Likvidovali zásoby. Ja som vtedy potreboval iba tesnenie pod hlavu a karburátor. Dnes by sa po nich zaprášilo, ani ja by som neváhal.
Kde sú tie časy, keď po nežnej mi referentka v jednom podniku v Slov. Ľupči ponúkala dve funglovky - DT-75 (s motormi SMD-14) po 120 tis. korún za kus. Likvidovali zásoby. Ja som vtedy potreboval iba tesnenie pod hlavu a karburátor. Dnes by sa po nich zaprášilo, ani ja by som neváhal.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob led 28, 2012 8:23 pm
- Bydliště: Martin
Re: DT 75
Dobrý večer páni na fóre. Tak sa zdá, že som zaznamenal menší úspech a mám skoro reálnu vyhliadku zohnať komplet zadné ramená hydrauliky. No, jasať budem až budú doma.Keď sa oteplí dokončím montáž kardanu, nastavím spojku a snáď budeme aj vrčať. Potom sa snáď pokúsim zohnať lepšie pásy(tie moje sú zodraté, jazdili s tým po paneloch) Teraz keď je kalamita snehu ľutujem že ešte nie je pojazdný, s našim Zetorom 8O11 sa tu trápime každý deň.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
To, že sú zodraté "drápy" nemusí značiť zodraté pásy. Záleží, koľko máš článkov, či sú vyťahané oká, prip zodraté čapy.Jaroslav Cizmarik píše:Dobrý večer páni na fóre. Tak sa zdá, že som zaznamenal menší úspech a mám skoro reálnu vyhliadku zohnať komplet zadné ramená hydrauliky. No, jasať budem až budú doma.Keď sa oteplí dokončím montáž kardanu, nastavím spojku a snáď budeme aj vrčať. Potom sa snáď pokúsim zohnať lepšie pásy(tie moje sú zodraté, jazdili s tým po paneloch) Teraz keď je kalamita snehu ľutujem že ešte nie je pojazdný, s našim Zetorom 8O11 sa tu trápime každý deň.
-
- Příspěvky: 1900
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: DT 75
Dnes proběhl první start po zimě!
Chvíli trvalo, než jsem se dohodl s benzínovým motorkem, jestli pojede nebo ne. Když si dal říct nahodil jsem hlavní motor - chytl okamžitě, na dvě otočení, tohle na těchto motorech hrozně obdivuji .
Horší bylo, že z výfuku vylétly tři oříšky pro popelku (přitom na něm byla plastová láhev). Hrozně jsem se lekl a okamžitě to zdechl. Chtěl jsem být řádný hospodář a rozebrat výfuk... no co myslíte, samozřejmě jsem si odřel ruce a zničil klíč. Nikdy jsem se s takovým problémem nesetkal, tak jsem zavolal známému, co to může udělat, řekl mi, že snad celkem nic. Tak jsem to nahodil znovu a vylétlo dalších pár oříšků a přitom stále to jakoby pískalo - ještě tam něco bylo. Nechal jsem to asi půl hodinky bublat. Za chvíli to začalo pěkně vonět, jako při táboráku... pomalu jsem se, na zvýšený volnoběh, rozjel a po chvilce... dýmu jako ze sentinela a pak tři rány, z komínku vylétly hořící oříšky. Zastavil jsem, zašlapal trávu, kterou to podpálilo a pak už bylo všechno v cajku - maká jako za mlada
Chvíli trvalo, než jsem se dohodl s benzínovým motorkem, jestli pojede nebo ne. Když si dal říct nahodil jsem hlavní motor - chytl okamžitě, na dvě otočení, tohle na těchto motorech hrozně obdivuji .
Horší bylo, že z výfuku vylétly tři oříšky pro popelku (přitom na něm byla plastová láhev). Hrozně jsem se lekl a okamžitě to zdechl. Chtěl jsem být řádný hospodář a rozebrat výfuk... no co myslíte, samozřejmě jsem si odřel ruce a zničil klíč. Nikdy jsem se s takovým problémem nesetkal, tak jsem zavolal známému, co to může udělat, řekl mi, že snad celkem nic. Tak jsem to nahodil znovu a vylétlo dalších pár oříšků a přitom stále to jakoby pískalo - ještě tam něco bylo. Nechal jsem to asi půl hodinky bublat. Za chvíli to začalo pěkně vonět, jako při táboráku... pomalu jsem se, na zvýšený volnoběh, rozjel a po chvilce... dýmu jako ze sentinela a pak tři rány, z komínku vylétly hořící oříšky. Zastavil jsem, zašlapal trávu, kterou to podpálilo a pak už bylo všechno v cajku - maká jako za mlada
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob led 28, 2012 8:23 pm
- Bydliště: Martin
Re: DT 75
To, že sú zodraté "drápy" nemusí značiť zodraté pásy. Záleží, koľko máš článkov, či sú vyťahané oká, prip zodraté čapy.[/quote]
Veď práve,články sú dobré, oká a ani čapy napodiv zodraté nie sú. Prosto, len hroty sú zbrúsené tým jazdením po betonových paneloch. Takže riešim čo s tým. Nové pásy sú dosť drahé.
Ale mám aj trochu radosti, šanca že budem mať komplet zadné závesy sa zmenila na realitu. Sú komplet doma a teda priatelia mali ste pravdu tie kusy železa to je riadna váha- už sa nečudujem že väčšina skončila v šrote.
Veď práve,články sú dobré, oká a ani čapy napodiv zodraté nie sú. Prosto, len hroty sú zbrúsené tým jazdením po betonových paneloch. Takže riešim čo s tým. Nové pásy sú dosť drahé.
Ale mám aj trochu radosti, šanca že budem mať komplet zadné závesy sa zmenila na realitu. Sú komplet doma a teda priatelia mali ste pravdu tie kusy železa to je riadna váha- už sa nečudujem že väčšina skončila v šrote.
Re: DT 75
Treba si to najprv vyskúšať ako to ťahá, malé drapáky na pásoch môžu byť citelný nedostatkom hlavne v blate. Niekde som počul že nové pásy na DT stoja okolo 1300€ oba čo je porovnaťelná cena za obudie kolesového traktora, ktoré však nevydrží toľko.
-
- Příspěvky: 1900
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: DT 75
Kolegové prosím o radu:
mám problém s pásákem. Zřejmě banální, ale dost možná i vážný: hnací kolo na pravém pásu pořád žvejká pásy jakoby se chtěl vyslíct pás. Nikdy se nevysleče, ani při rychlejší jízdě, pouze stále cvaká. A na rozetě to už je dost vidět - je z vnější strany na boku zubu trochu zedraná.
Tento pás se mi jednou podařilo vyslíct a od té doby mi to dělá. Myslím, že našponovaný to mám dost, spíš si myslím, jestli není třeba přešponovaný... co myslíte?
mám problém s pásákem. Zřejmě banální, ale dost možná i vážný: hnací kolo na pravém pásu pořád žvejká pásy jakoby se chtěl vyslíct pás. Nikdy se nevysleče, ani při rychlejší jízdě, pouze stále cvaká. A na rozetě to už je dost vidět - je z vnější strany na boku zubu trochu zedraná.
Tento pás se mi jednou podařilo vyslíct a od té doby mi to dělá. Myslím, že našponovaný to mám dost, spíš si myslím, jestli není třeba přešponovaný... co myslíte?
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Treba skontrolvať jazdca či nie je vysunutý do vonka. Následkom vysunutia je, že jazdec koľajový pás predkladá pred záberové koleso tak, že nejde stredom ale tlačí ho na jednu stranu. Teda natiahnút silón od vodiaceho k záberovému kolesu a zistiť, či kladky sú tam, kde majú byť.nabocklish píše:Kolegové prosím o radu:
mám problém s pásákem. Zřejmě banální, ale dost možná i vážný: hnací kolo na pravém pásu pořád žvejká pásy jakoby se chtěl vyslíct pás. Nikdy se nevysleče, ani při rychlejší jízdě, pouze stále cvaká. A na rozetě to už je dost vidět - je z vnější strany na boku zubu trochu zedraná.
Tento pás se mi jednou podařilo vyslíct a od té doby mi to dělá. Myslím, že našponovaný to mám dost, spíš si myslím, jestli není třeba přešponovaný... co myslíte?
Ak je to v poriadku, dvyhnúť pásak (odlahčiť jazdca) či nemá nežiaduce bočné výkyvy.
-
- Příspěvky: 1900
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: DT 75
Ahoj Jano, díky moc za radu. Jezdec je co? přední ("napínací") kolo? A silónem myslíš strunu nebo provázek?
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
No to sme dopadli . Podvozok sa skladá z dvoch jazdcov na každej strane, dvoch podporných kladiek, záberového a vodiaceho kolesa. Jazdci ukladajú kolajový pás pred záberové koleso pri jazde vpred. Ak Ti záberové koleso "olupujú" z boku, značí, že buď nie je na svojom mieste, alebo nepracuje správne. Silón, šnúra, provázek natiahneš nato, aby si videl či kladky jazdca nevyosujú k. pás. Jazdec sa dá relatívne ľahko posúvať po svojej osi, je ľahko možné, že "vycestoval" a tým robí problém...nabocklish píše:Ahoj Jano, díky moc za radu. Jezdec je co? přední ("napínací") kolo? A silónem myslíš strunu nebo provázek?
Re: DT 75
Keď sa tu rieši podvozok, pridám sa Keď sme kúpili DT75, od začiatku bol problém zo zhadzovaním pásov, zistili sme, že sú zohnuté obe ramená uloženia predného kolesa, tak sme ich navzájom vymenili a je to už celkom dobré, len na nerovnom povrchu sa nám to občas podarí vyzuť. Sa mi zdá, že zadné vozíky (jazdce) slabo alebo vôbec nepružia, neriešili ste to niekto?
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Ak dlho stál, vozíky zatuhlim, tak je to ľahko možné. Dvihni zo zdvihákom a hneď máš jasno. Mne tam napriklad pukla pružina...CBS píše:Keď sa tu rieši podvozok, pridám sa Keď sme kúpili DT75, od začiatku bol problém zo zhadzovaním pásov, zistili sme, že sú zohnuté obe ramená uloženia predného kolesa, tak sme ich navzájom vymenili a je to už celkom dobré, len na nerovnom povrchu sa nám to občas podarí vyzuť. Sa mi zdá, že zadné vozíky (jazdce) slabo alebo vôbec nepružia, neriešili ste to niekto?