škoda 30 - valce
Moderátor: DYK
Re: škoda 30 - valce
Tak ta vôla spojkovej hiradele je uz prilis cez. Ja sa neviem vynadívat na tie male spojky na tych obrych zotrvakoch ci u Skoda 30 alebo Z25 Proste je to kus poctivej strojariny
Re: škoda 30 - valce
No a tu je ešte aj ten spojkový kôš odliaty.To je naozaj radosť pozerať.
Re: škoda 30 - valce
Inak spojkove lamela tam je z východonemeckého mačkaca E303 , resp zapasovala mi tam bez uprav.
Mne sa na tom traktore páci este aj to, ze cez prevodovku s olejovou náplňou nejdú hriadele, kde by to mohlo tiecť. Ako napr ovládanie bŕzd, ručnej brzdy alebo uzávierka na Zetore 25.
Mne sa na tom traktore páci este aj to, ze cez prevodovku s olejovou náplňou nejdú hriadele, kde by to mohlo tiecť. Ako napr ovládanie bŕzd, ručnej brzdy alebo uzávierka na Zetore 25.
Re: škoda 30 - valce
Tak to nemas nudzu o lamely . Lebo ta lamela mliagaca 303 je rovnaka ako aj na kombajnoch 512, 514. Akurat kombajny maju po dve lamely v spojke. Mliagac len jednu. Dokocna aj lamely spojok pohonu listy su take iste. Nemci sa stym nedrbali vymyslat kazdu inu
Re: škoda 30 - valce
ked ten traktor a jeho konstrukciu ci uz motoro alebo prevodocky videl moj otec, tak hned povedal, ze to je robene na nemecký štýl. mozno na to nieco bude. so Zetorom 25 to má pramálo spoločné.
Re: škoda 30 - valce
Je možné, že to bola nemecká konštrukčná škola. Ak áno, tak sa prejavila na jednej strane technická prepracovanosť a na druhej evidentne drahšia výroba a údržba. Preto Nemci prehrali vojnu a Škodovky vo svojom rozšírení neuspeli voči Zetorom 25.
Re: škoda 30 - valce
Skoda zavody ako take, mali vzdy od jej vzniku nakopnute viac inym smerom, a traktory boli len vedlajsia reakcia na chybajuce traktory v povojnovych rokoch, aj ked bolo viac vyrobcov traktorov. Preto casom tak od traktorov upustili a venovali sa naplno tomu v com boli dobry. Nakladne auta, autobusy, osobne auta. Pred vojnov a potom aj pocas vojny mali nezanedbatelnu zbrojarsku vyrobu: tahace kanonov, tanky, dela a ine. Ale to uz je len historia a my môzeme len spominat
Re: škoda 30 - valce
Zdar.
Aj dnes som trosku pokračoval v rozoberaní prevodovky. Začal som časťou s diferenciálom. Prikladám zopár foto, ze ako je to riešené. Prekvapila ma mohutnosť záberový kolies a diferenciálu a uloženie diferenciálu. Je 2x uložený v kuželíkových ložiskách na každej strane a navyše som tam nikde nenašiel žiadne vymedzovacie podložky na vymedzenie vole na hruške. Čo ma dalej prekvapilo je to, ze medzi dasadacími plochami prírub nie je ziaden papier..je to kov na kov a nenašiel som ani zbytky po nejakom tesnení alebo farbe.
Po vybratí vidličiek z prevodovky som opat obajavil jednu fatalnu zavadu a už sa fakt prestávam cudovat preco to tak hučalo, ci uz na volnobeh alebo spiatočku. Ako sú spolu uložené vstupný hriadel od spojky a vrchný dutý hriadel, tak tam je vola jako prase. nieco podobné som mal aj Majore, ale nie až takto. Tam je vola snád aj 3 mm. Sám sa pýtam, že ako sa toto može takto stať? Ja si to vysvetlujem častým a dlhým startovaním na rozbeh z kopca.
https://www.youtube.com/watch?v=QBb8v3a ... e=youtu.be
Aj dnes som trosku pokračoval v rozoberaní prevodovky. Začal som časťou s diferenciálom. Prikladám zopár foto, ze ako je to riešené. Prekvapila ma mohutnosť záberový kolies a diferenciálu a uloženie diferenciálu. Je 2x uložený v kuželíkových ložiskách na každej strane a navyše som tam nikde nenašiel žiadne vymedzovacie podložky na vymedzenie vole na hruške. Čo ma dalej prekvapilo je to, ze medzi dasadacími plochami prírub nie je ziaden papier..je to kov na kov a nenašiel som ani zbytky po nejakom tesnení alebo farbe.
Po vybratí vidličiek z prevodovky som opat obajavil jednu fatalnu zavadu a už sa fakt prestávam cudovat preco to tak hučalo, ci uz na volnobeh alebo spiatočku. Ako sú spolu uložené vstupný hriadel od spojky a vrchný dutý hriadel, tak tam je vola jako prase. nieco podobné som mal aj Majore, ale nie až takto. Tam je vola snád aj 3 mm. Sám sa pýtam, že ako sa toto može takto stať? Ja si to vysvetlujem častým a dlhým startovaním na rozbeh z kopca.
https://www.youtube.com/watch?v=QBb8v3a ... e=youtu.be
Re: škoda 30 - valce
To ulozenie hiradeli spojkovej a hnacej do seba je obdoba ako major UR1. A to u nich je to tiez najslabsia cast prevodovky nachylna na dostatok oleja. Ono to dostava najviac na prdel, ked to chodi s malym mnozstvom oleja a ked to dlho bezi na volnobeh. Takze ak Skodovka v monulosti davno pred tebou pohanala niejaky stacionarny stroj od remenice a mala v prevodoch malo oleja, tak sa to odzrkadlilo na tych hriadeliach.
Re: škoda 30 - valce
ja len dufam, ze to nie je nejak fatalne poskodene a ze sa to bude dať nejak opravit. na mojom zetore 2011 som tam dal klzné bronzové uloženie a zatial to ako tak drží.
Re: škoda 30 - valce
Tam je vola snád aj 3 mm. Sám sa pýtam, že ako sa toto može takto stať? Ja si to vysvetlujem častým a dlhým startovaním na rozbeh z kopca.
Nemyslím si, že práve toto mohlo spôsobiť daný problém . No, jedine to rozobrať a opraviť, ideál by bolo použiť ihlové ložisko ale poslúži aj puzdro. Škodovka u teba už asi ťažko nepracuje
Nemyslím si, že práve toto mohlo spôsobiť daný problém . No, jedine to rozobrať a opraviť, ideál by bolo použiť ihlové ložisko ale poslúži aj puzdro. Škodovka u teba už asi ťažko nepracuje
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: škoda 30 - valce
dnes som to rozobral celé a vola tam je rovných 5 mm. z nedostatku oleja pocas pohonu strojov cez remenicu to byt nemoze. prevodovka je konstrukcne inak riesena ako Z25. na nautrál sa tocí aj spodne koleso a vyhána olej nahore.
Re: škoda 30 - valce
takto vyzerá diferenciál. musim povedať, že to je celkom premakané. naviac sa mi páči ta klietka s valčekmi, ktorá vymedzuje pastorčeky voči telu diferenciálu. tam sa to ani nehne. dokonca ani v satelitoch nie je žiadna vola. ich uloženie je riadne predimenzované.
len pre porovnanie tu je na foto pastorčeka zo Škody 30 (vľavo) a Zetora 25 (vpravo)
čo ma však nepotešilo, že jedno z dvoch satelitných kolies je značne poškodene a uz ho tam dávať nechcem. chcel by som zohnať druhé, otázka je, či to bude také lahké, predsa len je to zriedkavejší stroj. ak by ste niekto nieco také mali na predaj, tak rád kupim. už som mal sice jednu ponuku, ale len s celou prevodovkou za 500 EUR.
len pre porovnanie tu je na foto pastorčeka zo Škody 30 (vľavo) a Zetora 25 (vpravo)
čo ma však nepotešilo, že jedno z dvoch satelitných kolies je značne poškodene a uz ho tam dávať nechcem. chcel by som zohnať druhé, otázka je, či to bude také lahké, predsa len je to zriedkavejší stroj. ak by ste niekto nieco také mali na predaj, tak rád kupim. už som mal sice jednu ponuku, ale len s celou prevodovkou za 500 EUR.
Re: škoda 30 - valce
Zdalo by sa, že mám teraz čas pracovať na traktore, ale nie je to celkom tak. Je aj iná práca žial.
Minuly tyzden som dal opieskovat nejaké diely a pustam sa do skladania prevodovky. Na diferák som stále nezohnal to koliesko satelitu, takže nie je sa kam ponahlat.
a este prikladám taký jednoduchý zoznam ložísk a gufier, ktoré treba kupiť, ked by ste niekto náhodou chceli urobiť výmenu vo vašej prevodovke. Malo by to byť kompletné. Schému aj s umiestnenením jednotlivých sučiastok sa mi kreslit nechcelo, verim, ze aj takto to stačí. Hlavné je, ich doma mať a pri výmene sa už to správne z kopy lahko vyberie
Minuly tyzden som dal opieskovat nejaké diely a pustam sa do skladania prevodovky. Na diferák som stále nezohnal to koliesko satelitu, takže nie je sa kam ponahlat.
a este prikladám taký jednoduchý zoznam ložísk a gufier, ktoré treba kupiť, ked by ste niekto náhodou chceli urobiť výmenu vo vašej prevodovke. Malo by to byť kompletné. Schému aj s umiestnenením jednotlivých sučiastok sa mi kreslit nechcelo, verim, ze aj takto to stačí. Hlavné je, ich doma mať a pri výmene sa už to správne z kopy lahko vyberie