fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
Re: fortschritt ZT 303
Tak já ty věže sehnal všechny u nás v práci když se likvidovaly vozíky a všechny za super cenu par stovek jako šrot . Je pravdou že ten triplex jsem moc nepoužil že používám jen tu klasiku a věž z toho balkána má teď půjčenou kamarád .
A k té kombinaci také jsem to tak počítal že váhově to bude stejné jako plně naloženy 6 metrový pneusej . Když jsem to převážel domů tak prázdné předek v pohodě ani se nehnul jen na zadnich kolech byla znát váha ale zvednout jsem to nemohl musel mi pomoct původní majitel destou ale teď s těmi pomocnými válci už to zvedne v pohodě prázdné na volnoběh. Mam výhodu že všechny pole mám na rovině tak nějaké otáčeni v kopcích mě netrápí tak že by to mohlo byt dobré .Na předku mam jen sadu kastlíků ze Zetora i když ted už začínám byt Zt-čku trochu nevěrný jelikož přibyl Zetor 12145 tak třebas to budu tahat tím na těch pár hektaru to také zvládne ale němce se zbavovat nemám v umyslu je to stroj až na ten komfort řidiče to je děs
A k té kombinaci také jsem to tak počítal že váhově to bude stejné jako plně naloženy 6 metrový pneusej . Když jsem to převážel domů tak prázdné předek v pohodě ani se nehnul jen na zadnich kolech byla znát váha ale zvednout jsem to nemohl musel mi pomoct původní majitel destou ale teď s těmi pomocnými válci už to zvedne v pohodě prázdné na volnoběh. Mam výhodu že všechny pole mám na rovině tak nějaké otáčeni v kopcích mě netrápí tak že by to mohlo byt dobré .Na předku mam jen sadu kastlíků ze Zetora i když ted už začínám byt Zt-čku trochu nevěrný jelikož přibyl Zetor 12145 tak třebas to budu tahat tím na těch pár hektaru to také zvládne ale němce se zbavovat nemám v umyslu je to stroj až na ten komfort řidiče to je děs
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
To je jasné,v té origo kabině z 303ky je ta ergonomie hrozná,ale pokud se člověk hecne a vymění ji za kabinu od ZT323 nebo podobnou,tak se z toho rázem stane jiný traktor k nezaplacení a pak se už v tom dá bez problémů dělat celý den a při troše čalounění pak i bez sluchátek :-D
Pokud budeš tahat tu secí kombinaci za ZTéčkem,tak si hlídej hlavně příčku mezi rámem co je mezi motorem a převodovkou, při větších zátěžích na hydraulice se ráda povoluje,párkrát mi to i střihlo ty šrouby M12 na krajích,tak jsem je zvětšil na M16 a pak už dobrý.
Tak nyní je těch věží z VZV k mání celkem dost na bazoši již od 5tis a při troše štěstí i po kovošrotech za šrotovku. Jako není to žádný zázrak,ale cokoli na zvedání je lepší jak nic a při použití dlouhých vidlí se s tím dají i pěkně nakládat vaky a líbí se mi to víc než takový ten klasický jeřábek s jednou pístničkou co se prodávají na traktory.
Já mám dvoje vidle,140cm a 80cm, Možná se mrknu ještě po nějakých delších nebo si nadvařím ty krátké,ještě uvidím, často potřebuji něco nabrat co leží na druhé straně vlečky,takže délka 2-2,5m by byla ideální. Sice mám takové ty dlouhé nastrkovací nádstavce,ale už jsou na některé věci dost hrubé. Takže časem to odladím a uvidím :-D
Silnější věž se občas hodí i na složení nějakého stroje, původně jsem chtěl nějakou ještě silnější věž co by zvládla 5-7t,ale takových je k mání málo:-( Uvidíme časem. Možná se mi naskytne možnost mít věž z VZV Transporta na 12,5t :-D s tím už pak zvednu všechno :-D, nějak takto jak kolega Luboš z Liazfora :-D
Pokud budeš tahat tu secí kombinaci za ZTéčkem,tak si hlídej hlavně příčku mezi rámem co je mezi motorem a převodovkou, při větších zátěžích na hydraulice se ráda povoluje,párkrát mi to i střihlo ty šrouby M12 na krajích,tak jsem je zvětšil na M16 a pak už dobrý.
Tak nyní je těch věží z VZV k mání celkem dost na bazoši již od 5tis a při troše štěstí i po kovošrotech za šrotovku. Jako není to žádný zázrak,ale cokoli na zvedání je lepší jak nic a při použití dlouhých vidlí se s tím dají i pěkně nakládat vaky a líbí se mi to víc než takový ten klasický jeřábek s jednou pístničkou co se prodávají na traktory.
Já mám dvoje vidle,140cm a 80cm, Možná se mrknu ještě po nějakých delších nebo si nadvařím ty krátké,ještě uvidím, často potřebuji něco nabrat co leží na druhé straně vlečky,takže délka 2-2,5m by byla ideální. Sice mám takové ty dlouhé nastrkovací nádstavce,ale už jsou na některé věci dost hrubé. Takže časem to odladím a uvidím :-D
Silnější věž se občas hodí i na složení nějakého stroje, původně jsem chtěl nějakou ještě silnější věž co by zvládla 5-7t,ale takových je k mání málo:-( Uvidíme časem. Možná se mi naskytne možnost mít věž z VZV Transporta na 12,5t :-D s tím už pak zvednu všechno :-D, nějak takto jak kolega Luboš z Liazfora :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
Tak koukám, že nikdo asi přední nápravu na zt-300 nedělal. Tak uvidíme co na mě vypadne až to rozeberu....
Re: fortschritt ZT 303
To pavel zt 300: Tú pneusejku ste nemali s diskovími výsevnými pätkami? Lebo za 12145 6m pneusejka s obyčajnými pätkami nerobí problém, kamaráti ju ťahlai za 10145, okrem závaží pod chladičom mali v predu ešte bandasky.
Zvislé čapy na 300 by mali byť uložené na bronzových púzdrach, aspoň podla katalógu. Sa mi zdá, že ja ich mám ešte v obstojnom stave, ale stredový čap mám o to viac vymlátený.
Zvislé čapy na 300 by mali byť uložené na bronzových púzdrach, aspoň podla katalógu. Sa mi zdá, že ja ich mám ešte v obstojnom stave, ale stredový čap mám o to viac vymlátený.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
Jinak co se týka te napravy na zt-300 tak ja mam lwvou stranu ještě schopnou ale pravou mám velkou vůli a podle mě se mi šprajcuje a díky tomu to servo(nemam plně hydraulické) to neutáhne a jde mi normálně jen v určitych polohách a navíc nemám rád když řízení má vůli už jen proto bezpečnost a taky letos musím na stk. Já hledal na netu zda ee nedají sehnat origo ty pouzdra abych to jen rozhodil a složil ale nenašel jsem nic. Tak to budu muset rozhodit a pak nechat u soustružníka vyrobit na míru
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
To vypadá na 8mi-metrovou a diskovou pneusejku a ta už o dost váží víc.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Možno by šlo zohnať púzdra niekde z Poľska, alebo bývalej NDR, aj keď si myslím, že s cenou na tom budeš rovnako ako keď si ich dáš vyrobiť. Ale keď to chceš spraviť poriadne, bude treba egalizovať aj hriadeľ a ideálne púzdra po nalisovaní ešte prestružiť. Keď budem doma mrknem sa do katalógu, asi tam bude aj axiálne ložisko.
Tie sejačky boli rôzne, na fotke sa zdá, že má už spojený zásobník a veľa robí aké má výsevné pätky a podla fotky sa mi to tiež zdá na 8m, kamaráti mali Pneusej 6M, to boli tie najstaršie, (dva nenavýšené zásobníky, jednoduché výsevné pätky a tandemový valník na prepravu).
Tie sejačky boli rôzne, na fotke sa zdá, že má už spojený zásobník a veľa robí aké má výsevné pätky a podla fotky sa mi to tiež zdá na 8m, kamaráti mali Pneusej 6M, to boli tie najstaršie, (dva nenavýšené zásobníky, jednoduché výsevné pätky a tandemový valník na prepravu).
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
Jojo je to 8m zaber nejak me zmatlo jak se vsude osalo o 6m....moje chyba ale na druhou stranu je to 10 let zpet co jsem makal na statku. Jak jsrm psal ta 121 dostavala na prdel. I pres mnozstvi zavazi se v kopcich nadlehcovala a otacelo se pres brzdy a hydraulika skubala ikdyz byla po repasu prave kvuli te zatezi.jako nemec by s plnou ani nehnul. Jedine ty co maji ty pridavne pisty ale zas to neumim posoudit to zvyseni zvedaci sily. Po ptavde jsem cekal kdy to tu 121 rozpuli ale drzela. Jinak jeste odbocim jak poulm psal o te secce horsce tak jsme tam meli case stx 375(rj 480) v kolovem provedenia s horschem co9 s prihnojovanim pod patu(dam) a to byla taky zajimava kombinace. Selo se po po znich podmitleho strniste a co mi vlave zustalo bylo ze jsem tenkrat pocital spotrebu na hektar a na rovinach pri psenici to vychazelo kolem 3,5l/ha coz bylo super kdyz clovek vezme co udela v jedne operaci a chtel jsem tim rict ze horsch dela opravdu super stroje( meli jsme tam disky,radlicky secku)
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
Jinak asi je pravda ze u te moji predni napravy bude mozna i hridel nejak poskozena. Tak az po snehu se na to pofivam tak uvidim a dam fotky
Re: fortschritt ZT 303
Hriadeľ by sa dala obvariť a opracovať. Pozeral som, že tam nie sú žiadne valivé ložiská, iba púzdra, zhora keď odkrútiš plechový kryt a zložíš rameno riadenia, malo by to celé vypadnúť von.
Zvislý hriadeľ je v čape kolesa osadený na kužeľ s perom.
Zvislý hriadeľ je v čape kolesa osadený na kužeľ s perom.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
pavel zt-300 píše:Jinak asi je pravda ze u te moji predni napravy bude mozna i hridel nejak poskozena. Tak az po snehu se na to pofivam tak uvidim a dam fotky
https://stroje.bazos.cz/inzerat/84826749/ZT-300.php
prodám přední nápravu na traktor ZT 300 včetně mostu, posilovače řízení a kol. cena dohodou.
M.K.
737450257
370 01 České Budějovice
Cena:
10 000 Kč
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: fortschritt ZT 303
Psal jsem na tu nápravu Zt 300 jen o přední koka za 2 tis ale bylo mi nabídnuto jen jako celek za 6000 tak kdyzby někdo chtěl nápravu a kola ne tak je vezmu, zachránil jsem zt300 z kopřiv a přední kola jsou z 5ti tuny
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
myslim, ze predne disky by ti mohli pasovat aj zo supra 50? ale nie som si na 100% isty...minimalne to bude podobne...alebo z E514, tie pasuju urcite! alebo zozen disky z 5t, ale tie, co mali kolesa 10,50-16 a budes to mat dostatocne vysoke nato, aby ti to pekne tlmilo...kamarat ma na ZT300 disky zo 750 nakladaca a 9t kolesa, ale taketo R18 mala aj rezacka toron pri motore. rovnake disky ako ZT300 mali aj robur, ale len 4x4 co boli.
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele: