fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4486 Nový příspěvek od hotday »

Felipe píše:No ten aretačný plech som tam dal práve preto aby to pomohlo, pred tým tam nebol a na ňom pekne vidieť že páčka nedosiahne správnu polohu. Zaradenie pri vypnutom motore som skúšal a taktiež aj pomoc druhého človeka, ktorý pootáčal vývodom zatiaľ čo ja som sa snažil zaradiť. Bude treba asi pozrieť vnútro prevodovky ale na to teraz nieje čas. Tá prasklina by asi nevydržala, lebo sa to celé kýve 3 mm a chceli sme s tým ťahať lis. :(
Sklamem ta, ale packa hore pod pristrojovkou ked povolis m8 srob, tak sa volne toci, nieje tam ziaden kolik ani klin. Cize si ju mozes pootocit podla vyrezov na plechu, aby ti sedeli. Na mojom zt som ten plech nemal a packa mala ovela vacsi chod a v pohode to drzalo a nevyhadzovalo ho. To som nepochopil, ako si myslel to, ze ti nesiel zaradit kardan pri vypnutom motore? Z toho co si napisal, to nieje jasne.
Kludne s tym mozes tahat lis, lebo origo koncovka mala 6 drazku po celej dlzke, cca 25cm a v jednej z nich bola cca 0,5cm drazka a ked si ju zalozil do rury v prevodovke, tak zboku rury v prevodovke bola strbina a do nej isiel taky mesiacik a z vonka na to sa zalozila segerka. Dost casto sa stavalo, ze ked sa menilo gufero, tak pri vyrazani rury sa tato cast rury odlomila alebo ked sa otrhla koncovka, tak ju odlomila sama a tak sikovnejsi majstri to riesili zvarackou, lebo na to tiez nemali cas. V kazdom pripade, ked sa koncovka kyve, neznamena to, ze je nieco zle, aj pri origo zaisteni mala tiez velku volu.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4487 Nový příspěvek od hotday »

moj nazor je asi taky, ze skor ako zacnes otvarat prevodovku, tak by sisi mal zavolat niekoho, kto uz zt mal a vie, ze co a ako a najst skutocnu pricinu, ze preco ti to nejde, alebo kde je problem. takto asi poriadne neurcis pricinu a budes sa s tym zbytocne trapit. na kardanovom sukoli je celne ozubenie, cize tam velmi nieje dovod na vyhadzovanie, pokial nieje strhane, lebo ho tam niekto tlacil nasilu, tak by to malo bez problemov drzat. tu mas katalog
http://leteckaposta.cz/720607760
na strane 72 katalogu polozka c. 12 su dve kolieska spojene a v strede medzi nimi je drazka, to je koleso co radis ked chces zaradit kardan, polozka c.113,14 je aretacia tohto kolesa, resp. v hriadelke je diera a do nej sa vklada strunka a gulicka.
toto sa malokedy pokazi, casto sa stava, ze vypadne kamen z packy, lebo je len jeden a potom kolesa zoderu vydlicku. strana 80, polozka c. 22, 11 . lebo chybaju, alebo sa zoderu segerky polozka c. 104, 108.
to male koliesko co sa presuva na hriadeli zapada do vlozeneho kolesa co je nasunute na ihlickovych loziskach na hriadeli co ide do pridavnej prevodovky str. 78 polozka c. 2. tu sa zvyknu pokazit tie ihlickove loziska, alebo ja som mal vyhodenu segerku polozka c. 108. bud je ta segerka len z jednej strany, alebo z oboch. toto skontrolujes tak, ze otvoris ten spodny stvorcovy dekel hned za pridavnou prevodovkou.
tak sa drz a potom daj vediet, ze kde bol problem.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4488 Nový příspěvek od poulm »

Já mám koncovky na vývoďáku taky bohužel zavařené na obou traktorech,tehdy se to tak asi opravovalo všude :-( Zatím mi to drží a ani nekape.

Zatím je nepoužívám, naposledy jsem to měl puštěné,jak jsem sel pšenice s pneusejem,tak tam se akorát pohání větrák.

Docela by mne zajímalo,jaký maximální krouťák,resp. výkon to je schopné relativně bezpečně přenést,hlavně při použití silnějších motorů,třeba do secí kombinace, mulčovače, většího štěpkovače co sežere třeba strom 30cm nebo velkého lesního navijáku :-/ :-/ :-/ :-/
Pak už by to chtělo asi použít na kardan nějakou přetěžovací spojku.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Pavel
Příspěvky: 8389
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: fortschritt ZT 303

#4489 Nový příspěvek od Pavel »

neska sem sy na burze spomel na ztckare byl tam pan mel věci do spojky ,cerpadla , motoru a plno uplne novejch starteru

Felipe
Příspěvky: 55
Registrován: sob zář 05, 2015 10:12 pm
Bydliště: Detva

Re: fortschritt ZT 303

#4490 Nový příspěvek od Felipe »

No to radenie kardanu som myslel tak, pri vypnutom motore som s ním vzadu pomaly točil a otec sa snažil zaradiť. Pri vypnutom motore to vyzerá tak že je zaradený a aj po naštartovaní sa krúti avšak s pripojeným strojom to nefunguje, hneď ho vyhodí. Pri radení aj pekne cítiť, že na 1000 otáčok zaskočí pekne, ale na 540 ako keby nedosadol do koncovej polohy.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4491 Nový příspěvek od hotday »

skus si zhodit dole ten aretacny plech pri packach a ked radis kardan, tak by si mal citit, ze ti zaskoci gulicka, co je na aretaciu v prevodovke. ak to citis, tak to je ok a tu cast mas v poriadku. asi budes mat chybu na vlozenom kolese su v zvonka drazky a na nich je ulozene koleso pre 540 a 1000 ot. zaistene segerkami, to pozri, ci to tam nema volu, alebo ci nieje vyhodena niektora segerka a to budes vidiet len vtedy, ked otvoris spodok prevodovky. skratka treba skontrolovat axialne vole na tychto sukoliach. chyba bude niekde tam.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4492 Nový příspěvek od hotday »

tak mi to nedalo a dolu posielam obrazok vlozeneho kolesa co zenie kardan. ked radis 540ot, tak koleso tlacis ako keby dopredu v smere jazdy a aby sa axialne nehybalo, tak ho tam drzi len jedna segerka, polozka c.105 na obrazku, co brani posunutiu v smere dopredu a velakrat, ked je zle nastavena spojka, atd, tak to tam traktorista tlacil nasilu a vtedy zvyklo vyhodit tuto segerku a cele vlozene koleso sa zacne axialne pohybovat na hriadeli a potom ho tam nemusis zaradit uplne na cele zuby a tak ti ho moze vyhadzovat. ked radis 1000ot. tak vlozene koleso je zatlacane smerom dozadu a tam je uz len jedna podlozka a opiera sa o velke lozisko co je ovela pevnejsie ulozene v obale prevodovky a to uz ten tlak vydrzi.
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 15f2adb292

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4493 Nový příspěvek od koprkam »

Prosím vás o radu. Nevíte nekdo, jak se jmenují tyhle rychlospojky? http://zetor.testujeme.cz/file/52776/rychlospojky.jpg a kde je sehnat? Chtěl bych je na traktor, pije mi krev, když mi vyteče olej na zadek traktoru a pak je to jedna velká guča bordelu. Ideálně kdyby se daly sehnat i s tou nádobkou na olej. Díky moc.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4494 Nový příspěvek od poulm »

Tak se mi zadařilo a pořídil jsem si druhý motor 6VD z řezačky E281C, už ten poslední typ v khaki barvě.
Je třeba se zásobit na horší časy,za chvíli už bude problém sehnat obyč 4válec,natož 6ti válec. 8) 8) 8) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel sk
Příspěvky: 13533
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: fortschritt ZT 303

#4495 Nový příspěvek od pavel sk »

8) U nas to islo vsetko do srotu. Poslednu Nemecku rezacku E 281C som sedlal 2005 roku. Odstavil som ju pojazdnu. Ja som odysiel. Dva roky potom stala len tak na dvore ako darca organov. Motor v nej bol paradny. Ojel skoro nezral vôbec. Rezal som s nou zasobovanie do ZV kazdy den aj vikendy. Ked bolo treba tak aj na jamu. Na kukuricu bola najlepsia. Krajsie rezala oprpti Toronom a SPS-kam. Potom ju dali aj s motorom šrotarom.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4496 Nový příspěvek od poulm »

Bohužel, ten 6tiválec je dost jednoúčelový motor,používal se jenom v těch řezačkách,kde jich bylo nejvíc,a pak v jeřábech ADK125,pak v nějakých starých bagrech a skrejtrech,popř. ještě nějaké agregáty. Nikam jinam bohužel nepasuje,bohužel i do toho ZTéčka je to na nemalou přestavbu, takže zájem o ně není téměř žádný a 99% z nich čekají hutě :-( Přitom to jsou silné motory o objemu bez pár drobných 10l a výkonem cca do 180k podle nastavení. Uvidíme co z něj ještě vykřešeme :-D 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel sk
Příspěvky: 13533
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: fortschritt ZT 303

#4497 Nový příspěvek od pavel sk »

Prihod dake foto. nech sa pokocham na poriadny German motor :smich: 8) Inak co som mal ja motor v rezacke tak mal stitok a na nom figurovalo aj logo IFA- MAN. Pritom to bola IFA :smich: Ten zvuk nezabudnem nikdy. Liaz sa oproti tohoto mohol strcit niekam. Ten 6-valec ked bol OK tak na mieste až kopal 8) 8) 8)

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4498 Nový příspěvek od poulm »

Neboj,udělám,zatím to mám všechno naskládané na hromadě na paletě.
Nyní mám dva tyto motory,první mám modrý z E280 a ten druhý je khaki z E281.
Snad se k němu o víkendu dostanu a zkusím ho nahodit a vyzkoušet zda je dobrý.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4499 Nový příspěvek od hotday »

ja som fakt zvedavy na zastavbu, resp. uz sa na to tesim, ale pozor, na tejto stranke je uvedene, ze vykon motora bol znizeny na 140ps, ale nieje uvedeny dovod. aj ked je to uz 423, ale tak nieco tam museli riesit s tou prevodovkou

http://www.ddr-landmaschinen.de/fahrzeu ... ktoren.htm

Der ZT 423 wurde im Kfl Zerbst in 84 oder 85 Stück hergestellt. Die letzten Exemplare wurden erst im Jahr 1992 ausgeliefert. Der "423" baut im wesentlichen auf den ZT 323-A auf, hat jedoch den Motor vom Häcksler E 280/1 mit 180 PS, der aber vom Kfl Zerbst auf 140 PS eingestellt wurde, um einer Getriebeüberstrapazierung vorzubeugen. Wegen des neuen 6-Zylinder Motors wurde der vordere Rahmen um ca. 35 cm verlängert. In Deutschland dürften noch um die 5 Exemplare existieren, die meisten wurden aber wohl verschrottet und nach Polen und der Ukraine verkauft.*

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4500 Nový příspěvek od poulm »

Tak on ten výkon jako takový je dost diskutabilní parametr, více zajímavý je u tohoto motoru maximální kroutící moment.
Určitě udělali to, že snížili maximální otáčky motoru na cca 1800-1900ot. , tak jak to bylo sériově u všech se 4válcovým motorem a už i tím došlo ke snížení maximálního výkonu. V řezačkách ty motory 6VD běhají na cca 2200ot podobně jako v kombajnech.
Jestli pak ještě trochu snížili dávku, to už se nasi nikdo nedozví, konstruktéři již jsou kdo ví kde. Ale moc tu dávku snižovat nemohli,protože pak by ten motor neměl dostatečnou pružnost,měl by velmi slabou akceleraci a malé převýšení kroutícího momentu a výkonnostní regulátor by fungoval slabě. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“