fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
Re: fortschritt ZT 303
To čo píšeš je fajn, ale na motor ktorý je niekde na polceste medzi generálkou nepravdivé. Samozrejme nie je GO ako GO no to tiež nemá cenu rozoberať. Samozrejme keby sa robyla každá generálka dôsledne namáme sa tu o čom baviť 0,8 ; 2.0 sú hraničné tlaky pri ktorých je dôvod hľadať problém. A po x-tom výbruse je dosť problematické riešiť pokles mazacieho tlaku keď to nechceš všetko rozhádzať.
Prvé je samozrejme overiť či je tlak oleja naozaj nízky = manometer, potrubie k nemu.
Ak nie je tlak oleja za studena aspoň 4 atm, treba prejsť hlavne poistný ventil, (obal filtrov). No iné problémy s tlakom bez rozoberania objasniť, či odstrániť nepôjdu.
Prvé je samozrejme overiť či je tlak oleja naozaj nízky = manometer, potrubie k nemu.
Ak nie je tlak oleja za studena aspoň 4 atm, treba prejsť hlavne poistný ventil, (obal filtrov). No iné problémy s tlakom bez rozoberania objasniť, či odstrániť nepôjdu.
Re: fortschritt ZT 303
Po rozdělani spojky bylo spojkove ložisko pootočene, vidlicka byla mimo dosedaci plochy na ložisku mazaci hadička utržena jak se zajisti ložisko proti pootočeni ?
Při upravě spojky na vyměnu šroubu se musi rozdělat štit spojky od unašeče spojek nebo jak to nazvat ? Jak na to ? Je na to nějaky stahovak nebo se podloži štit a vylisuje se to ?
Poulme chtel jsem sem vložit fotky,ale nedaří se mi to.mohl bych Ti je poslat mejlem?vložil bys je tam?
Při upravě spojky na vyměnu šroubu se musi rozdělat štit spojky od unašeče spojek nebo jak to nazvat ? Jak na to ? Je na to nějaky stahovak nebo se podloži štit a vylisuje se to ?
Poulme chtel jsem sem vložit fotky,ale nedaří se mi to.mohl bych Ti je poslat mejlem?vložil bys je tam?
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
ako moze byt unavena struna na poistak, ale zatial som sa s tym stretol len raz...a tych motorov uz tu par bolo a fakt, vybehane cerpadlo som videl a aj zalozil a rozdiel bol max 1atm. cize toto by som nebral ako nejaku extra zavadu, resp. nieco, co by bolo treba nejako odstranovat, pripadne opravovat, ked je kluka "dobra" a cerpadlo vybehane, co ako som napisal, sa este nestalo.
tieto blbosti ako cistota filtrov, odliatkov a bloku berem ako samozrejmost! ifa je fakt na toto nachylna, vsetko musi byt extremne ciste, ani smietka.
to jonoch:
pokial viem, tak spojkove lozisko je zaistene len tymi dvoma srobami za zboku vo vidlici. nejaka extra aretacia voci pootoceniu tam nieje. ak ti to pretocilo, tak ho urcite zadrelo, atd.. aj ked skor zvykne zodrat vytlacne packy ako pootocit lozisko, ale rozhodne treba skontrolovat vytlacnu vydlicu, ci nieje roztiahnuta a ci to neurobilo kvoli tomu.
myslim, ze by ti malo stacit rozobrat len pritlacny tanier, cize dookoloa 6x M12 sroby a zostane ti len to, co treba prevrtat. vymeras a ides.
tieto blbosti ako cistota filtrov, odliatkov a bloku berem ako samozrejmost! ifa je fakt na toto nachylna, vsetko musi byt extremne ciste, ani smietka.
to jonoch:
pokial viem, tak spojkove lozisko je zaistene len tymi dvoma srobami za zboku vo vidlici. nejaka extra aretacia voci pootoceniu tam nieje. ak ti to pretocilo, tak ho urcite zadrelo, atd.. aj ked skor zvykne zodrat vytlacne packy ako pootocit lozisko, ale rozhodne treba skontrolovat vytlacnu vydlicu, ci nieje roztiahnuta a ci to neurobilo kvoli tomu.
myslim, ze by ti malo stacit rozobrat len pritlacny tanier, cize dookoloa 6x M12 sroby a zostane ti len to, co treba prevrtat. vymeras a ides.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No asi tak,na mém druhé ZT mi dost kolísá tlak olej,resp. po nastartování za studena mám tlak 5,5Baru a postupně jak se olej zahřívá,tak tlak klesá a v letním období ve vedrech mi klesne na 1-2Bary v otáčkách,na volnoběch 0-0,5baru.
Než začnu motor rozdělávat,tak chci udělat nějakou jeho diagnostiku bez demontáže,což bývá mnohdy oříšek.
Pravděpodobně to asi už bude volná klika,přitom je to motor,který byl měněný výměnným fondem a jak jsem měnil těsnění pod hlavami,tak má výbrus jak nový s výbornou komprdsí,tak je dost možné,že asi měnili jenom vložky a kliku nechali tak.
Jinak netuším co by mohlo způsobovat takový velký pokles tlaku po zahřátí.Na léto jsem tam dal hustší olej M8AD,tak se to trochu zlepšilo a oproti M7ADSIII to maže asi o 1bar více,takže na cca 2bary v otáčkách v plně zahřátém motoru cca na 90st.
To kolísání tlaku mi tak dělá od doby co jsem ho koupil,sice jsem na něj přidal turbo,které také olej více ohřeje,ale na oplátku jsem odstavil odstředivku a centrální mazání kompresoru a čerpadla,abych ty ztrátové průtoky oleje trochu eliminoval,ale i tak se to chová pořád stejně. Někde na Polském foru jsem četl,že často bývá u těchto starých motorů problém v tom olejovém čerpadle,že jak začne mít trochu vůle,tak má problém tlačit,tak nevím no. Je mi dost divné to, že i vlétě,za studena,resp při 25st. po nastartování maže 5,5 na volnoběh,ale po zahřátína provozní teplotu mám na volnoběh okolo 0,5baru, že by ta viskozita oleje kolísala až tak moc je dost obdivuhodné.
Máte ještě nějaký nápad jak zjistit bez demontáže,zda je klika vyběhaná?
to JANOCH: klidně mi fotky pošli na meila,vložím ti je tu. Můj email je pavelmaj@email.cz , jinak fotky vkládám přes: http://postimage.org/ , nastavíš si tam velikost fotek,nejčastěji dávám těch 640x480,pak jak se ti tam ty fotky stáhnou,tak si je po jedné otevřu a dám kopírovat adresu obrázku a tu vložím sem
Než začnu motor rozdělávat,tak chci udělat nějakou jeho diagnostiku bez demontáže,což bývá mnohdy oříšek.
Pravděpodobně to asi už bude volná klika,přitom je to motor,který byl měněný výměnným fondem a jak jsem měnil těsnění pod hlavami,tak má výbrus jak nový s výbornou komprdsí,tak je dost možné,že asi měnili jenom vložky a kliku nechali tak.
Jinak netuším co by mohlo způsobovat takový velký pokles tlaku po zahřátí.Na léto jsem tam dal hustší olej M8AD,tak se to trochu zlepšilo a oproti M7ADSIII to maže asi o 1bar více,takže na cca 2bary v otáčkách v plně zahřátém motoru cca na 90st.
To kolísání tlaku mi tak dělá od doby co jsem ho koupil,sice jsem na něj přidal turbo,které také olej více ohřeje,ale na oplátku jsem odstavil odstředivku a centrální mazání kompresoru a čerpadla,abych ty ztrátové průtoky oleje trochu eliminoval,ale i tak se to chová pořád stejně. Někde na Polském foru jsem četl,že často bývá u těchto starých motorů problém v tom olejovém čerpadle,že jak začne mít trochu vůle,tak má problém tlačit,tak nevím no. Je mi dost divné to, že i vlétě,za studena,resp při 25st. po nastartování maže 5,5 na volnoběh,ale po zahřátína provozní teplotu mám na volnoběh okolo 0,5baru, že by ta viskozita oleje kolísala až tak moc je dost obdivuhodné.
Máte ještě nějaký nápad jak zjistit bez demontáže,zda je klika vyběhaná?
to JANOCH: klidně mi fotky pošli na meila,vložím ti je tu. Můj email je pavelmaj@email.cz , jinak fotky vkládám přes: http://postimage.org/ , nastavíš si tam velikost fotek,nejčastěji dávám těch 640x480,pak jak se ti tam ty fotky stáhnou,tak si je po jedné otevřu a dám kopírovat adresu obrázku a tu vložím sem
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: fortschritt ZT 303
poulme přesně co píšeš mi dělá supr za studena 6 a v létě když to je rozhicovaný tak na volnoběh nic a po přidání na plno to vyleze ani ne na 1atm, olejové čerpadlo jsem opravoval ale víceméně to moc nepomohlo, klikovka je už hodně porýhaná, tak bych to i viděl že ta klika bude mít něco za sebou
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Asi nejspíš ano.Teď je otázka,jestli má smysl dělat GO motoru,nebo ho nechat dojet až na doraz a pak sehnat jiný.
Problém je v tom,že často staré kliky po přebrusu praskají,ještě přesně nevím čím to je,ale osobně si myslím, že je to špatným postupem přebroušení nebo špatným brousícím kotoučem,který může vytvořit mikrotrhliny v přehodových místech na krajích čepů a ty praskliny se pak rozšiřují až klika rupne úplně a pak je stejně celý motor na odpis,pokud se při tom uvolní ojnice a vyletí blokem.
Dále co vím,tak je velmi málo kvalitních brusičů,co to fakt umí perfektně přeměřit a přebrousit na opravný rozměr,tak jak popisuje "hotday". Dále stojí pak silně za úvahu přeměření a přeúhlování kliky popř i její uložení v bloku,protože za ty dlouhé roky tepelného namáhání a zátěže už vše není přesně na svém místě jak za novoty.Takže přebroušení kliky a nové šálky k ní je jenom jeden malý krok k tomu aby motor dobře fakčil.
Takže pokud někdo máte motor,co vám i v plně zahřátém stavu maže na volnoběh 4bary,tak si ho velmi važte.
Problém je v tom,že často staré kliky po přebrusu praskají,ještě přesně nevím čím to je,ale osobně si myslím, že je to špatným postupem přebroušení nebo špatným brousícím kotoučem,který může vytvořit mikrotrhliny v přehodových místech na krajích čepů a ty praskliny se pak rozšiřují až klika rupne úplně a pak je stejně celý motor na odpis,pokud se při tom uvolní ojnice a vyletí blokem.
Dále co vím,tak je velmi málo kvalitních brusičů,co to fakt umí perfektně přeměřit a přebrousit na opravný rozměr,tak jak popisuje "hotday". Dále stojí pak silně za úvahu přeměření a přeúhlování kliky popř i její uložení v bloku,protože za ty dlouhé roky tepelného namáhání a zátěže už vše není přesně na svém místě jak za novoty.Takže přebroušení kliky a nové šálky k ní je jenom jeden malý krok k tomu aby motor dobře fakčil.
Takže pokud někdo máte motor,co vám i v plně zahřátém stavu maže na volnoběh 4bary,tak si ho velmi važte.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: fortschritt ZT 303
Necelých 800Mh po G.O.
Tyto motory v kombajnech moc nevydrží,přehřátý nikdy nebyl signalizace-budík,kontrolka,klakson.Olej to tejné M7ADSIII zahřátý na 5,volnoběh na3.Jel kus i se zlomenou klikou tak jak je vidět,jen začal klepat a padat tlak mazání tak jsem hned zastavil,stalo se to ráno na cestě při výjezdu na pole nezatížený 60st.na teploměru.Motor byl po tovární g.o. v Holešově.Za 25let už mám čtvrtý v jednom kombajnu,otec jezdil i s ZT a ifa taky byla doma než posloužila jako dárce.Už jsem s těmito motory něco zažil,ifa-motorů není nikdy dost,ale docházejí tak pozor.Tento focený dojezdil na kliku i blok,těžko říct co byla prvotní příčina,zda vada bloku,nebo klikovky.
Tyto motory v kombajnech moc nevydrží,přehřátý nikdy nebyl signalizace-budík,kontrolka,klakson.Olej to tejné M7ADSIII zahřátý na 5,volnoběh na3.Jel kus i se zlomenou klikou tak jak je vidět,jen začal klepat a padat tlak mazání tak jsem hned zastavil,stalo se to ráno na cestě při výjezdu na pole nezatížený 60st.na teploměru.Motor byl po tovární g.o. v Holešově.Za 25let už mám čtvrtý v jednom kombajnu,otec jezdil i s ZT a ifa taky byla doma než posloužila jako dárce.Už jsem s těmito motory něco zažil,ifa-motorů není nikdy dost,ale docházejí tak pozor.Tento focený dojezdil na kliku i blok,těžko říct co byla prvotní příčina,zda vada bloku,nebo klikovky.
Zetor,Tatra,
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Fotky od JANOCH:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to Tom T:
to je přesně to o čem mluvím,pořád vidím přebrus kliky jako vabank 50/50. Je to nemálo práce a financí udělat kompletní GO motoru s rizikem že to za chvíli může křuchnout Tento scénař jsem viděl nespočetněkrát nejen u traktorů,ale i u nákladních aut atd.
U ZTéčka mně trochu utěšuje to,že lze do něj v krajní nouzi dopasovat téměř jakýkoli motor.
Osobně jsem třeba zvědavý na projekt pana Kratochvíla,což je jeden pán někde od Benešova,co si za asistence Jirky Nováka z Prahy dovezl z Reichu pěknou 323ku a chce si do ní dát motor Volvo z nákladního auta FL o výkonu okolo 150kw. Bude to mít použité víceméně čistě pro silniční přepravu podvalníku s bagrem.Tak mu držím palce a těším se na výsledek.
to je přesně to o čem mluvím,pořád vidím přebrus kliky jako vabank 50/50. Je to nemálo práce a financí udělat kompletní GO motoru s rizikem že to za chvíli může křuchnout Tento scénař jsem viděl nespočetněkrát nejen u traktorů,ale i u nákladních aut atd.
U ZTéčka mně trochu utěšuje to,že lze do něj v krajní nouzi dopasovat téměř jakýkoli motor.
Osobně jsem třeba zvědavý na projekt pana Kratochvíla,což je jeden pán někde od Benešova,co si za asistence Jirky Nováka z Prahy dovezl z Reichu pěknou 323ku a chce si do ní dát motor Volvo z nákladního auta FL o výkonu okolo 150kw. Bude to mít použité víceméně čistě pro silniční přepravu podvalníku s bagrem.Tak mu držím palce a těším se na výsledek.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
sorry chalani, ale s nerobenim GO s vami nemozem suhlasit! to su velmi nespravne zavery! otec robieval aj kluky do motoriek, atd a vzdy to behalo a malo to 10tis. otacok. neviem, ze kam chodite na taketo zavery, ale berem, tiez som si to myslel, pokial otec nezacal brusit kluky. PS: nikto vam nepovie pravdu, ze aka bola skutocna pricina, resp. kde urobil chybu pri go motora a vyletela ojnica a pod.
najskor reakcia na poulmov prispevok:
ziadne mikrotrhliny nevznikaju, radius je presne predpisany podla tabuliek a priemeru capu. ziadna veda to nieje. pokial brusic robi dobre, tak ti kluka vydrzi. u mna vsetky kluky robil otec a drzali bez problemov. treba sa trosku zamyslet nad mechanikou motora: motor po go bezi hladko, cize nevznikaju ziadne narazy v motore, kluku ti nemoze zlomit ked uz mas zadrety motor, tak tam ti klepe ojnica a ta ti normalne zohne kluku aj o 1mm a vtedy ti mozu vzniknut "mikrotrhliny" osobne som mal kluku, co z 3ojnicneho loziska chybali 2mm, navaril som ju CO2, pod lisom vystrel, v strede bola prehnuta na opacnu stranu o 1cm a nezlomila sa. potom som ju mal zalozenu v oturbenom motore s pridanym palivom a bez problemov vydrzala a dovolim si povedat, ze by drzala aj doteraz, keby som nemal pridane tak do paliva, ze mi zt303 s plne nalozenou 9t pri akceleracii hrabalo na asfalte na III1 a motor vladal ako nic. potom uz prisiel unavovy zlom. keby ta kluka bola v nejakom neoturbenom motore s normalnou davkou, tak by bezala dodnes. to su totalne blbosti o mikrotrhlinach pri bruseni, ale berem, technika brusenia musi byt spravna.
ifacky blok sa za normalnych okolnosti nezohne, cize ak ti nevyleti ojnica von cez blok, tak to nezohnes. osobne som dotiahol 9t na zadretom motore a druhy krat aj so zlomenou klukou a ten blok ani len neuhlo, ojnica buchala ako diva a ked som to rozobral, tak z kluky chybalo 2mm a ojnica nevyletela. ak vyleti ojnica, tak nebola spravne dotiahnuta, alebo pouzita zla ojnica, napr. v ifackych vzduchacoch boli pouzite ojnice s tensimi srobami ako vo vodnikoch, tak na to pozor! ojnica vypada na pohlad rovnako, ale sroby su tensie!
ifa motor ma 6 vybrusov na kluku cize -1,5mm, crystal, major len 4 cize -1mm a to je trosku rozdiel a ten kto videl ifacku kluk a kluku s crystala vie, ze ifa ma o 1cm hrubsi cap ako crystal 160. okrem ineho, kluka po bruseni by sa mala dat prevazit, resp. nanovo vyvazit, ale ako som napisal, kluka v motore bezi hladko, cize ked nevznikaju narazy (napr.:volne puzdro piestneho capu), bez problemov vydrzi aj to co nova. ja na ifu nedam dopustit, to by ani jeden motor nevydrzal co ifa v niektorych pripadoch.
ako osobne som si s tymto motor uzil asi 4x rozoberanie z mojho zt a dovolim si povedat, ze zakazdym som sa dozvedel nieco viac ale nakoniec som ho urobil a isiel a tlak drzal 5-5,5 teplny volnobeh.
teraz reakcia na prispevok tom t:
neviem ako ty, ale moj sedliacky rozum mi vravi, ze bola zle vybrusena kluka, resp. brusic zle zacentroval prirubu na zotrvak, alebo po zadreti nevystrel kluku a hadzalo zotrvak a ked si motoru pridal, tak normalne urobilo unavovy zlom z vahy zotrvaka, sa cudujem, ze ti neodletel aj ten! toto je jasna chyba brusica, ved zotrvak musi bezat v stotinach. tu sa tomu netreba divit.
to jonoch:
mas zlomene zaistovacie sroby, z boku do vidlice na oboch stranach je zaistovacia podlozka, tu treba odistit a srob von, vypada standardne, akurat koniec cca 0,5cm je osustruzeny zavit na okruhly priemer. nemusi to byt nejako presne, je to len proti pretoceniu a vracaniu loziska. hlavne tam daj ocelove sroby a vymen lozisko.
najskor reakcia na poulmov prispevok:
ziadne mikrotrhliny nevznikaju, radius je presne predpisany podla tabuliek a priemeru capu. ziadna veda to nieje. pokial brusic robi dobre, tak ti kluka vydrzi. u mna vsetky kluky robil otec a drzali bez problemov. treba sa trosku zamyslet nad mechanikou motora: motor po go bezi hladko, cize nevznikaju ziadne narazy v motore, kluku ti nemoze zlomit ked uz mas zadrety motor, tak tam ti klepe ojnica a ta ti normalne zohne kluku aj o 1mm a vtedy ti mozu vzniknut "mikrotrhliny" osobne som mal kluku, co z 3ojnicneho loziska chybali 2mm, navaril som ju CO2, pod lisom vystrel, v strede bola prehnuta na opacnu stranu o 1cm a nezlomila sa. potom som ju mal zalozenu v oturbenom motore s pridanym palivom a bez problemov vydrzala a dovolim si povedat, ze by drzala aj doteraz, keby som nemal pridane tak do paliva, ze mi zt303 s plne nalozenou 9t pri akceleracii hrabalo na asfalte na III1 a motor vladal ako nic. potom uz prisiel unavovy zlom. keby ta kluka bola v nejakom neoturbenom motore s normalnou davkou, tak by bezala dodnes. to su totalne blbosti o mikrotrhlinach pri bruseni, ale berem, technika brusenia musi byt spravna.
ifacky blok sa za normalnych okolnosti nezohne, cize ak ti nevyleti ojnica von cez blok, tak to nezohnes. osobne som dotiahol 9t na zadretom motore a druhy krat aj so zlomenou klukou a ten blok ani len neuhlo, ojnica buchala ako diva a ked som to rozobral, tak z kluky chybalo 2mm a ojnica nevyletela. ak vyleti ojnica, tak nebola spravne dotiahnuta, alebo pouzita zla ojnica, napr. v ifackych vzduchacoch boli pouzite ojnice s tensimi srobami ako vo vodnikoch, tak na to pozor! ojnica vypada na pohlad rovnako, ale sroby su tensie!
ifa motor ma 6 vybrusov na kluku cize -1,5mm, crystal, major len 4 cize -1mm a to je trosku rozdiel a ten kto videl ifacku kluk a kluku s crystala vie, ze ifa ma o 1cm hrubsi cap ako crystal 160. okrem ineho, kluka po bruseni by sa mala dat prevazit, resp. nanovo vyvazit, ale ako som napisal, kluka v motore bezi hladko, cize ked nevznikaju narazy (napr.:volne puzdro piestneho capu), bez problemov vydrzi aj to co nova. ja na ifu nedam dopustit, to by ani jeden motor nevydrzal co ifa v niektorych pripadoch.
ako osobne som si s tymto motor uzil asi 4x rozoberanie z mojho zt a dovolim si povedat, ze zakazdym som sa dozvedel nieco viac ale nakoniec som ho urobil a isiel a tlak drzal 5-5,5 teplny volnobeh.
teraz reakcia na prispevok tom t:
neviem ako ty, ale moj sedliacky rozum mi vravi, ze bola zle vybrusena kluka, resp. brusic zle zacentroval prirubu na zotrvak, alebo po zadreti nevystrel kluku a hadzalo zotrvak a ked si motoru pridal, tak normalne urobilo unavovy zlom z vahy zotrvaka, sa cudujem, ze ti neodletel aj ten! toto je jasna chyba brusica, ved zotrvak musi bezat v stotinach. tu sa tomu netreba divit.
to jonoch:
mas zlomene zaistovacie sroby, z boku do vidlice na oboch stranach je zaistovacia podlozka, tu treba odistit a srob von, vypada standardne, akurat koniec cca 0,5cm je osustruzeny zavit na okruhly priemer. nemusi to byt nejako presne, je to len proti pretoceniu a vracaniu loziska. hlavne tam daj ocelove sroby a vymen lozisko.
Re: fortschritt ZT 303
My sme mali tiež zlomenú kľuku v kombajne, ale príčinou boli pravdepodobne vypadnuté axiálne ložiská, lebo na motore pred poruchou práskali vysokotlaké trubky, štiftové skrutky držiakov trysiek a výfukové potrubie. Po výmene kľuky aj bloku ten motor beží doteraz.
To JANOCH: Skrutky na vidličke musia mať zosústružený koniec závitu, ako píše hotday, ale aj presnú dĺžku, aby sa vo vodítku pekne kĺzali pri pohybe ložiska. Ja som zaisťovacie pliešky zahodil a použil perové podložky.
To JANOCH: Skrutky na vidličke musia mať zosústružený koniec závitu, ako píše hotday, ale aj presnú dĺžku, aby sa vo vodítku pekne kĺzali pri pohybe ložiska. Ja som zaisťovacie pliešky zahodil a použil perové podložky.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Jak jsem již psal,opravdu dobrých brusičů klik je dnes velmi málo, kteří to opravdu udělají na 100%. Je to velmi přesná a citlivá práce a chyb tam jde udělat velmi mnoho mající za následek fatální škody na motoru.
Ta jistota a spolehlivost prostě není,když si člověk nechá kliku "někde" "někým" udělat, při vlastní montáži pak nejde ani uplatnit nějaká záruka. Vůbec se zárukou je to velký problém i u motorů dělané jako celek na zakázku nebo výměnným fondem u "nějaké" firmy, vina jde lehce svést na přehřátí,mazání,či špatnou obsluhou a tahanice pak vedou do nekonečna.
Bohužel každý nemá možnosti a znalosti si kliku přebrousit sám a pohrát si s tím a spolehnout se sám na sebe.
Takže to pořád vidím jako sázku do loterie a zatím vidím jako jednodušší si sem tam sehnat nějaký motor do zálohy.
Ta jistota a spolehlivost prostě není,když si člověk nechá kliku "někde" "někým" udělat, při vlastní montáži pak nejde ani uplatnit nějaká záruka. Vůbec se zárukou je to velký problém i u motorů dělané jako celek na zakázku nebo výměnným fondem u "nějaké" firmy, vina jde lehce svést na přehřátí,mazání,či špatnou obsluhou a tahanice pak vedou do nekonečna.
Bohužel každý nemá možnosti a znalosti si kliku přebrousit sám a pohrát si s tím a spolehnout se sám na sebe.
Takže to pořád vidím jako sázku do loterie a zatím vidím jako jednodušší si sem tam sehnat nějaký motor do zálohy.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
To, že aj ten výmenný spôsob nie je nič moc, cestáry poslali do GO celé auto š706, po oprave prišlo pekne nastriekané, nový rám, takmer ako keby teraz zišlo z pásu, ale s motorom odvtedy patálie, hňeď ako ho doniesli, prešiel asi 40 km a druhý krát ho už nevedeli naštartovať, motor len dymyl a nešiel. Fyrma čo to generálkovala v záruke vymenila vstrekovacie čerpadlo, potom bolo všetko OK, ale voz dosť málo jazdil, po roku padla záruka a po cca 800 km markantne odišiel tlak oleja, pravdepodobne z nejakého dôvodu pretočilo šálky, pri výmene motora mala aj vodná pumpa peknú vôľu za 13 000€ človek rátal, že bude na tom aute všetko vymenené a toť la hov... Čo si človek nespraví sám... len s tým výbrusom je to fakt problém.
Jeden známi, ca cent si nechá aj koleno prevŕtať, podkladal pod ložiská tenučké plechy na RS 09. Aj toto je jedna zmožností
Jeden známi, ca cent si nechá aj koleno prevŕtať, podkladal pod ložiská tenučké plechy na RS 09. Aj toto je jedna zmožností
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: fortschritt ZT 303
hotday,
na kliku byla z holešova i záruka a motor jel velice hladce,ale lom měl letokruhy kdoví jak staré a puklého bloku si nemusel tenkrát nikdo všimnout,zlomila se až po několika sezonách.po rozebrání byl vidět ještě krásný výbrus na vložkách i na klikovce.I se zlomenou klikou šel motor bez problémů nastartovat a nikoho to nenapadlo,tipovali jsme ojnici,ale ta tluče víc kovově.
Osobně věřím víc zetoru než ifě a to jsem jich měl několik.Mazání mi na žádném ifamotoru neklesalo pod 1,5 ve volnoběhu a přesto se dokázal chytit na ojnici.
na kliku byla z holešova i záruka a motor jel velice hladce,ale lom měl letokruhy kdoví jak staré a puklého bloku si nemusel tenkrát nikdo všimnout,zlomila se až po několika sezonách.po rozebrání byl vidět ještě krásný výbrus na vložkách i na klikovce.I se zlomenou klikou šel motor bez problémů nastartovat a nikoho to nenapadlo,tipovali jsme ojnici,ale ta tluče víc kovově.
Osobně věřím víc zetoru než ifě a to jsem jich měl několik.Mazání mi na žádném ifamotoru neklesalo pod 1,5 ve volnoběhu a přesto se dokázal chytit na ojnici.
Zetor,Tatra,