fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4366 Nový příspěvek od koprkam »

Já právě o těch spojkách četl, dokonce jsem i skoro celé tohle téma o prázdninách četl, ale tu spojku jsem prostě nepochopil, tak jsem si to chtěl upřesnit.
Jinak teď spíše otázka na poulma:
Ty jsi se svého času zmiňoval o přestavbě tvého ZT na motor z řezačky E 280, čili šestiválec. Jinak jsi říkal, že 403 byly seriově, je tu reálná možnost v našem kocourkově dostat tenhle motor do TP? Když se tam už jendou montoval... Dle mého skromného názoru asi ne, ale kdo ví...
Jinak asi nemáš nějaký technická data ke 403, například na jakým poloměru se otočí, podle fotek je krapet delší jako standardní ZT.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4367 Nový příspěvek od poulm »

Ano,už několik let plánuji zástavbu šestiválce z řezačky,který mám nachystaný.
Musí se prodloužit rám nebo jinak přestavět,traktor se prodlouží o ty dva válce,čili o nějakých 35-40cm
Zkoušet to či nezkoušet dávat do TP je na zváženou,ale oficiální cestou je to nejspíš neprůchozí,ale nic není nemožné.....
Záleží co máš napsané v současném TP,skoro každé ZTéčko u nás v ČR tam má napsané jiné věci,jiné parametry a k tomu mnoho nesmyslů a omylů.
Nějaká data se dají vyhledat na internetu,ale často se hodně rozchází:
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... t-403.html
Co vím,tak se ten motor ladil v rozsahu 140-190k (1800-2300ot) a to na vstřikovacím čerpadle v regulátoru otáček změnou maximálních otáček podobně jako na Ifácké 4VD od 90-125k (1800-2300ot)

Jinak násobič funguje na velmi podobném principu jako na UŘ1kách,je k tomu potřeba mít v provozu obě spojkové lamely,nic víc a při přestavbě je potřeba na to myslet,tak jak píše "hotday",páka pro vypínání spojky má poměrně dlouhý zdvih,tak je potřeba pokombinovat dva válce dohromady,aby to chodilo lehko a zároveň to bylo citlivé a dostačující délku zdvihu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4368 Nový příspěvek od koprkam »

Poulme, neprodáváš náhodou pneusej?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4369 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

A NEPŘEMÝŠLEL NĚKDO DÁT DO ZT MOTOR TŘEBA ZE ZETORU 16X45? MYSLÍM SI ŽE JE KRATŠÍ NEŽ IFA V6 A VÝKON JE SLUŠNEJ A HLAVNĚ TEN NENAPODOBITELNEJ ZVUK 8)

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4370 Nový příspěvek od koprkam »

Já mám počit, že se to tu někde řešilo. Problém prej byl, že 16x45 čili motor 8701 má krouťák i výkon dost vysoko, kdežto 4VD potažmo 6VD (nebo jak že se ty ify značej) ho maj níž, takže by to prej nebylo moc vyladěný s převodovkou.
Ale pokud se pletu, tak mě opravte.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4371 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

to je pravda u zetoru se musí trochu držet v otáčkách a ifácký motory jsou jinak postavený ale i tak si myslím že by to nemuselo být špatný...už jen tím že motor má daleko rychlejší odezvu za plynem a větší krouťák(ikdyž výš položený) a i koníků tam běhá víc.....jako 120cítkovej motor by neměl asi moc význam jelikož ty parametry nejsou moc dobrý v porovnání s v4 ifa ale ta 160 ze zkušenosti přeci jen "utáhne barák" byl to jen nápad jestli někdo nad tím nepřemýšlel....

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4372 Nový příspěvek od hotday »

Crystal motor zdaleka nevydrzi tolko co ifa! Uz tu boli pokusy s prerabkou crystala do kombajna a vydrzal len polku toho co ifa. Ale tieto veci tu uz boli xkrat preberane a osobne som mal oturbenu ifu v 303 s pridanym palivom na e516 kolesach, valilo to po ceste 45( merane autom) a s nalozenou 9t kopec nekopec na III3. A s turbon ten motor prijemne ozije a spotreba je polovicna!

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4373 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

No Miro nepřeháníš to s tím jak píšeš s naloženou 9t kopec nekopec III/3? jako klasická neoturbená 303 s pořádně přeloženou 9t jede kopec tak III/1 nebo i půlená záleží na čerpadle a stavu motoru.byl to jen nápad tak mě nekamenujte :smich: :smich: :smich:

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4374 Nový příspěvek od koprkam »

No o něčem podobný psal i Poulm, taky uživatel turba. Je fakt, že když motoru přidáš z 1800 ot (serie) na nějakých 2200, "odemčeš" si asi dalších 20 Kobyl. Turbo taky pár koníků přidá, no a když by jsi dal písty z bagru T 174 a vstřiky z liaze s pěti dírkama, máš v motoru 160 koní jako nic. ZT je super stroj na DODO, v tomto se mi líbí víc jak 16145, která mi stojí na dvoře. A pokud se bavíme např o kombajnech, tak pokud bych měl možnost 514 třeba s 5,7m lištou a drtičem, tak tam dám místo 4VD (pokud by to bylo třeba a nechtělo se mi turbit) motor z řezačky E280. Krystal není takovej držák a věřte mi, není to pro mě lehký říct, protože si slovenských výrobků velice cením.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4375 Nový příspěvek od hotday »

pavel zt-300 píše:No Miro nepřeháníš to s tím jak píšeš s naloženou 9t kopec nekopec III/3? jako klasická neoturbená 303 s pořádně přeloženou 9t jede kopec tak III/1 nebo i půlená záleží na čerpadle a stavu motoru.byl to jen nápad tak mě nekamenujte :smich: :smich: :smich:
Heh, praveze nie! Treba skusit, ten motor ma vela rezerv a da sa v nom najst vela konikov a potom by si uz ani nepoznal, ze je to ifa.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4376 Nový příspěvek od poulm »

Výhodou ZTéčka je, že jde do něj založit v podstatě jakýkoli motor.
Už jsem viděl mnoho "dodo" motoryzací: motor ze Z101,V3S,Leyland SW 400,T150,Daf,Renault,Mercedes,Tatra 148, atd.
V podstatě co komu se líbilo.
Nyní bude pan Kratochvíl ve spolupráci s Jirkou Novákem zakládat motor Volvo z nákladního auta FL do ZT323,který nevyžaduje prodloužení rámu,vleze do prostoru místo motoru 4VD a jeho max otáčky jsou někde 2800-3000ot,takže jsem velice zvědavý na výsledek 8) ;-)

Jinak ano,zvýšením max otáček na 2200 a přidáním turba se podstatně změní charakteristika motoru a výsledek práce je úplně jiný.Je potřeba si uvědomit,že ikdyž je to 4 válec,tak ten motor má objem nějakých 6,5l a tam jsou skované ty rezervy 8)

Výhodou je,že se dá ZTéčko tunit, ladit a zrychlovat aniž by se musely měnit kolečka v převodovce či řešit poddimenzování brzd,kardanu,řízení a přední náravy vůbec 8) , což tohle všechno bývá problém u zrychlených Krystalů. Kamarád měl velice škaredou nehodu se zrychlenou 12045kou,když se mu zlomil kulový čep na řízení a skončil v kotrmelcích,rozpůleným traktorem,přeraženým stromem a autovlekem na kabině.Pak jiný případ rozlítlého kardanu,upečených brzd atd.Takže zrychlit starou šunku je fajn,ale je potřeba to pak uřídit a ubrzdit. Tohle všechno je už u ZTéčka vyřešené. 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4377 Nový příspěvek od poulm »

koprkam píše:Poulme, neprodáváš náhodou pneusej?
Ano,prodávám Pneusej,už jej nevyužívám,protože nároky rostou,kolega chce kupovat něco,co zvládne set i do podmítek nebo do strniště,nějaký radličkový secí stroj jako je Horsch OC3 atp. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4378 Nový příspěvek od koprkam »

Čím to budete tahat? ZTčkem nebo něčím silnějším?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4379 Nový příspěvek od poulm »

Ještě nevím,záleží co pořídí. Možná si to bude tahat sám se 120kou, uvidíme, :-/
Pak je zbytečné,aby mi ten Pneusej doma stál bez užitku,na normální setí je dobrý,někomu ještě určitě poslouží.
Ty dávkovací systémy Accord a rozvod vzduchem se používá dnes na všem,funguje to spolehlivě a přesně.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4380 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

tak to je pravda že zt má tohle všechno vyřešené jelikož náprava vychází z automobilové IFA W50 která je stavěná na jinou rychlost jak traktor a motor je fakt že když se poladí jen na čerpadle tak je výkon úplně jinde....ve svém zt-300 teď mám čerpadlo z autojeřábu které točí okolo 2300ot a je to o hodně znát jak na rychlosti tak na výkonu a to při nižší spotřebě sám to nechápu ale je to tak. asi to bude tím válcem na čerpadle. Ale dřív když jsem měl zt-303 tak první co bylo tak mi táta poladil čerpadlo(původně bylo origo nastavený 1800ot) tak jsme mu přidaly v regulátoru a pak líp startoval, rychleji jel ale trochu kouřil....jinak to origo nastavení čerpadel mi připadá strašný...motory hůř startujou a hlavně jsou takový jak to říct vlažný za plynem.....by mě zajímalo jestli se dá takhle nastavovat i v tom velkým regulátoru co má vstř.čerpadlo z autojeřábu.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“