fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: fortschritt ZT 303
kupoval jsem ho na zkoušku ,bylo asi za 5200 nové a za tím běží tak uvidím
Re: fortschritt ZT 303
a to si tu na foru pripadam,jako letecky mechanik(c-prukaz ),jako vul....sranda je,ze my všichni mužem starym praktikum políbit prdel,co se tyce starych mašin,praxi nic nenahradi...sameho mě štvě,že není možné sehnat pořádného čerpadláře..
Re: fortschritt ZT 303
To poulm:
Dik, udelam jak rikas. Kdyz sem videl r
afek bez zajistovaciho pera tak sem se zhrozil.
Dik, udelam jak rikas. Kdyz sem videl r
afek bez zajistovaciho pera tak sem se zhrozil.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Teď jsi mne trochu zmátl.Na Tatře ty pneumatiky byl na pérovým ráfku a ty máš na ZTéčku klasický ráfek nebo obráceně?
to Dušan:
máš pravdu,praxi nic nenahradí a čím víc vím,tím víc nevím. Problém je,že musíme znovu objevovat lokomotivu,protože lidi co s tím kdysi bežně dělali se už vytrácejí a musíme to tu řešit metodou pokus-omyl
to Dušan:
máš pravdu,praxi nic nenahradí a čím víc vím,tím víc nevím. Problém je,že musíme znovu objevovat lokomotivu,protože lidi co s tím kdysi bežně dělali se už vytrácejí a musíme to tu řešit metodou pokus-omyl
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Ja práve že akurát študujem na vysokej, mal by byť so mňa budúci konštruktér, ale to čo sa my učíme teraz tak pred 30 rokmi to brali na strednej. Učiteľ vravel že na strednej kreslili na pauzáky motor. Nároky sa znižujú ale strojárov je pomerne málo a teraz už čím ďalej tým menšej kvality.
Otec vravel že v Lučenci je čerpadlár Anton Bôrik (ak som to nepoplietol), my sme dávali robiť čerpadlo z E 514 do Zvolena ale nevedel si spomenúť na meno. A veru je pravda že ten motor nejako dobre nejde ale to je podľa mňa aj naša chyba, sme veľmi nenastavovali tú spojku, predvstrek. Vraj dával nové elementy ale či to je pravda to neviem.
Otec vravel že v Lučenci je čerpadlár Anton Bôrik (ak som to nepoplietol), my sme dávali robiť čerpadlo z E 514 do Zvolena ale nevedel si spomenúť na meno. A veru je pravda že ten motor nejako dobre nejde ale to je podľa mňa aj naša chyba, sme veľmi nenastavovali tú spojku, predvstrek. Vraj dával nové elementy ale či to je pravda to neviem.
Re: fortschritt ZT 303
to já právě nevím jestli tatra byla na ráfku bez pera nebo s perem. Na zt mam ale disk bez pera.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
To nevadí,i tak to jde nazout.
Já jsem si třeba na traktorbagr Ostrowek nazul pneu ze sedmitunky 10,50-16 na ty úzké plechové ráfky na kterých jsou oneu 7,5-16. Jsou to stejné 6ti dírové ráfky jako na Zetorech Z5611-7211. Ty pneu 10,50-16 jsou na rávky s perem,ale i tak jdou nazout přes ráfek,ale musí se pořádně namazat patka.
to Felipe:
máš pravdu,úroveň ve školství jde obecně velmi dolů a je to smutné a nefér vůči těm,kteří opravdu chtějí studovat a něco se naučit a něčím být.Ale to je na dlouhé povídání. Dopadne to jako v Americe,že se stání školy budou považovat za šunt a kdo bude chtít se naučit víc,tak si bude muset zaplatit kvalitní soukromou školu.Osobně si myslím,že vzdělání není pro každého,resp. studovat by měli ti co chtějí studovat a mají na to nějakou mozkovou kapacitu. Bohužel školy aby přežily,tak přijímají všechno co dejchá a aby si tento nevzdělávatelný materiál udrželi kvůli penězům od počtu hlav tak je jasné,že se musí jít s nároky dolů,resp. jde o prachy a peníze jsou vždy až na prvním místě.A to platí od základní po vysoké školy.Toť vše.
Já jsem si třeba na traktorbagr Ostrowek nazul pneu ze sedmitunky 10,50-16 na ty úzké plechové ráfky na kterých jsou oneu 7,5-16. Jsou to stejné 6ti dírové ráfky jako na Zetorech Z5611-7211. Ty pneu 10,50-16 jsou na rávky s perem,ale i tak jdou nazout přes ráfek,ale musí se pořádně namazat patka.
to Felipe:
máš pravdu,úroveň ve školství jde obecně velmi dolů a je to smutné a nefér vůči těm,kteří opravdu chtějí studovat a něco se naučit a něčím být.Ale to je na dlouhé povídání. Dopadne to jako v Americe,že se stání školy budou považovat za šunt a kdo bude chtít se naučit víc,tak si bude muset zaplatit kvalitní soukromou školu.Osobně si myslím,že vzdělání není pro každého,resp. studovat by měli ti co chtějí studovat a mají na to nějakou mozkovou kapacitu. Bohužel školy aby přežily,tak přijímají všechno co dejchá a aby si tento nevzdělávatelný materiál udrželi kvůli penězům od počtu hlav tak je jasné,že se musí jít s nároky dolů,resp. jde o prachy a peníze jsou vždy až na prvním místě.A to platí od základní po vysoké školy.Toť vše.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Ladiť čerpadlo na motore je jedna vec, a nastaviť na stolici vec druhá. Na motore nezistíš, ako sú na tom elementy, dávku meráš prakticky bez tlaku a pri štartovacích otáčkach. Samozrejme dá sa čosi doladiť, ale za predpokladu, že sú elementy v poriadku. Vyuhlovať čerpadlo by šlo aj na motore, ako píše poulm, sú to predvstreky pre jednotlivé valce. A je pravda, že na to čerpadlári kašlú.
Výkon motora je priamo úmerný dávke vstrekovaného paliva v určitom rozsahu. Diesle pracujú s veľkým prebytkom vzduchu, teda objem vstrekovaného paliva sa pohybuje od 0 po oblasť blízku stechiometrickej zmesi. Stechiometrická zmes je ideálny pomer paliva a vzduchu. Avšak pred stechiometrickou zmesou je pomer, pri ktorom vznikajú najnižšie emisie, obyčajne je pre výrobcov tento pomer limitujúci. Mal som dočinenia s meraním emisií, v praxi riešia zmíženie dymivosti ubratím max. dávky. paliva, čosi podobné rieši riadiaca jednotka pri "podvodnom znižovaní emisií" VW grup a podobne. Ale späť k veci, nemám to podložené, ale bude rozdiel v dávke paliva medzi čerpadlom zo ZT a z Ify, na traktoroch došlo ku zmene výkonu z 90 na 100 hp počas výroby, len zmenou dávky paliva.
Celkom slušná kniha je: Zjišťování příčin kouření naftových motorů (aspoň dúfam, že sa tak volá, požičal som ju synovcovi a akosi nemá nohy späť)
Výkon motora je priamo úmerný dávke vstrekovaného paliva v určitom rozsahu. Diesle pracujú s veľkým prebytkom vzduchu, teda objem vstrekovaného paliva sa pohybuje od 0 po oblasť blízku stechiometrickej zmesi. Stechiometrická zmes je ideálny pomer paliva a vzduchu. Avšak pred stechiometrickou zmesou je pomer, pri ktorom vznikajú najnižšie emisie, obyčajne je pre výrobcov tento pomer limitujúci. Mal som dočinenia s meraním emisií, v praxi riešia zmíženie dymivosti ubratím max. dávky. paliva, čosi podobné rieši riadiaca jednotka pri "podvodnom znižovaní emisií" VW grup a podobne. Ale späť k veci, nemám to podložené, ale bude rozdiel v dávke paliva medzi čerpadlom zo ZT a z Ify, na traktoroch došlo ku zmene výkonu z 90 na 100 hp počas výroby, len zmenou dávky paliva.
Celkom slušná kniha je: Zjišťování příčin kouření naftových motorů (aspoň dúfam, že sa tak volá, požičal som ju synovcovi a akosi nemá nohy späť)
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Ono měření emisí u dieslů je povídání samo o sobě na dlouhé týdny.Celkem se tomu směji,přád se na STKáčkách řeší kouřivost a ta je v podstatě nejméně škodlivá,jsou to saze co spadnou na zem a nic se neděje.Nikdo ale na plnou hubu neřekne že motory se vstřikováním CR či PD jsou mnohem škodlivější paradoxně díky tomu kvalitnímu rozprašování nafty počínaje oxidydusíky, karcinogení mokročástice co se usazují v plicích jako azbezt a mnohé další.Jasně,na těch motorech jsou přídavná zařízené co mají tyto důsledky minimalizovat,ale ruku na srdce,spolehlivost,účinnost a životnost těchto věcí je mizerná a lidi se ještě chlubí tím jak je obcházeji jako dpf filtry,egr ventily, scr atd.
Ale to jsem jenom obecně kousl do dalších problematik.
Každopádně na namontovaném čerpadle jde zjistit,zda elementy dobře tlačí,stačí namontovat tlakoměr s přetlakovým ventilem třeba na 300Bar a vidím to hned.Ono stačí mít namontované vstřiky na trubkách a koukat jak práší a pokud je jednem element slabý,tak i rozprach bude slabý.
Smozřejmě seřizování čerpadla na stolici a na traktoře má své výhody a nevýhody,to je jasné o tom se nepřu.
Výkon motoru je taková ošemetná veličina a každý si pod tímto pojmem představuje něco jiného.Myslíte že výkon vás žene po silnici do kopce nebo s pluhem po poli? Bohužel ne,každý motor umí vyrábět pouze otáčky a kroutící momen na výstupu na klikovém hřídelí,které se dál zpracovávají až na kola na zem.Výkon jako takový je vždy jen vypočítaná veličina z dílčích fyzikálních veličin a slouží více méně pro porovnávaní.Vše se dnes převádí na výkon v kW počínaje fakturou za plyn do domu a mnohé další.Jinak řečeno pro uživatele či jiého řidiče je znalost hodnoty výkonu pro provoz vozidla či něčeho co má motor naprosto k ničemu.Vy mladší si v tom udělejte jasno.
Ale to jsem jenom obecně kousl do dalších problematik.
Každopádně na namontovaném čerpadle jde zjistit,zda elementy dobře tlačí,stačí namontovat tlakoměr s přetlakovým ventilem třeba na 300Bar a vidím to hned.Ono stačí mít namontované vstřiky na trubkách a koukat jak práší a pokud je jednem element slabý,tak i rozprach bude slabý.
Smozřejmě seřizování čerpadla na stolici a na traktoře má své výhody a nevýhody,to je jasné o tom se nepřu.
Výkon motoru je taková ošemetná veličina a každý si pod tímto pojmem představuje něco jiného.Myslíte že výkon vás žene po silnici do kopce nebo s pluhem po poli? Bohužel ne,každý motor umí vyrábět pouze otáčky a kroutící momen na výstupu na klikovém hřídelí,které se dál zpracovávají až na kola na zem.Výkon jako takový je vždy jen vypočítaná veličina z dílčích fyzikálních veličin a slouží více méně pro porovnávaní.Vše se dnes převádí na výkon v kW počínaje fakturou za plyn do domu a mnohé další.Jinak řečeno pro uživatele či jiého řidiče je znalost hodnoty výkonu pro provoz vozidla či něčeho co má motor naprosto k ničemu.Vy mladší si v tom udělejte jasno.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Dovolím si ti odporovať: výkon u motora je dôležitý údaj, podobne ako krútiaci moment všetko sú to otáčkové parametre, kde ti stačí jedno a vieš si vypočítať druhé, ale oba parametre sa odvýjajú od otáčok. Zmena dávky paliva vplýva na celú otáčkovú charakteristiku. Ani teba nezaujíma pri orbe objem práce, ktorý vykonáš, ale výkon. Práca bude rovnaká ale predpokladám že nikomu nie je jedo či zorie 1ha za hodinu, alebo za 4. Ešte niekto môže namietať, že jeho zaujíma efektivita ale to je na dlhšie úvahy.
Emisie sú celkom zaujímavá téma, dokonalejšie vstrekovacie systémy vedú k znižovaniu objemu pevných častíc a k znižovaniu spotreby. Zrejme ani tak nezáleží na objeme pevných častíc ako na ich zložení, na čo možno naráža Poulm. HC a CO ide znížiť kvalitou vstrekovania, však na NOx nie. Nox vznikajú práve pri horení chudobnej zmesy, ktorá horí vyššou teplotou, pri ktorej diesle pracujú takmer vždy. Tvorbu NOx redukuje EGR, ktoré je zbitočným kurvítkom a motoru tiež moc neprospieva, obálkové katalizátory a DPF NOx tiež zásadne neriešia, možno SCR ale to je tiež zdrojom častých porúch. DPF mi pripadá ako pekné svinstvo, sice znižuje riziko vzniku rakoviny pľúc. Ale spôsobuje to, že vylúčené nano častice nezostanú v pľúcach, ale putujú krvou rovno do celého tela, kde ešte vedci nezistili akého raka spôsobuje takáto expirácia.
Emisie sú celkom zaujímavá téma, dokonalejšie vstrekovacie systémy vedú k znižovaniu objemu pevných častíc a k znižovaniu spotreby. Zrejme ani tak nezáleží na objeme pevných častíc ako na ich zložení, na čo možno naráža Poulm. HC a CO ide znížiť kvalitou vstrekovania, však na NOx nie. Nox vznikajú práve pri horení chudobnej zmesy, ktorá horí vyššou teplotou, pri ktorej diesle pracujú takmer vždy. Tvorbu NOx redukuje EGR, ktoré je zbitočným kurvítkom a motoru tiež moc neprospieva, obálkové katalizátory a DPF NOx tiež zásadne neriešia, možno SCR ale to je tiež zdrojom častých porúch. DPF mi pripadá ako pekné svinstvo, sice znižuje riziko vzniku rakoviny pľúc. Ale spôsobuje to, že vylúčené nano častice nezostanú v pľúcach, ale putujú krvou rovno do celého tela, kde ešte vedci nezistili akého raka spôsobuje takáto expirácia.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No,my se díváme na stejnou věc z opačných stran.
V orbě či jinde v tahu je ti informace o maxiálním či jiném výkonu k ničemu. Ty potřebuješ vědět nebo cítit motor ve kterých otáčkách má maximální kroutící moment a vždy volit takový rychlostní stupeň aby jsi se pohyboval kousek za vrcholem krouťáku aby jsi měl nějakou rezervu pro náhlé přetížení. To co tě žene vpřed jsou vždy a jen otáčky a kroutící momen motoru,nic jiného vyrobit neumí a výkon jako takový vypočítaný z těchto dvou parametrů slouží víceméně pro porovnávání či odhadování dalších úzkých souvislostí,které jsou samozřejmě také důležité.
Poorání nějaké plochy pole za nějaký čas bych jenom s výkonem motoru rozhodně nesrovnával.Tohle je odvedená práce za čas,neboli často také nazývaná výkonnost,ale to je v podstatě to samé jako výkon, ale do toho vstupují velké množství dalších faktorů,jako půdní podmínky,vlastnosti pluhu,vlastnosti traktoru jako celku,vlastnosti a schopnosti řidiče a mnohé a mnohé další. Když bylo vše špatné,tak jsem oral se Ztéčkem 1ha za 3-4h,když bylo naopak vše dobré,tak jsem dělal hektar za 1-1,5h.Pak tě zase nějaký ten výkon motoru vůbec netrápí.
Na tohle téma se lze bavit velice dlouho a jak to začne člověk rozebírat do podrobností,tak v tom začínají mít hokej i věhlasní odborníci.
V orbě či jinde v tahu je ti informace o maxiálním či jiném výkonu k ničemu. Ty potřebuješ vědět nebo cítit motor ve kterých otáčkách má maximální kroutící moment a vždy volit takový rychlostní stupeň aby jsi se pohyboval kousek za vrcholem krouťáku aby jsi měl nějakou rezervu pro náhlé přetížení. To co tě žene vpřed jsou vždy a jen otáčky a kroutící momen motoru,nic jiného vyrobit neumí a výkon jako takový vypočítaný z těchto dvou parametrů slouží víceméně pro porovnávání či odhadování dalších úzkých souvislostí,které jsou samozřejmě také důležité.
Poorání nějaké plochy pole za nějaký čas bych jenom s výkonem motoru rozhodně nesrovnával.Tohle je odvedená práce za čas,neboli často také nazývaná výkonnost,ale to je v podstatě to samé jako výkon, ale do toho vstupují velké množství dalších faktorů,jako půdní podmínky,vlastnosti pluhu,vlastnosti traktoru jako celku,vlastnosti a schopnosti řidiče a mnohé a mnohé další. Když bylo vše špatné,tak jsem oral se Ztéčkem 1ha za 3-4h,když bylo naopak vše dobré,tak jsem dělal hektar za 1-1,5h.Pak tě zase nějaký ten výkon motoru vůbec netrápí.
Na tohle téma se lze bavit velice dlouho a jak to začne člověk rozebírat do podrobností,tak v tom začínají mít hokej i věhlasní odborníci.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
To je pravda. V sobotu som pomáhal bráchovi doorávať jedno pole, ale to bola proste rozkoš, pole ako ťaví chrbát, relatívne mokro a posledné roky bolo len podmietané a diskované. Bez zadnej uzávierky som mal pocit, že som zabudol zaradiť rýchlosť, miestami pluh bral 20 cm za kolesom a miestami zostávala ľavá stopa nezoraná.
Re: fortschritt ZT 303
Ešte sa vrátim ku tým čerpadlám, keď ich čerpadlár nastavuje, údaje, ťže ako ho má nastaviť si nevycucia z prsta, kde sa teda sú? V dielenskej príručke? Nemyslím len pre ZT ale všeobecne pre rôzne motory. A už keď sme pri tom, má niekto dielenskú príručku pre ZT 303?
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Jasne,ze si to z prsta nevcuca, ale velmi tam nema co pokazit. Staci,ked spravne pomeni elementy, nastavi davku a ostatne uz je regulator. Skratka rozmery elementov a ich regulacia (plna davka, nulova davka) je dane ich prevedenim, velkost plniaceho otvoru, atd.
Dielensku prirucku mozem skusit zohnat,ale asi len v nemcine.
Dielensku prirucku mozem skusit zohnat,ale asi len v nemcine.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to Felipe:
každý správný čerpadlář má hromadu knížek a tabulek,kde jsou rozepsanné všechny použíaná čerpadla podle čísla co má na sobě.
A to vše ještě tříděné podle výrobce či typu vozidla na kterém je osazené a mnohé další. Bez toho nenastaví nic,když nemá potřebné hodnoty.
U nás ve škole se povalovaly kolem stolice hrubé bichle,které obsahovaly tisíce čerpadel třeba jenom od Motorpalu.
co jsem ale ještě neviděl,jak na stolici nastavovat a seřizovat regulátor,vím,že se dá různě měnit předpetí pružin a mnohé další,což dělám metodou pokus-omyl přímo a traktoře,ale tohle se nějak dá dělat i na vymontovaném čerpadle.
každý správný čerpadlář má hromadu knížek a tabulek,kde jsou rozepsanné všechny použíaná čerpadla podle čísla co má na sobě.
A to vše ještě tříděné podle výrobce či typu vozidla na kterém je osazené a mnohé další. Bez toho nenastaví nic,když nemá potřebné hodnoty.
U nás ve škole se povalovaly kolem stolice hrubé bichle,které obsahovaly tisíce čerpadel třeba jenom od Motorpalu.
co jsem ale ještě neviděl,jak na stolici nastavovat a seřizovat regulátor,vím,že se dá různě měnit předpetí pružin a mnohé další,což dělám metodou pokus-omyl přímo a traktoře,ale tohle se nějak dá dělat i na vymontovaném čerpadle.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí