fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to CBS:
napsal jsi to správně,reduktorový startér díky převodovce lépe dotahuje své jmenovité otáčky.
ale je tu ještě jedna věc,kterou málo kdo ví,reduktorový startér mám samozřejmě menší ten elektromotor,který dosahuje několika násobně vyšších otáček a tečou přes něj stejné proudy jako do startéru normálního a tím má mnohonásobně kratší životnost.Jinak řečeno za nějaký čas se rozemele na kaši.
kdežto ta staré masívní startéry s výsuvnou kotvou nebo pastorekem jsou i po třeceti letech v pohodě a jenom se ničí cívky,relátka a spínací kontakty,které jsou opravitelné.Mám doma mnoho rozebraných starých startérů a kotvy a statory jsou OK,jen je boj s cívkama a spínacími relé. Z tohoto důvodu chci jít do toho startéru z Krystala co má těch 6,6kW,tím vyšším výkonem taky dotáhnu vyšších startovacích otáček a vím,že mi vydrží do smrti,pouze to chce na něm dělat nějakou občasnou údržbu a mít nachystané náhradní spínací relé,které jde normálně koupit.
Reduktorové startéry jsou fajn,ale připomínají mi šicí stroj Tím nechci říct že jsou na hovno,při domácím občasném používání taky vdrží hodně dlouho
to janek:
můžeš je tam dát bez problémů a kdyby se přece jenom stalo,že by ti zabírala volnoběžka i na asfaltě,tak z ní vybereš válečky a předek si budeš zapínat manuálně podle potřeby,což považuji za nejlepší.Třeba se ti tokopat nebude,záleží v jakém stavu máš zadní pneu a s jakým vzorkem. Kdyžtak zadní pneu přifoukneš na 2,5baru,tím se ti traktore zvedne ažo 10cm a bude to vyrovnané,ale budeš to mít drobet tvrdé
napsal jsi to správně,reduktorový startér díky převodovce lépe dotahuje své jmenovité otáčky.
ale je tu ještě jedna věc,kterou málo kdo ví,reduktorový startér mám samozřejmě menší ten elektromotor,který dosahuje několika násobně vyšších otáček a tečou přes něj stejné proudy jako do startéru normálního a tím má mnohonásobně kratší životnost.Jinak řečeno za nějaký čas se rozemele na kaši.
kdežto ta staré masívní startéry s výsuvnou kotvou nebo pastorekem jsou i po třeceti letech v pohodě a jenom se ničí cívky,relátka a spínací kontakty,které jsou opravitelné.Mám doma mnoho rozebraných starých startérů a kotvy a statory jsou OK,jen je boj s cívkama a spínacími relé. Z tohoto důvodu chci jít do toho startéru z Krystala co má těch 6,6kW,tím vyšším výkonem taky dotáhnu vyšších startovacích otáček a vím,že mi vydrží do smrti,pouze to chce na něm dělat nějakou občasnou údržbu a mít nachystané náhradní spínací relé,které jde normálně koupit.
Reduktorové startéry jsou fajn,ale připomínají mi šicí stroj Tím nechci říct že jsou na hovno,při domácím občasném používání taky vdrží hodně dlouho
to janek:
můžeš je tam dát bez problémů a kdyby se přece jenom stalo,že by ti zabírala volnoběžka i na asfaltě,tak z ní vybereš válečky a předek si budeš zapínat manuálně podle potřeby,což považuji za nejlepší.Třeba se ti tokopat nebude,záleží v jakém stavu máš zadní pneu a s jakým vzorkem. Kdyžtak zadní pneu přifoukneš na 2,5baru,tím se ti traktore zvedne ažo 10cm a bude to vyrovnané,ale budeš to mít drobet tvrdé
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř říj 07, 2015 2:05 am
- Bydliště: hodonin
Re: fortschritt ZT 303
Zdravím,pokud tedy je možnost vyřadit volnoběžku vyjmutím válečků a pak zapínat předek manuálně,problém větších kol na předku by byl tím vyřešen,snad to bude fungovat,dík za radu
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
já mám na předku kola o průměru 120 a 130cm
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Je pravda, že reduktorové štartre toľko nevidržia ako klasické, ale myslím si, že je problém skôr konštrukcii a kvalite materiálu. Brat a švagor majú nissan doble cab, obe autá majú cez 300 000. Z jedného ešte nebol vybratý štartér, v druhom bol pokazený (na obale vznikol špatný kontakt a prúd prechádzal cez ložiská v reduktore) po výmene ložísk beží ďalej. Dobre je to osobák, ale neexistuje že nejde nadimenzovať aj veľký štartér tak, aby niečo vydržal. Ale aj tu Japonci sú Japonci, všetky uloženia sú na valivých ložiskách, na to sa nechytá ani Bosch.
Re: fortschritt ZT 303
to poulm: Nie nereve, pretože je na ňom nahodené turbo zo 160tky. Robil to predošlí majiteľ a pekne sa mu ho podarilo skryť, ale myslím že nie je v dobrom stave, aj zle vyzerá a do sania z neho preteká olej. Asi zohnal lacné turbo a švihol ho tam.
to hotday: Zaujímavé informácie o tom repase prevodovky, z kade ich máš?
Chcel by som sa ešte spýtať, prevodovka má pomerne dosť hučať (mrnčať)? Ja som s ním na poli ešte nerobil ale otec vravel že dosť hučí hlavne na trojke. A kardan, čím sa vypína? lebo tá páčka pod volantom je len na prepínanie 540 alebo 1000 otáčok nie? Má vlastne spojku na kardan alebo ako. Aj som niečo čítal v tom návode ale nevedel som sa z toho vysomáriť
to hotday: Zaujímavé informácie o tom repase prevodovky, z kade ich máš?
Chcel by som sa ešte spýtať, prevodovka má pomerne dosť hučať (mrnčať)? Ja som s ním na poli ešte nerobil ale otec vravel že dosť hučí hlavne na trojke. A kardan, čím sa vypína? lebo tá páčka pod volantom je len na prepínanie 540 alebo 1000 otáčok nie? Má vlastne spojku na kardan alebo ako. Aj som niečo čítal v tom návode ale nevedel som sa z toho vysomáriť
Re: fortschritt ZT 303
kardan se ti bude točit pořád, přední náprava ho roztáčí a on je akorát unášenej. Jinak se přes něj přenáší síla až po zařazení předku nebo při automatickém připnutí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to Felipe: tak to je prima,další turbáč do sbírky.Kdyžtak udělej fotky i toho oturbení,noví majitelé ZTéček se taky rádi pokochají a namotivují.Jinak turba se už dají efektivně repasovat,hlavně hlídej ten olej,jak ti to do sání začne švihat hodně oleje,tak jednoho pěkného dne ten motor nezastavíš nebo se ti může i přetočit,bacha na to.
A stíhá ti chlazení? Resp. jaké práce s tím děláš? Já měl v létě velké problémy při těch vedrech,když jsem podmítal s Ciframa.Nakonec jsem dělal raději v noci nebo brzo ráno od 4h.
A stíhá ti chlazení? Resp. jaké práce s tím děláš? Já měl v létě velké problémy při těch vedrech,když jsem podmítal s Ciframa.Nakonec jsem dělal raději v noci nebo brzo ráno od 4h.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Ne ne ne, medzi 540 a 1000 je aj neutrál. Pôvodne tam bola na hriadeli s presuvným kolesom aj guličková aretácia, ale môže byť, že ju už niekto pri rozoberaní zrušil, vetdy ti nepomôže len aretačný plech na radiacej páke. Nenašiel som fotku s origo plechom, tu je nejaký provizórny:Pospiss píše:kardan se ti bude točit pořád, přední náprava ho roztáčí a on je akorát unášenej. Jinak se přes něj přenáší síla až po zařazení předku nebo při automatickém připnutí
Za jazdy môže byť vývod voľne unášaný, ale inak nemá s predným náhonom nič spoločné. Na kardan je druhá lamela ovládaná úplným vytlačením spojkového pedálu. Podobne ako na Majoroch.
Re: fortschritt ZT 303
Ahoj, mohl by jsi napsat jak přesně bylo potřeba ten reduktorový startér upravit? Docela mě ta úprava láká,i cena startéru je příznivá. ZTéčko u nás není nejpoužívěnjší traktor, takže bych se výdrže zas tak nebál.Gaudysrs píše:Modul i počet zubů je stejný jako IFA a výkon původního startéru je také 3 kW, ale kolik má otáček to nevím. Malou baterku jsem měl, tak jsem jí použil, ale samozřejmě větší by byla vhodnější pro delší a vícečetné starty. Úpravu bloku jsem nedělal (co kdyby to nefungovalo?) akorát jsem musel těleso startéru osoustružit a usadit do bloku.
Z dostupných startérů jsem oměřoval kde co, ale žádný jiný výkonnější se mi nepodařilo napasovat.
Dusík a blbost jsou ve vesmíru nejrozšířenější.
Re: fortschritt ZT 303
Zdravím páni. chtěl bych se vás optat odkud objednáváte díly na tento traktor. Asi nejvíce od různých lidí co rozprodávají zbytky dílů. Jedná se mi o těsnění motoru. Myslím že budu muset mrknout na písty v jakym jsou stavu. Nejde za boha nastartovat.
Díky za rady. Třeba bude jen špatně nastavené čerpadlo
Díky za rady. Třeba bude jen špatně nastavené čerpadlo
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Nazdo, diely na motor viem aj ja. Komplet sada tesneni aj pod hlavu, stoji cca 60-70€.
Ale skor ako ho rozoberes, mrkni na vstreky a zmeraj kompresne tlaky, potom treba spojazdnit zhavenie + dobry starter a baterky a malo by to vrcat. Aj koncovky na vstreky ti viem objednat,co chces na motor.
Zhavic som mal prerobeny z avie,lebo ten sa otvara teplom a ihlu z ele-mag ventilu som vyhodil von. Nadobka s ele-mag ventilom sluzi ako zasobnik na naftu pri zhaveni. Z povodneho zhavica som dal dole tu otocnu matku a do nej som narezal zavit na aviacky zhavic.
Ale skor ako ho rozoberes, mrkni na vstreky a zmeraj kompresne tlaky, potom treba spojazdnit zhavenie + dobry starter a baterky a malo by to vrcat. Aj koncovky na vstreky ti viem objednat,co chces na motor.
Zhavic som mal prerobeny z avie,lebo ten sa otvara teplom a ihlu z ele-mag ventilu som vyhodil von. Nadobka s ele-mag ventilom sluzi ako zasobnik na naftu pri zhaveni. Z povodneho zhavica som dal dole tu otocnu matku a do nej som narezal zavit na aviacky zhavic.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to Pospiss:
a jak se to chová při startování,blafá ti z komínu kouř nebo je to úplně mrtvé? Palivovou soustavu máš v cajku?Resp. filtry,sítko ve skleničce atd? Velký vliv na startovatelnost,co jsem poznal,má kvalita a druh nafty,jak je v tom nějaká řepka tak to natáčí dlouho.Pokud ti traktor stál delší dobu,tak může být přischlý nebo přilepený pístek podávacího čerpadla,dále je důležité,aby ti fakčil zpětný přetlakový ventilek ve šroubení co je ve vývodu čerpadla do přepadu do nádrže.
Zbytečně netrap baterky a startér,poku jsou potíže při startu,pokud už je venku pod 0st.,tak tomu dej do sání horkovzdušnou pistoli,popř. cákni do sání ještě sprej "čistič brzd" popř jiný start sprej.
Základ je aby tam šla nafta,pak tomu jde pomoct nějakým tím předehřátím.
Rozhodně zbytečně nerozebírej motor, tak jak píše hotday.
S díly je to problém,kupuji co kde seženu,dobré jsou staré zásoby ze skladů bývalých státních statků či družstev,divil by jses,ale do současnosti se toho sem tam lecos dochovalo.Pokud už není zbytí,tak si těsnění či jiné věci nechat vyrobit popř. náhrady z Polska.
Jak už jsem mnohokrát psal,ZTéčko je stroj pro ty co se nebojí experimentovat a opravovat systémem dodo.Holt už je to veterán a tak se i opravuje.
a jak se to chová při startování,blafá ti z komínu kouř nebo je to úplně mrtvé? Palivovou soustavu máš v cajku?Resp. filtry,sítko ve skleničce atd? Velký vliv na startovatelnost,co jsem poznal,má kvalita a druh nafty,jak je v tom nějaká řepka tak to natáčí dlouho.Pokud ti traktor stál delší dobu,tak může být přischlý nebo přilepený pístek podávacího čerpadla,dále je důležité,aby ti fakčil zpětný přetlakový ventilek ve šroubení co je ve vývodu čerpadla do přepadu do nádrže.
Zbytečně netrap baterky a startér,poku jsou potíže při startu,pokud už je venku pod 0st.,tak tomu dej do sání horkovzdušnou pistoli,popř. cákni do sání ještě sprej "čistič brzd" popř jiný start sprej.
Základ je aby tam šla nafta,pak tomu jde pomoct nějakým tím předehřátím.
Rozhodně zbytečně nerozebírej motor, tak jak píše hotday.
S díly je to problém,kupuji co kde seženu,dobré jsou staré zásoby ze skladů bývalých státních statků či družstev,divil by jses,ale do současnosti se toho sem tam lecos dochovalo.Pokud už není zbytí,tak si těsnění či jiné věci nechat vyrobit popř. náhrady z Polska.
Jak už jsem mnohokrát psal,ZTéčko je stroj pro ty co se nebojí experimentovat a opravovat systémem dodo.Holt už je to veterán a tak se i opravuje.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
no právě že vůbec nezakouří, nevěděl sem právě jak funguje to žhavení tak se mrknu pořádně po tý naftě. Ale je mi divný že když napumpuju ručně tak to stejně ani neblafne. Je fakt že to hoodně dlouho stálo. Nevim jestli traktor byl odstavenej kvůli tomu že něco odešlo nebo jen tak že už ho nepotřebovali.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Hm, urcite to nema naftu, ale ked tomu natahas,tak by mal aspon trosku zadymit. Skus pohybat plynovou packou na palivovom cerpadle a pocuvaj,ci sa hybe palivova tyc v cerpadle,ak nie, otvor bocny kryt a skus ju rozhybat. Moze byt zatuhnuta, musi v cerpadle tak klepat.Pospiss píše:no právě že vůbec nezakouří, nevěděl sem právě jak funguje to žhavení tak se mrknu pořádně po tý naftě. Ale je mi divný že když napumpuju ručně tak to stejně ani neblafne. Je fakt že to hoodně dlouho stálo. Nevim jestli traktor byl odstavenej kvůli tomu že něco odešlo nebo jen tak že už ho nepotřebovali.
Ked tahas naftu,tak vrzga poistak?
Ak chces spojazdnit povodne zhavenie,tak kabel od vypinaca ide na jeden kontakt cievky a druhy ide kratky kablik na privodnu rurku do zhavica. V cievke musi byt ihla so strunkou,inac ti to bude pustat naftu do sania a moze ti puknut hlava,alebo inac poskodit motor. Preto to je dost casto odpojene.
Tiez si vycisti sitko v nadrzi, dostanes sa k nemu tak,ze vytocis kohut na nadrzi a v tej matke je gumicka,tu musis vybrat a potom by sa ti malo dat vybrat sitko.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Tak to už může být několik věcí. Sundej celou podávací pumpu z čerpadla a mrkni se jestli ti chodí pístek,pak ze vstřikovacího čerpadla sundej ten velký obdélníkový dekl a mrkni jestli nezaschnuly vstřikovací elementy tím,že se zatlačily a zůstaly viset nahoře se zmáčklými pružinami a jestli ti chodí ta ovládací regulační tyč,ta bohužel není na pevno spojená s páčkou plynu v regulátoru a musí chodit tak jak píše hotday.Pak to stačí prostříkat nějakým mazacím sprejem a normálně to silou rozhýbej.Já už jsem měl takhle několik čerpadle zaschnutých a pak běžely normálně dál.
Naposledy upravil(a) poulm dne úte říj 13, 2015 5:38 pm, celkem upraveno 1 x.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí