fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3946 Nový příspěvek od CBS »

Ak je namazaná príruba pod výtlačným ložiskom, pojazdová lamela ide vytlačiť, aj keď ťažko, ale poulm má preložené tiahlo od pedálu na dieru, kde bol vzduchový valec, tak mu to ide trocha ľahšie 8)

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3947 Nový příspěvek od hotday »

ak myslis vodiacu rurku na lozisko, tak ta by sa podla mojich zisteni mala mazat vzdy ked namazes spojkove lozisko.
aha...tak to dost vela vysvetluje...preto nepotrebuje vzduchovy valec, atd...Pavle, ale kompresor ti bezi vzdy, nie? ci aj ten nejako odstavujes?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3948 Nový příspěvek od hotday »

Zdravim pani,

mam filozoficku otazku: na co sluzi ten odliatok na vymenniku motora co je v cervenom kruzku?
Přílohy
dd3cbceae841228614 - kópia.jpg

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3949 Nový příspěvek od poulm »

Po zvětšení to vypadá jako přípojka na nějaké vyhřívání,možná je to nějaké "dodo"
Na jiných motorech z Ify jsem to neviděl :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3950 Nový příspěvek od poulm »

V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3951 Nový příspěvek od poulm »

V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3952 Nový příspěvek od CBS »

To hotday: bude to špirála, niekde som o tom čítal, aj keď som to ešte nevidel.

Uživatelský avatar
Sedlák
Příspěvky: 1143
Registrován: sob bře 10, 2012 3:07 pm
Bydliště: Krnov

Re: fortschritt ZT 303

#3953 Nový příspěvek od Sedlák »

Doufám že tu v blízké době uvidím fotky modrého ZTčka a červeného opaváku v akci 8) :smich:
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T

vraník
Příspěvky: 237
Registrován: čtv pro 25, 2014 10:39 am
Bydliště: Přelouč

Re: fortschritt ZT 303

#3954 Nový příspěvek od vraník »

Sedlák píše:Doufám že tu v blízké době uvidím fotky modrého ZTčka a červeného opaváku v akci 8) :smich:
já také doufám

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3955 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

čus kluci, tak docela dlouho jsem tu nebyl a koukám, že poulm má dost hustě vytuněnou 303. já jsem kousek pokročil na své 300 už jsem koupil ten hlavní brzdovej válec z té avie a musím říct, že to chodí pěkně sice jen zatím na levé kolo :D jinak jsem motor osadil vstřikovacím čerpadlem z ify autojeřábu s tím velkým regulátorem a traktor maže jak ďas a při menší spotřebě než to originální...tak jsem rád....no ale aby nebyly jen pozitiva, tak kloubky na tom mém slavném řízení už mají opět vůli a to docela dost a ještě k tomu posilovač začal téct. v katalogu ND jsem ale nikde nenašel co tam je za okroužek. jedná se o netěsnou část, kde kouká hřídel s tisícihranem. vím, že uvnitř je okroužek, ale nevím jaký a radši bych zmákl rozborku a sborku v jednom..nemáte někdo info o rozměru? jinak už bych to nejraději předělal na tu orstu, ale fakt jsem bezradnej jak a lidi v okolí také nějak neumí poradit. nebo mě napadá ještě jedno řešení: mám servo ze zt-303 na orstu ale to má jinou hřídel na ovládací páku(větší) a je jinak situovaný, tak kdyby měl někdo na výměnu servo ze zt-300 na orstu tak vyměním

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3956 Nový příspěvek od Dušan »

Tak pánové,uvedu jeden postřeh z výměny brzdovych válcu(jak prasátek ,tak hlavního za aviacké)no vyměnil sem prasátka,hlavní byl chvíli ztckovy puvodni a jen to pribrzdovalo(ty pruměry z hlavy nevím),tak sem hodil i nový hlavní z avie turbo,a musím říct,že je to i tak nepožitelné,cele to jde na prazdno a když válec přitlačím(prodlouzim tahlo),tak už se nevrací kapalina a zustavaji sekle brzdy(dukladně odvzdušněno)zítra ještě musím zjistit jestli je to jen malým zdvihem na pedál(pak odřežu celou konzolu a nadstavím spodek pedálu i s konzolou,otázka o kolik..)nebo budu muset válec vyhodit a dát ten dvojtý z avie,ale to je zase předělavaní trubek a další práce a zrovna ted na žně ....

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3957 Nový příspěvek od hotday »

Dušan píše:Tak pánové,uvedu jeden postřeh z výměny brzdovych válcu(jak prasátek ,tak hlavního za aviacké)no vyměnil sem prasátka,hlavní byl chvíli ztckovy puvodni a jen to pribrzdovalo(ty pruměry z hlavy nevím),tak sem hodil i nový hlavní z avie turbo,a musím říct,že je to i tak nepožitelné,cele to jde na prazdno a když válec přitlačím(prodlouzim tahlo),tak už se nevrací kapalina a zustavaji sekle brzdy(dukladně odvzdušněno)zítra ještě musím zjistit jestli je to jen malým zdvihem na pedál(pak odřežu celou konzolu a nadstavím spodek pedálu i s konzolou,otázka o kolik..)nebo budu muset válec vyhodit a dát ten dvojtý z avie,ale to je zase předělavaní trubek a další práce a zrovna ted na žně ....
Neviem,ze preco sa okolo tych brzd tolko laboruje. Osobne mam vyskusane,ze ked mam v kolesach 38mm aviacke valceky a pri pedali 28mm jednocinny z avie,tak mi to brzdilo ako das. Je potrebne doladit brzdic privesu.
original su na zt v kolesach 32mm a pri pedali 25mm,tak ked pouzijes kombinaciu ako som napisal vyssie,tak ti to musi brzdit perfektne,jedine ak si urobil nieco zle.
este je velmi dolezite,aby spravne fungovalo samonastavovanie,cize musi ist tazko. a tu sa obavam,ze toto je tvoja zavada, struny ti velmi vracaju pakne a tak sa ti vracia vela kapaliny do nadrzky tak hlavnym brzdovym to uz na jedno zoslapnutie pedala nenatlacis. Ps:dufam,ze si nerozhybaval tie excentre v zadnych stitoch!?

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3958 Nový příspěvek od poulm »

Já mám brzdy ještě taky nedořešené na obou ZTéčkách.
První problém je,že prasátka v ZTéčku nemají samostav,tak jak to mají prasátka v Zetorech,takže jak je už na čelistech nějaké vůle,tak pružiny stahují čelisti k sobě a kapalina se vrací zpět do nádobky a pak jedno sešlápnutí pedálu nestačí na roztažení a zabrždění.

Na jednom ZTéčku jsem použil spojkový válec z Liaze,je levný a průměr je postačující a dobře tlačí a brzdí,ale má jednoduchý pístek s jednou mažetou a nemá zpětný ventilek,takže čas od času musím vícekrát našlapat.Chtěl jsem to vyřešit tím,že jsem dal do šroubení do vstupu do válečku kuličku a pružinu jako zpětný ventilek,no chvilku to fungovalo,ale projevil se jev roztažnosti kapaliny vlivem rozdílných teplot a při práci jak se traktor zahřál,tak mi začaly brzdy přibržďovat a hřát,tak jsem to musel vyndat ven,tudíž nelze to mít úplně uzavřené. :-(
Obrázek

U druhého ZTéčka jsem tento jev chtěl vyřešit větším brzdovým válcem s větším průměrem a použil jsem ten velký dvojitý válec z Avie bez posilovače,oba vývody jsem spojil do jedné trubky,tento má navíc na vstupech zpětné ventilky,takže se mi už kapalina do nádržky nevrací,ale zase je problém to utlačit nohou a budu muset dodělat nějaký vzduchový posilovač na pedál brzdy.
Obrázek

Novější ZTéčka už měly podobný systém velkého válce s posilovačem,takže pokud si chce někdo hrát,tak napasujte celý ten válec z Avie i s posilovačem třeba do prostoru místo baterky pod podlahou.
Nebo použít nějaký podobný brzdový válec jako ten originální,stejné se používali i na kombajnech, řezačkách a mačkačích.
Nebál bych se použít sprostě hlavní brzdový váleček ze škody 120 nebo z favoritu a oba výstupy také spojit dohromady,je levný a mohl by dobře fungovat.

Obrázek

Myslím si,že není úplně jednoduché najít adekvátní náhradu za origo brzdový válec na ZTéčko,tak aby to fungovalo jak má a není to jenom o tom najít stejný nebo podobný průměr,ale je potřeba hledět i na konstrukci a provedení, nebo se pak hecnout a celé to překopat,ale z vlastní zkušenosti vím,že je pak zase trápení s táhlem pro brzdič přívěsu,tak aby i ten fungoval jak má. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3959 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

já se teda přidám k debatě, jelikož jsem brzdy dělal nedávno respektive jednu stranu zatím. do kol jsem dal z avie průměr 38 a jako hlavní jsem použil co mi hotday doporučil z avia 31turbo cca 1000kč. u prasátek jsem musel zkrátit ty tyčky pak u hlavního válce převrtat uchycení a přihnout brzdovou trubičku jinak to zatím na jedno kolo brzdí dobře a hned nahoře pedálu

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3960 Nový příspěvek od CBS »

Zdar páni, ako píše hotday, ak fungujú správne samonastavovacie excentre nemal by byť problém. Prasiatka mám zatiaľ origo, v podstate aj hlavné valce až na jeden detajl, Renak robil dva priemery, asi 25 a 30mm. Ale spoľahlivo to brzdí s oboma, akurát je cítiť rozdiel v potrebnej ovládacej sile.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“