fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
Re: fortschritt ZT 303
To poulm: Celkom dobre vyzerá tá vyvážačka, nápravy vyzerajú byť masívne, takže asi nebude problém aj keď bude celá hmotnosť na jednej pri terénnych nerovnostiach. No občas možno v kopcoch budeš mať ťažisko za osou prednej nápravy, preto treba zohnať dostatočne hrubé oko na hák, aby nemohlo vyskočiť. ZT je hmotnosťou a rázvorom dobre stavané na to aby si poradilo s cca 12 tonamy aj bez ťiaže nákladu na traktor.
- vasek775
- Příspěvky: 1113
- Registrován: ned pro 27, 2009 5:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
zt ma asi 20t myslímCBS píše:To poulm: Celkom dobre vyzerá tá vyvážačka, nápravy vyzerajú byť masívne, takže asi nebude problém aj keď bude celá hmotnosť na jednej pri terénnych nerovnostiach. No občas možno v kopcoch budeš mať ťažisko za osou prednej nápravy, preto treba zohnať dostatočne hrubé oko na hák, aby nemohlo vyskočiť. ZT je hmotnosťou a rázvorom dobre stavané na to aby si poradilo s cca 12 tonamy aj bez ťiaže nákladu na traktor.
Mám Zetor 6211,6718 ,nakladač Mikrus, vlek 8tuna,Fabia 1,2tsi a ted Oktavia III DSG kolka gladiator X450L a dalsi bordel co překáží u baráku
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Myslíš 20t celkové hmotnosti pro přívěs? To myslím, že ne. Je třeba vycházet z 2,5násobku okamžité hmotnosti traktoru. Takže kdyby mělo ZT 6t, tak to bude 15t celkové pro přívěs. Samozřejmě realita bývá jiná. Po silnici se dá zvládnout i 2x tolik
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
pokial viem, tak tych turbo motorov uz u nas bolo celkom dost a na crystal sa pouzivali len dva typy ojnic..tazke a lahke...tazke maju pri ojnicnom puzdre zavazie, lahke nie...ale nejake zosilnenie atd...tam urcite nebolo!!! ja som zas pocul, ze su rozdielne vacky na turbach a motoroch bez turba..CBS píše:Na 8011 by som s turbom moc neexperimentoval, tutbomotory majú okrem iného silnejšie ojnice.cipisek píše:Tak kdyby jsi měl "klasiku" ZT taky by se fest zapotilo Jenže ty jej máš na "turbosteroidech" Tak sa nediv.. a nabízí se otázka co by turbo provedlo s tou 8011??
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No,logiku by to mělo. Pokud chceme,aby u turbo-motorů prošlo přes sací ventily několika násobně větší množství vzduchu a tím došlo ke kvalitnímu plnění, tak je třeba trochu prodloužit dobu otevření ventilů,zvětšit jejich průměr nebo jich tam dát víc. Delší otvírací dobu pořeší otřejší vačka,podobně jak u sportovních motorů.
V našich lidových podmínkách se to dá trochu upravit změnou ventilové vůle z cca (0,2-0,3mm) na cca 0,1mm. Prodlouží se tím střih a doba otevření ventilů.
Někumu se to může zdát málo, ale 0,1mm na ventilové vůli dělá několik stupňů pootočení KH.
V našich lidových podmínkách se to dá trochu upravit změnou ventilové vůle z cca (0,2-0,3mm) na cca 0,1mm. Prodlouží se tím střih a doba otevření ventilů.
Někumu se to může zdát málo, ale 0,1mm na ventilové vůli dělá několik stupňů pootočení KH.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Niekde na fóre som čítal debatu čo obnáša prerábka 8011 na (10011) tam niekto dosť mudroval okolo toho. Mrkol som sa do katalógu a základ motorov je rovnáký, jedine hlavy valcov a tesnenia majú turbo motory iné. Ako spomínaš ľahké ojnice bez závažíčka, tie mali staršie motory, novšie mali všetky ojnice zo závažíčkom. nejedna 16045 má však plátaný blok od zlomenej ojnice.hotday píše:pokial viem, tak tych turbo motorov uz u nas bolo celkom dost a na crystal sa pouzivali len dva typy ojnic..tazke a lahke...tazke maju pri ojnicnom puzdre zavazie, lahke nie...ale nejake zosilnenie atd...tam urcite nebolo!!! ja som zas pocul, ze su rozdielne vacky na turbach a motoroch bez turba..CBS píše:Na 8011 by som s turbom moc neexperimentoval, tutbomotory majú okrem iného silnejšie ojnice.cipisek píše:Tak kdyby jsi měl "klasiku" ZT taky by se fest zapotilo Jenže ty jej máš na "turbosteroidech" Tak sa nediv.. a nabízí se otázka co by turbo provedlo s tou 8011??
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Ty zlomené ojnice na 160tkách jsem už taky viděl, ale většinou to bylo tím, že za volantem sedělo kopyto.
Jedna ojnice byla díky tomu, že to ten mamlas přetočil při jízdě z kopce, jak o žních vozil pšenici. Druhá zlomená ojnice byla díky tomu, že spadl ventyl, ví bůh proč. A třetí zlomenou ojnici co jsem viděl, byla po špatné montáži.
Celkově nelze říct, že na přeplňovaných Zetorech praskají ojnice jen díky turbu, pokud to někdo tvrdí, tak je to nesmysl.
Jinak se musí jezdit s normálním atmosférákem a jinak se musí jezdit s přeplňovaným motorem.
Kdo to nechápe a nechce pochopit, tak ať zůstane u opratí.
Jedna ojnice byla díky tomu, že to ten mamlas přetočil při jízdě z kopce, jak o žních vozil pšenici. Druhá zlomená ojnice byla díky tomu, že spadl ventyl, ví bůh proč. A třetí zlomenou ojnici co jsem viděl, byla po špatné montáži.
Celkově nelze říct, že na přeplňovaných Zetorech praskají ojnice jen díky turbu, pokud to někdo tvrdí, tak je to nesmysl.
Jinak se musí jezdit s normálním atmosférákem a jinak se musí jezdit s přeplňovaným motorem.
Kdo to nechápe a nechce pochopit, tak ať zůstane u opratí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Mám malý dotaz, nevíte někdo o nějakých starých nevyužitých diskách BDT7 někde v kopřivách? Mám teď možnost mít kšeft na 150ha, ale bohužel nemám čím to poskákat. Teď se všude houfně diskuje a disky je teď problém sehnat.
Asi se budu muset zařídit až na příští rok
Asi se budu muset zařídit až na příští rok
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
konecne som trosku odlezal chorobu, to ked clovek ide s jednou vecou do nemocnice, tak sa vrati rovno s dvoma...
co sa tyka tej taznej sily, tak ja mam na stitku v predu na pravej strane uvedene 24000kg.
akoze ojnicu ti za normalnych okolnosti neotrhne...pokial v motore nevznikaju narazy, atd...tak nieje dovod...
aj ja som toho nazoru, ze clovek pri turbo motore si musi byt vedomi, ze to ma turbo atd...ziadne take zhasnutie za tepla, atd...pekne nechat turbo schladnut..
na zt som zatial nerozmyslal o dlhsej dobe otvorenia ventilov, lebo sa mi to nezdalo byt dolezite...ale trosku by som sa bal tam dat volu len 0,1mm lebo ked je ten motor vo vykone, ze taha, tak by som povedal, ze tu hlavu ti musi nadvyhovat...resp. musi sa trosku menit vola ventilov...
teraz sa musim trosku pochvalit, minule som bol vo velkosklade na liaz, tatra, a nasiel som tam original nemecke tesnenia pod hlavu na ifu a cena jedneho bola len 3,40€, tak som hned zobral 4x...
co sa tyka tej taznej sily, tak ja mam na stitku v predu na pravej strane uvedene 24000kg.
akoze ojnicu ti za normalnych okolnosti neotrhne...pokial v motore nevznikaju narazy, atd...tak nieje dovod...
aj ja som toho nazoru, ze clovek pri turbo motore si musi byt vedomi, ze to ma turbo atd...ziadne take zhasnutie za tepla, atd...pekne nechat turbo schladnut..
na zt som zatial nerozmyslal o dlhsej dobe otvorenia ventilov, lebo sa mi to nezdalo byt dolezite...ale trosku by som sa bal tam dat volu len 0,1mm lebo ked je ten motor vo vykone, ze taha, tak by som povedal, ze tu hlavu ti musi nadvyhovat...resp. musi sa trosku menit vola ventilov...
teraz sa musim trosku pochvalit, minule som bol vo velkosklade na liaz, tatra, a nasiel som tam original nemecke tesnenia pod hlavu na ifu a cena jedneho bola len 3,40€, tak som hned zobral 4x...
- vasek775
- Příspěvky: 1113
- Registrován: ned pro 27, 2009 5:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
no me se jednou na 7745 povolilo cerpadlo olejove ve vane a hned byla dira v bloku a to sem jel poselnici nejlepší bylo ze chytnul motor a to potom nevys co mas delat dřív pokud nemas hasičák
Mám Zetor 6211,6718 ,nakladač Mikrus, vlek 8tuna,Fabia 1,2tsi a ted Oktavia III DSG kolka gladiator X450L a dalsi bordel co překáží u baráku
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No,mezi čerpadlem a klikou není moc místa,řádově v milimetrech, jak se se něco uvolní,tak je kopa radosti.
Jinak ventilová vůle se během zahřátí a chodu motoru vždy zvětšuje. Největší roztažnost má hlava ventilu,ta je je rozpálená do červena, zvětší svůj průměr a díky úhlu sedla se ventil posune kousek dolů.To je ten důvod,proč se má ventilová vůle seřizovat, když je motor studený.
Jinak mi kdysi vyskočila ojnice blokem na škodárně 120L. V touze po kosmickém výkonu jsem motor trochu moc přeladil. Tehdy jsem dal ventilovou vůli na všech ventilech 0,05mm, základní předstih 15stupňů, odtrh 0,2mm, studené svíčky, a 100oktanový benzín. Na trojku to tehdy jelo 130km a motor šel skoro až do 6000ot. Bohužel mi na dálnici u Rousínova na Brno motor začal klepat a pak rána, čtvrtá ojnice šla ven,hned dým,smrad,olej na zemi atd. Děsná sranda. Auto jsme odtlačili do dědiny,naštěstí mi to křáplo kousek od exitu. Za týden jsem sehnal za 1000kč motor a na parkovišti jsme ho měnili, takže další sranda pro kolemjdoucí. Od té doby už raději jezdím jak důchodce na spotřebu. Tohle se opravdu nevyplácí jezdit na krev. Holt, každý si musí nějak projít svá divoká léta.
Jinak ventilová vůle se během zahřátí a chodu motoru vždy zvětšuje. Největší roztažnost má hlava ventilu,ta je je rozpálená do červena, zvětší svůj průměr a díky úhlu sedla se ventil posune kousek dolů.To je ten důvod,proč se má ventilová vůle seřizovat, když je motor studený.
Jinak mi kdysi vyskočila ojnice blokem na škodárně 120L. V touze po kosmickém výkonu jsem motor trochu moc přeladil. Tehdy jsem dal ventilovou vůli na všech ventilech 0,05mm, základní předstih 15stupňů, odtrh 0,2mm, studené svíčky, a 100oktanový benzín. Na trojku to tehdy jelo 130km a motor šel skoro až do 6000ot. Bohužel mi na dálnici u Rousínova na Brno motor začal klepat a pak rána, čtvrtá ojnice šla ven,hned dým,smrad,olej na zemi atd. Děsná sranda. Auto jsme odtlačili do dědiny,naštěstí mi to křáplo kousek od exitu. Za týden jsem sehnal za 1000kč motor a na parkovišti jsme ho měnili, takže další sranda pro kolemjdoucí. Od té doby už raději jezdím jak důchodce na spotřebu. Tohle se opravdu nevyplácí jezdit na krev. Holt, každý si musí nějak projít svá divoká léta.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
mne sa este nepodarilo vybrat ojnicu bez demontaze vane a hlavy motora...
mam usi ako netopier..hned zacujem aj ten najmensi rozdiel vo zvuku chodu...
mam usi ako netopier..hned zacujem aj ten najmensi rozdiel vo zvuku chodu...
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Tehdy mi bylo něco kolem 20ti a zkušeností jsem měl ještě málo.
Dnes už jsem opatrnější. Bohužel někdy ta havárie jde tak rychle,že to člověk opravdu nestačí zastavit. Navíc v kolchozech mnozí traktoristi jezdí na doraz a je jim to jedno, až se to zastaví,tak se to zastaví. Soukromník si to hlídá, jsou to jeho čas a peníze.
Dnes už jsem opatrnější. Bohužel někdy ta havárie jde tak rychle,že to člověk opravdu nestačí zastavit. Navíc v kolchozech mnozí traktoristi jezdí na doraz a je jim to jedno, až se to zastaví,tak se to zastaví. Soukromník si to hlídá, jsou to jeho čas a peníze.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
no, mna k tomu otec vychovaval uz od maleho chlapca..ja to proste zbadam hned...ja na tom mojom zt som zacul tukot, ale nevedel som dost na to, ze co to moze tak jemne tukat...(zlomena kluka)
to poulm: ako vypada vyvazacka?? ako sa dari???
to poulm: ako vypada vyvazacka?? ako sa dari???
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No já to štěstí moc neměl, můj otec byl stavař a stroje mu moc neříkaly, takže jsem se učil metodou pokus - omyl a zbytek na školách.
Vyvážečka mi zatím stojí, makal jsem teď na baráku - nekonečná to práce
Ale už s tím musím hnout, kšefty se začínají hromadit a není čím vozit Navíc mi za chvíli skončí dovolená a zase se to potáhne
Vyvážečka mi zatím stojí, makal jsem teď na baráku - nekonečná to práce
Ale už s tím musím hnout, kšefty se začínají hromadit a není čím vozit Navíc mi za chvíli skončí dovolená a zase se to potáhne
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí