fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3886 Nový příspěvek od poulm »

:)
Obrázek

Na ten vypínač světel se nedívej.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3887 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

Děkuji moc. Jen z pozice 15 povedu 12v to povedu dál k D+jo?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3888 Nový příspěvek od hotday »

Nezabudaj,ze mas bateriovy spinac atd...nie B+ na starter

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3889 Nový příspěvek od Dušan »

Zdravím,jen doplním k tomu alternátoru.V podstatě ano z pozice 15 jde plus do D+ ale musí(měla by být ) zařazená žárovka do séríe,ona tam slouží jednak jako kontrolní prvek,ale taky jako odpor pro nabuzení altíku,ale bacha u ztcka je kontrolní žárovka uzeměná na palubní desku,takže bud´musíš žárovku nějak izolovat ,nebo použít novou plastovou kontrolku.já sem to vyřešil tak,že místo žarovky sem dal spolu paralelně odpor 30 Ohm a relé(přepínací),no při buzení alternátoru (motor stojí)je relé sepnuto a přes kontakty mi pouští plus do puvodní kontrolní žárovky a pri nastartování se rozepne ,žarovka vypne ale sepnou se další kontakty které mi pouští plus do klaksonu ,krerý mám v kabině a ten klakson je ukostřený k čidlum mazáni motoru a převodovky...takže se rozhouká ve třech případech a to roztržění řemene alternátoru ,kolaps mazání převodovky nebo motoru..tak asi tak

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3890 Nový příspěvek od hotday »

original kontrolka umiestnena v otackomeri je odizolovana,cize tam mozes kludne priviest obe pluska.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3891 Nový příspěvek od poulm »

Už se to tu kdysi probíralo.Osobně doporučuji předělat soustavu traktoru na 24V s tím,že zásuvka pro přívěs bude spínaná relátkama z jedné baterky na 12V. Ten bateriový přepínač je zdroj neustálých potíží,jednak jsou tam proudové ztráty,často nespíná kontakt pro dobíjení druhé baterky a ta klekne vždycky mnohem dřív než ta první a dnes ty 120-180Ah stojí celkem dost.
Mám to tak udělané na druhém ZTéčku a maximální spokojenost. Navíc si múžete vytáhnout dozadu i další dvě zásuvky na 24V pro připojení klasického nepředělaného autovleku.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3892 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

tak teď jsem z toho jelen úplně :D nechápu to s tou kontrolkou a s tím B+ že nesmím od startéru. já když mám traktor natočenej tak mi jde do B+ to co naměřím na baterce tedy kolem 12,6 nebo podle stavu baterky a teď nevím odkud mám přivést ten B+ jestli jako natáhnout nové kabely přímo od jedné baterky nebo jak to má být? a s tou kontrolkou mám objímku kde jsou dvě pozice na konektor. to znamena že kabel povedu ze spínačky z 15 pozice na plusový konektor objímky, ten tam rozdovojím a povedu dál k alternátoru D+. druhou pozici objímky ukostřím říkám to dobře? nebo povedu kabel z pozice 15 do objímky a z pozice na kostru povedu dál 12V k D+? já už jsem z toho blázen doma 100 altíků a traktor nedobíjí jsem prostě jednička 8)

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3893 Nový příspěvek od poulm »

Na startér B+ z alternátoru určitě nemůžeš připojit,musíš ho připojit k bateriovému přpínači,protože ten ti při startu přepíná baterky do série na 24V a při provozu jsou spojené paralelně na 12V.Ten bateriový přepínač jakoby přkřižuje fáze.
Teď záleží jaký tam máš bateriový přepínač,jestli ten origo původní Ifácký nebo jiný co se montuje do V3Sek nebo Krystalů:
Obrázek
Obrázek

Nějaká schéma zapojení:
Obrázek

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3894 Nový příspěvek od poulm »

Některé schémata se trochu odlišují,ale funguje to podobně,já to mám na ZTéčku ještě trochu jinak.
Já osobně mám na starém ZTéčku přivedený hrubý kabel od alternátoru ze svorky B+ na bateriový přepínač na hrubou svorku "30",což je +pol první baterky,svorka 31a ma bateriovím přepínači je -pol druhé baterky, +pol druhé baterky mi jde ke starteru a -pol první baterky mám připojený ke kostře k rámu traktoru. Dále mi jde od startéru od kontaktu hrubého kabelu od baterky takový hrubší červený kablík ke svorce 30a, bateriový přepínač touto svorkou dobíjí právě tu druhou baterku,vlastně spojuje 30 s 30a a tam bývají ty závady,že se kontakt vevnitř opaluje a druhá baterka není občas připojena k dobíjení.

Co se týče té kontrolky dobíjení,tak od spínačky přivedeš + na žárovku a od ní jdeš jakoby mínusem dál na svorku D+ alternátoru.Žárovka se neukostřuje nikam,je zapojená v obvodu v sérii a její vlákno tvoří odpor,aby nešel velký proud do vestavěného regulátoru v alternátoru.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3895 Nový příspěvek od Dušan »

No akorát s těma kontrolkama altíku v otáčkoměru.My tam v té dírě pro kontrolku máme nasazenou stejnou patici jako vsude jinde a díra sama o sobě nějak izolovaná není(priložím na kostru žárovky plus a zkratuje to )nechci se hádat jesi je to jak má být,ale vodivé to je u obou našich ztcek ..

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3896 Nový příspěvek od hotday »

Dušan píše:No akorát s těma kontrolkama altíku v otáčkoměru.My tam v té dírě pro kontrolku máme nasazenou stejnou patici jako vsude jinde a díra sama o sobě nějak izolovaná není(priložím na kostru žárovky plus a zkratuje to )nechci se hádat jesi je to jak má být,ale vodivé to je u obou našich ztcek ..
No,tak presne tak to nema byt...ja to mam osobne zapojene na tu kontrolku a ziadne skratovanie. Zvyklo to byt izolovane len fibrovou podlozkou a tak sa ako papier postupom casu rozpadol..

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3897 Nový příspěvek od CBS »

origo to bolo naozaj odizolované.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3898 Nový příspěvek od poulm »

Já mám na palubce v ZTéčku budík s kontrolkama, který se používá v Z7211. Používal se tuším i v jiných vozidlech té doby jako škoda 120 atp. Je to dobrá věc mít vše pohromadě a pasuje to do díry na palubce,já to mám umístěné úplně v té pravé díře.Uprostřed je otáčkoměr a od něj na každou stranu jsou dvě stejné díry kam pauje snad vše jako tlakoměry,teploměry,atd.

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3899 Nový příspěvek od hotday »

ak sa nemylim, tak z lava by mal byt tlakomer olej, potom tlak vzduchu, otackomer, potom teplomer a nakoniec palivomer..
osobne mam tiez pouzite kontrolky z majorca na zt uzavierku, atd...lebo to bolo prve co sa z palubovky vytratilo...tam staci len orezat ten plastovy obal kontrolky o ten vycnelok proti pretoceniu a este to pasuje aj do diery...

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3900 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

Tak už mi to dobiji. Zatím mi multimetr ukázal jen 13,75v ale to bude spíš tim,že mám vybite akú.díky všem za rady

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“