fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Na bazoši se objevil jeden pěkný kousek,škoda že nemá TP:
http://stroje.bazos.cz/inzerat/46648346/ZT-303.php
http://stroje.bazos.cz/inzerat/46648346/ZT-303.php
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: fortschritt ZT 303
Já ten traktor chci na tahaní lisu a pak na pohon velkého krájecího procesoru na palivové dříví a chci za ten procesor připnout vlek proto se ptám a co sem zjistil na cestě je to jiná liga v rychlosti přepravy než zetor a hlavně cena uvažuji že bych šel někde s cenou okolo 150 000 kč chci to pořídit tento rok
proto zháním informace
proto zháním informace
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
V pripade,ze to chces na takyto pohon,tak ten motor je na to idealny,lebo ma velky zdvih a male vrtanie...a len tento motor bol schopny vydrzat v kombajne pri dostatocnej udrzbe 15 rokov. Na 323 je uz v prevodovke novsi typ nahonu kardanu a tak by som radsej odporucal tento traktor...a urcite chod po tych novsich,lebo maju vseliake vychytavky. Mozno by som odporucil pevny nahon vrtule chladenia. Ale dalsie vychytavky az potom neskor...
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: fortschritt ZT 303
hotday píše:V pripade,ze to chces na takyto pohon,tak ten motor je na to idealny,lebo ma velky zdvih a male vrtanie...a len tento motor bol schopny vydrzat v kombajne pri dostatocnej udrzbe 15 rokov. Na 323 je uz v prevodovke novsi typ nahonu kardanu a tak by som radsej odporucal tento traktor...a urcite chod po tych novsich,lebo maju vseliake vychytavky. Mozno by som odporucil pevny nahon vrtule chladenia. Ale dalsie vychytavky az potom neskor...
na kolik vyjde traktor z maďarska
jinak kolem lučenca mám pár přátel jak tam pojedu tak se stavím pokud nevadí plánuji jet okolo začátku maja
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Kludne dobehni, len daj dostatocne dopredu vediet, aby som bol doma...nie kazdy vikend som doma...
no,teraz je taky menej vhodny cas,lebo su prilis vysoko ceny...ja som kupoval hned po novom roku...ceny su dole a daju sa kupit pekne kusky...ja som isiel kupovat do madarska kvoli doprave. Co som tak obzeral inzeraty,tak v polsku su novsie rocniky a niektore aj slusny dovoz z nemecka,ale najpodstatnejsia je cena dopravy..v madarsku su len rocniky 86,87..v polsku najdes aj 91...ale myslim,ze sa tiez budes riadit nakladmi na dopravu,tiez som to tak robil...
no,teraz je taky menej vhodny cas,lebo su prilis vysoko ceny...ja som kupoval hned po novom roku...ceny su dole a daju sa kupit pekne kusky...ja som isiel kupovat do madarska kvoli doprave. Co som tak obzeral inzeraty,tak v polsku su novsie rocniky a niektore aj slusny dovoz z nemecka,ale najpodstatnejsia je cena dopravy..v madarsku su len rocniky 86,87..v polsku najdes aj 91...ale myslim,ze sa tiez budes riadit nakladmi na dopravu,tiez som to tak robil...
Re: fortschritt ZT 303
No právě že tento motor není stavěný do kombajnu,za to bych se klidne hadal,ne teda do 512ky ,v našich podmínkách,v jzd tatka vykladal běžně 5 let a go!!ale abych to uvedl na pravou míru každy přidával na 2200 ot to už je při tom zdvihu ,vaze pístu a otačkách prostě moc ,v zt traktoru kdy jede v orbe se jede pomalu na plny kroutak celou dobu(unas )a motor drzi,ale toci jen 1800 a min,v tech kombajnech jede s rezervou krouticiho momentu ,i kdyz pri plnych otackach,ale i tak nikdy nevydrzěl tak dlouho!!do nasich 512 taky delsi dou uvazuju o jinem motoru ktery prave vydrzi delsi dobu ty dane otacky bez poskvrny a ma plus minus podobnou spotrebu a jako jedina dobra moznost(za dobrou cenu) se mi jevi motor 160crystal s turbem,ale cerpadlem nalazenym jako 120ka..a motor z kombajnu nechat do ztcek a nakladaku tam kam patri..
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
no, tak to by ma zaujimal dovod, ze preco tak malo vydrzi??? odide kluka alebo vlozky?Dušan píše:No právě že tento motor není stavěný do kombajnu,za to bych se klidne hadal,ne teda do 512ky ,v našich podmínkách,v jzd tatka vykladal běžně 5 let a go!!ale abych to uvedl na pravou míru každy přidával na 2200 ot to už je při tom zdvihu ,vaze pístu a otačkách prostě moc ,v zt traktoru kdy jede v orbe se jede pomalu na plny kroutak celou dobu(unas )a motor drzi,ale toci jen 1800 a min,v tech kombajnech jede s rezervou krouticiho momentu ,i kdyz pri plnych otackach,ale i tak nikdy nevydrzěl tak dlouho!!do nasich 512 taky delsi dou uvazuju o jinem motoru ktery prave vydrzi delsi dobu ty dane otacky bez poskvrny a ma plus minus podobnou spotrebu a jako jedina dobra moznost(za dobrou cenu) se mi jevi motor 160crystal s turbem,ale cerpadlem nalazenym jako 120ka..a motor z kombajnu nechat do ztcek a nakladaku tam kam patri..
pokusy so 160 a aj so 120 u nas uz davno prebehli...kludne ho tam daj a uvidis, ze aky budes "spokojny" som rad, ked si niekto vyskusa taketo porovnania a na vlastne oci zisti, ze kde je pravda. a potom ti ja poviem hlavne rozdiely medzi oboma motormi a ze preco je v kombajne motor ifa...
Re: fortschritt ZT 303
tak ja netvrdím,že je ten motor v kombajnu vyloženě špatny,prostě si jen myslím,že těch 2200ot trvale je na ten motor moc nehledě na to,pokud se podivate na celkovou charakteristiku motoru ,že od těch 1800 ot nahoru hodně roste spotřeba a i ten moment dost klesa..ale je fakt,zě díky tomu zdvihu je pravě schopny v tom kombajnu držet stabilni otačky no..s tim motorem se zetoru sem pravě proto psal použít zesíleny motor ze 160ky a ubrat mu na vykonu na dejme tomu tech 120 koni,pak si myslim,že by to mohlo byt v cajku..no ale třeba taky ne že..No jak sem psal že ty motory z v 512 odchazely ,tak ano pry hlavne na klice se vylagrovaly šálky,nam už taky tak odešel jeden motor v kombajnu,proto sem začal uvažovat o nějake alternative..ale taky je fakt ,že v tom jzd delala kazda 512ka stovky ha za sezonu a unas neudělají dve ani těch 100 za sezonu ,tak je taky možná pravda,zě změnu motoru asi nemá cenu řešit a za ty penize si dát zgenerálkovat jeden motor do náhrady.Víte co by mě zajímalo,když se mrknete na ceník go motru ,proč je go motoru na 512ku o par tisic levnější než na 514ku..?
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No,ono se do těch kombajnů zkoušelo kde co,ale co jsem měl možnost vidět,tak ani Liazácké motory v E516tce a ani Zetorácké motory v E512-514 nevydržely ani z daleka co ty Ifácké motory,když musely točit na max. celý den.
Ono v kolchoze panují jiné podmínky než u malého soukromníka,který si hledí stroje aby mu dlouho vydržel.
Když vím,že mám v kombajnu motor,který už nemá velkou výkonovou rezervu,tak ho nebudu hrnout na doraz a uberu rychlost,je fakt,že pak udělám za den třeba s tou 512kou jenom 4-5ha,ale je to na úkor životnosti. Pokud ho budu hrnout na 7-9ha za den,no tak brzy něco klekne. Když se motor dře na 100% a k tomu se tu a tam přicpe chladič a přehřeje se,tak je brzy konec.
U toho Ifáckého motoru mám odsledováno,že ho lze přehřát aniž by vyvařil chladič,přisuzuji to malým odtokovým vodním kanálům,z každé dvojhlavy jde jen jeden s malou dirou a to teplo pak prostě nestíhá odcházet,takže i v orbě sleduji pečlivě teloměr,protože mám motor trochu oturbený,tak je tam o to to tepelné zatížení větší a jak vidím,že se mi teplota začne někde v kopci a vedru zvedat na 90-95st.,tak mu raději trochu uberu. Samozřejmě je to nejhorší v létě v parném počasí.
Ale o tom jsme už tady taky kdysi dlouze diskutovali. Dle mého názoru to chce zvětšit vodní kanály v hlavách,nebo tam navrtat ještě nějaké další.
Viděl jsem i experimenty na e514tce,že na motoře zvětšili řemenici,aby motor nemusel točit 2-2200ot a točil jenom v rozmezí 1500-1800,kde to má vyšší krouťák a optimálnější chod.
Zrovna včera jsem zase oral,otáčkoměr mi jde,takže vidím na kolik mi jede a také běhám v rozmezí 1600-1800ot,dá se dělat i na menší otýčky,ale pak tam je malá rezerva převýšení krouťáku,když mi pluh zabere hlouběji nebo do něčeho tvrdého.
Takže asi tak.
No pokud musí být v kombajnu motor,který má točit cca 2200ot,tak určitě na tento provoz není vhodný ani Zetor a ani Liaz a raději bych se podíval po nějakém 6V motoru z nějakého novějšího nákladního auta,které umí točit bez problémů až 2800ot (max 3000ot)
Já se už třeba delší dobu dívám po motoru Volvo FL6 které se ladí na výkon v rozmezí cca 160-260k. tyto motory se montovaly také do kombajnů MDW E524 a 527.
Jsou to osvědčené motory a velice dobře zvládají tento režim.
V Polsku je těchto motorů mraky:
https://www.google.cz/search?q=silnik+v ... d=0CCgQsAQ
Ono v kolchoze panují jiné podmínky než u malého soukromníka,který si hledí stroje aby mu dlouho vydržel.
Když vím,že mám v kombajnu motor,který už nemá velkou výkonovou rezervu,tak ho nebudu hrnout na doraz a uberu rychlost,je fakt,že pak udělám za den třeba s tou 512kou jenom 4-5ha,ale je to na úkor životnosti. Pokud ho budu hrnout na 7-9ha za den,no tak brzy něco klekne. Když se motor dře na 100% a k tomu se tu a tam přicpe chladič a přehřeje se,tak je brzy konec.
U toho Ifáckého motoru mám odsledováno,že ho lze přehřát aniž by vyvařil chladič,přisuzuji to malým odtokovým vodním kanálům,z každé dvojhlavy jde jen jeden s malou dirou a to teplo pak prostě nestíhá odcházet,takže i v orbě sleduji pečlivě teloměr,protože mám motor trochu oturbený,tak je tam o to to tepelné zatížení větší a jak vidím,že se mi teplota začne někde v kopci a vedru zvedat na 90-95st.,tak mu raději trochu uberu. Samozřejmě je to nejhorší v létě v parném počasí.
Ale o tom jsme už tady taky kdysi dlouze diskutovali. Dle mého názoru to chce zvětšit vodní kanály v hlavách,nebo tam navrtat ještě nějaké další.
Viděl jsem i experimenty na e514tce,že na motoře zvětšili řemenici,aby motor nemusel točit 2-2200ot a točil jenom v rozmezí 1500-1800,kde to má vyšší krouťák a optimálnější chod.
Zrovna včera jsem zase oral,otáčkoměr mi jde,takže vidím na kolik mi jede a také běhám v rozmezí 1600-1800ot,dá se dělat i na menší otýčky,ale pak tam je malá rezerva převýšení krouťáku,když mi pluh zabere hlouběji nebo do něčeho tvrdého.
Takže asi tak.
No pokud musí být v kombajnu motor,který má točit cca 2200ot,tak určitě na tento provoz není vhodný ani Zetor a ani Liaz a raději bych se podíval po nějakém 6V motoru z nějakého novějšího nákladního auta,které umí točit bez problémů až 2800ot (max 3000ot)
Já se už třeba delší dobu dívám po motoru Volvo FL6 které se ladí na výkon v rozmezí cca 160-260k. tyto motory se montovaly také do kombajnů MDW E524 a 527.
Jsou to osvědčené motory a velice dobře zvládají tento režim.
V Polsku je těchto motorů mraky:
https://www.google.cz/search?q=silnik+v ... d=0CCgQsAQ
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: fortschritt ZT 303
poulm píše:No,ono se do těch kombajnů zkoušelo kde co,ale co jsem měl možnost vidět,tak ani Liazácké motory v E516tce a ani Zetorácké motory v E512-514 nevydržely ani z daleka co ty Ifácké motory,když musely točit na max. celý den.
Ono v kolchoze panují jiné podmínky než u malého soukromníka,který si hledí stroje aby mu dlouho vydržel.
Když vím,že mám v kombajnu motor,který už nemá velkou výkonovou rezervu,tak ho nebudu hrnout na doraz a uberu rychlost,je fakt,že pak udělám za den třeba s tou 512kou jenom 4-5ha,ale je to na úkor životnosti. Pokud ho budu hrnout na 7-9ha za den,no tak brzy něco klekne. Když se motor dře na 100% a k tomu se tu a tam přicpe chladič a přehřeje se,tak je brzy konec.
U toho Ifáckého motoru mám odsledováno,že ho lze přehřát aniž by vyvařil chladič,přisuzuji to malým odtokovým vodním kanálům,z každé dvojhlavy jde jen jeden s malou dirou a to teplo pak prostě nestíhá odcházet,takže i v orbě sleduji pečlivě teloměr,protože mám motor trochu oturbený,tak je tam o to to tepelné zatížení větší a jak vidím,že se mi teplota začne někde v kopci a vedru zvedat na 90-95st.,tak mu raději trochu uberu. Samozřejmě je to nejhorší v létě v parném počasí.
Ale o tom jsme už tady taky kdysi dlouze diskutovali. Dle mého názoru to chce zvětšit vodní kanály v hlavách,nebo tam navrtat ještě nějaké další.
Viděl jsem i experimenty na e514tce,že na motoře zvětšili řemenici,aby motor nemusel točit 2-2200ot a točil jenom v rozmezí 1500-1800,kde to má vyšší krouťák a optimálnější chod.
Zrovna včera jsem zase oral,otáčkoměr mi jde,takže vidím na kolik mi jede a také běhám v rozmezí 1600-1800ot,dá se dělat i na menší otýčky,ale pak tam je malá rezerva převýšení krouťáku,když mi pluh zabere hlouběji nebo do něčeho tvrdého.
Takže asi tak.
No pokud musí být v kombajnu motor,který má točit cca 2200ot,tak určitě na tento provoz není vhodný ani Zetor a ani Liaz a raději bych se podíval po nějakém 6V motoru z nějakého novějšího nákladního auta,které umí točit bez problémů až 2800ot (max 3000ot)
Já se už třeba delší dobu dívám po motoru Volvo FL6 které se ladí na výkon v rozmezí cca 160-260k. tyto motory se montovaly také do kombajnů MDW E524 a 527.
Jsou to osvědčené motory a velice dobře zvládají tento režim.
V Polsku je těchto motorů mraky:
https://www.google.cz/search?q=silnik+v ... d=0CCgQsAQ
běž do motoru s DAFA LF 45 nebo 55 je to 6 ti vál turbo a spotřeba super měl sem ten motor i na traktor nachystán ale pak sem to střelil že koupim ZT 323či 325
jinak mám ten motor v autáku pořád a pořád sním lítam a spotřeba je mezi 14 až 18 litry a hlavně krouták super a otáčky max 2 500 a motory seženeš dobré a navíc pro tento motor neznamená 700 000 až 1milion km nic jede pořád jak pila
ten motor je cumins
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
ja to takto poviem, par tych motorov uz u nas bolo, otec brusil kluky a ked bola sezona, tak ich bolo aj 10...a viem, ze ako chlapi robili...cim skor poskladat, len aby bol v kope ale to, ze to skladali vonka na poli, to uz bolo vedlajsie, ze vsade bordel...
z osobnej skusenosti mozem povedat, ze ifacky motor je velmi narocny na cistotu pri skladani. najcastejsie chyby sa stavali z necistoty so zadreteho motora. najpodstatnejsi je vymennik oleja, ten rozobrat do srobika a vycistit, vybrat von lamely zo slimaka a vsetko riadne wapkou vyplachnut, samozrejme, netreba zabudat na vanu, lebo tam je odliata prepaska v zadnej casti od zotrvaka a zo spodnej strany zvyknu byt take spony zo zadreteho motora, velke ako supiny popriliepane...to musi byt take ciste, ze sa z toho mozes najest...
samozrejme cely blok rozobrat do srobika, vytiahnut von vacku, odstoplovat mazaci kanal (aj tie male srobiky z boku) a vsetko zvnutra vykefkovat, ja som nato pouzival horucu naftu a kefky na cistenie hlavni na zbrane, samozrejme, treba vycistit aj odliatok na olejove filtre, olejove cerpadlo a vsetky trubky...dost casto sa stalo, ze chlapi ani len nevybrali sroby zo spodnych hlavnych domcov a tam je mazanie take, ze olej tlaci okolo sroba dole a cez spodny domec do loziska.
pri zakladani ojnic, vylisovat puzdra, najskor vyrazit von stopliky na obstrek piestov, vycistit kanal v ojnici, potom nalisovat puzdro, prefuknut ojnicu a az potom narazit stoplik na obstrek pistu.
toto su zakladne veci, ktore ked urobis, tak ti ten motor pojde ako svajciarske hodinky a vydrzi vela...
a poviem, ze preco ti vzdy zadre ojnicu, ked zanedbas cistotu. ked si vsimnes hlavne loziska, tak v strede maju mazaciu drazku uplne dookola, stade ti ta spina prebehne do ojnicneho loziska, ale ked si pozres ojnicne lozisko, tak to ma mazaciu drazku len na 1/4 obvodu a tam ta spina zastane a uz je ojnica v prdeli...
mal som motor so zlomenou klukou a ked som ho urobil tak mazal na 5,5atm na volnobeh a zohriaty na 90C°
neboj sa, k nam uz prislo dost spekulantov s tym, ze je zle vybrusena kluka...ja uz viem, ze kde sa mam pozret a kde sa robia chyby a tento motorik poznam naspamat...
a ked si porovnas zetor, tak ten nema ziaden obstrek piestov, uzke loziska na kluke, slabo chladeny olej...ako poviem narovinu, mi pride ako o generaciu starsi...
ked chces zmenu, tak chod do toho volva, pripadne mercedes..atd...do zetora by som asi nesiel, ale je to tvoje rozhodnutie...
z osobnej skusenosti mozem povedat, ze ifacky motor je velmi narocny na cistotu pri skladani. najcastejsie chyby sa stavali z necistoty so zadreteho motora. najpodstatnejsi je vymennik oleja, ten rozobrat do srobika a vycistit, vybrat von lamely zo slimaka a vsetko riadne wapkou vyplachnut, samozrejme, netreba zabudat na vanu, lebo tam je odliata prepaska v zadnej casti od zotrvaka a zo spodnej strany zvyknu byt take spony zo zadreteho motora, velke ako supiny popriliepane...to musi byt take ciste, ze sa z toho mozes najest...
samozrejme cely blok rozobrat do srobika, vytiahnut von vacku, odstoplovat mazaci kanal (aj tie male srobiky z boku) a vsetko zvnutra vykefkovat, ja som nato pouzival horucu naftu a kefky na cistenie hlavni na zbrane, samozrejme, treba vycistit aj odliatok na olejove filtre, olejove cerpadlo a vsetky trubky...dost casto sa stalo, ze chlapi ani len nevybrali sroby zo spodnych hlavnych domcov a tam je mazanie take, ze olej tlaci okolo sroba dole a cez spodny domec do loziska.
pri zakladani ojnic, vylisovat puzdra, najskor vyrazit von stopliky na obstrek piestov, vycistit kanal v ojnici, potom nalisovat puzdro, prefuknut ojnicu a az potom narazit stoplik na obstrek pistu.
toto su zakladne veci, ktore ked urobis, tak ti ten motor pojde ako svajciarske hodinky a vydrzi vela...
a poviem, ze preco ti vzdy zadre ojnicu, ked zanedbas cistotu. ked si vsimnes hlavne loziska, tak v strede maju mazaciu drazku uplne dookola, stade ti ta spina prebehne do ojnicneho loziska, ale ked si pozres ojnicne lozisko, tak to ma mazaciu drazku len na 1/4 obvodu a tam ta spina zastane a uz je ojnica v prdeli...
mal som motor so zlomenou klukou a ked som ho urobil tak mazal na 5,5atm na volnobeh a zohriaty na 90C°
neboj sa, k nam uz prislo dost spekulantov s tym, ze je zle vybrusena kluka...ja uz viem, ze kde sa mam pozret a kde sa robia chyby a tento motorik poznam naspamat...
a ked si porovnas zetor, tak ten nema ziaden obstrek piestov, uzke loziska na kluke, slabo chladeny olej...ako poviem narovinu, mi pride ako o generaciu starsi...
ked chces zmenu, tak chod do toho volva, pripadne mercedes..atd...do zetora by som asi nesiel, ale je to tvoje rozhodnutie...
- Radek ZX10R
- Příspěvky: 308
- Registrován: sob pro 14, 2013 2:23 pm
- Bydliště: pisek
Re: fortschritt ZT 303
Stimto motorem bych nevahal ani minutu,sou to dobre motory a hlavne natočí spoustu mth.(v km i1mil a více bez problemu) a hlavne si od výmeny do výmeny oleje nevemou ani kapku,narozdíl od jíných značek. A dobře se docela opravují.poulm píše:
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
čus, tak jsem na svém zt-300 brousil a brousil ventily tak dlouho, že po 24hodinách po zalití naftou drží plný stav vstřiky jsem si složil(dal jsem ty nové) nastavil na 175 a motor složil. No po natočení jsem málem vzteky motor rozbil kladivem. Z pod hlav tekla voda. Tak jsem důmal a důmal až jsem zjistil, že jsem nejspíš dal těsnění obráceně tzn. širším oplechováním k bloku a má to být prý k hlavě což jsem nevěděl. Máte někdo zkušenosti, že to tak má být a že to byl ten vzniklej poblém? No motor běžel cca 2 minuty, tak myslím, že bych mohl použít to stejné těsnění, když ho máznu hermetikem co vy to?
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Když jsem loni dělal hlavy na mém druhém ZTéčku,tak jsem si taky všiml,že těsnění dost špatně překrývá ty vodní kanály a na starých hlavách jsem je měl tak vyžrané,že po očištění byla díra větší jak ten těsnící kroužek v těsnění.
Při montáži jsem ten kroužek ještě lehce oblepil kolem dokola "tekutým kovem",je to to klasické dvousložkové lepidlo,se kterým se dají lepit i prasklé bloky.No a zatím mi to drží bez problémů.
Zda to celé těsnění pod hlavou znovu použít po sundání,toť otázka,je to tak 50/50,dříve,když nebyly ND,tak se těsnění také používala znovu.Můžeš to zkusit,ale ty vodní kanály si něčím oblep a ještě si dej velký pozor na ten tlakový olejový kanálek uprostřed co tlačí olej nahoru do hlavy. Důvod proč jsem sundával hlavy byl ten,že to v jedné hlavě tlačilo olej do vody,je tam celkem malá stěna mezi olejovým a vodním kanálem a lehce se to tam protlačí,pokud už máš ten těsnící kroužek jednou zmáčknutý,tak nevím,jestli ti to ten tlak oleje udrží znovu,možná bych na to přidal malé tenké hliníkové těsnění,to se lehce zmáčke.
Já osobně bych šel do nového těsnění,ale je to na tobě.Možná se k tomuještě někdo vyjádří.
Při montáži jsem ten kroužek ještě lehce oblepil kolem dokola "tekutým kovem",je to to klasické dvousložkové lepidlo,se kterým se dají lepit i prasklé bloky.No a zatím mi to drží bez problémů.
Zda to celé těsnění pod hlavou znovu použít po sundání,toť otázka,je to tak 50/50,dříve,když nebyly ND,tak se těsnění také používala znovu.Můžeš to zkusit,ale ty vodní kanály si něčím oblep a ještě si dej velký pozor na ten tlakový olejový kanálek uprostřed co tlačí olej nahoru do hlavy. Důvod proč jsem sundával hlavy byl ten,že to v jedné hlavě tlačilo olej do vody,je tam celkem malá stěna mezi olejovým a vodním kanálem a lehce se to tam protlačí,pokud už máš ten těsnící kroužek jednou zmáčknutý,tak nevím,jestli ti to ten tlak oleje udrží znovu,možná bych na to přidal malé tenké hliníkové těsnění,to se lehce zmáčke.
Já osobně bych šel do nového těsnění,ale je to na tobě.Možná se k tomuještě někdo vyjádří.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí