fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TRACK MT8
Příspěvky: 801
Registrován: úte bře 30, 2010 11:33 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: fortschritt ZT 303

#3691 Nový příspěvek od TRACK MT8 »

CBS píše:
poulm píše:Je vidět na druhém obrázku u motoru z levé strany.
Ten pliešok? Myslel som si, že to je z druhej pólky. Mne to chýbalo, podľa obrázkov z katalógu sme tam narvali asi 6 mm hrubý kotúč, ktorý tú gumu pekne pritlačil.
jo ten, na druhý straně je to masivnější, je tam redukce na menší tisícihran

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3692 Nový příspěvek od poulm »

Pěkná rozborka,to by chtělo hned pořešit všechny věci,které se dají dělat jen s vyndaným motorem,jako vyměnit ve spojce obě lamely a ložiska, popř. středový čep na nápravě a další standartní bolesti ZTéček.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3693 Nový příspěvek od CBS »

Po dnešku mám z origo tuningov na ZT peknú dylemu, bol som pozrieť jedného spolubrata, ktorý má ZT300, údajne rok 73 hoci mám pocit, že je pôvodne starší, na konzole prednej nápravy má priskrutkované liatinové víčka, medzikus na prírube kardanového vývodu má zospodu náliatok s dieramy, ktorý zrejme slúžil pre aretáciu bočného natočeniaspodného prívesu, zakončenie kapotáže v kabíne nie je pri pedáloch skosené, bočné okná má vyklápacie a zadné svetlá sú uchytené na plastových medzikusoch. Odliatok hydrauliky má akísi oblý, škoda že som si nevšimol rozvádzač, pravdepodobne nemal ešte to kopírovacie zariadenie. prevodovka klasika s mikročerpadlom a čerpadlom na servo. Škoda, že som mal vybitú baterku v telefóne. Štítok má už menený, aj na čísle bolo vidieť že už nie je razené origo. Povodný rok výroby mohol byť do koku 70.

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3694 Nový příspěvek od Dušan »

Zdravím,chystám se serídit sbíhavost přední nápravy na 303ce,jenže sem se díval do manuálu a tam je překlep,jsou tam hodnoty 0-4mm a 4-8mm,ale je tam napsane dvakrat zt 303 tak ted nevím která hodnota patří 300 a ktera k 303.je to sporne říkam si pokud je náprava zapnuta,tak by odpovídala ta nižsí hodnota,jenže na cestě když není náprava v záběru by asi byla vhodnější ta vyšší,tak babo rad´

Uživatelský avatar
michal.n.514
Příspěvky: 123
Registrován: sob lis 03, 2007 11:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: fortschritt ZT 303

#3695 Nový příspěvek od michal.n.514 »

Měl bych takový dotaz. Uvažuji o pořízení ZT 303 a chtěl jsem se zeptat jestli daj sehnat náhradní díly a kde. Děkuji :)
Zemědělství ze všech pohledů
http://www.agroves.estranky.cz

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3696 Nový příspěvek od CBS »

Dušan píše:Zdravím,chystám se serídit sbíhavost přední nápravy na 303ce,jenže sem se díval do manuálu a tam je překlep,jsou tam hodnoty 0-4mm a 4-8mm,ale je tam napsane dvakrat zt 303 tak ted nevím která hodnota patří 300 a ktera k 303.je to sporne říkam si pokud je náprava zapnuta,tak by odpovídala ta nižsí hodnota,jenže na cestě když není náprava v záběru by asi byla vhodnější ta vyšší,tak babo rad´
303 má 0-4 mm 8)

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3697 Nový příspěvek od Dušan »

CBS: ok diky,ale už je seřízeno..dal sem asi 4 az 5mm tak sem se vlezl no ..prosimte kdes tu hodnotu na jisto vycetl?

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3698 Nový příspěvek od CBS »

Na ife je rovnaká náprava a tušim mi našepkal užívateľ IFA turbo. Na ZT trvá dobu, kým zistíš, že máš zlú zbiehavosť, ale na náklaďáku sa to prejavuje viac. žralo nám dosť vonkajšky na gumách, potom som ich nastavil niekde na 2 mm no stále to nebolo ono, potom sme nastavili rozbiehavosť okolo 1 mm a už sa to celkom dá. A si aj prečítaš nejakú všeobecnú literatúru o geometrii náprav, nehnané nápravy majú vždy zbiehavosť, hnané mávajú okolo 0, prípadne rozbiehavosť.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3699 Nový příspěvek od poulm »

Já jsem si na ZTéčku dal 0mm.
Je to takový zlatý střed.Jak píše CBS,v záběru by měla být rozbíhavost a ve vlečení po silnici by zase měla být sbíhavost. Ke kmitání mi nedochází,ale možná je to tím,že mám předek dotížený závažím.
Na poli je to celkem jedno jestli tam lítá na geometrii +-1cm,nejvíce je to potřeba v dopravě po sinici.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3700 Nový příspěvek od Dušan »

No takhle sem to myslel,ale v tom katalogu mě u těch hodnot zmátlo jestli u zt 303 byla ta hodnota dana spíš na cestu(v nehnaném stavu),nebo na pole..a zase tech pomalu 8 mm sbihavost mi u 300ky na tak tenke plaště přišlo celkem dost proto sem si nebyl jisty..každopádně pokud u té IFY máš zkušenost s max 1mm tak to tak nastavím,je to otazka 10 minut předělat,tak o nic nejde.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3701 Nový příspěvek od poulm »

No jde o to,že rozbíhavost nebo sbíhavost vymezuje vůle v ložiskách, v rejdových čepech a celého řízení vůbec.
Pokud se to nastaví na nulu,tak mohou kola kmitat.
Pokud nastavuješ nehnanou nápravu,tak těch 4mm sbíhavost je optimální.
Záleží v jakém stavu máš ostatní části řízení,když tam máš velké vůle,tak můžeš seřizovat jak chceš a bude to na nic.
Zvedni nápravu heverem a uvidíš hned jestli ti kola plandají. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3702 Nový příspěvek od Dušan »

Nulu bych určitě nenastavoval .Jde o to,že jsem měnil všecky kulove čepy za nove,takže náprava je naprosto bez vulí,svislaky jsou taky v pořádku bez vule,což vzledem k tak starému traktoru nechápu.No a měl jsem v umyslu pořádně seřídit i tu sbihavost aby se mi co nejméně sjížděly gumy,no a potom co psal CBS za zkušenost s tou ifou,se radeji budu drzět spodní hodnyty sbíhavosti.
Jinak se chci zeptat,pokud budu chtít vyměnit manžety v pístnici zvedání ramen,je potřeba k vybrání horního víka sundávat případně nadzvedávat kabinu,nebo jde víko po povolení šroubu vytáhnou zadem případně kabinou ?

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3703 Nový příspěvek od CBS »

Ono tývh možností nastavenia zbiehavosti nie je veľa, závit na spojovačke má stúpanie 1,5. Takže stačí nastaviť a poriadne zmerať a keby to nebolo dobre, stačí 1 - 2 otáčky pridať, alebo ubrať.

Hydrauliku, možno stačí vybrať vymedzovaciu podložku na pieste, sú tam špeciálne manžety, prípadne výroba na zákazku. Stačí vybrať z kabíny vzadu plechy medzi blatníkmi. už si nepamätám, či som odpájal trubky z rozvádzača, alebo ho len vyviazal o kabínu, okolo hriadele ramien klinový remeň, a pohodlne zdvihnúť kladkostrojom.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3704 Nový příspěvek od hotday »

myslis, ze by ti pustal piest na hydraulike?? s tym som sa na zt este nestretol...
original tesnenie by tam mal byt pouzity sevron, je to nieco ako lisovana lojova snura, vydrzi to asi 100x viac ako standardny o-kruzok aj teflonovy pasik.
ako vravi cbs, staci vybrat jednu vymedzovaciu podlozku a musi to byt ok...
hydrauliku na traktore v zasade nedrzi vela srobov, a demontaz tiez nieje problem, akurat co som pocul, tak zvykne sa dost tazko odliepat dolu...nemci pouzivali tesniaci papier a farbu, alebo niejake lepidlo...

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3705 Nový příspěvek od Dušan »

http://www.ebay.de/itm/Fortschritt-Zt-3 ... 0733406066

No tak ta hydraulika neklesa tak,že by padala před očima,ale přes noc když stoji tak ramena spadnou.nevim třeba ro vydrží,ale chci si zatím pozjištovat co a jak.Na druhem zt nam ramena drží i několik měsícu když je odstavene.Do katalogu sem se popravdě ještě nepodíval,jake že máte na mysli vymezovací podložky,na těch spodních nosných čepech,nebo nějaké na pístu či víku?

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“