fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Máš pravdu,baterky se při tahání přívěsu budou nerovnoměrně vybíjet a opotřebovávat,ale nemám zase každodenní intenzívní provoz,tak to snad nebude tak významné.
Se spojováním různých souprav je to i u nás dost diskutabilní. Máme zákon,který popisuje jak a co se může spojit,ale ohledně těch světel tam také není moc psané.
Myslíš tím,třeba zda po silnici můžeš tahat za terénní čtyřkolkou přívěsný vozík za osobní auto?
Podobný problém jsem diskutoval s chytrými hlavami o spojitelnosti nákladního přívěsu za traktor nebo traktoroý vlek za náklaďák a taky mi nikdo toho moc neřekl.
Ještě když jsem neměl řidičák na CE, tak jsem se dotazoval,zda můžu s řidičákem T tahat za traktorem autovlek. Dnešní nové traktory jsou vybaveny dvouhadicovými brzdami,zásuvkami na 24V atd.,resp. nové traktory už umožňují spojitelnost s nákladními přívěsy i návěsy, přičem řidičská skupina T hovoří,že držitel může řídit traktory do 40km/h a jeho přípojná vozidla.
Z mého pohledu to vidím 50/50, z pohledu traktoru řidičák T stačí,ale z pohledu autovleku ne,no a teď babo raď.
Možná jsme se tu už o tom někdy bavili.
Se spojováním různých souprav je to i u nás dost diskutabilní. Máme zákon,který popisuje jak a co se může spojit,ale ohledně těch světel tam také není moc psané.
Myslíš tím,třeba zda po silnici můžeš tahat za terénní čtyřkolkou přívěsný vozík za osobní auto?
Podobný problém jsem diskutoval s chytrými hlavami o spojitelnosti nákladního přívěsu za traktor nebo traktoroý vlek za náklaďák a taky mi nikdo toho moc neřekl.
Ještě když jsem neměl řidičák na CE, tak jsem se dotazoval,zda můžu s řidičákem T tahat za traktorem autovlek. Dnešní nové traktory jsou vybaveny dvouhadicovými brzdami,zásuvkami na 24V atd.,resp. nové traktory už umožňují spojitelnost s nákladními přívěsy i návěsy, přičem řidičská skupina T hovoří,že držitel může řídit traktory do 40km/h a jeho přípojná vozidla.
Z mého pohledu to vidím 50/50, z pohledu traktoru řidičák T stačí,ale z pohledu autovleku ne,no a teď babo raď.
Možná jsme se tu už o tom někdy bavili.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
S tou štvorkolkou je to tiež podobná situácia. Vo vodičáku by som problém nevidel, leboprípojné vozidlo je aj jedno, aj druhé. No zastaví ťa cestná kontrola, ktorá začne výrobným číslom a končí lekárničkou a budú chcieť zapnúť hmlovku na vleku tam môže vzniknúť problém, podobne ako na STK. Pri nákladných autách tiež nie je legislatívne ošetrené to, že Ťažné vozidlo bez ABS nesmie ťahať prípojné vozidlo vybavené ABS.
Polícia je kapitola sama o sebe, napr zákazové značky s obmedzením hmotnosti sú definované ako zákaz vjazdu vozidiel s okamžitou hmotnosťou prevyšujúcou vyznačenú hodnotu. A nešlo vysvetliť, že nenaložené vozidlo má +/- prevádzkovú hmotnosť, milicionára zaujímala iba celková. Tiež bol problém s prípojnými vozidlami do 750kg, keď mal príves celkovú napr 750 a vozidlo mohlo ťahať príves s hmotnosťou iba 600kg, predajcovia to riešili tak, že do techničáku zapísali celkovú hmotnosť podla požiadaviek zákazníka. Ministerstvo k tomu nedávno vydalo usmernenie, že sa tiež berie okamžitá hmotnosť, takže sa môžu ťahať prívesy s celkovou hmotnosťou vyššou, ak okamžitá hmotnosť neprekročí dovolenú hmotnosť prípojného vozidla, či celkovú hmotnosť jazdnej súpravy. Ale bez tohto vytlačeného usmernenia sa to môže tiež ťažko vysvetľovať niektorým príslušníkom.
Polícia je kapitola sama o sebe, napr zákazové značky s obmedzením hmotnosti sú definované ako zákaz vjazdu vozidiel s okamžitou hmotnosťou prevyšujúcou vyznačenú hodnotu. A nešlo vysvetliť, že nenaložené vozidlo má +/- prevádzkovú hmotnosť, milicionára zaujímala iba celková. Tiež bol problém s prípojnými vozidlami do 750kg, keď mal príves celkovú napr 750 a vozidlo mohlo ťahať príves s hmotnosťou iba 600kg, predajcovia to riešili tak, že do techničáku zapísali celkovú hmotnosť podla požiadaviek zákazníka. Ministerstvo k tomu nedávno vydalo usmernenie, že sa tiež berie okamžitá hmotnosť, takže sa môžu ťahať prívesy s celkovou hmotnosťou vyššou, ak okamžitá hmotnosť neprekročí dovolenú hmotnosť prípojného vozidla, či celkovú hmotnosť jazdnej súpravy. Ale bez tohto vytlačeného usmernenia sa to môže tiež ťažko vysvetľovať niektorým príslušníkom.
Re: fortschritt ZT 303
Čau lidi na asi 3. stránce se někdo sháněl po fotce ZT 300 se stohařem, tak tady dvě posílám, když tak je to staženo z Agroseznamu, je to tam asi 3 roky na prodej, ví bůh jestli ještě aktuální. Jinak máte tady někdo zkušeností se 6válcem od Ify ? Myslím teda z 281, má to taky vstřikování MAN, jako ostatní motory? S turbem by to mohlo mít i těch 200 HP, ne? Co by na to převodovka, případně naroubovat převodovku ze ZT 323, má i ona násobič? Jo a jinak, šlo by na ZT 300 přidělat dopředu šavle, a z převodovky vytáhnout náhon třeba pro rotačku? Jinak Poulme, jakej že to máš pluh, hlavně jak jsi s ním spokojenej?A už jsi přišel na to, z čeho je ta kabina? Máte někdo zkušenosti s odhlučňováním a komfortizací té původní? Připadá mi stejně prostě nejhezčí, hlavně ty tykadla naboku....
edit: obrázek
edit: obrázek
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: fortschritt ZT 303
Pánové, tak jsem objevil dobový viděo, sice trošku od tématu, ale zahlédl jsem tam zt300, tak mě prosím moc nekamenujte
https://www.youtube.com/watch?v=PUoC-Qmxqw4
Místy se tam ukazuje i Ifa W50, myslím. Jo a jak to vlastně měla W50 a L60 s převodovkou, co tam bylo za kvalty? Jo a nevlastníte, někdo Ifku na dokladech? Zajímala by mě velikost silniční daně a pojištění. Jinak u 6válcové l60 bude větší jak u w50 ne? Jaká je vlastně vaše zkušenost j ifáckejma motorama? Hlavně ti co to oturbili, padla vám hodně spotřeba ? Máte někdo zkušenost s intercoolerem?
https://www.youtube.com/watch?v=PUoC-Qmxqw4
Místy se tam ukazuje i Ifa W50, myslím. Jo a jak to vlastně měla W50 a L60 s převodovkou, co tam bylo za kvalty? Jo a nevlastníte, někdo Ifku na dokladech? Zajímala by mě velikost silniční daně a pojištění. Jinak u 6válcové l60 bude větší jak u w50 ne? Jaká je vlastně vaše zkušenost j ifáckejma motorama? Hlavně ti co to oturbili, padla vám hodně spotřeba ? Máte někdo zkušenost s intercoolerem?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: fortschritt ZT 303
Ahoj, pekný príspevok, hlavne to videjko Na 300 by určite šlo vyviesť PTO a dorobiť TBZ, s predním TBZ má asi aj hotday (Miro) skúsenosti. Vývod na 300 bol na želanie, aj keď som ešte nevidel 300 s vývodom, aj TBZ v predu. Dnes sú rôzne materiály na tlmenie hluku, ale v prvom rade by to chcelo utesniť kabínu pred vodou, hlavne okolo blatníkov a kapoty.
Re: fortschritt ZT 303
Chudák,alespon že je pod střechou. http://stroje.bazos.cz/inzerat/36659523 ... chrift.php
Re: fortschritt ZT 303
To jo no, je toho ZT škoda, táta kdysi, je to cca 10 let míval ZT 300 a prej ten motor byl k neudušení. Jinak co se týká kabiny, teče do ní hodně? I když nemyslím si, že by v dnešní době nebyly způsoby na upravení oné kabiny. Jinak jsem na otomoto.pl viděl kompletní zadek ze 323 a pak v inzerátu byla i kabina zadek za 400zl i s kolama a kabina myslím za 1500zl. No myslím si, že kabina ze 323 by byla o dost lepší kafčo Co myslíte, šlo by nějak překopat klímošku z auta např. octavie do tohoto stroje? Celkem krásná kombinace si myslím, že by mohla nastat s kapotou motoru 303 a kabinou 323, to by byla krása, tedy ještě šestiválec s turbem a úplná kráska...
Nyní otázka trošku mimo téma:
Pokud by jsme počítali se 6vd motorem a traktor se nám povedlo dotížit na cca 8 tun, tak mi připadá docela málo tahat rozmetadlo t088 nabo silážní vlek stejného označení, který má naplněný s bídou 13 tun. Napadla mě myšlenka, sehnat ještě třeba jednu nápravu a celou konstrukci zesílit a prodloužit ekvivalentně k váze toho traktoru. Myslím, že váha vleku by mohla být celková váha kolem 20 tun. Ovšem otázka je jestli by se musela ta poslední náprava udělat natáčecí jako u velkých senážních vozů nebo jestli by mohla být napevno jako u kamionů. Otázka je, jak by se s tím couvalo... Ale jinak si myslím že by se tím dost zefektivnil provoz toho šestiválce a nebyl by to traktor jednostraně do orby. Jinak dnes jsme viděl traktor CASE s výkonem odhaduji 220 Hp s klasickým 17t autovlekem, no tato kombinace už mi připadá dosti přehnaná....
Nyní otázka trošku mimo téma:
Pokud by jsme počítali se 6vd motorem a traktor se nám povedlo dotížit na cca 8 tun, tak mi připadá docela málo tahat rozmetadlo t088 nabo silážní vlek stejného označení, který má naplněný s bídou 13 tun. Napadla mě myšlenka, sehnat ještě třeba jednu nápravu a celou konstrukci zesílit a prodloužit ekvivalentně k váze toho traktoru. Myslím, že váha vleku by mohla být celková váha kolem 20 tun. Ovšem otázka je jestli by se musela ta poslední náprava udělat natáčecí jako u velkých senážních vozů nebo jestli by mohla být napevno jako u kamionů. Otázka je, jak by se s tím couvalo... Ale jinak si myslím že by se tím dost zefektivnil provoz toho šestiválce a nebyl by to traktor jednostraně do orby. Jinak dnes jsme viděl traktor CASE s výkonem odhaduji 220 Hp s klasickým 17t autovlekem, no tato kombinace už mi připadá dosti přehnaná....
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Není to přehnané. Já mám vlek 17.13 a 15t do něj jde naložit bez problémů,takže celkovou už máš 20t a pokud to chceš rozjet na 40km/h a být trošku pružný v kopečkách,tak 120k je na to málo,uvědom si že nároky na příkon ti rostou s kvadrátem rychlosti,resp. E=m*v^2, což je fyzika základní školy :-)
Jedno ZTéčko chci osadit motorem 6VD+ turbo,což už nebude mít daleko od 200k, ale na to musím dát nejdřív do kupy převodovku + kvalitní olej s chlazením atp.Osobně si myslím, že to ta převodovka může v dopravě vydržet bez problémů,horší to bude při silových prácech jako je orba atp.,tam je to na zváženou. Převodovka ze ZT323 už je slabší,protože do stejné skříně narvali o jeden kvalt víc a kola jsou užší a slabší.
Vše je to zatím jenom teorie,pokud se mi to časem podaří zrealizovat,tak pak provoz ukáže zda to byla dobrá volba.
Pole mi přibývá,tak je dost možné,že si na těžké práce pořídím třeba ŠT180ku a ZTéčko už nechám na lehčí práce a cmrndačky,nerad bych ho strhal na krev.
Jedno ZTéčko chci osadit motorem 6VD+ turbo,což už nebude mít daleko od 200k, ale na to musím dát nejdřív do kupy převodovku + kvalitní olej s chlazením atp.Osobně si myslím, že to ta převodovka může v dopravě vydržet bez problémů,horší to bude při silových prácech jako je orba atp.,tam je to na zváženou. Převodovka ze ZT323 už je slabší,protože do stejné skříně narvali o jeden kvalt víc a kola jsou užší a slabší.
Vše je to zatím jenom teorie,pokud se mi to časem podaří zrealizovat,tak pak provoz ukáže zda to byla dobrá volba.
Pole mi přibývá,tak je dost možné,že si na těžké práce pořídím třeba ŠT180ku a ZTéčko už nechám na lehčí práce a cmrndačky,nerad bych ho strhal na krev.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Tak ono mě osobně na škodovce dost chybí vývoďák a aspoň násobič jak je na 6911. Prostě aspoň něco, čím si můžeš pomoct. A dle mího názoru, zase převodovka u 323 zase může byt z kvalitnějších matrošů a mohla by něco snést. Jen mě zajímá jde používat u ZT násobič jako u Uř II? Vím, že je to systémem jako na Uř I, ale přeneslo si to i tu neduhu pálení lamely?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: fortschritt ZT 303
jo preneslo..ale jen pokud to maš dobře serizene..no chce to hlídat vule..ale bacha,u většiny ztcek je druha lamela nedotlacena a nebo jen castecne kvuli malemu zdvihu posilovace(pak kazdy daval cesky,němec měl větsi zdvih)tot muhj postreh..-hlavně seridit poradne spojku a neni problem..ale nesmi se to popuzivat dlouho ,jako u UŘ1
Re: fortschritt ZT 303
A když se to použivá dlouho co odejde lamela ? Pokud ano, tak co kdyby se dala místo korkové nebo jaké nějaká hodně tvrdá např keramická. Pak by to už šlo ne ?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: fortschritt ZT 303
Lamela, ale aj výtlačné ložisko dostáva zabrať. Teraz som menil vzduchový valec, lebo dosť fučal, mal som tam z T138, ten má výtlačnú tyčku ukotvenú v piestnici, takže pomáha vracať pedál, no teraz som tam dal obyčajný a už sa pedál tak dobre nevracia, aj keď teraz ide ľahšie vytlačiť spojka bez vzduchu. Kontroloval som aj nastavenie spojky, rozhýbal západku násobiča. Najbližšie vyskúšam, ale bežne sa mi stávalo, že keď som chcel zaistiť západku, vytlačil som obe lamely, potom je celá funkcia násobiča na...
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Tak se mi podařilo vyrobit ten relátkový box co redukuje 24V na 12V do zásuvky pro přívěs,funguje to dobře,teď jsem jenom zvědavý jakou životnost budou mít ty relátka,největší záhul dostanou ty co přerušují a cvakají pro levý a pravý blinkr.Zase na druhou stranu je odlehčený přerušovač v traktoře,který už nemusí tahat světla na přívěsu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 414
- Registrován: ned pro 11, 2011 12:21 pm
- Bydliště: 1
Re: fortschritt ZT 303
aHOJ na ZT 303 JSME DOst pokročili,ale chtěl bych si nechat udělat nápisy různě jako schéma zapínání hydrauliky a pod. PO SHLÉDNUTÍ VŠEHO CO TU O zt je jsem narazil na vyfocené nůzné nápisy u nějakého khaki zt, Nevíte zda li je majitel traktoru členem fora?Potřeboval bych jen zjistit šířku jednotlivých nápisů,děkuji Nebo kdyby měl někdo nějaký nápis na jeho zt zda by mi ho byl ochoten oměřit(nápis na kapotu už mám).Děkuji Tady posílám jednu fotku později přidám další. děkuji -
free screen capture
free screen capture
Moje stránky : http://nase-traktory.webnode.cz/ - Nové
Re: fortschritt ZT 303
Jo ještě mám jednu otážku. Poulme ty jsi kdysi psal, že používáš čerpadla jak se zátěžovým tak i s výkonovým regulátorem. Můžeš mi prosím blíže popsat, které se ti více osvědčilo a které mělo jaké výhody? Jinak poslední dobou sleduji, že i v čechách se najdou nadšenci, kteří ZT renovují i přes dostupnost ND hlavně na převodovky. Doufám, že jich bude jen a jen přibývat.. Mám jen dotaz, ZT má řazení mezi nohama jako 7745? Obě páky? Nepociťujete někdy, že by si zavazely? Jo a četl jsem někde, že do určitýho data výroby měly převodovky nucenej oběh oleje, bylo to lepší? Setkal jste se někdo s tím, že by hydraulika padala, tak jak je častý jev u zetoru? Jinak teda jaká je vaše zkušenost s oddělenejma náplněma převodovky a hydrauliky, nejde do hydrauliky pak bordel? Nebo není tam na zpětné větvy nějakej filtr? Dost mě to zajímá, protože ač nemám ZT, tak je hrozně obdivuju a zajímají mě tydle technické podrobnosti. V mnohých ohledech mi připadají dokonalejší jako Zetor. Jinak má přední náprava reduktory? Dík předem za odpovědi
Naposledy upravil(a) koprkam dne čtv črc 24, 2014 9:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.