fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3181 Nový příspěvek od poulm »

Jinak jsem se v jedné knížce konečně dočetl trochu srozumitelný postup jak nastavovat předvstřik na čerpadle.
Dělá se to v podstatě stejným způsobem jako na Zetoru,na setrváku jsou značky a podle nich se nastavuje počátek výtlaku na prvním válci.
Ale co málo kdo ví je to,že první válec se bere směrem od spojky a poředí vstřiku je 1342,tak bacha na to :)

Dále jsem měnil i vstřikovací čerpadlo,měl jsem tam jenom s omezovacím regulátorem otáček bez regulátoru předvstřiku,tak jsem dal do kupy čerpadlo s výkonnostním regulátorem + jsem mu dodal i ten regulátor předvstřiku,viz. obrázek výše.Teď už motor šlape dle mých představ :-)

Před chvíli mi přišly i dvě stejné pístnice,které chci použít jak pomocné na ramena hydrauliky,Háky CatIII už mám taky nachystané na navaření,tekže to vidím na příjemně strávenou dovolenou. No,akorát mimo záznam,moje žena asi měl ajiné představy o strávení mé dovolené :( :zapomel: :tise:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3182 Nový příspěvek od CBS »

Ak je čerpadlo dobre vykruhované, môžeš nastavovať predvstrek aj na valci od chladiča, hlavne si treba dať pozor, ako otočiť čerpadlo, čerpadlá bez regulátora predstihu majú na unášači značku od sekáča, určite ju majú niekde aj čerpadlá s regultorom. Nastavil si predvstrek na 24?

To sú tie polovičky keď ideš na dovolenku na maltu s japonkou, všetko je v poriadku, ale keď sa chce človek venovať svojim koníčkom, zostáva tichá domácnosť :valentyn:

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3183 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

ty vaše úpravy zetíček s turbem se mi moc líbí teď mě štve že nemám taky s předkem :D dnes si jedu do firmy pro nové obložení a nýty na pásy ruční brzdy, gufero portálu vyměněno také tak zítra nanýtovat a složit jednu stranu zadku. jinak jak jsme se bavili o tom zdvojeném kloubu řízení, že mám vytlučenej, tak uvnitř jsou jehlový ložiska, tak snad půjdou sehnat :D

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3184 Nový příspěvek od poulm »

Však turbo si můžeš dát i na 300ku,k tomu dozadu nějaké 42ky kola a poletí ti to 60km/h :smich: :driver: :pohar:
Matně si pamatuji,že se tu někde psalo,že 300ka jede rychleji než 303ka,toho by se dalo využít. :) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3185 Nový příspěvek od CBS »

poulm píše:Však turbo si můžeš dát i na 300ku,k tomu dozadu nějaké 42ky kola a poletí ti to 60km/h :smich: :driver: :pohar:
Matně si pamatuji,že se tu někde psalo,že 300ka jede rychleji než 303ka,toho by se dalo využít. :) 8)
Ide mierne richlejšie, ale iba na rýchlostiach I. a II. skupiny. Ale 42 kolesá by to poriešili :smich:

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3186 Nový příspěvek od hotday »

to poulm: zatial tie jezky nikam nedavam teraz mam predstavu ceny srotovky, ale ak o ne nebude zaujem, pokusim sa na to urobit nejaky ram a ak sa to ani tak nepreda, tak pojdu do srotu. lebo uz nejaky ten rocik tam zavadzaju a treba s tym uz nieco robit...
presne tak, turbicko si mozes dat aj na 300 minule bola jedna v inzerate...
co sa tyka toho nadstavenia predstreku, tak ked som prvykrat rozobral origo motor na mojom zt, tak malo zalozene cisla ojnic tak, ze jednotka bola pri zotrvaku. vtedy som tomu nevenoval pozornost, az teraz mi to dalo zmysel...

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3187 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

To sice můžu, ale už to nemá takovej smysl jako u zt-303 kdy se výkon dá přenést na podložku. no když jsem měl zt-303 tak jsem poladil vstřikovací čerpadlo a jel kolem 50km, ale je fakt že jsem si myslel že mám v převodovce turbo jak "pištěla" :D a taky tomu odpovídala spotřeba :D tuhle 300 zatím ladit nebudu protože nafta je čím dál dražší :D jinak si myslím že už crystalácký kola 18,4-34 by na rychlosti byly znát a pasují i s diskama jen by byla škoda je měnit za ty nový barumky tzr 3 který mám obutý. no brzdový obložení ručky už mám nanýtovaný teď jen něčím nahradit hlavní brzdový válec a už můžu jednu stranu dát dohromady

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3188 Nový příspěvek od CBS »

Hlavný valec môžeš dať lubovolný, Wartburg a E512/514 pasujú, ale nabastliť tam môžeš čokolvek s priemerom okolo 19 - 23mm

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3189 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

nemáte někdo ten zdvojenej kloub řízení na zt-300 bez vůlí nebo nevíte kde se dá koupit?dal bych foto o který jde ale nejde mi to

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3190 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

jinak vím, že pasuje z e-512,514 a taky z mačkače e-301,302,303 ale v okolí nikde už nic takovýho neni :D a ačkoliv bydlím u hranic s německem tak ani warťas není

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3191 Nový příspěvek od hotday »

podla mna 300 po ceste musi ist ako sip...a s turbom este lepsie...
okrem toho, osobne som turbo na zt daval preto, aby mi klesla spotreba. ako som dal turbo, tak mam polovicnu spotrebu a vyssi vykon a robotu urobim tu istu.
ako hlavny brzdovy som daval aviu co mala dva posilnovace brzd a dva jednookruhove valceky, ja uz ani netusim, ze aky to je typ, viem len, ze valcek bol 28mm, predtym som tam mal 22mm liaz a tiez bol ok, len vo velmi velkych kopcoch mi to slabsie brzdilo. momentalne mam 28mm hlavny, v kolesach 38mm a brzdi ako diabol.
tak skus aspon nejake rozmery toho kriza popisat...skusim sa ti po niecom pozret...pripadne ak ma napadne, ze z coho by to slo dopasovat.

Miro

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3192 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

když chci přidat foto tak mi to píše: Omlouváme se, ale bylo dosaženo maximální velikosti příloh. ale soubor má jen 50kb tak to nechápu proč mi to nejde. poslal jsem ti foto na mail jestli máš pořád stejný :D jinak je fakt, že u zt-300 je dost znát, že ho nebrzdí předek. po cestě kde jsem jezdi se stejným vlekem na půlenou trojku s zt-303( s poladěným čerpadlem) tak jedu normáoně na velkou trojku se sníženýma otáčkama teda ale v poho to vytáhne

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3193 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

možná budu za hlupáka, ale jaký rozdíl je ve funkci spojkového a brzdového válečku? jde mi o to jestli by se dal použít tento do zt jako brzdový http://www.bvm.cz/hlavni-valec-o-22-spo ... atra/d-79/

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3194 Nový příspěvek od poulm »

Přesně tyto mám teď na novém ZTéčku,jeden na brzdu a druhý na spojce,protože mám ovládanou spojku vzduchokapalinovým posilopvačem,nejspíš to je z Tatry,když tak dám foto.
S těmi válečky je to jednoduchá fyzika,čím máš menší průměr,tak se ti prodlužuje zdvih pedálu,ale o to vyvineš větší tlak,u válečku s větším průměrem je už dobré použít nějaký posilovač,protože nohou o moc větší sílu nevyvineš.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3195 Nový příspěvek od hotday »

Ahoj,

neviem ktory myslis, ale asi bude najlepsie, ked mi to posles na petrus.miroslav@gmail.com
toto forum ma dost casto problem s obrazkami, lebo tu by som to povedal asi tak, ze raz vidiet je viac ako 100x napisat...
obrazky musis zmensovat aby mali do 200kB inac ti ich sem neda...a v pripade, ze maju aj menej, tak ani vtedy ti ich sem neda...ale posli cez letecku postu, alebo podobne ulozisko, pripadne si zaloz ajbum na rajce.cz
a teraz som pozrel mail a doslo mi to...
rozdiel medzi spojkovym a brzdovym valcekom na liaz by nemal byt ziaden. v brzdovom valceku musi byt spatny ventil. ale inac ho tam mozes kludne nahodit
no, tiez sa chystam na zt hodit posilnovac z avie a predne brzdy, lebo je to celkom fuska drzat zt na brzdach v kopci, lebo ta rucna je slabsia...cakal by som, ze bude silnejsia.
este mi hod aspon rozmery toho kriziku priemery salok a dlzku krizika, nech sa po niecom poobzeram

Miro

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“