fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3091 Nový příspěvek od poulm »

Také tu mám něco pro spestření.
Minulý čtvrtek jsem byl u kamaráda na Vysočině a okukoval jsem jeho nový,jak on říká "agregát" K700 co si koupil, když selže elktronika v jeho JD8200.
Tak jsem to tak prolézal a musím říct,že se mi tento traktůrek taky moc líbí 8) :)
Foto je z pracovního mobilu,tak se omlouvám za kvalitu:
Přílohy
IMG0124A.jpg
IMG0123A.jpg
IMG0122A.jpg
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3092 Nový příspěvek od poulm »

Podařil se mi další úlovek na sklad, přes inzerát jsem sehnal za 1000kč nepoužité vstřikovací řepadlo na motor Ifa 6VD.
Bylo trošku přischlé,ale stačilo trošku WDéčka a pěkně chodí:
Přílohy
IMG0129A.jpg
IMG0128A.jpg
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#3093 Nový příspěvek od ZT323A »

Ahoj, kolik má mít motor na ZT otáček, aby na vývodové hřídeli bylo 540 otáček? Nebo tak nějak přibližně. Děkuji
Ondřej

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3094 Nový příspěvek od CBS »

Podla obrázku má 540 pri 1800
Obrázek

František K
Příspěvky: 414
Registrován: ned pro 11, 2011 12:21 pm
Bydliště: 1

Re: fortschritt ZT 303

#3095 Nový příspěvek od František K »

Zdravim ztčkáře,potřebuju radu:když chci dát nový řemen na alternátor a na vodní pumpu musím rozebírat chladič a něco dalšího ? díky
Moje stránky : http://nase-traktory.webnode.cz/ - Nové

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3096 Nový příspěvek od CBS »

Chladič nie, na starších typoch nie je problém, remeň sa dá minimálne v jednom mieste prepchať okolo vrtule. Novšie, ktoré majú čerpadlo serva pod chladičom tam je treba povoliť náhon čerpadla, prípadne aj celý držiak čerpadla.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3097 Nový příspěvek od poulm »

Uvažuji,nad montáží čerpadla pro servo,tak jak to měla Ifa W50,resp. z boku pod alternátor, na některých ZTéčkách jsem to už viděl, připadá mi to praktičtější než to tam lovit někde dole a složitě měnit řemen.
Na starém ZTéčku mám servo poháněné od čerpadla na převodovce.
Někdy dávno jsem slíbil fotky, no, problém by to nebyl,akorát jak to bývá na ZTéčkách na spodkách,mám tam už dost nánosů, takže by to chtělo kvalitní očistu wapkou. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3098 Nový příspěvek od CBS »

Nebol by problém, ideálne zohnať držiak z Agra, trocha vyrezať z kapotže a hlavne musí byť remenica na 3 remeňe, motory v novších ZT nemajú už iba dve drážky.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3099 Nový příspěvek od CBS »

Dobrý remeň vydrží veľa, kým niekto neštartuje so zamrznutou vodnou pumpou. Kým sme nemali mulčovač, nejak sme remene neriešili, remeň ako remeň, ale keď sme remene napli ako struna a aj tak po pár hodinách šmýkali, tak že tam dáme HB4 ale nemali len na objednávku, tak nám dali najlepšie jednoradové čo mali skladom, v cene bol asi trojnásobný rozdiel, ale odvtedy držia.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3100 Nový příspěvek od poulm »

V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#3101 Nový příspěvek od koprkam »

Čau lidi, toto téma čtu už dlouho. Sice jsem zatím jen na straně asi 105, ale nedalo mi to se nezeptat. Vždy se mi moc líbilo ZT ať už 300 nebo 303, ale pořád mi něco vrtá hlavou. Mám k němu pár (dost) otázek.
1) Když mám ZT 303, zkoušeli jste někdo dělat GO ozubených koleček v převodovce ? Myslím jako nechávat je vyvařovat a tak, pomáhá to ? Četl jsem hlavně o problematickém soukolí k pohonu předního náhonu. Jak je to s ním a hlavně s ložisky v převodce ? Jdou nahradit za ty česká ložiska ?
2) Motor, máte někdo zkušenosti s 6v z E280? Kolik má obsah? Co jsem se zhruba dočetl měl by to být motor z W50, ale s dalšími dvěma válci ne? Když by tomu tak bylo, dají se tam nabastlit písty z motoru, který má T174? Zajímalo by mě, o kolik kobyl by se dal poposunout výkon klasického čtyřválce. Myslíte, že nové čerpadlo, písty s dírou blíže k okraji, trysky liaz a přeplňování s mezichladičem by mohli posunout výkon k 150HP ? Zájímám se o to, protože se mi vždy líbily motory šestiválcové, ale jak zde bylo kdysi psáno, ZT je s ním hrozně dlouhé a domeček z koleček by to nemusel zvládnout.
3) Go klasického IFA čtyřválce. Máte někdo zkušeností? Jak je to např. s dostupností šálů na kliku? Fungl novou kliku jsem našel na ebay šály sice taky, ale třeba ojnici nikde. Zase mě napadlo, že kdybych měl spodní šálky k ní, tak by se dalo z vrchu ojniční ložisko vytlouct a dát nové a samozřejmě upravit výstružníkem. Máte někdo zkušenosti s novými čerpadly z německa?
4)ZT 300 nemá předek. Slyšel jsem, že místo toho má vývod na přední kardan. Dalo by se to využít např. pro rotačku? Samozřejmě by se musel předělat a hlavně přidělat přední tříbodový závěs a tak no. Myslím, že by to nemuselo být špatný ne?
5) Pneu. Zajímá mě alternativní rozměry, tak aby se dala zachovat volnoběžka. Například k 18,4x38 to budou ? Vím, že někdo to má nazuto v zadu na 18,4x34 a v předu 16x20. To je sice hezké, ale přední plášť za 10 000 Kč mi připadá moc. Nedalo by se to předělat na nějaký plášt běžně používaný na zetorech ?
6) Dál mě napadlo, jak je to vlastně s vleky např. HW8011, které jsou dotaženy s polska? Dají se u nás dát na značky ? Většinu jich vidím na kolech 16x20,ale jak říkám ty jsou drahé, máte někdo zkušenost s protektory ?
7) Všichni víme, že E516 má motor V8, ale jak je to napš s vložkami do tohoto motoru ? Dají se použít z nějakého motoru IFA? Nebo máte zkušenosti s motory LIAZ v těchto strojích ? Jaký je vlastně rozdíl mezi E 516 a E 517 ? Dal by se ten motor co je v ní v základu (V8) oturbit? Jakej následek by to mělo pro zbytek kombajnu?
8) Máte někdo zkušenosti z předěláním zadního mostu a celkově převodovky ze ZT 323 na 303? Myslíte, že by byl ten 4 kvalt přínos?
9) Četl jsem, že je zde náhonová spojka vypínaná pedálem spojky. Nedalo by se to předělat na způsob UŘ. I ? Čili vypínat ji pákou? Jak je to s násobičem. Taky je možné ho používat jen krátkou dobu nebo je to jako u UŘ. II? Když by se teoreticky dalo keramické obložení náhonové spojky, mohlo by se používat násobič jako u UŘ. II?
10) Má ZT 300 ORSTU nebo jen servo ? Má vůbec nějaký posilovač ?
11) Jaké jsou vaše zkušenosti s řezačkami E 281 a mačkači E 303?

Zatím pouze tak teoretizuji, na traktor mám zatím jen zálusk :) . Jde mi o to, že se mi hrozně líbí staré FORTSCHRITTY a tahače LIAZ, vlastně celkově všechny traktory, které se za dob totality v ČSSR používali. Ano jsou to už staří stroje, ale rozhodně nesouhlasím s tím ,že by měli patřit do starého železa a do šrotu. Pardon, jestli jsem odběhl od tématu v některých částech dotazu, ale nechtělo se mi psát více, méně to samé dvakrát.

Moc Vám všem děkuju za rady a vyčerpávající odpovědi. Tyto stroje mě moc baví a líbí se mi. Závidím a fandím všem, kteří s nimi jezdí.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3102 Nový příspěvek od CBS »

Ahoj, Väčšina čo opravovala prevodovky, čerpala z nejakých zachovalejších zásob, vyrobiť, či zohnať sa dá všetko, je to len otázka peňazí. O 4. rýchlosti tu bola debata, určite by bola prínosom, lebo na 300 je medzi III.2. a III.3. dosť veľký rozdiel, na 320 je III.3. určite pomalšia ako na 300.
Násobič by možno fungoval lepšie, keby bol ovládaný nezávisle od pedálu spojky, ja ho občas používam pri rozbiehaní na ceste, ale prišiel som na to, že zo studeným olejom nie vždy zaberá voľnobežka.
Na UR 1. Je dvojité výtlačné ložisko, 3 páky pre jednu lamelu a 3 pre druhú. Na ZT sú páky len 3 a lemely sa uvolnujú postupne (rovnako, ako keď sa na UR 1. vyšliapne spojka naplno).
O obutí tu bola rozsiahla debata, 16 - 20 a 18.4 - 34 bola druhá varianta, kolesá nie je problém nahradiť, voľnobežka v náhone má svoje výhody, ale mierne rýchlejší predok je určite lepší.
Samozrejme, na 300 by sa dal vyťiahnuť predný kardanový vývod a dorobiť čelná hydraulika.
Všetky ZT mali posilňovač riadenia (servo), cca od 76 mali 303 hydrostatické riadenie s orbitrolom, možno aj 300.
Nemislím si, že na kombajnoch 516, 517 bol postrádaný výkon, keď sa na tých motoroch robila pravidelná údržba nebol s nimi problém. Motor z E 280 má rovnaké vložky ako motor 4VD (vrtanie. zdvih). Preplňovaný motor 4VD s rozumne zvíšenou dávku paliva musí mať bezpečne 130 - 140 hp pri 1800 ot.
S NS na motory doteraz nebol problém, ašte pár rokov dozadu jazdilo kvantum W50, aj E 512 bolo kopec, dnes je už doba trocha horšia, ale keď sa človek trocha poobracia, ešte stále sa dá do motora zohnať všetko.

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3103 Nový příspěvek od Dušan »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3104 Nový příspěvek od Dušan »

Tady posilam par fotek převodovky z pohledu přes ten spodní plechový kryt.nakonec sem vyměnil v tom soukoli zadního vyvodoveho hřidele obě(nakonec sem tam měl dvě a dvě jehlove ložiska)ložiska za ty bronzove vložky..

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#3105 Nový příspěvek od koprkam »

Někde tady byla debata o průběhu Mk. Je pravda, že ZT ho má spíše v nižších otážkách a ZTS spíše ve vyžších ?
Viděl jsem na otomoto.pl ZT 300, ale asi bez SPZ. Dalo by se nějak, když by se to sem dotáhlo, znovu přihlásit na bíle SPZ ?
Když jsi psal o tom, že je lepší, když je předek rychlejší, to u normálního ZT není ? Z hlediska pohodlí, jak je na tom ZT 323 ? A celkově v 303 bude asi v kabině velkej rachot, že ? Jak je třeba řešeno čištění oleje u těchto motorů ? Je tam odstředivka nebo plnoprůtokový filtr ? Jak si stojí 323 v porovnání třeba se 16145 ? Četl jsem, že by snad hydraulika měla tlačit i dolů, je to pravda ?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“