fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
Re: fortschritt ZT 303
Regulátor predvstreku môžem len odporučiť. Ale ak šlahá plameň z výfuku znamená to že je predvstek malý. Ja som menil semering na náhone čerpadla, keď som náhon zložil, predvstrek som nenastavil, ale pri orbe bol pokles výkonu citeľný a z výfuku na mňa vyplazoval červený jazýček. Potom som ho naladil na predpísaných 24° a znova šiel ako predtým. Boli aj origo takéto čerpadlá, regulátor pedvstreku + výkonnostný regulátor, do žeriavov. Asi to nie je len čerpadlom, ale ten motor dobre štartuje a aj ťah má lepší ako ostatné traktory.
To poulm: Vrátil si sa k výkonnostnému regulátoru?
To poulm: Vrátil si sa k výkonnostnému regulátoru?
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Na starém ZTéčku mám pořád to vstřikovací čerpadlo z Autojeřábu, které má výkonnostní regulátor a regulátor předvstřiku a jsem s ním moc spokojený.
Na tom novějším ZTéčku je klasické čerpadlo z Ify,takže omezovací regulátor,ale tam to budu ladit později až dodělám tu vestavbu turba.Ale určitě ten regulátor nebude moc vhodný na polní práce,budou tam nejspíš dost kolísat otáčky.
Chci vzít to originální původní čerpadlo do ZTéčka s výkonnostním regulátorem a přehodit na něj ten odstředivý regulátor předvstřiku z čerpadla s omezovacím regulátorem,snad to půjde a nebudou tam nějaké složité překážky.
Na tom novějším ZTéčku je klasické čerpadlo z Ify,takže omezovací regulátor,ale tam to budu ladit později až dodělám tu vestavbu turba.Ale určitě ten regulátor nebude moc vhodný na polní práce,budou tam nejspíš dost kolísat otáčky.
Chci vzít to originální původní čerpadlo do ZTéčka s výkonnostním regulátorem a přehodit na něj ten odstředivý regulátor předvstřiku z čerpadla s omezovacím regulátorem,snad to půjde a nebudou tam nějaké složité překážky.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Tak jsem se švagrem absolvoval v minulých dvou dnech okružní poznávací expediční cestu po krásách Slovenska s návštěvou kolegy Cyrila alias "CBS" a Mira alias "hotday". Počasí přálo maximálně, najeli jsme bezmála 800km a s prázdnou se domů taky nepřijelo :-)
Řekl bych, že ten nápad s "C"čkovými papíry tam lidem hodně pomohl, bylo je vidět pověšené na kde čem. Často na upravených V3Skách na svoz dřeva z hor atp. Myslím,že by něco takového přišlo vhod i v ČR.
Řekl bych, že ten nápad s "C"čkovými papíry tam lidem hodně pomohl, bylo je vidět pověšené na kde čem. Často na upravených V3Skách na svoz dřeva z hor atp. Myslím,že by něco takového přišlo vhod i v ČR.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Tak to byl pořádnej výlet ale je fakt že počasí bylo super.
No ja výletil se ZT do lesa takže sem si užil
Dostal přidáno na čerpadle a uplně jiný svezení,jde pěkně za plynem a tah je taky uplně jinde potěšilo mě to.
No ja výletil se ZT do lesa takže sem si užil
Dostal přidáno na čerpadle a uplně jiný svezení,jde pěkně za plynem a tah je taky uplně jinde potěšilo mě to.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
tak, tak, potvrdzujem, Pavel bol u mna, coto sme aj prebrali o zt...
no, fakt tie C-ka su uz zalozene skoro na vsetkom...je to polahota...
to Misony:
samozrejme, ze je to uplne nieco ine, lebo ked motor nema vyfukove plyny, tak ani turbo netlaci, lebo ho nema co tocit...
no, fakt tie C-ka su uz zalozene skoro na vsetkom...je to polahota...
to Misony:
samozrejme, ze je to uplne nieco ine, lebo ked motor nema vyfukove plyny, tak ani turbo netlaci, lebo ho nema co tocit...
Re: fortschritt ZT 303
Mám doma ten původní motor co sem ze ZT vyndal,ten už teda má svý za sebou ale mám v plánu mu udělat go a dát zpět samozřejmě s turbem. Hledal sem na internetu kde sehnat díly (vložky,písty)ale nic moc.Přebrus kliky by problém nebyl i s ložiskama.Nemáte tip kde by se u nás dali sehnat dily?
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
mam predajnu u nas doma, tam drzia este vela veci, myslim, ze vlozky by sa urcite dali zohnat origo nemecke, sada tesneni sa da zohnat, koncovky vstreku tiez, treba si pozriet zdvihatka, zvyknu byt vypadane a inac by ti nemalo byt nic treba a este zvykne byt zodrata vacka, samozrejme, podla toho, ze v akom stave si odstavil ten tvoj stary motor, ci uz buchala ojnica, alebo este isiel, len uz bol na poslednom...
ceny ti zistim dnes, ale neskor, potom hodim odpoved
ceny ti zistim dnes, ale neskor, potom hodim odpoved
Re: fortschritt ZT 303
To hotday:tak to by bylo super pokud by bylo něco k mání,ještě se optám v agrozetu tam taky na IFA motory maj docela dost věcí ale ty budou asi víceméně polské no a asi víš jak je to s kvalitou polských dílů. V každém případě dík za info.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Firma "Mahle" dělá v současnosti sady vložených válců do If jak 50ky tak 60ky a momentálně patří s kvalitou mezi nejlepší.
Jirka Novák z Prahy si u nich kupoval dřív vložky na 50ku a teď i na tu vojenskou 60ku.
Ty to máš relativně blýzko do Německa,tak se můžeš poptat i po origo dílech.
Jinak GO motorů If do kombajnů stále dělají ve Velkém Meziříčí, AGM a mnohé dalších, ale obávám se,že už taky používají polské díly. Kamarád sinechal dělat motor do E514 a za dva roky odešel znovu,stálo ho to mnoho peněz, tak se s nimi tahal,ale nejspíš neuspěl, takže si myslím, že je lepší si to udělat sám.
Já osobně bych se podíval po relativně zachovalém motoru z nějakého nákladního auta Ifa 50, ty bývají ve velice dobrém stavu a mnohdy jim stačí vyměnit maximálně pístní kroužky. V kovošrotě jsem rozebíral už 4motory z 50ky a nikdy tam nebyly vyběhané válce,tak jsem vybral co bylo dobré, protože většinou ty motory byly zdecimované drapákem,což mně vždy štvalo.
To se mi zdá jako levnější varianta, pořídit si za šrotovku dva provozuschopné motory v dobrém stavu,než pracně a draze generálkovat jeden starý a hodně vyběhaný.
Jirka Novák z Prahy si u nich kupoval dřív vložky na 50ku a teď i na tu vojenskou 60ku.
Ty to máš relativně blýzko do Německa,tak se můžeš poptat i po origo dílech.
Jinak GO motorů If do kombajnů stále dělají ve Velkém Meziříčí, AGM a mnohé dalších, ale obávám se,že už taky používají polské díly. Kamarád sinechal dělat motor do E514 a za dva roky odešel znovu,stálo ho to mnoho peněz, tak se s nimi tahal,ale nejspíš neuspěl, takže si myslím, že je lepší si to udělat sám.
Já osobně bych se podíval po relativně zachovalém motoru z nějakého nákladního auta Ifa 50, ty bývají ve velice dobrém stavu a mnohdy jim stačí vyměnit maximálně pístní kroužky. V kovošrotě jsem rozebíral už 4motory z 50ky a nikdy tam nebyly vyběhané válce,tak jsem vybral co bylo dobré, protože většinou ty motory byly zdecimované drapákem,což mně vždy štvalo.
To se mi zdá jako levnější varianta, pořídit si za šrotovku dva provozuschopné motory v dobrém stavu,než pracně a draze generálkovat jeden starý a hodně vyběhaný.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: fortschritt ZT 303
no ifa motor byl dobry ale dily na nej sehnat je trosku horsi .ale vim ze nejaky chlap z brna nam dodaval nahradni dily na forsfity do motoru pisty vlozky krouzky .generalku delali unas v dilne a dodnes to jezdi nekde v polsku .ja to tel nekde mam ale kde
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
zdravim,
takze nemecke vlozky uz nie su, uz je len cina, madar a cech, vsetko v rozmedzi cca 80€/ za sadu, cize 1 vlozka, piest, kruzky, piestny cap, atd. no, nic moc...co uz...stare dobre casy su uz prec...
takze nemecke vlozky uz nie su, uz je len cina, madar a cech, vsetko v rozmedzi cca 80€/ za sadu, cize 1 vlozka, piest, kruzky, piestny cap, atd. no, nic moc...co uz...stare dobre casy su uz prec...
Re: fortschritt ZT 303
To poulm:Tak ja ted v ZT mam motor z ify agro-fekál a je v dobrý kondici ale ten původní je už vyběhanej sice jezdil a chytal docela dobře ale už bral dost olej a když sem do něj kouknul když sem ho pak vyndal tak písty už měli dost vůli ve válci a vložky už sou vyběhaný.Tak sem si řikal že bych mu pěkně v klidu udělal go a měl bych "novej"motor.
Jak řikáš firmy sou co by udělali go ale ty ceny to za cenu 1 udělám doma ty motory oba.
To hotday:Díky za info ,eště se poptám zjistim co kde a jak a uvidíme.Zatim to jezdí dobře tak je čas na shánění.
Jak řikáš firmy sou co by udělali go ale ty ceny to za cenu 1 udělám doma ty motory oba.
To hotday:Díky za info ,eště se poptám zjistim co kde a jak a uvidíme.Zatim to jezdí dobře tak je čas na shánění.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Neměly náhodou ty fekály taky výkonnostní regulátor a vstřikovacím čerpadle?
Na tom starém motoru ze Ztéčka, jak moc měly písty tu vůli? Měřil jsi to?
Když to tak vezmeš,tak vzduchem chlazené motory měly od výroby cca 2x větší vůli mezi pístem a válcem než vodou chlazené motory.
Když si vezmeš vyběhaný ifácký motor,tak dosahuje cca provozních vůlí vzducháče. Tak mne napadá,kdyby jsi jenom vyměnil pístní kroužky,tak ho můžeš zatížit i menším turbem ze Z16145 nebo i ze Z10145 aniž by se ti přidírali písty.
Písty Ify totiž nejsou dělané na tak velké tepelné zatížení a dost se roztahují,takže zvětšením vůle by to mohlo snášet i větší kompresní a expanzní tlaky.
Co ty na to?
Když bych se já na tvém místě pustil do GO motoru,tak bych nechal udělat kliku,to je jasné, a pak bych si válce jenom přebrousil brusnými kameny pro srovnání nerovností,na písty dal nové kroužky a pak bych se už nebál i přeplňování okolo 1-1,5baru, samozřejmě s vyřešením dalších komplikací,jako kvalitnějším těsněním pod hlavou a zlepšení chlazení motoru.
Ale to vše mne zatím jenom napadlo. Realizace je další část.
Na tom starém motoru ze Ztéčka, jak moc měly písty tu vůli? Měřil jsi to?
Když to tak vezmeš,tak vzduchem chlazené motory měly od výroby cca 2x větší vůli mezi pístem a válcem než vodou chlazené motory.
Když si vezmeš vyběhaný ifácký motor,tak dosahuje cca provozních vůlí vzducháče. Tak mne napadá,kdyby jsi jenom vyměnil pístní kroužky,tak ho můžeš zatížit i menším turbem ze Z16145 nebo i ze Z10145 aniž by se ti přidírali písty.
Písty Ify totiž nejsou dělané na tak velké tepelné zatížení a dost se roztahují,takže zvětšením vůle by to mohlo snášet i větší kompresní a expanzní tlaky.
Co ty na to?
Když bych se já na tvém místě pustil do GO motoru,tak bych nechal udělat kliku,to je jasné, a pak bych si válce jenom přebrousil brusnými kameny pro srovnání nerovností,na písty dal nové kroužky a pak bych se už nebál i přeplňování okolo 1-1,5baru, samozřejmě s vyřešením dalších komplikací,jako kvalitnějším těsněním pod hlavou a zlepšení chlazení motoru.
Ale to vše mne zatím jenom napadlo. Realizace je další část.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
nemas zac, info hocikedy, len ma mrzi, ze uz chalan nevie zohnat origo nemecke veci...som myslel, ze by vedel...no, skoda...
tiez som ti akurat chcel napisat, ze pozor na go motora s naslednym oturbenim, lebo ifa motor je trosku specifickejsi v tejto veci: atmosfericky motor ma mensie vole na piestoch vo vlozkach ako turbac a mohlo by sa stat, ze by ti pridrelo piesty vo vlozkach. ja viacero moznosti, ako tomu zabranit: stare vlozky pomerat, prekruzkovat, kluku vybrusit a motor len oturbit. dalsia moznost je dat nove vlozky s namieru vyrobenymi piestami s teflonom pre turbo motor. zmenit system vstrekovania, MAN sposob pri horeni prehrieva piesty.
origo tesnenia pod hlavu hravo udrzia aj vyssie tlaky, osobne som toho dokazom...ja som uz mal problem s tym, ze ked som viac dotiahol hlavy motora, tak sa mi uz rozvalcovali diery na hlavach...
ifa motor je velmi narocny na dokonalu cistotu, toto bola dost casto pricina toho, ze motor chvilu bezal a uz bol zasa tam kde aj pred go...
tiez som ti akurat chcel napisat, ze pozor na go motora s naslednym oturbenim, lebo ifa motor je trosku specifickejsi v tejto veci: atmosfericky motor ma mensie vole na piestoch vo vlozkach ako turbac a mohlo by sa stat, ze by ti pridrelo piesty vo vlozkach. ja viacero moznosti, ako tomu zabranit: stare vlozky pomerat, prekruzkovat, kluku vybrusit a motor len oturbit. dalsia moznost je dat nove vlozky s namieru vyrobenymi piestami s teflonom pre turbo motor. zmenit system vstrekovania, MAN sposob pri horeni prehrieva piesty.
origo tesnenia pod hlavu hravo udrzia aj vyssie tlaky, osobne som toho dokazom...ja som uz mal problem s tym, ze ked som viac dotiahol hlavy motora, tak sa mi uz rozvalcovali diery na hlavach...
ifa motor je velmi narocny na dokonalu cistotu, toto bola dost casto pricina toho, ze motor chvilu bezal a uz bol zasa tam kde aj pred go...