fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
alesmacat
Příspěvky: 836
Registrován: ned bře 25, 2012 7:44 pm
Bydliště: usti nad orlici

Re: fortschritt ZT 303

#2896 Nový příspěvek od alesmacat »

guma je dobra tak na kašovej, mokrej tim moc nejde mam to na svej ,a naklapeni udelej kazdopadne as chytneš obrubak tak poznaš,ja otočil traktor dokola ,misto skopce sem jel zas do kopce :shock:
zetor a liaz navzdy

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#2897 Nový příspěvek od CBS »

Ak odhŕnaš veľké parkoviská, ten gumený brit by sa s kolieskami určite uživil, ale ak hrnieš cesty a ulice - krivá vozovka, výtlky poklopy a pod asi ten brit nebude mať dlhú životnosť. Brat kúpil vlani ťahanú radlicu na sneh, je na nej luxusný 30mm brit ten niečo vydrží. Osobne by som odporučil delený brit na pántoch 3 - 4 segmenty istené na pružinách. brit v celosti musí byť dostatočne hrubý na to, aby ho neskrútilo.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2898 Nový příspěvek od hotday »

zdravim pani, dakujem za reakcie, ale aby som to upresnil, radlica sa pouziva len u nas na dedine, cize ziadne kanaly, poklopy a co je velka vyhoda dediny, tak ziadne obrubniky akoze niektori frajeri maju vyssie mostiky ale na to sa da dat uplne v pohode pozor. po vcerajsom vyhrnani by som povedal, ze tento traktor len tak lahko neotocis opacne. prakticky mame u nas na dedine rovne cesty, resp. bez kanalov, jam a tak podobne, takze ten gumovy brit kvoli tomu, aby to tak nehrkotalo o cestu a v pripade nejakeho zachytenia mostika, nech to aspon trosku stlmi...
okrem ineho, ten treti bod so strunou sa podaril, lebo ked hrniem, tak je trosku stlaceny, ale ako nahle o nieco chytim, hned to natiahne a radlica preskoci. hrnul som jednu cestu cez horu, sice som isiel na II 1 na volnobeh, ale vsetky nerovnosti som zobral dole, moze po ceste chodit formula :smich: a zas ja sa nemam kde ponahlat, stiham aj pomaly vyhrnut. velmi sa mi paci natacanie do stran, lebo idem pekne dopredu, ked obchadzam auto, tak len dam radlicu rovno a potom zas spat a ziaden sneh okolo, lebo na takej kratkej vzdialenosti sa to pred radlicou az tak nenazbiera, aby to uz islo cez boky. okrem ineho, zatial tam mam 20cm vysoky a 2cm hruby brit v celosti.
poprosil by som este zhrnutie mojej situacie, ci je fakt potrebny ten preklapaci brit, nestacila by tam iba guma? este ma napadla taka vec, ze pouzit gumu ako preklapaci cap a na nu este nasrobovat zelezny brit???

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2899 Nový příspěvek od poulm »

Můžeš zkusit gumový břit,je to levná záležitost,ale já osobně nejsem jeho příznivce.
Občas se radlice hodí i na jiné věci než odhrnování sněhu,navíc se ti tak či onak rychle zbrousí,jedině kdyby jsi sehnal pryžový špalek o tloušťce třeba 5cm a víc,ale ten už zase nebude ohebný.
Co se týče toho jištění,tak si myslím,že přes ten třetí bod s pružinou je velmi dobré řešení,ale možná by to chtělo vymyslet delší zdvih.Radlice když se naklopí do tupého úhlu,tak už má tendenci přeskočit přes jakoukoli překážku,víc bych to asi na takové to domácí žvíkání neřešil.Ty jednotlivě vyklápěcí břity také mají své mínusy,často s ten mechanizmus zalepí sněhem a zamrzne a pak je stejně nefunkční.
Každopádně nejezdíš dlouhé kilometry po okrese a v dědině víš kde je jaký krtinec,takže si dáš pozor.
Hlavně bacha na ty zaparkované auta,když nějaké ojedeš,tak ti nikdo nic nedá a i sněžné radlice podlehájí STK,aspoň tak je to u nás,a pokud nějakým takovým výrobkem samodomo uděláš škodnou událost,tak ti to ani pojišťovna z povinného ručení traktoru nevykryje,bacha na to.
Taky jsem na to narazil,před nějakým rokem jsem chtěl také ohrnovat pro město a raději jsem z toho rychle vycouval,za těch pár šupů co nabízeli mi to nestálo.

Možná se někomu zdá,že často vedu takové negativistické řeči,ale vše to vyplývá z mých zkušeností,obvzlášť,když bydlím hned vedle silnice první třídy,vždy musím na ni vyjet když chci ven z baráku a často jezdím s traktorem do města,tak si musím hodně dávat pozor,aby se někdo nechtěl na mně zahojit. Co bych za to dal bydlet někde na konci ničeho kde končí cesta :(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2900 Nový příspěvek od poulm »

to hotday:
měl bych prosbu,našel by jsi někde fotky toho tvého etážového závěsu?
Před nějakým rokem jsi to tu myslím někde ukazoval,že jsis ho upravil aby jsi ho měl výš.
Začínám nad tím také přemýšlet,protože oje toho mého nového autovleku je oproti traktorové vlečce výš,tak bych to chtěl nějak srovnat.
Sice mám v plánu ho možná někdy předělat na návěs,ale zatím s ním budu jezdit tak jak je.
Dík.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2901 Nový příspěvek od hotday »

poulm píše:to hotday:
měl bych prosbu,našel by jsi někde fotky toho tvého etážového závěsu?
Před nějakým rokem jsi to tu myslím někde ukazoval,že jsis ho upravil aby jsi ho měl výš.
Začínám nad tím také přemýšlet,protože oje toho mého nového autovleku je oproti traktorové vlečce výš,tak bych to chtěl nějak srovnat.
Sice mám v plánu ho možná někdy předělat na návěs,ale zatím s ním budu jezdit tak jak je.
Dík.
Nazdar,
fotky takto hned nemam, ale cez vikend by som ti nejake urobil, urcite je najlepsie, ked je oje cca v rovine, pripadne trosku pri taktore hore, dost dobre to dotazuje zadok traktora, akurat ked je to pri traktore velmi vysoko, tak som si vsimol, ze potom potrhava traktorom vtedy to nerobilo, ked to bolo original vysoko a teraz to riadne citit, je sice pravda, ze odvtedy som dal vacsie kolesa, atd, tak oje pri traktore je mozno vyssie aj o 15cm oproti vlecke. ale zatial takto opisne ti to mozem priblizit tak, ze zaves som posunul o usi vyssie ako bol povodne, cize on povodne mal tam tie platne po bokoch tretieho bodu tak spodne usi su volne a do vrchnych som dal spodne usi zavesu a na vrch tahaka som dovaril ucho s dierou na cap do najvyssej diery tretieho bodu. tu je taka mensia prerabka a celkom sa mi paci.

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/for ... rice=false

dik za info ohladne tych stk, ale zatial som ani na 9t ani raz na stk nebol a traktor mam uz 3 roky prepadnuty, co je uz myslim, ze po premlcacej dobe a tak ma to zatial ani nejak netrapi. na cesty sa tak skoro nechystam a ked aj pojdem, tak krizom krazom cez polia, mam vyhodu domaceho prostredia... :D no, tak s touto radlicou planujem hrnut len sneh, lebo doma mam este taku malu robenu lyzicu, ktoru by som pouzival na zhrnanie zeme a prerobim si ju na tu vezu z VZV, pripadne prekladanie a okrem toho mam este aj navijak, kde mam silny stit na ktorom postavim cele zt. okrem ineho, planujem zobrat stitok z tej original zadnej radlice a prenitovat ho na tuto moju doma robenu aby tam bolo nieco pre zvedave oci panov. budu vediet prt, ci je to nova radlica, alebo vyrobena pred 30rokmi a len nastriekana nanovo.
gumovy brit som nasiel na tejto stranke http://www.detvaservis.sk/sk/nove_stroj ... _brity.php uz som tam volal a cena sa pohybuje tak do 80-90€ za 25cm vysoku a 4cm hrubu gumu na dlzku mojej radlice.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2902 Nový příspěvek od hotday »

este hodim fotky z vikendu:
nech sa to tu trosku ozivi
Přílohy
IMAG0331.jpg
IMAG0330.jpg
IMAG0329.jpg
IMAG0328.jpg

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2903 Nový příspěvek od poulm »

No pěkné,vypadá to velmi dobře,ale chtělo by to víc sněhu,koukám,že jsi zatím jenom škrabal větší jinovatku z cesty :)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#2904 Nový příspěvek od Dušan »

Polume,s tou STK na radlice si to vyčetl kde?Nic o tom nemužu najít.Ale netvrdím že to nemuže byt pravda.My jme tři roky dozadu dělali pojistku asi ma 1mil.(člověk chytne nějakeho Bavoraka a bez pojistky ho to zrujnuje..)a v pojištovně meli požadavky aby traktor splnoval stk,a tatik musel do živnosti dopsat udržbu komunikací(na zemědělskou to nejde),ale jinak nic..

alesmacat
Příspěvky: 836
Registrován: ned bře 25, 2012 7:44 pm
Bydliště: usti nad orlici

Re: fortschritt ZT 303

#2905 Nový příspěvek od alesmacat »

stk se na to nedela pouze mus bej stitek a homologace to pokud jezdis pro cestare pro obce nekde jo nekde ne ale je to lepsi pokud nekoho skrabnes :)
zetor a liaz navzdy

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2906 Nový příspěvek od poulm »

Asi jsem to napsal trochu blbě,nejedná se o klasickou STK.
Požadavky na stroje pro zimní údržbu si obce či správy oprav a údržeb silnic stanovují sami.
Minimálně musí být ta homologace pro provoz na pozemních komunikací plus si k tomu mohou dávat i další požadavky,jako druh a konstrukce břitu,šířku,úhel záběru,co tomá tahat,jak rychle atd. Pokud se jedná o stroj starší a né nový,tak často chtějí mít každoroční prohlídku a kontrolu radlice a milion dalších podmínek,které samozřejmě nejsou zadarmo, takže jsem od záměru tehdy upustil. :-/
Samozřejmě v zákonech je toho taky hromada,je potřeba se do nich začíst a najít si to své potřebné,je toho hodně a už se mi to nechce hledat.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#2907 Nový příspěvek od CBS »

Pekne ti to hrnie, ak chceš odstrániť vybrácie od radlice, asi ti iné nepomôže ako gumový brit. Veci ktoré spomína poulm nie sú žiadne vymisly. Všetky sakramenty pripojiteľné za traktor sú klasifikované ako Ps (pracovné stroje) či je to kosačka pluh, dokonca aj čelný nakladač, malo platiť už od 1.1.2013 že stroje bez preukazu stroja zo schválením pre používanie na cestách by nemali na ceste čo hladať, ale na šťastie to predĺžili rovnako ako nutnosť prihlasovania motocyklov skupiny AM na ŠPZ.
Aj keď je STK na traktory povinná, obvodné úrady majú dosť starostí s obháňaním majiteľov vozidiel, ktoré majú neplatné STK, takže je menšie riziko keď stroj vôbec nebol na STK, ako keď ju má neplatnú (majú ho v databáze). Poznám pár šťastlivcov, ktorým prišla pozvánka na STK zo šekmi 166€ za každú prepadnutú STK rovnako 166€ za každú prepadnutú EK, čím viac takýchto vozidiel máš na mene tým je pravdepodobnosť doručenia takéhoto pozdravu väčšia. Pritom by sa chceli dostať na takú úroveň že budú posielať takéto pozdravy okamžite po skončení platnosti STK, EK :cihla: A to niekomu ešte behá po rozume štatistický údaj, podľa ktorého v Nemecku neprejde na prvý krát STK 20% vozidiel a u nás len 4%. Všetko jeto len biznis.

Misony
Příspěvky: 70
Registrován: čtv úno 17, 2011 5:15 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: fortschritt ZT 303

#2908 Nový příspěvek od Misony »

http://s17.postimg.cc/w2v02yz27/Fotografie0129.jpg O víkendu sem se konečně dostal k montáži turba.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2909 Nový příspěvek od poulm »

Moc pěkné 8) 8) 8)
Děla jsi tam také tu vložku?

Jsem rád,že už to tu po novém roce ožívá 8) :juuuu: :ejchuchu:
:nakres:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
edo
Příspěvky: 1408
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Lubina

Re: fortschritt ZT 303

#2910 Nový příspěvek od edo »

CBS píše:Pekne ti to hrnie, ak chceš odstrániť vybrácie od radlice, asi ti iné nepomôže ako gumový brit. Veci ktoré spomína poulm nie sú žiadne vymisly. Všetky sakramenty pripojiteľné za traktor sú klasifikované ako Ps (pracovné stroje) či je to kosačka pluh, dokonca aj čelný nakladač, malo platiť už od 1.1.2013 že stroje bez preukazu stroja zo schválením pre používanie na cestách by nemali na ceste čo hladať, ale na šťastie to predĺžili rovnako ako nutnosť prihlasovania motocyklov skupiny AM na ŠPZ.
Aj keď je STK na traktory povinná, obvodné úrady majú dosť starostí s obháňaním majiteľov vozidiel, ktoré majú neplatné STK, takže je menšie riziko keď stroj vôbec nebol na STK, ako keď ju má neplatnú (majú ho v databáze). Poznám pár šťastlivcov, ktorým prišla pozvánka na STK zo šekmi 166€ za každú prepadnutú STK rovnako 166€ za každú prepadnutú EK, čím viac takýchto vozidiel máš na mene tým je pravdepodobnosť doručenia takéhoto pozdravu väčšia. Pritom by sa chceli dostať na takú úroveň že budú posielať takéto pozdravy okamžite po skončení platnosti STK, EK :cihla: A to niekomu ešte behá po rozume štatistický údaj, podľa ktorého v Nemecku neprejde na prvý krát STK 20% vozidiel a u nás len 4%. Všetko jeto len biznis.
tak veru a ešte nám spravili škrt cez rozpočet s tými kamerami na STK, keď už neni cesta ako to spraviť bez fyzickej prítomnosti traktora na STK. najviac ma ale sere, že máme dvojročný interval, to ujde ako voda a každý rok cez sto eur za nič. keby neboli tie pokuty, tak by som si to STK veru neobnovoval. hlavne je typicky slovensky absurdné, že keď ťa chytia policajti na ceste s prepadnutou STK tak je za to menšia pokuta, ako keď ťa vyhľadá nejaký úradník v databáze a pošle ti ju domov a to traktor môžeš mať aj rozpolený v garáži..

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“