fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Tomáš Ersepka
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 30, 2012 9:19 pm
Bydliště: Hořice

Re: fortschritt ZT 303

#1981 Nový příspěvek od Tomáš Ersepka »

Děkuju za odpověd,objevilo se tady zt 300,tak jsem si řikal,že když je bez předku,tak by nemusela být převodovka tak dorasovaná,ale jel jsem jenom s 303 kovošrotovým stavem,tak nemám co srovnávat,tam dělalo kravál úplně všechno,to v supru je proti tomu tichoučko :smich: Byl jsem se podívat v německu na jedno zt 323 a to je mašinka,tichoučko,prostor,převody tichý a přesný to je nádhera.Škoda,že neměl agrohák,měl origo tlakoměr oleje a po malé projížďce ukazoval při volnoběhu na rozhranní červené a zelené hranice,tak si myslím,že už bude motor tak tak.Co myslíte?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1982 Nový příspěvek od hotday »

no, agrohak bol nedavno dost dlho na ceskom bazosi, uplne novy za 3500kc...sa mi zda...to bolo zadarmo...okrem toho, motor nieje problem, ten urobis, alebo zozenies za par korun aj v srote a este celkom dobry...
ked bol tlak oleja tak nizko, tak to je jasne, ze je motor uz v prdeli...to je skoda ho aj uplne posrat...ked je motor dobry, resp. po go, tak by ti nemal tlak oleja klesnut pod 5atm zohriaty na 90°C na volnobeh...to zelene pole neviem, ze kolko je atm., s tym origo tlakomerom nemam skusenosti...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1983 Nový příspěvek od poulm »

to CBS:
to je divné,nemáš nějaké pomalé převody?
Mně ZT jelo 37km při 1800ot na origo kolech.
Teď jedu něco málo přes 40km při 2OOOot na balonech.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1984 Nový příspěvek od CBS »

poulm píše:to CBS:
to je divné,nemáš nějaké pomalé převody?
Mně ZT jelo 37km při 1800ot na origo kolech.
Teď jedu něco málo přes 40km při 2OOOot na balonech.
Je pravda, že som sa meraním rýchlosti nikdy nejako extra nezabýval, ale na ZT kde mám čerpadlo z ADK70 ak ide niekto za traktorom, ukazuje mu rýchlosť okolo 40, tachometre v autách bežne ukazujú o 2-5km/h viac, takže rýchlosť 37km/h je celkom reálna, toľko vychádza, aj keď prerátam rýchlosť z tabuliek na 2300 ot/min.

petr12
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 10, 2012 6:39 am
Bydliště: praha

Re: fortschritt ZT 303

#1985 Nový příspěvek od petr12 »

Můžete mi někdo poradit co všechno se musí rozebrat abych vymněnil brzdy u Zt 303.Nevym jestli bude stačit vyšroubovat držáky kabiny a řetěz od šavlí a pak vytáhnout celý portál, nebo jestli ještě povolit něco na dyferáku.Pásovou brzdu stačí jen povolit nebo se povoluje teprve po vytažení portálu.Potřebuju to všechno přendat a nikde sem tu nenašel postup.Dík Petr.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1986 Nový příspěvek od CBS »

To poulm: máš správu.

Brzdy ide rozobrať celkom v pohode. ja som mal v zadu rozpojený rám kabíny a za rúru v strede som ho trochu zdvihol. Ja som mal zhodené aj spodné časti rámu (už si nepamätám, či sa dá vysunúť reduktor aj bez demontáže tejto časti rámu). samozrejme odpojiť šavle, vytočiť 4 skrutky asi M12 medzi reduktorom a blatníkom, potom skrutky medzi mostom a reduktorom. Reduktor ide v pohode vysunúť na podloženom vozíku aký sa používa pri polení zetorov, alebo pridvihnutí žirafou. Po zložení reduktora zostane na zadnom moste štít s pakňami a valčekom, po odpojení trubiek to celé vyjde von. Brzdový bubon ide zložiť aj s unášačom po odistnení a odkrútení šiestich matíc na bubne, pás ručnej brzdy netreba povoľovať, stačí odbrzdiť. Menil som aj semeringy od diferenciálu, pred vybratím poloosy treba odpusťiť asi 20 l oleja z prevodovky, potom odkrúťiť malú prírubu okolo poloosy. POZOR veľkú prírubu nepovoľovať, je v nej ložisko diferenciálu, na pravej strane treba dať pozor na kameňe a unášač uzávierky (pri skladaní je dobre ak ti niekto stlačí pedál uzávierky aby si v pohode vložil poloos).
Pár fotiek na dokreslenie TU

petr12
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 10, 2012 6:39 am
Bydliště: praha

Re: fortschritt ZT 303

#1987 Nový příspěvek od petr12 »

Díky za fotky těch brzd.Mám uš alespoň představu jak to tam je složený a co mě čeká.Nevypadá to zas tak složitě.Jen si s tím trochu pohrát.Ještě se zeptám.Nemáte někdo zkušenost s navijákem z Tatry 148 na Zt 303.Mám naviják z vejtřasky ale ten nemá volné odvíjení lana a hydraulikou je to pomalý.U Tatry volné odvíjení je,tak by to šlo honit kardanem.S váhou si myslím že by nemusel být při hmotnosti traktoru problém.Navíc ZT 303 je dost dlouhý na to aby se se zátěží zvedal tak jako to dělají Zetory.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1988 Nový příspěvek od hotday »

petr12 píše:Díky za fotky těch brzd.Mám uš alespoň představu jak to tam je složený a co mě čeká.Nevypadá to zas tak složitě.Jen si s tím trochu pohrát.Ještě se zeptám.Nemáte někdo zkušenost s navijákem z Tatry 148 na Zt 303.Mám naviják z vejtřasky ale ten nemá volné odvíjení lana a hydraulikou je to pomalý.U Tatry volné odvíjení je,tak by to šlo honit kardanem.S váhou si myslím že by nemusel být při hmotnosti traktoru problém.Navíc ZT 303 je dost dlouhý na to aby se se zátěží zvedal tak jako to dělají Zetory.
no, V3S sa toci opacne ako kardan na traktore a potom zvykne vytrhnut snek, ked ho clovek zatazi...takze taky som mal, ale hned som to predal, ako bola prva moznost...ja mam navijak urobeny z redukcie z torona a najdes ho tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=37171
a by si sa divil, ako rychlo ho postavis na zadne...a to ten navijak nieje nejak extra tazky a ani tak netrci dozadu...toto bola najkratsia verziu aku som dokazal urobit s prevodom kolesami a nie retazou...a ked si vsimnes, tak kladku mam co najblizsie k traktoru...ked zdvihnem ramena skoro na max tak sa mi to opre o tu ruru co je na kabine...
na tatre neviem, ze aky ma povodny smer otacania snek...a ked je tam to volne odvijanie, tak sa asi toci aj ukladac...tak ci onak to pojde tazsie ako bez ukladaca...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1989 Nový příspěvek od poulm »

Na Ifě máme naviják z tatry a odvíjet jde krásně lehounce.
Jak budu u něj,tak se mrknu jak se točí.Jinak vřele doporučuji tento naviják,má neuvěřitelnou sílu,Ifu postaví na zadní jak nic a jde do něj dát hrubé lano,my tam máme tuším 14 nebo 16ku lano. :) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Zelenej
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 20, 2009 10:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: fortschritt ZT 303

#1990 Nový příspěvek od Zelenej »

Ahoj měl bych na Vás dotaz ohledně řízení v malých otáčkách nelze z řízením otočit ve vysokých otáčkách zatáčím plně bez problému. čerpadlo po repasy orsta po repasy ventyl zkoušen z jiného ZT problém přetrvává. už nevím kde by mohl být zakopaný pes. je možné že zpátečka a chladič mohl být někde přicpaný a v nízkých otáčkách se vytvoří protitlak který znemožňuje zatáčení a ve vysokých lze zatáčet?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1991 Nový příspěvek od hotday »

Zelenej píše:Ahoj měl bych na Vás dotaz ohledně řízení v malých otáčkách nelze z řízením otočit ve vysokých otáčkách zatáčím plně bez problému. čerpadlo po repasy orsta po repasy ventyl zkoušen z jiného ZT problém přetrvává. už nevím kde by mohl být zakopaný pes. je možné že zpátečka a chladič mohl být někde přicpaný a v nízkých otáčkách se vytvoří protitlak který znemožňuje zatáčení a ve vysokých lze zatáčet?
ake mas zt??? kde mas umiestnene cerpadlo??? lebo niektore mali filter na vstupe do cerpadla na lavej strane pod ramom..moze byt aj ten spinavy...ten si neskusal vycistit??

Zelenej
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 20, 2009 10:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: fortschritt ZT 303

#1992 Nový příspěvek od Zelenej »

hotday píše: ake mas zt??? kde mas umiestnene cerpadlo??? lebo niektore mali filter na vstupe do cerpadla na lavej strane pod ramom..moze byt aj ten spinavy...ten si neskusal vycistit??
čerpadlo mám umístěné před motorem ano filtr mám na levé straně jinak samozřejmě byl vyndanej a řádně propláchnut a vymit žádná závada nezjištěná.. :evil: jinak mám ZT-303, je tam danej i nový olej - hydraulika teď vyzkouším odpojit zpětnou větev od chladiče pak se bude vidět co dál

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1993 Nový příspěvek od poulm »

Před časem se to už tady řešilo.

Chová se to jinak,když je olej teplý nebo studený?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Zelenej
Příspěvky: 60
Registrován: ned zář 20, 2009 10:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: fortschritt ZT 303

#1994 Nový příspěvek od Zelenej »

poulm píše:Před časem se to už tady řešilo.

Chová se to jinak,když je olej teplý nebo studený?
Chová se to tak od nastartování tedy při studeném oleji jestli olej je teplý na to jsem už nečekal a neřešil. Vím že se tu tento problém řešil nastínil jsem ho tu já. rozhodnul jsem se jít cestou oprav - repasí čerpadlo orsta ale problém pořád přetrvává..

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1995 Nový příspěvek od poulm »

Mně se tohle stávalo,když jsme tam měl špatný olej,který je vlastně stejný i pro hydrauliku,tak po zahřátí mi to šlo na volnoběh těžko zatáčet.Teď mám v hydraulice olej PP90 a vše funguje jak má.
Ale jestli tě to zlobí i za studena,tak je to divné.
Tehdy ti to začlo náhle po nějakém zásahu nebo opravě a od té doby se ti nepodařilo zjistit co je špatně?
Já už mám ten typ řízení s čerpadlem na převodovce,tak nevím co je vše jiné.Zatím mi to funguje dobře.
Jestli jsi už vše prošel,tak zbývá jenom hlavní válec řízení.

Jen tak pro jistotu,nepodařilo se ti někde přehodit nějaké větve v okruhu?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“