fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1936 Nový příspěvek od poulm »

Na některé přestavbě na 6VD jsem viděl chlazení oleje předělané jednodušeji.Před chladič hydraulického oleje dali ještě jeden ten samý a něj to napojili místo toho vodního,který zrušili.
Co ty na to? Já myslím,že by to stíhalo chladit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1937 Nový příspěvek od CBS »

DT 75 majú tiež pred vodným chladičom chladič oleja. Mne sa celkom pozdáva aj výmenník. Pri výmenníku je výhoda, že sa rýchlejšie zohreje olej. Chladič na rezačke je asi väčší ako na ZT, možno preto vymenili výmenník za chladič oleja.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1938 Nový příspěvek od hotday »

myslim, ze roztrhnut ti moze aj ten, aj ten...tam by mal byt poistak, medzi vystupmi z toho odliatku na motore...a pokial je to vsetko v poriadku, tak by to malo fungovat...som sa stretol, ze aj na crystale 81 bol podobny problem, ale uz ten motor, co mal vymennik na bloku motora a nie na spodku olejovej vane...tazko povedat, ze v com je problem...ale mne sa uplne pozdava okruhly vymennik ako je na ife, atd...ten podlhovasty uz nemusi byt taky fajn...ked uz ide cez to tlak oleja, staci motoru len trosku viac pridat na studeno, a uz je to v prdeli...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1939 Nový příspěvek od poulm »

Já si taky myslím,že výměník ve vaně je asi nejlepší,nezabírá místo,dobře přejímá teplo a není v něm tlak oleje.
Bohužel u toho šestiválce to moc jinak udělat nejde a bez chlazení oleje bych ho nechtěl nechávat.

Tady při této přestavbě přidali ten druhý chladič:
http://www.fortschritt-landmaschinen-fo ... ekt-zt-423
Obrázek

Akorát nevím,proč ho nezapojili jako plnoprůtočný a je tam udělaný trubkou "bajpás",resp. obtok,je to tam pěkně vidět.Že by to bylo kvůli tlaku? Já si myslím,že by ten chladič mohl vydržet okolo 10bar,víc motor určitě nenatlakuje,pak by měly zabrat pojistné ventily.

Uvažuji,že bych to taky tak udělal,protože bych jinak musel ten vodní výměník dávat někde komplikovaně z boku.Co si o tom myslíte?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1940 Nový příspěvek od poulm »

A ještě bych uvítal jednu radu,kde by jste nejlépe napojili mazání pro turbo k tomuto filtru?
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1941 Nový příspěvek od CBS »

To premostenie je tam kvôli prietoku. Máte tieto premostenia aj vy, ktorý máte hydrostatické riadenia? Na 300 ho mám, aj na 303 s posilňovačom, no na 303 s hydrostatom sa mi zdá, že už nie je. Pri posilňovači idú dopredu iba 2 trubky, tlak do posilňovača a prepad cez chladič do nádrže. Pri hydrostate je chladič napojený z prepadu riadenia, napojenie je však na olejovej nádrži, kde sa časť oleja vracia priamo do nádrže, preto sa mi zdá že toto premostenie nie je (poulm tu má niekde fotku toho napojenia, keď riešil problémy s teplotou oleja).
Výmenník na motore, je stavaný na prevádzkový tlak mazania, proti nárastu tlaku vplyvom hustého oleja výmenník chráni obtokový (pretlakový) ventil. Motor 4VD má má tento obtokový ventil v telese filtra nad poistným ventilom mazania, podla mňa ho má aj 6VD bude to pravá záslepka na telese filtra.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1942 Nový příspěvek od poulm »

Tak mi spříznění soudruzi z polského fora poskytli schéma mazání na motoru 6VD:
Přílohy
DSC06462b.jpg
DSC06469b.gif
DSC06470b.jpg
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1943 Nový příspěvek od hotday »

myslim, ze ten chladic sa moze dat aj ako plnoprietocny...mohol by to vydrzat...ten prepoj by som tam osobne nedaval..ja ho na mojom zt nemam...nevidim dovod, preco by ten prepoj tam mal byt...ale pozor, ked je zima a nahodou pridas plyn, tak ti tlak oleja moze narast aj na 10atm a viac...teraz v lete som robil supra a niekto mu pridal na poistaku, tak za studena tlacil hadam aj 16atm... :smich:
mazanie by som napojil tak, ako som to robil ja, z konca mazacieho kanala...tam by to malo ist...

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1944 Nový příspěvek od CBS »

Veď je tam všetko vyriešené, stačí mu odpojiť výmenník a miesto neho nahodiť chladič. Ako som už písal, vo filtri je obtokový ventil, ktorý prepúšťa olej priamo ak výmenníkom (chladičom) nestíha pretiecť potrebné množstvo. Akú vložku má ten filter, podľa horého veka vyzerá, že tam je skladaný mištičkový filter (rovnaký mám v 300).

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1945 Nový příspěvek od poulm »

Přesně tak,vše už je tam udělané tak,že vše stačí jenom připojit.
Z toho schématu je to pěkně vidět.
Už čekám jenom na jaro a trochu lepší počasí,při kterém už dá dělat venku nebo ve stodole.
Bohužel nemám doma velkou teplou garáž,ve které se dá dělat i v zimě. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Tomáš Ersepka
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 30, 2012 9:19 pm
Bydliště: Hořice

Re: fortschritt ZT 303

#1946 Nový příspěvek od Tomáš Ersepka »

Zdravím pánové,mám sejet podívat na traktor,potřeboval bych poradit na co,která páka je,ještě jsem v tom neseděl.Mám agro Ifu a chci si doplnit sbírku o Zt 303 :D :smich: A taky prý nejde násobič,v čem může být problém?Chlapy ty kola z kombajnu tam jdou dát s diskem bez úprav?A pak to jede opravdu na 1800 ot/min 40 km/h?

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1947 Nový příspěvek od CBS »

Stačilo by si prečítať celé vlákno :D Tu je plno info, ale hlasne schéma radenia: http://www.ddr-landmaschinen.de/lexikon/lex_zt300.htm
rýchlostk máš pred nohami, ľavá kratšia je skupinová (redukčná I, IR, II, IIR, III) pravá 1, 2, 3. v pravo pod volantom tesne pod prístojovkou sú 2 páky horná je kardanový vývod na jednu stranu sa radí 1000, na druhú 540. dolnou pákou sa radí voľnobežka násobiča. pod timito pákami sú dva vzduchové ventily, horný má radiť prednú uzávierku, spodný uzamkýna voľnobežku predného náhonu.
Na pravej strane je hydraulický rozvádzač, tesne pred ním je páka prepínania bŕzd (ľavé, obe, pravé koleso) na rozvádzači sú 3 (2) rovnaké dlhčie páky, prvou zozadu sa ovládajú ramená, ostatnýmy vonkajšie okruhy. Ostatné páky na rozvádzači asi nemá zmysel teraz riešiť. Na ľavej strane za sedadlom je páka aretácie ramien, ak sa presunie dopredu, ramená zostanú mechanicky zaistené v maximálnej polohe.
Ešte ku spojke je machanická zo vzduchoím posilňovačom suchá dvojlamelová (podobne ako na majoroch) prvá lamela pojazd, druhá náhon čerpadla a vývodu (cez túto lamelu ide aj pojazd pri zapnutom násobiči). Spojkoví pedál sa dá mechanicky aretovať pri polovičnom vytlačení, vtedy by mala byť pojazdová lamela rozpojená, pri úplnom stlačení pedálu sa rozpoja obe. Násobič na ZT je najlepšie použiteľný v doprave (na poľné práce to nie je ono), chyba bude najskôr v zlom nastavení spojky.

Tomáš Ersepka
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 30, 2012 9:19 pm
Bydliště: Hořice

Re: fortschritt ZT 303

#1948 Nový příspěvek od Tomáš Ersepka »

Děkuju jsou to cenné informace.A ty kola z kombajnu tam jdou dát bez úprav?A jelo by to při 1800 40 km/h?

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1949 Nový příspěvek od poulm »

Ty kola z kombajnu tam jdou vždy bez úprav,ale pro menší rozchod tam musejí být ty starší disky z E516,protože mají hvězdu víc ke středu.Kola z novějších kombajnů mají ty hvězdy víc ke kraji,taky by jsi je sice nasadil,ale měl by jsi větší rozchod.Rychlost a pohodlnost budeš mít větší,nicméně ta rychlost 40km/h ber jako orientační maximálku,kterou stejně využiješ jenom na pěkných a rovných silnicích.

Každopádně ti přeji dobrou koupi a ať ti vše klapne.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1950 Nový příspěvek od poulm »

Tomáš Ersepka píše:Děkuju jsou to cenné informace.A ty kola z kombajnu tam jdou dát bez úprav?A jelo by to při 1800 40 km/h?
Tak už máš drobečka na dvorku?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“