fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1891 Nový příspěvek od CBS »

Podľa katalógu pasujú jedine pružiny, to je všetko, v prednom náhone je 6 valčekov, v násobiči 10.

Tomáš Ersepka
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 30, 2012 9:19 pm
Bydliště: Hořice

Re: fortschritt ZT 303

#1892 Nový příspěvek od Tomáš Ersepka »

Chtěl bych se zeptat poulma,prý máš vyvážečku tandem na pevno,jak se to chová?Chci si z Ify udělat sklopnou vyvážečku s hr 3001.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1893 Nový příspěvek od poulm »

Teď tu vyvážečku předělávám na sklápěcí návěs s rukou.
S těmi nápravami na pevno jsem hodně spokojený,odpadají ty klasecké neduhy návěsů.
Při rychlé jízdě po cestě to nehoupe s traktorem,velice dobře se s tím ze šikma přejíždějí
nerovnsti,škarpy a příkopy,aniž by se to nebezpečně naklánělo.Díky absenci pér je to nízké a
vhodné i pro ruční nakládání.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Tomáš Ersepka
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 30, 2012 9:19 pm
Bydliště: Hořice

Re: fortschritt ZT 303

#1894 Nový příspěvek od Tomáš Ersepka »

A nebyla by fotka?Ted budu dělat z Ify a uvažoval jsem o dvou nápravách ze sedmituny a dal bych tam balony z Ify.Ale nevím co to udělá,když budou nápravy na pevno,jestli se nebude ten rám z Ify kroutit při přejezdu nerovností?Chci dvě nápravy,protože tam bude ruka Hr 3001 a při plným naložení by to náprava nemusela vydržet.Jakou máš spotřebu na 100km,mám agro Ifu a prázdný kolem 15l/100km,taky jsem přemýšlel o Zt 303,protože jsem nadšenej jak ten motor jde a ta jednoduchost stroje.

pasekař
Příspěvky: 254
Registrován: čtv led 01, 2009 1:22 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1895 Nový příspěvek od pasekař »

Tak sem dám aspon název videa na yt kde je dobře vydět ten malí předběh předních kol,a když ten traktor postavím na patnácti stupnoví svah a budu chtět zatočit proti kopci tak to je problem DDR traktoren--Ausfahrtmit der BGS Schoneiche

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1896 Nový příspěvek od CBS »

Tomáš Ersepka píše:A nebyla by fotka?Ted budu dělat z Ify a uvažoval jsem o dvou nápravách ze sedmituny a dal bych tam balony z Ify.Ale nevím co to udělá,když budou nápravy na pevno,jestli se nebude ten rám z Ify kroutit při přejezdu nerovností?Chci dvě nápravy,protože tam bude ruka Hr 3001 a při plným naložení by to náprava nemusela vydržet.Jakou máš spotřebu na 100km,mám agro Ifu a prázdný kolem 15l/100km,taky jsem přemýšlel o Zt 303,protože jsem nadšenej jak ten motor jde a ta jednoduchost stroje.
Nám spotreba u Ify vychádza okolo 30l/100km pri vození dreva z lesa, Na dlhšie cesty musíme zohnať pneu 9-20, lebo na balónoch je spotreba okolo 25l/100km (naložená/prázdna). Na tú vyvážačku by sa ti hodili aj silnejšie nápravy, ak ich chceš dať na pevno.


To pasekař: Toto je tvoje video? To ZT má zadné pneu z E516 a predné sa mi zdajú 16-20.

pasekař
Příspěvky: 254
Registrován: čtv led 01, 2009 1:22 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1897 Nový příspěvek od pasekař »

Jo to je to video co sem vyděl,možná má větší ty kola ale přesńě tak se to při zatáčení chová

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1898 Nový příspěvek od hotday »

ale nie, nie...kdeze..to chlapovi nezopol predok, ved vidis, ze zadok sa kruti ovela rychlejsie ako predok...okrem toho, ked je dobra ta automaticka spojka, tak ja som na zt robieval hodinky a snehu, atd...tomuto na tomto videu mu to zjavne nezopol predok, lebo hned zacal z miesta hrabat, a vtedy to nie vzdy zopne...ked si trosku ubral plyn, aby klesli otacky zadnych kolies a zopol by mu predok, tak by to hned inac islo...aj ked priznavam, ze zatacanie na zt cez volnobezku nieje ziadna slava...

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1899 Nový příspěvek od CBS »

hotday píše:ale nie, nie...kdeze..to chlapovi nezopol predok, ved vidis, ze zadok sa kruti ovela rychlejsie ako predok...okrem toho, ked je dobra ta automaticka spojka, tak ja som na zt robieval hodinky a snehu, atd...tomuto na tomto videu mu to zjavne nezopol predok, lebo hned zacal z miesta hrabat, a vtedy to nie vzdy zopne...ked si trosku ubral plyn, aby klesli otacky zadnych kolies a zopol by mu predok, tak by to hned inac islo...aj ked priznavam, ze zatacanie na zt cez volnobezku nieje ziadna slava...
Máš pravdu, predok mu neťahá, keď nemá vytočené kolesá to vidieť. Rozdieľ v otáčkach nemôže byť tak veľký aj keď je tam voľnobežka, pri cúvaní by to pri takomto rozdiele robilo bordel.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1900 Nový příspěvek od poulm »

Tomáš Ersepka píše:A nebyla by fotka?Ted budu dělat z Ify a uvažoval jsem o dvou nápravách ze sedmituny a dal bych tam balony z Ify.Ale nevím co to udělá,když budou nápravy na pevno,jestli se nebude ten rám z Ify kroutit při přejezdu nerovností?Chci dvě nápravy,protože tam bude ruka Hr 3001 a při plným naložení by to náprava nemusela vydržet.Jakou máš spotřebu na 100km,mám agro Ifu a prázdný kolem 15l/100km,taky jsem přemýšlel o Zt 303,protože jsem nadšenej jak ten motor jde a ta jednoduchost stroje.
Já na tom mám silné nápravy z autovleku a návěsová balonová kola.
Ikdyby se ti ten rám trošku kroutil,tak by to nemělo vadit,je přece na to dělaný.
Taky jsem uvažoval nad nějakou lehkou vyvážečkou ze sklápěcí Ify s tím,že bych
zadní nápravu vyměnil za přední a vyvážečka by byla poháněná kardanem a ještě by byla řídící,mezi stromy a terén je to k nezaplacení,pouvažuj o tom.
Čím to budeš tahat?

Co se týče spotřeby u ZT,tak je to dost různé,moc dálkových cest jsem neměl,ale po prázdnu mi to bralo okolo 20l/100km a v záteži to odhaduji tak okolo 30-40l100KM s nákladem cca 10t.
Spíš bych to počítal na hodinu,kde ZT bere v nějaké optimální zátěži 8-10l.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1901 Nový příspěvek od poulm »

pasekař píše:Jo to je to video co sem vyděl,možná má větší ty kola ale přesńě tak se to při zatáčení chová
Jak jsem již psal,všechny tyto problémy jsem odstranil manuálním zapínáním a většími předními koly.Tohle by se mi na sněhu či blátě nikdy nemohlo stát 8) 8) 8) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1902 Nový příspěvek od hotday »

poulm píše:
pasekař píše:Jo to je to video co sem vyděl,možná má větší ty kola ale přesńě tak se to při zatáčení chová
Jak jsem již psal,všechny tyto problémy jsem odstranil manuálním zapínáním a většími předními koly.Tohle by se mi na sněhu či blátě nikdy nemohlo stát 8) 8) 8) 8)
no, to mas pravdu, ale skus nezopnut predok, zacni hrabat zadnymi kolesami a pocas jazdy skus zopnut predok, ze co sa stane.. 8)

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1903 Nový příspěvek od poulm »

Tak jasně,za jízdy zapínat předek je stejná blbost stejně jako dávat zadní uzávěrku za jízdy.
Když vidím,že je špatný terén,tak si ho zapnu předem,víc vymyslet nejde :-/
Jediné co by šlo udělat,tak na kardan dodělat nějakou lamelovou spojku místo zubové,aby tam byl možný nějaký prokluz s kapalinovým ovládáním.
Třeba by na to šla použít zadní lamelová brzda z novějších traktorů UŘ1,nebo lamelová spojka z násobiče z UŘ2 či něco podobného.
Mohla by to být zajímavá modernizace. 8) 8) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1904 Nový příspěvek od CBS »

Niečo podobné mali prvé zetory s PHN no natraktoroch ktoré jazdily v ťažkých podmienkach sa tieto spojky drali a družstevníci to zavárali na fest, potom odchádzali poloosy.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1905 Nový příspěvek od poulm »

Nejideálnější by byl mezinápravový diferenciál,ale ten nevím jak by šel dopasovat do ZT :-/ :-/ :-/
Nemáte nějaký nápad?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“