fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1441 Nový příspěvek od poulm »

To máš pravdu,tyto motory jsou velice variabilní.

Z mého pohledu s pailvem není problém,na cestě v dpravě se hodí mít trochu přidané,když člověk sem tam odveze něco těžkého,ale pokud jdu někomu orat na kšeft,tak už jde finančně hodně cítit rozdíl,jestli poořu např. 1ha za 30l nebo 20l nafty. Na 10ti hektarech už to třeba dělá 100l rozdíl, což je třeba otázkou jednoho dne, pokud ořu víc dní,tak už ty tisíce začínají hezky naskakovat. :tyty:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1442 Nový příspěvek od hotday »

no, ale ja i tak tvrdim, ze adekvatnym nastavenim motora ti spotreba musi klesnut...aj mne teraz klesla...lebo motor lepsie vladze, nemusim ho tolko dusit na plny plyn atd...beham v tych vyrovnanych otackach, nestazim sa ho velmi tahat v tych spodnych, lebo tam by mohla trpiet uz kluka, tak radsej pod 1200 ot nechodim, resp. ked tam ma cestnu 1, tak nechodim pod tie otacky, ani pri II-3, pri II-2 si uz v poho dovolim...to len ako opatrenie, lebo motoru ovela viac ublizia nizke otacky ked taha, ako ked ide vo vyssich...

trikko
Příspěvky: 3157
Registrován: ned črc 11, 2010 2:15 pm
Bydliště: TN kraj

Re: fortschritt ZT 303

#1443 Nový příspěvek od trikko »

neviete chlapi prosim Vas širku , dlžku a vyšku ZT303 dík :friends:
Šibaj, furman, kone bičom, ak si dobrým pohoničom...

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1444 Nový příspěvek od CBS »

Tu máš základné údaje 8)
Přílohy
ZT rozmery.JPG

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1445 Nový příspěvek od hotday »

trikko píše:neviete chlapi prosim Vas širku , dlžku a vyšku ZT303 dík :friends:
sirka 2170, dlzka 4890, vyska 2620

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1446 Nový příspěvek od poulm »

Tak jsem zjistil,že se dá v Polsku sehnat přední závaží na ZT okolo 30Zl, což je dobrá cena,jen je to jako vždy hodně z ruky :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1447 Nový příspěvek od poulm »

Přemýšlím,jak by se daly udělat na ZT dvouokruhové i jednookruhové brzdy tak,aby za něj šel připojit běžný přívěs za nákladní auto a brzdilo to,tak jak je to na všech nových traktorech již běžné.
Tuším,že na některých ZT323 byly udělané už i sériově.
Řeším teď problém,potřebuji zajet pro betonové sloupy 12m z elektrického vedení,na to si chci půjčit dlouhý valník za nákladní auto a přemýšlím,jak to zapojit,aby to i brzdilo,protože těch sloupů povezu celkem hodně a jen traktorem to neubrzdím.
Většinou se autovleky za traktor připojovaly jen na plnící hadici a při odfuku to zabrzdilo,jenže tohle nefungje moc dobře,protože traktor fouká jen 6Atm a vlek potřebuje 8-9Atm a navíc ta reakce na brždění bývá všelijaká,buď to zabrzdí skokově smyskem,nebo to zůstává přibržděné,někdy to nezabrzdí vůbec atp.
Už jste to někdy někdo řešil?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1448 Nový příspěvek od hotday »

poulm píše:Přemýšlím,jak by se daly udělat na ZT dvouokruhové i jednookruhové brzdy tak,aby za něj šel připojit běžný přívěs za nákladní auto a brzdilo to,tak jak je to na všech nových traktorech již běžné.
Tuším,že na některých ZT323 byly udělané už i sériově.
Řeším teď problém,potřebuji zajet pro betonové sloupy 12m z elektrického vedení,na to si chci půjčit dlouhý valník za nákladní auto a přemýšlím,jak to zapojit,aby to i brzdilo,protože těch sloupů povezu celkem hodně a jen traktorem to neubrzdím.
Většinou se autovleky za traktor připojovaly jen na plnící hadici a při odfuku to zabrzdilo,jenže tohle nefungje moc dobře,protože traktor fouká jen 6Atm a vlek potřebuje 8-9Atm a navíc ta reakce na brždění bývá všelijaká,buď to zabrzdí skokově smyskem,nebo to zůstává přibržděné,někdy to nezabrzdí vůbec atp.
Už jste to někdy někdo řešil?
no, tak kamarat na zt 323 mal dvojokruhove brzdy, a ked si pozres katalog, tak tam je to uz aj nakreslene a je tam posilnovac brzd z ify, presne ten isty...len je taky pakovy mechanizmus co ide pod kabinu, atd...teraz hovorim o kapalinovych...
co sa tyka vzduchovych, tak tam by mal byt jeden priamy privod od kompresora, a druhy ovladaci okruh vlastne ten isty co mas aj teraz na traktore...ale ako to funguje na autovleku netusim...priznavam...
podla mna by to malo fungovat, aj na 6atm, len musi ist tazko nejake supatko, co je ovladane tym vzduchom od traktora...tam to musi tiez tak isto fungovat, tiez sa musi vypustat vzduch medzi vlekom a tahacom...nemalo by to blbnut...
najskor treba zistit, ako funguje vzduch na vleku...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1449 Nový příspěvek od poulm »

Právě,že ovládání brzd na auto-vleku funguje obráceně než na traktorovém. Plnící hadice je jasná,tam je stálý tlak vzduchu. Ta ovládací hadice oproti jednookruhovým brzdám na traktoře je během ustálené jízdy bez tlaku, a když se začne brzdit, tak se do ní začne pouštět tlak vzduchu podle intenzity berždění,který ovládá vzduchový rozvaděč na přívěsu. U traktoru je to obráceně,tam při brždění odpouštíš tlak vzduchu z hadice od přívěsu.

Možná nebude marné se podívat,jak je řešena vzduchová soustava pro přívěs na Ifě, pak by už nebyl problém to předělat na traktor,protože Ifa má taky vlastní brzdy kapalinové a ovládání přívěsu vzduchem,takže by ty soustavy mohly být se ZT podobné nebo i shodné. 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1450 Nový příspěvek od hotday »

poulm píše:Právě,že ovládání brzd na auto-vleku funguje obráceně než na traktorovém. Plnící hadice je jasná,tam je stálý tlak vzduchu. Ta ovládací hadice oproti jednookruhovým brzdám na traktoře je během ustálené jízdy bez tlaku, a když se začne brzdit, tak se do ní začne pouštět tlak vzduchu podle intenzity berždění,který ovládá vzduchový rozvaděč na přívěsu. U traktoru je to obráceně,tam při brždění odpouštíš tlak vzduchu z hadice od přívěsu.

Možná nebude marné se podívat,jak je řešena vzduchová soustava pro přívěs na Ifě, pak by už nebyl problém to předělat na traktor,protože Ifa má taky vlastní brzdy kapalinové a ovládání přívěsu vzduchem,takže by ty soustavy mohly být se ZT podobné nebo i shodné. 8)
no, prave z ify ti to nepojde, lebo tam vzduchovym pedalom ovladas kapalinovy valec...a na kapalinovy tlaci vzduch...ak sa dobre pamatam...
no, podla mna zober vzduchojem z nejakej traktorovej vlecky, kde je ta kocka, resp. ten brzdic, vies co myslim a ten das do hadice medzi traktor a vlek...lebo ta kocka by mala fungovat tak, ze ked vypustis z hadice medzi traktorom a vlekom vzduch, tak pusti vzduch zo vzduchojemu do valcov na naprave, lenze ty to nedas do valcov, ale do brzd na autovleku (tam klasika na vstup) a vec je poriesena...privod napriamo nechas tak, resp. pripojis ho na traktor, musis si urobit niekde priamy vyvod...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1451 Nový příspěvek od poulm »

To taky není špatný nápad,to by mohlo fungovat.

Jinak na té Ifě ten hrnec na hlavním brzdovém válci je jenom posilovač,nic víc. Vzduchový okruh pro přívěs i se všemi komponenty pracuje samostatně nezávisle na kapalinových brzdách.

Zkusím písnout "IFA turbo", on má určitě dílenskou příručku a možná mi pošle celkové schéma brzd,z toho to už bude všechno jasné. 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1452 Nový příspěvek od CBS »

Vieš určite, že tie brzdy prívesu fungujú opačne? Bol tu jeden podvozok s dvojokruhovými brzdami a tam bol klasický "brzdič" ako na traktorovom prívese, naviac tam bola iba druhá hadica so spätným ventilom napojená na vzduchojem.
Podobný problém sa riešil aj na FW.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1453 Nový příspěvek od poulm »

Dělalo se celkem dost druhů a systémů vzduchových brzd počínaje jednookruhovými od nákladních aut S5 atd.

Co máš tím na mysli "FW"?

To ovládání,které popisuji se týká dnešních provozovaných přívěsů ještě bez elektroniky, taktéž jsem to měl i na své Liazce 110tce.
Ty klasické brzdiče na venek vypadají stejně,ale fungují trochu jinak, plus v okruhu jsou vřazené ještě různé regulátory,přepouštěče a pod.,záleží o jaký systém se jedná,tam už je to mnohdy alchymie a to se ani nechci bavit o elektronických systémech vzduchových brzd počínaje ABSkem,tady už je to úplně jiná dimenze.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1454 Nový příspěvek od CBS »

Fw som myslel forum.farmweb, tam bolo o tom vlákno. Je určite veľa druhov systémov, v tých "brzdičoch" na vlekoch so mejaký výrazný rozdiel nevidel, viem, že sú na tlak 0,6 a 0,8 MPa rozdiel však vo funkcí nie je, známi však mal nejaký problém, keď mal vyšší tlak v systéme ako 0,4 MPa zvykol sa mu sám od seba vlek zabrzdiť za jazdy. Tieto vzduchové brzdy sú dosť poruchové, hlavne keď sa niečo používa iba sezónne.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1455 Nový příspěvek od poulm »

Už jste někdo zkoušel předělat nožní ovládání zadní uzávěrky na ruční vzduchové ovládání?

Jinak mi teď ZT jede 50km/h, radar v obci hlásal 52km a blikal na mně,že mám zpomalit. :co?: 8) :pohar: :cert: Ručička otáčkoměru byla kolmo dolů,doufám,že se mi nestrhne otáčkoměr. :chytry:

Příště natočím videjko pro pobavení, jak se to radaroviči nelíbí :vysmech:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“