Tomovinkovič

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
oharekpavel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am

Re: Tomovinkovič

#346 Nový příspěvek od oharekpavel »

Zdravím všechny. Píšete tady o opravě kloubu a jak to sleduji měl jsem vcelku štěstí. Na našem TV byly trochu ochozený akorát ty čepy. Koupil jsem nový jehláky a náhodou mi kámoš poradil abych koukl do katalogu ložisek od fyrmy Mateza. Byl to dobrej nápad. Přikoupil jsem vnitřní hladkou klec jehlovýho ložiska ( je to vlastně trubka o stěně silné cca 2mm a vysoká stejne jako jehlový ložisko), prodávají ji samostatně. Čep jsem hodil do soustruhu, stáhl ho tak aby pasoval nafest a po podkapání loctitem jsem ho na čep nalisoval. Po sestavení je vše bez vůle.
Ani to nedalo moc práce.
V Mateze jsem taky kupoval nový ložisko do sloupku řízení pod volant. Nebylo sice úplně totožný ale stačilo vytočit jeden vymezovací kroužek a řízení chodí prstíčkem.

Hlídejte si tohle ložisko ať nemáte v řízení zbytečně vůle. Tchán bral traktorek od předchozího majitele, kterej na údržbu moc nekoukal a asi se pod volantem ve sloupku vrtal.
Řízení mělo děsnou vůli a rychle se to začalo zhoršovat. Matka se povolovala a už to bylo při orání tak na zlomenej palec. Povolil jsem matku a nestačil se divit. Všechno rezavý jak sviňa, ve žlábkách ložiska vyrezlý díry. Když už něco dělám tak to nechci dělat napůl. Kuchl jsem celou skříňku žízení a všechny ložiska letěly do šrotu. Koupil jsem všechny nový a hlavně to dvojitý axiální nahoru.
Zde je odkaz na katalog Matezy http://www.mateza.cz/pdf/010105.pdf Musíte si je tam pohledat podle rozměrů. Jeden kroužek se liší a tak nezbývá než vymezit vyrobeným mezikroužkem.
Řízení bylo po opravě jak v osobáku. Fakt úplně bez vůle. O to víc mě překvapilo, když jsem po roce couval s plnou vlečkou a najednou šel volant nějak lehko. To by bylo fajn ale jen kdyby u toho zatáčel traktorek. Ten hlavní šroub pod volantem se doslova přetrhl. Po rozborce jsem zjistil, že lom je ze třičtvrtě starý a myslím si, že ho spůsobyly neustálý ráza v řízení, když mělo ty hrozný vůle. Štěstí v neštěstí bylo v tom, že šroub se přetrhl úplně nahoře v závitu, kam matka nechodí. Oba konce jsem do úkosu osoustružil, na jednom konci udělal špičku a na druhém středovou dírku na vzájemné vystředění. Po předehřátí, svaření a schladnutí v popelu jsem svár srovnal na soustruhu a vše sestavil. Od té doby si na jakékoli vůle dávám pozor a řešení rozhodně neodkládám.

oharekpavel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am

Re: Tomovinkovič

#347 Nový příspěvek od oharekpavel »

Viděl jsem tady na stránkách traktorek s navijákem a štítem do lesa. Už dlouho uvažuji nad navijákem moc by mě potěšilo, kdyby jste se pochlubili se svými zkušenostmi a případně napsali kudy cesta nevede. Zkoušel jsem vygůglit aspoň nějaký fotky TV s navijákem ale těch pár co jsem našel mi toho moc neřeklo. Není na nich toho moc vidět. Váhám, jestli hnát naviják hydromotorem, nebo kardánkem z vývodovky. Hydromotor poskytuje plynulý přechod mezi otáčkami ale musel bych namontovat pořádný čerpadlo. Kardan bych zase musel komplet stvořit a někde splašit drážkový pouzdro. Tak nějak váhám, jakou cestou se vydat.
Nechcete se podělit o nápady?

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Tomovinkovič

#348 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

ja taky bych chtel naviaqk alke neni cas ho udelat klasisky jak tu chlay delaji hnanyx vyvodem- 8) dam sem nerjake foto a video

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Tomovinkovič

#349 Nový příspěvek od malotraktorpetr »


Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

Re: Tomovinkovič

#350 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

Na tom svém mám naviják hnaný vývodem přes řetězový převod, třecí spojkou a pásovou brzdou. Jednoduché, dostatečně silné. Podle mě pokud se vydáš cestou hydrauliky, jen si zkomplikuješ život. Jinak pokud řešíš kde sehnat to drážkové pouzdro na vývod, tak pokud si dobře pamatuju, po mírné úpravě tam pasuje ze spojkové lamely ze škodovky (š 100 ?). Mám tam udělaný přechod na klasický šestidrážkový hřídel, takže používám obyčejné kloubové hřídele.

oharekpavel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am

Re: Tomovinkovič

#351 Nový příspěvek od oharekpavel »

Na tu spojkovou lamelu se mrknu. Ty mám alespoň tři, ale netuším z čeho jsou.
Na videu toho moc nevidím. Potřeboval bych spíš nějakou fotku abych si udělal představu. Nejsem si například jistý poměrem převodů. Můj odhad je tak asi 1:30. Nechci ani závodničku ani slimáka. Taky nemám představu jakej průměr bubnu k jakým otáčkám. Bral jsem zatím jako základ k přepočtu buben o průměru 25cm. To je ale všechno odhad.
Bodlo by mi, kdyby tady padly zkušenosti vlastníků.
Jakou máte rychlost navíjení? Moje představa by byla kolem 0,3m/s. Je to moc, nebo máko? Bude mít ještě dost síly?
Nevím.

Co nějaká fotka? Nebyla by?
Na těch odkazech co jsem sem kdysi dával (http://www.uloz.to/8894567/tomo-vinkovic-zip, http://www.uloz.to/x4pYWPH/lombardini-l ... p#download) je sice fotek spousty, ale naviják je vzácnost. Pokud se už fotka objeví, není mu moc vidět "pod sukně".
Zatím děkuji a budu pečlivě sledovat, co se tady objeví.

oharekpavel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am

Re: Tomovinkovič

#352 Nový příspěvek od oharekpavel »

Nedalo mi to a jak jsem přišel domů z práce, otevřel jsem si ty fotky z toho odkazu.
Musím se omluvit. Fotky tam jsou. A dostačující. :zapomel: Musím se stydět. Můj vlastní odkaz, to je ostuda.
Pokud jsem se díval dobře, je všude jen jeden převod a to cca 5:1.

pacaky
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 03, 2010 8:53 am

Re: Tomovinkovič

#353 Nový příspěvek od pacaky »

Zdravím pánové, mám takovej menší problém s mím TV 420. Hydraulika se mě zvedá v obou polohách rozvaděče, po demontáži sem zjistil že vněm žádný gumičky nejsou tudíž není co vyměnit a ještě mě zarazila ta druhá kostka pod přístrojovkou napojená ocel. lankem na brzdu. nemáte někdo nějakou radu dík Zdeněk

Uživatelský avatar
Hecik
Příspěvky: 105
Registrován: úte pro 04, 2007 7:01 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Tomovinkovič

#354 Nový příspěvek od Hecik »

Ta kostka s tím lankem je na brždění vleku.Originál vlek je bržděný hydraulikou a aby nešel velkej tlak do válce co je na vlečce tak proto je tam ta kostka spojená lankem s brzdovým pedálem a pouští tam regulovaný tlak oleje. Hadice od vleku se zapojuje rychlospojkou nad hadicí od hydrauliky ramen-ta je taky spojena rychlospojkou a tam by jsi měl mít jěště jednu rychlospojku. Jinak je divné že ti jde hydraulika ramen oběma směry a že tam nejsou v rozvaděči žádné gumičky. Měl jsi ho komplet celý rozebraný? To by pak musel být nějak vyběhaný. Napadlo mě jestli nemáš jěště zapojené to lanko brzdy vleku a nedělá to bordel. Já pokavaď nejezdím s vlekem tak lanko odpojuji z té kostky pod volantem a myslím že se i snad má odpojovat -někde jsem to asi četl. Ahoj Zdeněk.

oharekpavel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am

Re: Tomovinkovič

#355 Nový příspěvek od oharekpavel »

My jsme to lanko nikdy odpojený neměli a všechno funguje jek má. Vlastně mě ani nenapadá proč by se mělo odpojovat?

oharekpavel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am

Re: Tomovinkovič

#356 Nový příspěvek od oharekpavel »

Není možný, že je hydraulika připojená do špatné rychlospojky? Myslím tím tu na brzdy a proto se vždy zvedá?
Zítra to zkusím.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Tomovinkovič

#357 Nový příspěvek od DYK »

Odpojovat lanko ovládání šoupěte brzdiče vleku je zbytečný. Není-li připojen vlek tlak jde a končí v těsné rychlospojce při sešlápnutí brzdy. Jinak normálně protíká. Když se přehodí hadice a šlápne se na brzdu jdou ramena nahoru po uvolnění pedálu brzdy jde olej hned do přepadu a ramena klesají. Rozvaděč pro ramena má pro polohu "do přepadu" tedy spouštění ramen aretaci, takže není třeba ho držet, je-li rychospojka zadních ramen použita pro sklápění při spouštění korby dolů. Vůbec nechápu, jak to, že v obou krajních polohách páčkového jednosekčního rozvaděče jdou ramena nahoru. Kdo s tím co kdy dělal? Nebo "samo se to"?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pacaky
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 03, 2010 8:53 am

Re: Tomovinkovič

#358 Nový příspěvek od pacaky »

Tak problém s hydraulikou vyřešen. Bylo zablokovanej ten čudl na druhé kostce napojenej natu brzdu. Olej byl stále v tlaku a takže když sem chtěl ramena dolů jeli navrch. Dík za rady Z.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Tomovinkovič

#359 Nový příspěvek od DYK »

Já to sice nepochopil, protože když sojím na brzdě (čudl ven) rozvaděčem ovládám ramena jak chci a jdou nahoru i dolů, ale když ti to už funguje je dobře.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Tomovinkovič

#360 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

jak ja stojim a drzim brzdu tak ramena jdou jen nahoru a nejdou dolua jak pustim jdou dolu 8)

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“