fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1111 Nový příspěvek od hotday »

ZT323A píše:Já tě chápu, prostě kdyby tam nebyly ty škrtící prvky, tak by mi nafta přes ten ventil procházela přes přepady z trysek zpět do nádrže.Žhavič z Avie nevím jestli by v mém případě nebyl o dost složitější než jen jeho montáž. Protože já mám elektroinstalaci 24V. A co vím tak Avie byla 12V. 303 má taky 12V, jestli ne tak mě opravte.
no, tak to mas trosku horsie...ale pokial sa pamatam, tak si radsej skontroluj ten zhavic, lebo nie som si isty, ci aj ten je na 24V...na nom je to urcite napisane....ci ho nemas odpaleny....

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1112 Nový příspěvek od CBS »

hotday píše:
ZT323A píše:Zkusím ten ventil promýt v tech. benzínu. A pak to zapojím na naftu. Když bude těsnit, tak se pozeptám u jednoho výrobce, který u nás dělá hydrauliku, různé tlakové hadice a trubky se šroubením. a dodal bych na přívodní a odpadovou trubičku kohoutky. A po nastartování traktoru bych je vypnul. tím bych vyloučil případnou netěsnost ventilu a další ukapávání nafty do sacího potrubí. Jěště dotaz, jak asi dlouho držet tlačítko žhavení po zčervenání spirály na palubce?
ono to je trosku inac...povodne to bolo urobene tak, ze z filtra isla rurka k tom otvaraciemu ventilu, ale ten maly holandrovy srobik na filtry bol len zabruseny a nemal stredom dierku a uz potom priamo do toho ventilku. potom na druhej strane toho privodu je trubka z prepadu od vstrekov, tak dnu v dierke v tom ventile je taka mala umela podlozka s kalibrovanym otvorom, aby prechadzalo cez ten ventil len urcite mnozstvo nafty, lebo ta trubka od filtra, tak tam bol priamy tlak od dopravneho cerpadla. a keby si tam nemal tieto skrtiace prvky, tak by si mal slabo plnene cerpadlo a motor by nemal vykon...podla mna, je jednoduchsie to prerobit na zhavic z avie, ale aj toto tvoje riesenie je spravne, len musis nechat motor chvilu povrcat, aby po nastartovani ti zas ten ventilek naplnilo naftov a az potom odstavit privody...no, ja netusim, ze kolko to trvalo, skusim ti to zmerat, mal by som este niekde mat tu kontrolku a dam vediet....tazko povedat, uz som aj zabudol...
Po elektrickej stránke to má byť zapojené tak, že v polohe 1 by mal ísť prúd na kontrolku žhavenia, z nej do ventilu, z ventilu na žhavič. v polohe 3 má ísť prúd na ventil bez kontrolky. Tá kontrolka žhavenia by mala mať rovnaký odpor ako cievka žhaviča, keď sa teda rozpáli do červena, mala by byť žeravá aj cievka v saní a teda zapalovať naftu v saní.
Takže pri štarte držíš v polohe 1 kým sa ti nesčervená kontrolka, potom môžeš točiť. Poloha 3 je tam na prídavné žhavenie po naštartovaní ak už motor klepe na jeden-dva valce, trocha mu to pomôže.
Ono ak je to zapojené ako má byť, teda prívod nafty od filtra a prepad na spološnú prepadovú rúrku vstrekovačov, tak do žhaviča naftu netlačí pod nejakým veľkým tlakom. Ja by som najtrv vyskúšal tesnosť toho ventylu, ak by netesnil, vložil by som miesto neho T a dal ručný ventil priamo na vstup do žhaviča.
Len pre zaujímavosť, na jednom ZT nemám vôbec pretlakový ventil a ide bez problémov, ono keď je nádrž vyššie ako žerpadlo ten pretlakový ventil tam nehrá dôležitú rolu, ak však žhavenie má fungovať, je tam potrebný.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1113 Nový příspěvek od CBS »

hotday píše:
ZT323A píše:Já tě chápu, prostě kdyby tam nebyly ty škrtící prvky, tak by mi nafta přes ten ventil procházela přes přepady z trysek zpět do nádrže.Žhavič z Avie nevím jestli by v mém případě nebyl o dost složitější než jen jeho montáž. Protože já mám elektroinstalaci 24V. A co vím tak Avie byla 12V. 303 má taky 12V, jestli ne tak mě opravte.
no, tak to mas trosku horsie...ale pokial sa pamatam, tak si radsej skontroluj ten zhavic, lebo nie som si isty, ci aj ten je na 24V...na nom je to urcite napisane....ci ho nemas odpaleny....
Tieto žhaviče sa dávali aj do kombajnov (24V) no neviem, či boli špeciálne na vyššie napätie, alebo sa kašlali na to a boli všetky rovnaké. zaujímavé je aj to, že v polohe 3 ide napätie priamo na žhavič, takže žhavičom tečie väčší prúd ako v polohe 1 :-/

Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#1114 Nový příspěvek od ZT323A »

CBS píše:
hotday píše:
ZT323A píše:Zkusím ten ventil promýt v tech. benzínu. A pak to zapojím na naftu. Když bude těsnit, tak se pozeptám u jednoho výrobce, který u nás dělá hydrauliku, různé tlakové hadice a trubky se šroubením. a dodal bych na přívodní a odpadovou trubičku kohoutky. A po nastartování traktoru bych je vypnul. tím bych vyloučil případnou netěsnost ventilu a další ukapávání nafty do sacího potrubí. Jěště dotaz, jak asi dlouho držet tlačítko žhavení po zčervenání spirály na palubce?
ono to je trosku inac...povodne to bolo urobene tak, ze z filtra isla rurka k tom otvaraciemu ventilu, ale ten maly holandrovy srobik na filtry bol len zabruseny a nemal stredom dierku a uz potom priamo do toho ventilku. potom na druhej strane toho privodu je trubka z prepadu od vstrekov, tak dnu v dierke v tom ventile je taka mala umela podlozka s kalibrovanym otvorom, aby prechadzalo cez ten ventil len urcite mnozstvo nafty, lebo ta trubka od filtra, tak tam bol priamy tlak od dopravneho cerpadla. a keby si tam nemal tieto skrtiace prvky, tak by si mal slabo plnene cerpadlo a motor by nemal vykon...podla mna, je jednoduchsie to prerobit na zhavic z avie, ale aj toto tvoje riesenie je spravne, len musis nechat motor chvilu povrcat, aby po nastartovani ti zas ten ventilek naplnilo naftov a az potom odstavit privody...no, ja netusim, ze kolko to trvalo, skusim ti to zmerat, mal by som este niekde mat tu kontrolku a dam vediet....tazko povedat, uz som aj zabudol...
Po elektrickej stránke to má byť zapojené tak, že v polohe 1 by mal ísť prúd na kontrolku žhavenia, z nej do ventilu, z ventilu na žhavič. v polohe 3 má ísť prúd na ventil bez kontrolky. Tá kontrolka žhavenia by mala mať rovnaký odpor ako cievka žhaviča, keď sa teda rozpáli do červena, mala by byť žeravá aj cievka v saní a teda zapalovať naftu v saní.
Takže pri štarte držíš v polohe 1 kým sa ti nesčervená kontrolka, potom môžeš točiť. Poloha 3 je tam na prídavné žhavenie po naštartovaní ak už motor klepe na jeden-dva valce, trocha mu to pomôže.
Ono ak je to zapojené ako má byť, teda prívod nafty od filtra a prepad na spološnú prepadovú rúrku vstrekovačov, tak do žhaviča naftu netlačí pod nejakým veľkým tlakom. Ja by som najtrv vyskúšal tesnosť toho ventylu, ak by netesnil, vložil by som miesto neho T a dal ručný ventil priamo na vstup do žhaviča.
Len pre zaujímavosť, na jednom ZT nemám vôbec pretlakový ventil a ide bez problémov, ono keď je nádrž vyššie ako žerpadlo ten pretlakový ventil tam nehrá dôležitú rolu, ak však žhavenie má fungovať, je tam potrebný.

Já to mám už jinak, já tam tu páčku na startování nemám. Já mám už klíček jako u osobáku. Tam jsou tři polohy. 0 - nic nejde, klíček jde vytáhnout. 1 - rozsvítí se kontrolky a začne fungovat žhavení, 2- začne točit motor. Proto byl můj dotaz jestli můžu startovat a ještě žhavit zároveň. Nebo jen nažhavit a pak už jen točit motorem.
Ondřej

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#1115 Nový příspěvek od CBS »

podľa toho čo píšeš máš žhavenie zvlášť na tlačítko? Keď zapneš žhavenie žhavič sa zohreje, kým netočí motorom, nafta ti však do žhaviča nejde, takže zohreje iba trocha vzduchu okolo. Na to aby to fungovalo ako má, musíš žhaviť aj pri točení.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1116 Nový příspěvek od poulm »

Pokud je žhavička z Avie jen na 12V a takové konstrukce na 24V není,tak zapojte dvě stejné do serie,tím pádem bude na každé 12V. 8) 8) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1117 Nový příspěvek od hotday »

CBS píše:podľa toho čo píšeš máš žhavenie zvlášť na tlačítko? Keď zapneš žhavenie žhavič sa zohreje, kým netočí motorom, nafta ti však do žhaviča nejde, takže zohreje iba trocha vzduchu okolo. Na to aby to fungovalo ako má, musíš žhaviť aj pri točení.
no, ja zas neverim, ze by ten motor nastartoval, keby mu nefungovalo riadne zhavenie...ale mne to tiez nejak nedava zmysel...bud tam ma casove rele, alebo fakt neviem...323 nemam prebadanu v elektrike...inac, nieje tam original riesena elektrika 12/24???

Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#1118 Nový příspěvek od ZT323A »

Já mám všechny spotřebiče 24V, včetně alternátoru, a startéru. aspoň tak sem to vyčetl z něměckýho návodu k obsluze. 12V je zásuvka na přívěsy. Musím to víc prozkoumat, ale já nemám ten měnič 12V- 24V aspoň sem ho nenašel. Tak sem si prohlédl ten ventil. Je na něm napsáno 12V- 20A, tak se domnívám že jediný co je na něm 12V je žhavení. Taky jsem zjistil proč byla nafta z ventilu odpojená, někdo totiž byl hodně šikovný a na výstupu z ventilu zničil závit. Už sem se rozhodl, koupím ten ventil a žhavící svíčku novou. Na německym Ebay je ventil za 30€, svíčka 20€. Tak sem zvedav jaký ceny budou mít v Agricu v Týništi nad Orlicí.
Ondřej

Uživatelský avatar
michal-7610
Příspěvky: 76
Registrován: stř pro 03, 2008 2:54 pm
Bydliště: Držkovice

Re: fortschritt ZT 303

#1119 Nový příspěvek od michal-7610 »

hotday píše:
ota píše:Kluci tady jsou kola který by se mohly hodit na ZT z kombajnu, cena 3000 Kč kus a dva kusy: http://stroje.bazos.cz/inzerat/8649716/Kola-E-516.php
vhodne...uplne vhodne...si zapamataj, ze musis mat biele disky, lebo co uz boli zlte, tak tie maju inac navarene stredy a pasovali by ti iba nasiroko...tieto zlte su vhodne....predne kolesa uz mas??? ak chces, mam 2ks naviac 16-20 dezen vyborny...
Nemá náhodou 516 menší kola než ZT ?
Mercedes 1117 přepravník koní, Zetor 6748 + Nd5-032, Ml 270cdi

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1120 Nový příspěvek od hotday »

michal-7610 píše:
hotday píše:
ota píše:Kluci tady jsou kola který by se mohly hodit na ZT z kombajnu, cena 3000 Kč kus a dva kusy: http://stroje.bazos.cz/inzerat/8649716/Kola-E-516.php
vhodne...uplne vhodne...si zapamataj, ze musis mat biele disky, lebo co uz boli zlte, tak tie maju inac navarene stredy a pasovali by ti iba nasiroko...tieto zlte su vhodne....predne kolesa uz mas??? ak chces, mam 2ks naviac 16-20 dezen vyborny...
Nemá náhodou 516 menší kola než ZT ?
nie...cca o 10cm vacsi priemer...original sa tieto kolesa davali aj na zt 403, ale vpredu to uz malo brzdy, a kolesa z mackaca...aspon tak je to pisane na nete...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1121 Nový příspěvek od poulm »

Ty kola z E516 jsou průměrově stejné,jako kola z Krystalu 18,4-34.
Stejně tak mají i stejné středy. Zlatá unifikace,mnohdy je to fajn,když jdou v čase nouze dát kola z kombajnu na traktor a obráceně.
Nicméně jsem se setkal i s tím,že byly vedle sebe kola ze dvou E516,všechny měly stejný rozměr,přesto neměly stejný průměr.Je to asi rozdílné i podle výrobce. :-/ :-/ :-/
Každopádně doporučuji dát na ZT širší kola,je to poměrně těžký traktor a na měkkém jde hned ke dnu.Teď v lese se mi to velice osvědčilo na sněhu a blátě.Přední kola také doporučuji minimálně 16-20 a víc.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1122 Nový příspěvek od hotday »

poulm píše:Ty kola z E516 jsou průměrově stejné,jako kola z Krystalu 18,4-34.
Stejně tak mají i stejné středy. Zlatá unifikace,mnohdy je to fajn,když jdou v čase nouze dát kola z kombajnu na traktor a obráceně.
Nicméně jsem se setkal i s tím,že byly vedle sebe kola ze dvou E516,všechny měly stejný rozměr,přesto neměly stejný průměr.Je to asi rozdílné i podle výrobce. :-/ :-/ :-/
Každopádně doporučuji dát na ZT širší kola,je to poměrně těžký traktor a na měkkém jde hned ke dnu.Teď v lese se mi to velice osvědčilo na sněhu a blátě.Přední kola také doporučuji minimálně 16-20 a víc.
inac, teraz sa mi podarilo zohnat kolesa z mackaca co maju rozmer 18-20...to by mohlo byt 1:1 so zadkom ked ides rovno...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1123 Nový příspěvek od poulm »

Tak to je docela ojedinělý rozměr,to ber a ani nad tím nepřemýšlej.Pokud to má aspoň trochu vzorek,tak to bude na ZT super,když ne,tak na nějakou vlečku se to vždycky uživí.
Můžeš hodit foto? Rád bych viděl jak vypadají,dík.

Já mám taky úlovek,v místním kovošrotě rozřezali Liaz 110 4x4 prodloužený na hákový kontejner,tak mi tam švagr zachránil aspoň turbo s klapkou na motorovou brzdu.To turbo je K36,stejné co mám na ZT. Že bych si udělal Bi-turbo na ZT? To ještě nikdo nemá :cert: :cert: :cert: 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22099
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: fortschritt ZT 303

#1124 Nový příspěvek od ota »

Ty poulm aby Ti s tím hymlovím Bi-turbem neulítaly hlavy, jak tomu chasníkovi na tom videu jak tady nedávno někde bylo, tractor pulling, jak mu ulítnul ten motor! Jednou mi povídal pán co uměl spočítat tlaky motoru když přidáš turbo, že ten motor snese něco navíc. Ale hodně navíc zase nesnese. Hlavně tlaky které jsou ve válci a můžou ulítnout svorníky a nebo odejde klikovka. Ale to víš. Nemá cenu to psát, to já jen tak.
Ty kola 18x20" mě taky zajímají, dej fotky. Ale možná že jsem je někde viděl na You Tube na nějakém ZT 305 nebo 323.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#1125 Nový příspěvek od poulm »

Já si s tím Bi-turbem dělal srandu,na ten 4válec by to nemělo efekt,jedině tak použít motor z E516-517 8VD a na to dát dvě turba,pro každou řadu jedno,to by pak bylo peklo :cert: :cert: :cert:
:D :smich: :vysmech:

Jednou si něco takového stejně postavím, no nebrte to,když to lidi vyhazují do šrotu 8) 8) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“