Traktor LIAZ 180
Moderátor: DYK
Re: Traktor LIAZ 180
Přátele, zdravím vás. Mám velkou prosbu. Nevěděl by někdo o zadním diferenciálu? Bohužel na naší Št 180Turbo se vylomily dva zuby na talíři. Talíř dif.má myslím 34 zubů, jiné maji 41. Děkuji
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Traktor LIAZ 180
tudle jedna stala v kovosrote jinak na vlkave je firma co prodava dily na lijaz mozna by to tam mely jeto velko sklad pred 2 roky tam syn ezdil pro nahradni dily na 180 bezne to mejvaly nebo mu to sehnaly
Re: Traktor LIAZ 180
Zaujimave. Pocital by som s tym ze prave tahac ako je ŠT-180 ma vacsi veniec s vacsim poctom zubov ako klasika Liaz trambus nakladiak. Nehadalo sa to s predkom??? Ono aj tych prevodov pre nakladiaky bolo viac pomerov.
Re: Traktor LIAZ 180
Kolotočáři tady měli- možná ještě mají- škodovku na tahání střelnice. Měli v tom odpojený předek a vzadu nápravu z tahače a docela jim to uhánělo, akorát se za jízdy vlnila jak had
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Traktor LIAZ 180
Ved prave preto ma to kus prekvapilo. Zeby Tahac-traktor mal veniec mensi s mensim pocnom zubov ako napr. nakladiak ktory valil v pohode 80-100km/h. Na ST-180N som v davnej minulosti par krat isiel ale urcite po ceste na velkej 5 tak neuhanala. Inak vlnila sa aj pri 20km/h a to bola do vlanajska v pôvodnom stave bez zasahu do naprav a prevodov. Dnes su s nej niekde blatniky v BA vo VW
Re: Traktor LIAZ 180
...měli jsme upravenou škodovku Š-180,která jezdila bez vlnění po silnici 55km/h,několik dní s ní jezdili s opavským návěsem v kukuřici-extrémní mokro.Měla prodloužený přední rám o 600 mm ,kde byl umístěn hydrogenerátor SPV-23 pro pohon vyvodového hřídele,motor byl použitý z řezačky Toron,celá kabina byla odpérovana.Škodovka má lehky předek,proto se při jízdě vlní,podobně jako u motorek se davají na konce řiditek závaží,aby při jízdě nekmitala,tak škodovka potřebuje větši váhu v předni části ,aby se nevlnila při jizdě.Nápravy a převodovka byly původní.
Ohledně výše zmiňovanych náprav,STS Velké Albrechtice prováděly GO náprav na škodovky ,ty měly 3-4 provedení(typu)
přední a zadnich náprav.Když tam někdo dovezl nápravu na výměnu,vždy volali mechaniky ,kteří prováděli GO,aby určili,o jaký typ nápravy se jedna,aby si zákaznik odvezl tu spravnou.Na zjištění typu nápravy,musela být perfektní znalost nápravy.
Ohledně výše zmiňovanych náprav,STS Velké Albrechtice prováděly GO náprav na škodovky ,ty měly 3-4 provedení(typu)
přední a zadnich náprav.Když tam někdo dovezl nápravu na výměnu,vždy volali mechaniky ,kteří prováděli GO,aby určili,o jaký typ nápravy se jedna,aby si zákaznik odvezl tu spravnou.Na zjištění typu nápravy,musela být perfektní znalost nápravy.
Re: Traktor LIAZ 180
Tahla má taky motor z Torona. Dokáže uhánět těch 35km/h klidně. Nakonec se diferák sehnal se stejným počtem zubů z jiné škodovky, ALE. obal nepasuje na naší nápravu. Díry pro šrouby jsou jakože o 3mm vrtané jinak a obal je o kosek širší, tak nejde dostat do nápravy. Je to zajímavé. Už na tom mistři pracují, tak jsem zvědavý co vymyslí.
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Traktor LIAZ 180
Zdravím,dneska jsem podmítal , udělam asi 20 ha a uplně poslední jízda na souvrati,zařadím zpátečku,pak trojku a nic ,stojím ,celou dobu jezdím na VELKOU, když zařadím malou tak traktor jede..neozval se žadný zvuk,prasknutí,chrastění nic...prostě problém ve skupině malá/velká.. nějaký nápad co by to mohlo být? uvidím ještě zítra ráno jak traktor vychladne,mě napadlo jestli se neseká vzduchový píst... když zařadím velkou traktor stojí ,když malou jede...
Re: Traktor LIAZ 180
Vzduch tam radi len jeden prevod. Druhy radi pruzina.
Re: Traktor LIAZ 180
Ve válci asi problém nebude, běžná závada u škodovek, uvolněná matka na hřídeli.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Traktor LIAZ 180
Jaká matka na hřídeli ,na které? No problém se nakonec vyřešil sám,ráno jsem nastartoval traktor a vše v pořádku,takže problém bude zřejmě v omezovači tlaku do druhého vzduchového okruhu ,je nad výfukem pod schodama a asi jak se ohřeje je nedostatečný tlak v druhém okruhu. navíc mi včera šla i těžko spojka(posilovač měl malý tlak) Takže prostě válec "velká ,malá "měl tlak jen aby vyřadil v malé ale už nebyl schopný překonat pružinu až do koncové polohy... už jsem to vyděl bledě, sundávat kabinu by se mi nechtělo. Je fakt ,že to je silný stroj za pár peněz,ale použitelný jen pro lidi co mají do 20 ha pro zábavu, do podnikání to není,nejde pořád jen pod traktorem ležet a něco opravovat ,byť jsou to maličkosti...
Re: Traktor LIAZ 180
Ona ta škodule když se udělá a nehoní se na směny jako dřív tak práci udělá. Měli jsme 2, k tomu asi ze 3 díly a celkem to šlo. Akorát ty převodovky, dávalo se čerpadlo z řízení na prsa a hnalo převodový olej přes chladič. Že se blíží konec skříně se projevilo právě na půlkách, na horní hřídeli se povolila matka, udělala se vůle kterou už objímka neobsáhla. Ale bylo to slyšet, a dalo se to podchytit včas.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Traktor LIAZ 180
Tá túto verziu 180 som videl len na fotkách a teraz sa objavilo aj čerstvé video že to ešte v dnešnej dobe niekde jazdí po polí a hnojí to!
https://youtu.be/Zt8dWXIwf4U?si=tb7DP_CbQA1vtH9C
https://youtu.be/Zt8dWXIwf4U?si=tb7DP_CbQA1vtH9C
Re: Traktor LIAZ 180
Korba sa da vymenit za nakladnu, alebo je to cisto rozmetadlo? Nikdy som to nevidel. Klasicke 180 sme na druzstve mali.