Traktor LIAZ 180

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Patøí LIAZ 180 mezi kutilské výtvory ?

Ano
43
19%
Ne !!!!!!!!
127
55%
Je to sporné - mnoho vìcí vzniklo pùvodnì kutilsky
61
26%
 
Celkem hlasů: 231

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
milosba
Příspěvky: 240
Registrován: čtv čer 25, 2015 8:15 pm
Bydliště: Stakčinska Roztoka

Re: Traktor LIAZ 180

#631 Nový příspěvek od milosba »

Zdarec, trebalo by mi ak niekto mate doma S 180 zmerak aky je priemer piestnice na valci podpery. dikes

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#632 Nový příspěvek od Dušan »

Zdravím,jaký ma být výstupní tlak z vyrovnávče tlaku pro posilovač spojky a válec "malá ,velká" rychlost? uvažoval jsem ,že ho zruším protože mi odešel ,ale abych nenatlačil celých 8 atm do posilovače a převodovky a střelily mi gumičky ve valečcích..díky

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#633 Nový příspěvek od Dušan »

Ještě se zeptám,jaký má být na škodovce tlak ve vzduchovém systému ,v návodu k obsluze píšou 6 atm ,ovšem liazky mívaly 8 atm,nebo se pletu? Navíc ve schématu vzduchové soustavy v návodu k obsluze pro št není mezi vzduchojemem ,posilovačem spojky a válcem řazení pulek žádný regulátor ,nebo přepouštěcí ventil.

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Traktor LIAZ 180

#634 Nový příspěvek od pavel sk »

U ST 180 to odfukovalo vzdy len pri 6. Nakladiak stym neporovnavaj.

Sadra17
Příspěvky: 6314
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Traktor LIAZ 180

#635 Nový příspěvek od Sadra17 »

proč ne ? vždyť je to vzduchově naprosto stejný :-/
malej traktorista v malým traktoru

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Traktor LIAZ 180

#636 Nový příspěvek od pavel sk »

Je ale aj neni. Niekedy je menej viac. Tahac ST 180 nema dvojokruh pre vlek ani motorovku. Navise tym tahacom nebrzdis tak casto ako u nakladiaka + prip. suprava. Dokonca aj stara T 148 mala tiez pracovny tlak len 6,5. Ked som tam raz omylom zalozil regulator (na oko rovnoaky) s T 815 ktora tlaci 8, tak bol problem s odbrzdovanim.

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#637 Nový příspěvek od Dušan »

Ano,ale mě jde o to ,jaký má jít tlak do posilovače spojky a pístu řazení pulek,protože mezi tlak.nádržema a posilovačem je vložen přepouštěcí ventil ,(chybně jsem předtím napsal vyrovnávač tlaku,vypadá to podobně), a ten přepouštěcí ventil má asi tu vlastnost,že má omezit tlak..(tlak před ventilem mínus protitlak pružiny) ,ale v originál schématu na št 180 žadný ventil není.. tak vlastně otázka zní,vydrží píst řazení pulek tlak 6 atm?

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Traktor LIAZ 180

#638 Nový příspěvek od pavel sk »

Ten prepustaci ventil je nastaveny cca. na 4,5. Prv tlaci do brzdovych okruhov. Pri tomto tlaku by ti malo odbrzdit brzdy a mal pustit vzduch do druheho okruhu pre polky a uzavierky + ten posilovac spojky, U N-ka prepinanie riadení. Je to tam takisto delene na dva okruhy, ale pri plne natlakovanej sustave pracuje vsetko pod rovnakym tlakom. Neni tam skrtic tlaku. Vsetky tieto spomenute spotrebice vzduchu potrebuju riadny tlak. Neviem aku mas staru Skodovky ale tu co este mame v koprivach ST 180N ,tak mala bzrdove valce na principe T 815 strunaky. Pri malom tlaku Skodovku zablokovalo.

loučák
Příspěvky: 182
Registrován: pát pro 04, 2009 7:46 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#639 Nový příspěvek od loučák »

No já teda mám nastavenej tlak na 8atm, mnohem lépe to brzdí a potíže jsem nezaznamenal. Zaznamenal jsem však jiné potíže. Pění mi chladící kapalina, ale motor přitom jede dobře, obeje se nikdy nevzal ani neci, nehulí, ve vodě není olej. Tak si říkám, nebo spíš doufám, může to být z kompresoru? Ten je přeci taky chlazenej vodou, ne? Jasný no, asi to bude hlava, což je strašná škoda, tenhle motor je jinak fakt vcajku. Nebo to jsou ty kroužky mezi částma hlavy? Nevím, nikdy jsem to neměl rozebraný.
Spojka dost smrdí při záběru, mám zkusit povolit ten stavěcí šroub u poslovače? Když jsem fakt hodně v bahně nebo mám hodně zapřihlé, tak se na velkou trojku ani nerozjedu, prostě pustím spojku a ona jen klouže.
Další věc, co mě zase tak moc netrápí, ale říkám si, že to může být závada. Kdo jste zkoušel škodovkou větší náklony? Snese fakt hodně a často toho využívám ale, nesmím být nakloněný doleva, to prostě nemaže. To má tak vysoko sací koš ve vaně? Nedělal někdo úprvavu motoru pro větší svahy? Ještě příliš velké klesání nemá moc ráda.
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011

loučák
Příspěvky: 182
Registrován: pát pro 04, 2009 7:46 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#640 Nový příspěvek od loučák »

Pro představu
https://dulaj.rajce.idnes.cz/Skodovka/
https://www.youtube.com/watch?v=knI6n_jWEi0
stroj k nezaplacení, některé věci si moc jinak než škodovkou nedovedu už dnes představit, hodně práce ulehčí
Pro inspiraci, ty dřevěné vidle mají rozměry 290x350 a jsou určeny k odvozu starého sena a klestí z míst, kam se moc nedá jinak zajet, chycený jsou 6tkou řetězem a posychrovaný k těm dvoum vzpěrám uvnitř, pevnost naprosto dostačující, umějí postavit škodovku na zadní
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 1132
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: Traktor LIAZ 180

#641 Nový příspěvek od Sorbus »

Ahoj, šroub na posilovači musí mít vůli, nesmí být natěsno. Foukání do vody může dělat hlava kompresoru, vyzkoušíš to tak že odpojíš pohon na straně motoru a nastartuješ. Gumičky mezi hlavami rády tečou, pak kapalina prolíná ve spoji a teče po motoru. Mazání záleží na tom, jestli je motor jaký tam má být, jestli nebyl původně šikmý a má jinak sání oleje z vany. Při náklonu do předu by ale měla mazat i tak. Jestli máš okénko ve vaně bylo by dobré se kliknout jak je na tom olej čerpadlo a jeho vedení.
Na všechno nám treba špecialistou !

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#642 Nový příspěvek od Dušan »

S motorem mám stéjný problém,pění mi chladící kapalina a vystřikuje přes víčko chladiče ,ale jak se hladina sníží asi 1 cm pod chladící žebra chladiče tak už dál z pod víčka nestříká ,tak zatím jezdím takto ,ale taky to budu muset vyřešit. Motor jede bezvadně,nekouří,nehřeje se ,nebere olej, olej je čistý bez vody,chladící kapalina taky čistá bez oleje či zápachu po výfukových plynech.. Ta hlava kompresoru mě taky napadla , kapalina pění více když je motor teplý ,ale taky o to víc pění když je motor v tahu ,tak proto mě napadá prasklina v hlavě motoru.. no budu muset vyloučit ten kompresor a pak se uvidí..

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor LIAZ 180

#643 Nový příspěvek od poulm »

Souprava mého kamaráda:

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: Traktor LIAZ 180

#644 Nový příspěvek od Dušan »

Jak dlouho s takovou soupravou jezdí? Sám uvažuju o neseném pateráku za škodovku ,ale udajně to nedávaly koncáky na zadní nápravě a středový čep. Pravda je,že když jsem tu škodovku koupil před cca 4 roky,byl středový čep bez vůlí(silonové pouzdra,mazáno každý den) a ted´ po těch rokách se 4 m kromexinem už to není ono,takže buhví co by s tím udělal ten nesený pluh... Pravda je,že ta škodovka sílu má,ale dost věcí je na ní hodně poddimenzovaných..

Pavel.T
Příspěvky: 1206
Registrován: sob led 19, 2013 5:19 pm
Bydliště: Náchod venkov

Re: Traktor LIAZ 180

#645 Nový příspěvek od Pavel.T »

Poulm: Úplně stejnou soupravou orál táta na družstvu řadu let a kupu hektarů. Měl na ní vyztuženej kloub a v pohodě.

A jak tady řešíte to házení vody tak otec si na 180tku s turbem dodělal expanzku a od té doby v klidu.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“