fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#5086 Nový příspěvek od CBS »

zétéčko píše:Nazdar Zétéčka. Prodávám kompletní sklápěcí nástavbu na IFU 50. Sajtny horší jinak ok.Cena 3000 kč. Při příznivém počasí i naložím balkánem. Jinak na svém ZT musím vyměnit rozvad. hydrauliky neustále kape a je nad brzdama. Náklad cca 10000 kč. Tak at se daří.
Chceš ho vymeniť za iný typ? Nestačí pomeniť v starom okrúžky, ja som nedávno pretesňoval a zatiaľ pohoda.

zétéčko
Příspěvky: 39
Registrován: pát led 03, 2014 8:59 pm
Bydliště: Písek

Re: fortschritt ZT 303

#5087 Nový příspěvek od zétéčko »

Tak to jsem již udělal, ale sákne kolem pístů co jsou ovládány páčkou a pak i v ovládači systémových poloh. Ta úprava spočívá v jednom rozv. s plovoucí polohou-malé čerpadlo, a druhý rozv. z velkého čerpadla na venkovní okruhy kolik kdo chce.Dál potom samozřejmě přímá zpátečka 1x. Mám taky v plánu si dodělat brzdy na předek.Koupil jsem IFU bez př., ale ze zadní nápravy to snad půjde použít.Hl. brzd. válec z Avie s posilovačem by nato měl stačit.Na STK nemají zatím dost informací k těmto starším traktorům, takže důležité je když traktor zastaví v požadované vzdálenosti. Vše budu řešit až někdy příští rok.

Tak zdar naší práci.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#5088 Nový příspěvek od CBS »

Nie je to zlá myšlienka, aj keď pri výmene rozvádzača by som asi ten malolitrážny výstup z čerpadla buď prepojil s hlavným výstupom, alebo ho napojil do prepadu. Tie čerpadlá majú najlepšie roky už za sebou, na TBZ to väčšinou stačí, aj na vyklápanie vlekou, ale na zariadenia, ktoré potrebujú 140 - 160 atmosfér na správnu funkciu by to chcelo aj výmenu čerpadla, za nejaké jednoduché zubové.

zétéčko
Příspěvky: 39
Registrován: pát led 03, 2014 8:59 pm
Bydliště: Písek

Re: fortschritt ZT 303

#5089 Nový příspěvek od zétéčko »

Nazdar kolegové přeji všem pěkné svátky,zdraví a štěstí v Novém roce. Dozvěděl jsem se,že lze přihlásit 323 na TP z 303 a to výměnou kabiny.Stálo by to za ověření i někde jinde.Tak se mějte.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#5090 Nový příspěvek od poulm »

Taky přeji všem hodně pohody a elánu do další prací a přestaveb našich už trochu Retro-strojů 8) :)

to zétéčko:
Tak ono jde lecos,když natrefíš na ty správné lidi co pomohou a vyznají se.
Máš k tomu nějaké podrobnější informace,nebo je to jenom informace z doslechu ve stylu jedna bába povídala?

Mně Ježich naježil pěkné suvenýry:

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#5091 Nový příspěvek od CBS »

Aj ja vám chcem popriať hlavne zdravie ale aj veľa elánu a dobrých nápadov. Zdá sa, že poulm má už Ježiška z NDR nejakú protekciu 8)
To zétéčko: ono by to mohlo ísť nejakou pololegálnou cestou, ale určite je na to treba vyhľadať servis ktorý na to dá štempel. Aj keď si nemyslím, že by to mohol byť problém mať 323 na dokladoch z 303, všetky údaje d TP sú zhodné. Podobne ako dnes jazdí kvantum Zetorov, na ktoré keď sa pozriete tak nezistíte o aký typ ide, dôležité je len aby sedel kód (typ) motora a ostatné údaje s TP.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#5092 Nový příspěvek od poulm »

to CBS:
to nejsou suvenýry z Německa, ale česká lidová domácí tvořivost :-D

Co se týče STK,tak bohužel pořád navzdory čím dál přísnější metodice je co stanice to jiný přístup a pohled na věc, více bych to nerozváděl,všichni s tím máme svoje zkušenosti,že....

Jen si myslím,že je pitomost aplikovat stejné postupy u zvláštních motorových vozidel (traktorů a jejich přípojných vozidel) a pracovních strojů stejně jako u silničních motorových vozidel (osobní,nákladní a jiná vozidla) Co k tomu více dodat, za chvíli budeme muset našim traktorům namontovat křídla a vrtule na kardan,aby jsme s nimi mohli přeletět přes silnice na pole a lesy a pracovat tam :-( :vztek: :evil:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

ZT 303
Příspěvky: 257
Registrován: ned led 04, 2009 9:39 pm
Bydliště: Chrudimsko

Re: fortschritt ZT 303

#5093 Nový příspěvek od ZT 303 »

Dodatečně se připojuji s přaním hezkých svátků a blížícího se Nového roku
Tak v listopadu přibyla k Zt-čku nova hračka a to rotačni brány Kverneland a 3 metrová pneusejka . Vzhledem k tomu že s ni hydraulika dost zapasila :vztek: :vztek: tak jsem přidělal pomocné válce jako kolega tady na foru a ted už ji zvládá prázdnou i na volno Přikládam pár fotek válců a kombinace
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#5094 Nový příspěvek od poulm »

Pěkné,paráda,chtělo by to pak udělat video z akce,jsem zvědavý.
Kdysi jsem taky uvažoval o secí kombinaci s rotačkama o záběru 4m.
Dnes už by se mi spíš líbil radličkový Horsch CO4 a ještě i s přihnojováním 8) ;-)

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#5095 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

Všechny zdravím v Novém roce....začínám zatim jen teoreticky řešit přední nápravu na dvém zt-300 a to konkretně vůle v uložení nábojů kol. Co jsem si tak zjistil tak by každý náboj měl být uložený tak, že hřídel vedoucí svisle je uložená ve dvou pouzdrech nebo l možná ložiscích ale nikdy jsem to rozdělané neměl. Má otázka zní zda jste to chlapi někdo už rozebrané měl a případně jak jste řešily opravu a druhý dotaz je zda se dají někde pouzdra sehnat.díky pavel

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#5096 Nový příspěvek od poulm »

to ZT 303: kolik váží ta secí kombinace a kolik vleze do zásobníku? Plně naložené to bude mít ke 3t,nebo víc?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#5097 Nový příspěvek od poulm »

Tak jsem si přes svátky spichl věž na zvedání převážně do terénu kde se s VZV nedostanu. Je to věž z Balkancaru na 3,5t. :)

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

ZT 303
Příspěvky: 257
Registrován: ned led 04, 2009 9:39 pm
Bydliště: Chrudimsko

Re: fortschritt ZT 303

#5098 Nový příspěvek od ZT 303 »

to Poulm :. Pěkná věž také mám doma 1 těžký triplex od Stillu za Zt -cko a jednu střední také Still a jednu lehkou z ručně vedeného Bulhara za 7211 .
A k té kombinaci je to 3metrovka tak váha rotačních brán dle štítků je 1250 kg a pneusej 500 kg takže prázdný kolem 1800 kg a násypka na sečce je nastavena originál dílem asi o 20 cm tak dle původního majitele do ní dával vaky 600-700 kg takže celkem i s osivem to může mít něco kolem 2500 kg .

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#5099 Nový příspěvek od poulm »

Nad triplexovou věží jsem taky uvažoval, ale tohle se mi objevilo v místě za normální peníz s dobrou nosností,tak jsem to vzal. No ono při výsuvu na 5-7m už je na traktoru problém se stabilitou a už by to chtělo nějaké boční opěrné nohy nebo něco proti převrácení.Ale zase jako mobilní výtah někde k opravě střechy nebo baráku to musí být super.

Tak to není taková hrůza,počítal jsem spíš váhu min 3t.
Jak jsem měl nesený pneusej 6m, tak jsem měl taky nadstavené násypky a dával jsem do něj tři vaky,což bylo cca 1500kg + váha pneuseje okolo 1100kg,tak jsme byl taky na 2,5t,ale bylo to na krátko hned za kabinou,u té secí kombinace je to už na delší páku,tak pak dej vědět,jak se to chovalo a kolik jsi musel doložit závaží na předek.Co si pamatuji u nás,jak přišly první secí kombinace a nebyly na to pořádné traktory a věšelo se to na krystaly, tak často praskaly skříně a v kopcích věčně po zadních,takže si to vybíralo svou krutou daň :-(

Když jsem měl Ostrojácký nesený pružinový pětiradličný otočný pluh,který měl 1850kg,tak i s ním mi to šlo občas v kopečkách na zadní i se dvěma sadami závaží na předku :-(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#5100 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

Take jsme na statku tahali za zetorem 12145 pneusejku 6m a museli jsme predek dotizit 14ks kulatych zavazi ze zadnich kol a i tak v kopcich pri otaceni se nadlehcoval predek. A kazdej druhej nebo treti den se musely dotahovat srouby u meziprevodovky dostavala strasne na prdel jezdilo se na 12 smeny den noc v kuse a jediny co se nesralo byl motor.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“