fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4396 Nový příspěvek od hotday »

ked ma povodny motor taky stary, tak ma servocerpadlo na prevodovke.
ak ti zadrelo motor, tak rozhodne treba poriadne poumyvat vanu a vsetky menene veci. na starom motore si mal aky vymennik? okruhly? alebo este ten podlhovasty? v kazdom pripade, vsetko treba rozobrat a docista umyt.
ak motor prekladas do 300, tak som uz videl aj motor s touto hlbokou vanou normalne zalozeny, akurat musis davat pozor na skaly.
a samozrejme, do zotrvaka budes potrebovat dlhsie sroby, to bude asi trosku problem...
fu, neviem, zatial ma nic ine nenapada.

JONOCH
Příspěvky: 7
Registrován: úte úno 23, 2016 5:31 pm
Bydliště: třebíč

Re: fortschritt ZT 303

#4397 Nový příspěvek od JONOCH »

Čerpadlo na řizeni je od předchoziho majitele předělane vedle motoru stejně jak to ma ifa 50 .Zt mam 303 podle dokladu,vyraženeho čisla na ramu a štitku rok vyroby 1983.Je ještě neco podle čeho se da poznat rok vyroby ?
Motor neni zadřeny, při vyššich otačkach nebo v zatěži začal klepat a je připečeny. Vyměnik mam kulaty při umyti jsem našel kousky asi nějakeho futyrka .Šrouby jsem zehnal trošku delši tak je akorat zkratit.
Řemenice jsou stejne a vstřikovaci čerpadlo na traktoru -nevim kde je problem ale dostaval se mi do nafty motorovy olej (byla černa nafta) jinak šlo dobře časem to budu muset nějak doladit. Ještě při vyměně hydraolickeho oleje jsem zjistíl že nemam omyvatelnej filtr nahoře v nadrži neměl by jste někdo obrazek z katalogu co všechno tam patři ? Jak to pujde zkusim sem dat nějake foto .

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4398 Nový příspěvek od hotday »

aha, jasne, chapem, cize uz si mal cerpadlo pred motorom. a mas zt 303-C alebo zt303-D malo by to byt tiez na stitku. myslim, ze toto staci vediet.
v tom vymenniku hlavne vytahaj von lamely co su v slimaku, tam bude tiez bordel, tie funguju ako filter na nasavany olej.
hej, hej, remenice budes mat rovnake, ked uz niekto urobil takuto prerabku na ifacke hydraulicke cerpadlo.
na slovensku sa predavala cervena nafta ako nafta pre polnohospodarov- zlacnena o cestnu dan. skor by som povedal, ze to boli nejake pozostatky z tohto pouzivania, lebo som este nevidel olej, ktory by farbil naftu do cervena (okrem oleja od stihl) a este hrdzava nadrz???
filter je presne vypocitany, treba si zmerat dlzku a rozmery natrubkov, mal by ti tam pasovat nejaky z E512,E514 nejdu tam ziadne strunky, atd..
tu si najdes obrazky, ze kolko moze byt typov: www.thu.pl

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4399 Nový příspěvek od poulm »

Černa nafta může být,když máš vstřikovací čerpadlo napojené na oběhové mazání od motoru,resp. z pravé strany motoru z poza olejového filtru vede trubka ke kompresoru a od něj k čerpadlu,z čerpadla pak jde přepad dolů do skříně motoru.
Na obou ZTéčkách jsem tyto sytémy vyrušil a upravil jsem kompresor i čerpadlo tak,aby to mělo svoji olejovou náplň,je to pracnější naúdržbu,ale aspoň mám přehled kde se co děje.
Jak časem vstřikovací čerpadlo stárne,tak začne být netěsné a začne se dostávat černý motorový olej do nafty a dál do spalování motoru,což může mít za následek zvýšenou kouřivost či v extrému zapečení kroužků.Taktéž i obráceně se může dostávat nafta do oleje a v motoru pak přibývá oleje. Dejte si na to pozor.
Čerpadlo lze rozebrat a přetěsnit,bývaly na to takové sady "O"kroužků.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#4400 Nový příspěvek od CBS »

Olej by sa do paliva nemal dostávať, jedine, že by bol zapchatý olejový prepad z čerpadla. Lebo v palivovej časti je predsa len trocha vyšší tlak, obyčajne sa dostáva nafra do oleja hlavne cez dopravné čerpadlo, prípadne netesnými elementami. Rok 83, to bude jedno z posledných 303-D, výrobné číslo okolo 72xxx pôvodná farba zelená, tmavozelený rám. Vložka hyd. filtra pasuje z takmer čohokoľvek z ndr
Obrázek
Vložka pasuje aj zo staršieho typu s víčkom na závit.
Tu niekto poredáva vložky, ale toto nie je dobrá, origo vložka má na oboch stranách čapík s okrúžkom zvonka.
http://www.landmaschinen-handel.com/Fil ... 3-neu.html

JONOCH
Příspěvky: 7
Registrován: úte úno 23, 2016 5:31 pm
Bydliště: třebíč

Re: fortschritt ZT 303

#4401 Nový příspěvek od JONOCH »

Je to 303-D barva -světle modra ,ram šeda, čislo ramu začina 702**.Velky techničak je druhopis už od předchoziho majitele tak z něj se puvod zt nedozvim. Palivovou soustavu jsem čistil když jsem ho před lety koupil sitko v kališku nebylo a filtry tam take nebyly při tom jsem si te černe nafty všiml ,vypustil a dal normalni za nějaky čas byla zas černa. Mazani je tam oběhove propojene s kompresorem na přepad jsem nekoukal ,podivam se.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#4402 Nový příspěvek od CBS »

Prípadne centrálne mazanie čerpadla sa dá jedniducho zrušiť, zaslepiť.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4403 Nový příspěvek od poulm »

Navíc při tom centrálním mazání vždy zůstane nějaké množství starého oleje v čerpadle a v kompresoru a při výměně oleje se to smíchá s novým. Jako,nestane se nic,ale když už dávám do motoru 20l nového oleje,tak chci ať chvíli zůstané dobrý a čistý. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4404 Nový příspěvek od poulm »

Tak mně napadá otázka pro lepší odborníky než jsem já, když už je na motoru dělané další Xnté GO výměnným fondem a posléze naběhaných dlších X nezjištěných Mthodin, tak jak při nížším mazacím tlaku poznat,jestli je vyběhaná klika nebo vyběhané čerpadlo mazání motoru Ifa 4VD co máme v ZTéčkách?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4405 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

sice asi nejsem větší odborník než ty :smich: , ale řekl bych, že jediný jak to poznat je vyndat kliku a změřit jí kolikrát je broušená a kolik je naměřeno, ale zase můžou být vyběhané šály(ložiska uložení kliky) a čerpadlo určitě půjde v nějaké firmě změřit otázkou je ve které a za kolik podle mě AGM meziříčí to dělá určitě....ze zkušenosti vím, že mi první zt-303 co jsem měl mazalo na 1atm za tepla a tak jsem nechal udělat brus kliky a koupil nové ložiska a tlak se mi moc nezvedl myslím na 2 za tepla....teď co mám v zt300 tak mi maže za tepla 4,5atm což bych řekl že je super na ifu :D ale asi ho mám trochu připečenej protože pohuluje z přepadu, ale táhne líp s origo nastaveným vstř.čerpadlem(autojeřáb) jak ty zt-303 co jsem měl s "našpuntěným vstř.čerpadlem" tak nevím no jestli to řešit

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#4406 Nový příspěvek od CBS »

Celkom konštruktívna otázka, Mne dosť klesol tlak oleja po zábehu, kľukovka bola po výbruse, tak som sa pustil do čerpadla. Zalapovanie čerpadla mierne pomohlo, no prevratné zmeny tlakov nenastali, na voľnobeh to maže necelú 1 atm, pri 1200 ot 3atm, tak som sa na to vykašlal, lebo značný úbytok tlaku môže byť aj na vačkovke.
Na 12145 sme mali povolený nasávací kôš, keby ten motor nemal 4500 mth tak na to bez demontáže vane neprídeme, čo je podobná závada ako keď je čerpadlo na šrot.
Ale napadá ma, ako u ZT prísť na problém s nasávaním, alebo čerpadlom, u teplého motora vložiť namiesto filtra záslepku, tak isto by bolo treba zaslepiť aj napájanie odstredivého filtra a pretočiť motor cez štartér. Dobré čerpadlo musí s teplým olejom vyvinúť tlak poistného ventilu aj pri štartovacích otáčkach.

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4407 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

u mě má tlak téměř stejný jak na volnoběh tak v otáčkách rozdíl myslím kolem půl atm

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#4408 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

nevíte jestli by šla zlegalizovat zt-303 na doklady zt-300. něco jako u zetorů zapsat přední nápravu na traktor bez předku. nemáte zkušenost nebo neví někdo jestli je něco jako zastoupení fortschritt pro čr?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4409 Nový příspěvek od hotday »

Otec ma brusku na kluky a robil vela kluk do ify a ked je dobre obrusena kluka a riadne vsetko vycistene, tak ifa motor maze na 5,5atm. na volnoveh studeny a teply na 5atm na volnobeh. Povedal by som, ze cerpadlo je dost predymenzovane a ked je dobry brusic a nerobi vajcia a kuzelove ulozenia, tak ten motor maze min 4,5atm. Vacka je malokedy zodrata alebo zadreta, lebo kanaly na mazanie idu k vacke a zaroven ku kluke, tak isto ako na majore. Na crystale ide mazanie najskor ku kluke a az potom ku vacke a preto zvykne zodrat a zadret vacku a potom ma slaby tlak.
Ked je aj vybehane cerpadlo a vyborna kluka, tak je rozdiel v tlakoch max 1atm, cize namiesto horeuvedenych 5,5 by drzal 4,5 atd...
Videl som uz vseliake skladacky z kombajnov, vybehane a zodrate a ked bola dobra kluka, tak to tlak drzalo na volnobeh zohriate 4,5atm.
Ale spat k otazke: najlepsie si to preverit vizualne, cize rozobrat a zmerat.

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#4410 Nový příspěvek od Dušan »

Souhlas s hottday..budem nechávat dělat motor co je vymlácený na klice,plus přidřený,i tak mazal na 2 atm za tepla na volnoběh..ovšem opravdu dost dělá ta čistota soustavy..jen když je trochu (u tohoto motoru to tak bylo)zapráskaný filtr ,tak to dělalo rozdíl až 1,5 atm. ve zvyšených otačkách..taky předpokládám,pokud se dá motor na výměnu,že udělají komplet vše,to znamená i to čerpadlo (snad i přefrezování bloku atd..)pokud to tak nefunguje,tak je to smutné teda..(je fakt,co sme nechali dělat motor do 512ky,dodnes není problém,maže suprovně..ovšem na začátku nějaké ukapy oleje,a nejaké štefty přes závit atd..ale to se vychytalo)

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“