fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
Re: fortschritt ZT 303
Dneska jsem se zase podíval do Německa na další ZT323, tentokráte o obchodníkovi ve Wülknitz který obchoduje s DDR a Ruskou technikou používanou dříve v tamních LPG. Podle popisu v inzerátu měl být traktor v dobré kondici s zánovníma předníma pneu, dále vyměněným a generálkovaným motorem a spojkovým automatem. Takže jsem na místě přistál přesně v 11 hodin, jak bylo předem domluveno a našel jsem prodejce jak zrovna lakuje zadní část blatníku na tomto ZT 323. Takže jsem se nejprve optal na stav a původ. Původ zemědělství a stav prý dobrý. Takže první seznámení bylo s volantem který pouštěl ze sebe tekutinu jako olej a fermež a to je známý problém volantů z DDR kde soudruzi udělali nějakou chybu a hmota volantu se rozkládá v čase za působení UV záření a teploty. Další poznatek byl že řazení má více než zemědělskou vůli a obě šaltpáky lítají jako nudle v bandě. Tak jsem udělal první sérii fotek s bleskem protože traktor stál pod střechou.
Ven jsem ho nechal vyjet radši prodejcem, neměl jsem moc důvěru v ovládání a jeho funkci. Až na dvoře jsem ho vyzkoušel a najít kvalt bylo umění a zastavit ten traktor taky protože brzdy byly jen slaboučký. Dále motor běžel neuspokojivě a jak se třásl tak povolila trubička přepadu nafty od vstřiků a začala kapat nafta. Tlak oleje u studenýho motoru nebyl zrovna excelentní a dále při chcípnutí motoru se ozvalo mnoho pazvuků od spojení se spojkou. Synchrony taky byly v kopru a řazení docela dobrodružství.
Dále zadní gumy byly již za horizontem použitelnosti a s mnoha trhlinami. Sám prodejce uznal stav skoro na náhradní díly a slevil z původní ceny, ale já již věděl že i zadarmo je drahý, doprava a opravy by nesmírně zvýšily cenu. Když jsem dojel domů tak jsem měl v E-mailu zprávu o další slevě, ale i tak se to nevyplatí. Prostě s traktorem se nikdo nemazlil a zacházení se podepsalo na jeho mechanickým stavu. Přitom není moc zkorodovaný a jinak působil slušným dojmem na fotkách. Ale vyzkoušení v praxi stálo za to .
Ven jsem ho nechal vyjet radši prodejcem, neměl jsem moc důvěru v ovládání a jeho funkci. Až na dvoře jsem ho vyzkoušel a najít kvalt bylo umění a zastavit ten traktor taky protože brzdy byly jen slaboučký. Dále motor běžel neuspokojivě a jak se třásl tak povolila trubička přepadu nafty od vstřiků a začala kapat nafta. Tlak oleje u studenýho motoru nebyl zrovna excelentní a dále při chcípnutí motoru se ozvalo mnoho pazvuků od spojení se spojkou. Synchrony taky byly v kopru a řazení docela dobrodružství.
Dále zadní gumy byly již za horizontem použitelnosti a s mnoha trhlinami. Sám prodejce uznal stav skoro na náhradní díly a slevil z původní ceny, ale já již věděl že i zadarmo je drahý, doprava a opravy by nesmírně zvýšily cenu. Když jsem dojel domů tak jsem měl v E-mailu zprávu o další slevě, ale i tak se to nevyplatí. Prostě s traktorem se nikdo nemazlil a zacházení se podepsalo na jeho mechanickým stavu. Přitom není moc zkorodovaný a jinak působil slušným dojmem na fotkách. Ale vyzkoušení v praxi stálo za to .
Re: fortschritt ZT 303
Prostě traktory jsou na práci,zachovalejch už bude asi pomálu.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Nazdo,
volant je znama choroba, tiez som to riesil a mam taky pocit, ze by tam mohol pasovat volant z multikari:
http://auto.bazos.sk/inzerat/57540926/M ... i-dily.php
neviem, este som tam nevolal, kvoli rozmerom tisichranu. na mojej 325 som to zatial riesil ako aj na zt303, cize som plast oklepal dole, nafarbil a navaril gulicku a tak uz to volantove koliesko nemusim vobec pouzivat, lebo tocim len cez gulu.
radiace paky som tiez riesil, nieco som musel pouzit z 303, tam to ovela viac vydrzalo a este su tam pouzite take "L" posuvne vahadla, hned pod pakami a tam su len pertinaxove puzdra, tak tie treba vymenit a aj tu osku, puzdierka som vytocil z PPR rurky, za minutu na sustruhu a ako vodiacu tycku som pouzil chromovu piestnicu tlmica z auta, trochu namazal a ako za mlada.
tieto paky neboli velmi stastnym riesenim, mohli to aj lepsie vymysliet, je na nich prilis vela posuvnych casti a tak vznika vela voli a vysoke opotrebenie.
prevodovka je bez synchronov!, ak sa zle radilo, staci nastavit spojku a skontrolovat elektriku k elektricko-pneumatickym ventilom, vsade musia byt miery presne podla prirucky.
pri skusobnej jazde rozhodne odporucam skusat jedine na spiatocku vo vyssich stupnoch a tvrdom povrchu, cize II-3, II-4 a plny plyn, vtedy by mal pekne zopnut predok a hned pocujes pridavnu a potom hlavne 3, lebo ta sa najviac pouziva na poli, ale aj v doprave.
dalsia choroba bola paka riadenia v predu na serve. na kazdom to ma volu, staci to len trosku podvihnut dohora a uz vies, ze kolko robil na poli.
tak teda zelam stastnu ruku pri vybere!
volant je znama choroba, tiez som to riesil a mam taky pocit, ze by tam mohol pasovat volant z multikari:
http://auto.bazos.sk/inzerat/57540926/M ... i-dily.php
neviem, este som tam nevolal, kvoli rozmerom tisichranu. na mojej 325 som to zatial riesil ako aj na zt303, cize som plast oklepal dole, nafarbil a navaril gulicku a tak uz to volantove koliesko nemusim vobec pouzivat, lebo tocim len cez gulu.
radiace paky som tiez riesil, nieco som musel pouzit z 303, tam to ovela viac vydrzalo a este su tam pouzite take "L" posuvne vahadla, hned pod pakami a tam su len pertinaxove puzdra, tak tie treba vymenit a aj tu osku, puzdierka som vytocil z PPR rurky, za minutu na sustruhu a ako vodiacu tycku som pouzil chromovu piestnicu tlmica z auta, trochu namazal a ako za mlada.
tieto paky neboli velmi stastnym riesenim, mohli to aj lepsie vymysliet, je na nich prilis vela posuvnych casti a tak vznika vela voli a vysoke opotrebenie.
prevodovka je bez synchronov!, ak sa zle radilo, staci nastavit spojku a skontrolovat elektriku k elektricko-pneumatickym ventilom, vsade musia byt miery presne podla prirucky.
pri skusobnej jazde rozhodne odporucam skusat jedine na spiatocku vo vyssich stupnoch a tvrdom povrchu, cize II-3, II-4 a plny plyn, vtedy by mal pekne zopnut predok a hned pocujes pridavnu a potom hlavne 3, lebo ta sa najviac pouziva na poli, ale aj v doprave.
dalsia choroba bola paka riadenia v predu na serve. na kazdom to ma volu, staci to len trosku podvihnut dohora a uz vies, ze kolko robil na poli.
tak teda zelam stastnu ruku pri vybere!
Re: fortschritt ZT 303
Aho a díky za cenné rady
po delším a náročnějším jednání s Bavorskem budu mít toto ZT 323A z roku výroby 1990 a dnes jsem to dojednal.
Pak dám info co a jak se má a dlaší k plánovanému projektu vylepšení
po delším a náročnějším jednání s Bavorskem budu mít toto ZT 323A z roku výroby 1990 a dnes jsem to dojednal.
Pak dám info co a jak se má a dlaší k plánovanému projektu vylepšení
Re: fortschritt ZT 303
Já jen k těm synchronum,u zt je "brzdosynchon" jako na kombajnu E512 ..(jen pro nováčky)..dle mě,jednoduchý a učinný vynález,ovšem je to náchylné na seřízení(je tam dobrý přístup z kastle levé baterky...je to podle mě stéjný případ,jako ovládaní spojky (u 303ky)pokud je vše seřízené jak má a bez většich vulí,není problém..(u jednoho zt mám vše funguju jak po másle,u druhého,kde sou vule je to horší,co se týčě násobiče i té synchronizace)
Re: fortschritt ZT 303
U ZT cca od roku 1976 je brzdička predlohového hriadeľa pneumatická, tam nie je čo nastavovať. No môže zahrdzavieť, alebo na 323 zlyhať ovládanie.Dušan píše:Já jen k těm synchronum,u zt je "brzdosynchon" jako na kombajnu E512 ..(jen pro nováčky)..dle mě,jednoduchý a učinný vynález,ovšem je to náchylné na seřízení(je tam dobrý přístup z kastle levé baterky...je to podle mě stéjný případ,jako ovládaní spojky (u 303ky)pokud je vše seřízené jak má a bez většich vulí,není problém..(u jednoho zt mám vše funguju jak po másle,u druhého,kde sou vule je to horší,co se týčě násobiče i té synchronizace)
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
http://stroje.bazos.cz/inzerat/57689849 ... -303-D.php
Prodám přední hnanou nápravu z traktoru ZT 303-D.
Jméno:
Telefon:
F.
732173853
Lokalita: 756 43 Vsetín
Cena:
Dohodou
Prodám přední hnanou nápravu z traktoru ZT 303-D.
Jméno:
Telefon:
F.
732173853
Lokalita: 756 43 Vsetín
Cena:
Dohodou
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Zdravim panove jsem take majitelem zt 303 . Toto tema již delši dobu sleduji a je tady spousta dobrych rad a vylepšeni. Ted došlo i na me zt a musim opravovat, neměl by někdo z vas dilenskou přiručku a katalog nahradnich dilu na zt 303 - d r. v. 1983 ? Jestli se mi to podaři dam sem časem nějake foto meho koně . Tet měnim motor puvodni je připečeny a při zatěži v něm něco klepe . Mam motor z ify 50 fekal r.v. 84 jsou tyto motory stejne ? Spojka mi šla dobře ale chci se podivat na lamely mate někdo zakladni nastaveni spojky ? Na co bych se měl ještě podivat ? Děkuji za odpovědi .
Re: fortschritt ZT 303
Ahoj, mám dotaz. Prej by mělo mít ZT 303 nějakou kontrolku zaplnění filtru. Jak to funguje, kazí se to nebo to umí i fungovat? Dají se sehnat ještě origo DDRonský budíky? Pak mě zajímá, jak se u ZT 303 zapíná náhon (vývoďák)? Je to jako Uř I nebo se ovládání podobá spíše Uř II? Dá se nějak zrepasovat spojkovej válec, aby tama necrčel vzduch jako o život? Říkal mi táta, že na 300 nebyl žádnej problém vyšlapat si vzduch, je to pravda?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Zt ma kontrolku na vzduchovy a aj na olejovy filter. System klasika pruzina, stlaci zopne kontakt.ake budiky by si chcel? Vselico sa da zohnat, len treba dobre natrafit na bazosi. Kardan-pod volantom packa a je dvojlamelova spojka. Spojkovy valec-rozoberes,vycistis, namastis, poskladas a malo by to byt ok. Vzduchojem je 40l a 2x lepsi kompresor ako crystal, dobra tesnost a nieco to udrzi.
Re: fortschritt ZT 303
Valec na spojke má rovnaký priemer, ako brzdový z T138, 148. Ja som už dva menil, (roztrhnutá manžeta) keď to fučí, naozaj stačia 3 - 4 dlhšie vytlačenia spojky a je po vzduchu, ale keď je valec OK, vzduch nevyšlapeš.
Re: fortschritt ZT 303
No k těm budíku, já myslel funglovky, vlastně na co vše jsou tam budíky, krom otáčkoměru? No já právě na tomhle foru někde četl, že když se vymění spojkový válec za jiný, tak prý ta spojka už chodí nějak hůř. Dokonce snad někdo psal, že mu kvůli tomu nejde násobič.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
tak ide zohnat aj funglovky na bazosi, alebo aj na e-bay, atd...poliaci vyrabaju plno veci. na novsich typoch zt bol otackomer, palivomer, tlak vzduchu v privese a v traktore,tlak oleja a teplomer.
trosku pleties dve rozdielne veci dokopy. povodne riesenie je take, ze to ti bude behat aj 30 rokov s minimalnou udrzbou, avska komfort pohnutia a presnost je +-10cm.
ked to prerobis na nejaky vzduchovo kapalinovy posilnovac z liaz, tatra a pod, tak tam je uz citlivost lepsia, akurat draha posilnovaca nestaci na vypnutie oboch lamiel, len jednej. nasobic a kardan idu z lamely, co sa pri tejto prerabke neda vypnut, avsak spojka ide ako na osobnom aute. ja som to mal povodne troska vytunene a aj pri tejto prerabke mi vypinalo obe lamely, akurat uz isla spojka tazsie, ale citlivost bola na mm.
odporucam si precitat cele vlakno a potom pripadne zodpovieme doplnujuce otazky, ked ti nebude nieco jasne, lebo sa kazdy pyta dookola to iste a pritom je to 10-15 stranok dozadu a staci len hladat.
trosku pleties dve rozdielne veci dokopy. povodne riesenie je take, ze to ti bude behat aj 30 rokov s minimalnou udrzbou, avska komfort pohnutia a presnost je +-10cm.
ked to prerobis na nejaky vzduchovo kapalinovy posilnovac z liaz, tatra a pod, tak tam je uz citlivost lepsia, akurat draha posilnovaca nestaci na vypnutie oboch lamiel, len jednej. nasobic a kardan idu z lamely, co sa pri tejto prerabke neda vypnut, avsak spojka ide ako na osobnom aute. ja som to mal povodne troska vytunene a aj pri tejto prerabke mi vypinalo obe lamely, akurat uz isla spojka tazsie, ale citlivost bola na mm.
odporucam si precitat cele vlakno a potom pripadne zodpovieme doplnujuce otazky, ked ti nebude nieco jasne, lebo sa kazdy pyta dookola to iste a pritom je to 10-15 stranok dozadu a staci len hladat.