Tohle by bylo lepší zkusit na - Ebay.de tam si myslím, že pochodíš.vlcak píše:Zdravim,
mame doma Hanomaga R217E a padla u něj spojka, nedá se někde sehnat nějaká starší nebo z jiného stroje?
U té co tam byla se vyboulila lamela a praskla packa.
Děkuji
Hanomag
Moderátor: DYK
Re: Hanomag
Re: Hanomag
Tak jsem tam našel lamelu ale přitlačak ne
Re: Hanomag
Ještě bych ti doporučil uživatele Bastardtraktor. Ten umí vygooglit i tenisky po Tyršovi
Re: Hanomag
jen pro zajímavost koukni sem, jsou tam letáky a prospekty na některé typy..
http://porschediesel.stereofx.org/pd_ma ... rrenz.html
http://porschediesel.stereofx.org/pd_ma ... rrenz.html
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Hanomag
Ahoj, dal jsem se do rozebírání R24, motor mám už připravenej na podlaze, čistim součásti, na který bych se po přidání motoru nedostal a pomalu ho začnu dávat do barvy. Nejvíc mi dala zabrat hardyspojka u převodovky, je tam opravdu špatný pŕístup, až to smontuju, tak sem zvědavej na první start, pokusim se pak udělat nějakou fotku....
Re: Hanomag
Zdravím znalce :-) Včera jsem se stal hrdým majitelem jednoho kousku Hanomag c224 s boční kosou a jelikož jsem s těmito stroji ještě nepřišel moc do styku, tak bych se chtěl zeptat na pár věcí. Jedna z nich je uchycení nářadí mezi nápravy. Vzhledem k tomu, že tohle nářadí už asi bude dosti nedostatkové zboží, tak bych si chtěl nějaké udělat doma sám. Například plečku na brambory apod. Proto bych Vás chtěl poprosit, jestli tohle doma někdo máte, zda by sem šlo hodit pár foteček, jak je to uchycený k té hydraulice, aby to bylo funkční, popřípadě nějaký odkazy, kde bych se o tom mohl dozvědět víc. Pak bych měl na srdci další věc. Již se tady na fóru řešila problematika zásuvky pro hydraulické sklápění. Tak nějak ji na tomhle modelu nemůžu najít. Je pravda, že jsem ještě neměl čas to pořádně prohlédnout, takže ji třeba někde najdu, ale bojím se, že jestli bude někde amatérsky zaslepená, tak ji třeba i přehlídnu Ta zaslepená hydraulika co se tu řešila byla umístěná i s nádržkou na olej pod sedadlem, jenže já mam nádržku vpravo od sedačky, takže předpokládám, že i ta zásuvka bude jinde Každopádně díky všm za rady a snad to tu po takové době ještě někdo čte
Re: Hanomag
Taky jsem si ještě uvědomil, že bývalý majitel mi říkal, že nikdy neměnil ani nedolýval olej. Je ho tam sice na horní rysku, ale stejnak bych ho chtěl vyměnit a proto se ptám Vás, majitelů těchto strojů, jaký olej by tomuhle traktůrku chutnal nejlépe? Předpokládám, že tam bude klasický Ačko, ale podle toho, co všechno se dočítam, jak je tenhlo stroj ve všem unikátní, tak se pro jistotu poptávám
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Hanomag
Taky zdravím, Já mám R24, tedy předchůdce, nádrž na hydrauliku mám před chladičem a pak trubkama přivedenou k rozvaděči, zásuvku jsem taky nenašel, jen podivnou skulpturu připojenou na hydr. rozvody nalevo od řidiče, možná to bude ono, nevim, co jinýho by to mohlo být, nafotim
olej v tom taky ještě nemám, asi tam dám klasický áčko, původní majitel tomu taky moc nedal,
ale potřeboval bych nafotit pravou stranu u motoru, loni jsme ho rozebrali a teď tápu nad pár maličkostma
olej v tom taky ještě nemám, asi tam dám klasický áčko, původní majitel tomu taky moc nedal,
ale potřeboval bych nafotit pravou stranu u motoru, loni jsme ho rozebrali a teď tápu nad pár maličkostma
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Hanomag
Zdravim, sehnal jsem v Německu seznam náhradních dílů na R24, docela mi to pomohlo, kdyby něco , můžu oskenovat....
Re: Hanomag
Zdravím všechy, obnovím trochu toto téma. Také jsem právě koupil Hanomaga a to typ R19 z roku 1954. Je celkem kompletní a při koupi vypadal i pojízdně. Myslel jsem, že když pročistím palivovou soustavu, zkontroluju oleje a udělám provizorně gumy půjde nahodit, případně malinko projet aby na mě vykoukly další neduhy a věděl co mne nemine.
Vše jsem udělal až na to, že nejde nahodit. Přeměřil jsem tlaky a měřák, který měří od 15 bar se ani nehnul. Po vstříknutí malého panáka oleje do válce a druhého pokusu měření tlaků jsem se dostal na 16,5 bar. U obou válcu to bylo přibližně stejné. Mám podezření na zapečené kroužky nebo spíš na vyběhaný motor. Až sundám hlavu tak budu chytřejší.
Chtěl bych poprosit Gaba a ostatní aby mi kdyžtak dali kontakt na někoho kdo si dokáže poradit s GO motoru. Nebo sem dejte typy z čeho tam pasují různé díly. Možná že bude něco pasovat z Eresáka nebo Multikáry. Vložky písty a všechny další díly jsou k sehnání ebay.de nebo jiných Německých e-shopech, ale ty ceny , zlatej Zetor. A taky nevím co je to za kvalitu.
Přidám fotku nálezového stavu...
https://goo.gl/photos/eT9CQsPQ6VuzzzQ16
Vše jsem udělal až na to, že nejde nahodit. Přeměřil jsem tlaky a měřák, který měří od 15 bar se ani nehnul. Po vstříknutí malého panáka oleje do válce a druhého pokusu měření tlaků jsem se dostal na 16,5 bar. U obou válcu to bylo přibližně stejné. Mám podezření na zapečené kroužky nebo spíš na vyběhaný motor. Až sundám hlavu tak budu chytřejší.
Chtěl bych poprosit Gaba a ostatní aby mi kdyžtak dali kontakt na někoho kdo si dokáže poradit s GO motoru. Nebo sem dejte typy z čeho tam pasují různé díly. Možná že bude něco pasovat z Eresáka nebo Multikáry. Vložky písty a všechny další díly jsou k sehnání ebay.de nebo jiných Německých e-shopech, ale ty ceny , zlatej Zetor. A taky nevím co je to za kvalitu.
Přidám fotku nálezového stavu...
https://goo.gl/photos/eT9CQsPQ6VuzzzQ16
Re: Hanomag
Zdar hoši, my jsme s dědou udělaly radost a koupily si HANOMAGA R12. Je to super strojovna se zadní hydraulikou a hydreulikou mezi koly na pleškování a přihrnování brambor, což jsem pořádně na netu ještě neviděl. Boční kosa je také super věc. Až budu mít více času tak se přihodím nějaké to foto. Jinak máme u něj takový problém, že moc kouří a to je po výbrusu a žere hodně olej. Nevíte někdo čím by to mohlo být???
Re: Hanomag
Když to hulí a ztrácí se olej tak se nabízí, že ho to spaluje. Když jste dělal výbrus dával jste i nový píst o patřičném průměru? Jestliže jste dal starý píst a nové kroužky, tak bych viděl proplém zde. R12 je dvoutakt a proto může být příčin možná i víc. Neznám přesně konstrukci toto motoru a tak víc už neporadím.
Tu funkčí kosu závidím. Mojí kose na Hanomagu R19 chybí dřevěná těhlice včetně domků na obou koncích. Těžko se shání ty domky, když přeně nevím jak to má vypadat. Pokud budete fotit prosím vyfoťte tento detail.
Tu funkčí kosu závidím. Mojí kose na Hanomagu R19 chybí dřevěná těhlice včetně domků na obou koncích. Těžko se shání ty domky, když přeně nevím jak to má vypadat. Pokud budete fotit prosím vyfoťte tento detail.
Re: Hanomag
Výbrus je komplet nový: válec, píst a kroužky. A to jsme ještě doplnily jeden stírací kroužek navíc. Nafotím co to půjde. :-)
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Hanomag
další stírací kroužek? pokud vim, je tam 4x těsnící, 1x polostírací a 1x stírací, to jste vyměni polostírací za stírací?
spotřeba oleje u tohoto motoru je většinou zapříčiněna velkou netěsností v rootsově dmychadle, kde olej dohání netěsnosti.
šasí rootsova dmychadla je hliníkové, takže netrpí korozí, ale protože dost často nikdo dlouho nečistil filtr, je vnitřek většinou poškrábaný a druhá věc, výměna oleje dost často bývala jednou za uherský rok, takže olej natáhl vodu a ta se po dlouhé nečinnosti v dmychadle separovala a proto spotní rotor bývá dost orezlý
potom se stává, že motor kouří, nebo i plyve olej
on ostatně bude kouřit pořád a olej se bude ztrácet taky, ale ne asi v takové míře, jako popisujete, na měrce oleje je dost velká mezera mezi minimem a maximem, takže se z nějakou ztrátou počítá
máte R12 ještě s hranatou maskou, nebo už novější kulatější?
spotřeba oleje u tohoto motoru je většinou zapříčiněna velkou netěsností v rootsově dmychadle, kde olej dohání netěsnosti.
šasí rootsova dmychadla je hliníkové, takže netrpí korozí, ale protože dost často nikdo dlouho nečistil filtr, je vnitřek většinou poškrábaný a druhá věc, výměna oleje dost často bývala jednou za uherský rok, takže olej natáhl vodu a ta se po dlouhé nečinnosti v dmychadle separovala a proto spotní rotor bývá dost orezlý
potom se stává, že motor kouří, nebo i plyve olej
on ostatně bude kouřit pořád a olej se bude ztrácet taky, ale ne asi v takové míře, jako popisujete, na měrce oleje je dost velká mezera mezi minimem a maximem, takže se z nějakou ztrátou počítá
máte R12 ještě s hranatou maskou, nebo už novější kulatější?