Hanomag

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Gabo
Příspěvky: 480
Registrován: pon srp 13, 2007 9:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#166 Nový příspěvek od Gabo »

vlcak píše:Zdravim,
mame doma Hanomaga R217E a padla u něj spojka, nedá se někde sehnat nějaká starší nebo z jiného stroje?
U té co tam byla se vyboulila lamela a praskla packa.
Děkuji
Tohle by bylo lepší zkusit na - Ebay.de tam si myslím, že pochodíš. :)

vlcak
Příspěvky: 2
Registrován: pon čer 20, 2011 8:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Hanomag

#167 Nový příspěvek od vlcak »

Tak jsem tam našel lamelu ale přitlačak ne :(

Gabo
Příspěvky: 480
Registrován: pon srp 13, 2007 9:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#168 Nový příspěvek od Gabo »

Ještě bych ti doporučil uživatele Bastardtraktor. Ten umí vygooglit i tenisky po Tyršovi :)

Uživatelský avatar
yuri.vb
Příspěvky: 292
Registrován: pon bře 30, 2009 5:51 pm
Bydliště: Břeclav

Re: Hanomag

#169 Nový příspěvek od yuri.vb »

jen pro zajímavost koukni sem, jsou tam letáky a prospekty na některé typy..

http://porschediesel.stereofx.org/pd_ma ... rrenz.html

Gabo
Příspěvky: 480
Registrován: pon srp 13, 2007 9:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#170 Nový příspěvek od Gabo »

Tak trochu to oživíme.
Přílohy
kardan. štípačka 1.jpg
kardan. štípačka 2.jpg

ZZETHOR
Příspěvky: 81
Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#171 Nový příspěvek od ZZETHOR »

Ahoj, dal jsem se do rozebírání R24, motor mám už připravenej na podlaze, čistim součásti, na který bych se po přidání motoru nedostal a pomalu ho začnu dávat do barvy. Nejvíc mi dala zabrat hardyspojka u převodovky, je tam opravdu špatný pŕístup, až to smontuju, tak sem zvědavej na první start, pokusim se pak udělat nějakou fotku....

zamboo
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:28 am
Bydliště: Horažďovice

Re: Hanomag

#172 Nový příspěvek od zamboo »

Zdravím znalce :-) Včera jsem se stal hrdým majitelem jednoho kousku Hanomag c224 s boční kosou a jelikož jsem s těmito stroji ještě nepřišel moc do styku, tak bych se chtěl zeptat na pár věcí. Jedna z nich je uchycení nářadí mezi nápravy. Vzhledem k tomu, že tohle nářadí už asi bude dosti nedostatkové zboží, tak bych si chtěl nějaké udělat doma sám. Například plečku na brambory apod. Proto bych Vás chtěl poprosit, jestli tohle doma někdo máte, zda by sem šlo hodit pár foteček, jak je to uchycený k té hydraulice, aby to bylo funkční, popřípadě nějaký odkazy, kde bych se o tom mohl dozvědět víc. Pak bych měl na srdci další věc. Již se tady na fóru řešila problematika zásuvky pro hydraulické sklápění. Tak nějak ji na tomhle modelu nemůžu najít. Je pravda, že jsem ještě neměl čas to pořádně prohlédnout, takže ji třeba někde najdu, ale bojím se, že jestli bude někde amatérsky zaslepená, tak ji třeba i přehlídnu :evil: Ta zaslepená hydraulika co se tu řešila byla umístěná i s nádržkou na olej pod sedadlem, jenže já mam nádržku vpravo od sedačky, takže předpokládám, že i ta zásuvka bude jinde :) Každopádně díky všm za rady a snad to tu po takové době ještě někdo čte 8)

zamboo
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:28 am
Bydliště: Horažďovice

Re: Hanomag

#173 Nový příspěvek od zamboo »

Taky jsem si ještě uvědomil, že bývalý majitel mi říkal, že nikdy neměnil ani nedolýval olej. Je ho tam sice na horní rysku, ale stejnak bych ho chtěl vyměnit a proto se ptám Vás, majitelů těchto strojů, jaký olej by tomuhle traktůrku chutnal nejlépe? Předpokládám, že tam bude klasický Ačko, ale podle toho, co všechno se dočítam, jak je tenhlo stroj ve všem unikátní, tak se pro jistotu poptávám 8)

ZZETHOR
Příspěvky: 81
Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#174 Nový příspěvek od ZZETHOR »

Taky zdravím, Já mám R24, tedy předchůdce, nádrž na hydrauliku mám před chladičem a pak trubkama přivedenou k rozvaděči, zásuvku jsem taky nenašel, jen podivnou skulpturu připojenou na hydr. rozvody nalevo od řidiče, možná to bude ono, nevim, co jinýho by to mohlo být, nafotim
olej v tom taky ještě nemám, asi tam dám klasický áčko, původní majitel tomu taky moc nedal,

ale potřeboval bych nafotit pravou stranu u motoru, loni jsme ho rozebrali a teď tápu nad pár maličkostma

ZZETHOR
Příspěvky: 81
Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#175 Nový příspěvek od ZZETHOR »

Zdravim, sehnal jsem v Německu seznam náhradních dílů na R24, docela mi to pomohlo, kdyby něco , můžu oskenovat....

pplachy
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 16, 2015 6:09 pm
Bydliště: Tábor

Re: Hanomag

#176 Nový příspěvek od pplachy »

Zdravím všechy, obnovím trochu toto téma. Také jsem právě koupil Hanomaga a to typ R19 z roku 1954. Je celkem kompletní a při koupi vypadal i pojízdně. Myslel jsem, že když pročistím palivovou soustavu, zkontroluju oleje a udělám provizorně gumy půjde nahodit, případně malinko projet aby na mě vykoukly další neduhy a věděl co mne nemine.

Vše jsem udělal až na to, že nejde nahodit. Přeměřil jsem tlaky a měřák, který měří od 15 bar se ani nehnul. Po vstříknutí malého panáka oleje do válce a druhého pokusu měření tlaků jsem se dostal na 16,5 bar. U obou válcu to bylo přibližně stejné. Mám podezření na zapečené kroužky nebo spíš na vyběhaný motor. Až sundám hlavu tak budu chytřejší.

Chtěl bych poprosit Gaba a ostatní aby mi kdyžtak dali kontakt na někoho kdo si dokáže poradit s GO motoru. Nebo sem dejte typy z čeho tam pasují různé díly. Možná že bude něco pasovat z Eresáka nebo Multikáry. Vložky písty a všechny další díly jsou k sehnání ebay.de nebo jiných Německých e-shopech, ale ty ceny :shock: , zlatej Zetor. A taky nevím co je to za kvalitu.

Přidám fotku nálezového stavu...
https://goo.gl/photos/eT9CQsPQ6VuzzzQ16

cabane
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 16, 2015 3:36 pm
Bydliště: rakovnik

Re: Hanomag

#177 Nový příspěvek od cabane »

Zdar hoši, my jsme s dědou udělaly radost a koupily si HANOMAGA R12. Je to super strojovna se zadní hydraulikou a hydreulikou mezi koly na pleškování a přihrnování brambor, což jsem pořádně na netu ještě neviděl. Boční kosa je také super věc. Až budu mít více času tak se přihodím nějaké to foto. Jinak máme u něj takový problém, že moc kouří a to je po výbrusu a žere hodně olej. Nevíte někdo čím by to mohlo být??? :help: :help: :help:

pplachy
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 16, 2015 6:09 pm
Bydliště: Tábor

Re: Hanomag

#178 Nový příspěvek od pplachy »

Když to hulí a ztrácí se olej tak se nabízí, že ho to spaluje. Když jste dělal výbrus dával jste i nový píst o patřičném průměru? Jestliže jste dal starý píst a nové kroužky, tak bych viděl proplém zde. R12 je dvoutakt a proto může být příčin možná i víc. Neznám přesně konstrukci toto motoru a tak víc už neporadím.

Tu funkčí kosu závidím. Mojí kose na Hanomagu R19 chybí dřevěná těhlice včetně domků na obou koncích. Těžko se shání ty domky, když přeně nevím jak to má vypadat. Pokud budete fotit prosím vyfoťte tento detail.

cabane
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 16, 2015 3:36 pm
Bydliště: rakovnik

Re: Hanomag

#179 Nový příspěvek od cabane »

Výbrus je komplet nový: válec, píst a kroužky. A to jsme ještě doplnily jeden stírací kroužek navíc. Nafotím co to půjde. :-)

ZZETHOR
Příspěvky: 81
Registrován: ned lis 01, 2009 4:20 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hanomag

#180 Nový příspěvek od ZZETHOR »

další stírací kroužek? pokud vim, je tam 4x těsnící, 1x polostírací a 1x stírací, to jste vyměni polostírací za stírací?
spotřeba oleje u tohoto motoru je většinou zapříčiněna velkou netěsností v rootsově dmychadle, kde olej dohání netěsnosti.
šasí rootsova dmychadla je hliníkové, takže netrpí korozí, ale protože dost často nikdo dlouho nečistil filtr, je vnitřek většinou poškrábaný a druhá věc, výměna oleje dost často bývala jednou za uherský rok, takže olej natáhl vodu a ta se po dlouhé nečinnosti v dmychadle separovala a proto spotní rotor bývá dost orezlý
potom se stává, že motor kouří, nebo i plyve olej
on ostatně bude kouřit pořád a olej se bude ztrácet taky, ale ne asi v takové míře, jako popisujete, na měrce oleje je dost velká mezera mezi minimem a maximem, takže se z nějakou ztrátou počítá
máte R12 ještě s hranatou maskou, nebo už novější kulatější?

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“