fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Hm,pekne vyriesene, akurat este mozem uviest,ze kW *prevodovy pomer -straty a preto je celkm mozne,ze ti staci aj 3kW starter,lebo cez prevod 1:2 moze mat necelych 6kW.este keby si tam mal nejaku 225Ah baterku,to by bolo nieco.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Ten startér ze Zetoru má stejný pastorek a modul zubu jak původní startér v Ifě?
to hotday:
pozor na to z 3kw nevyrobíš 6kw, pořád potřebuješ nějakou energii na roztočení motoru ať už je zpřevodovaná nebo ne. Jedna baterka to může zvládat v optimálních podmínkách bez problémů,ale jak už bude starší a k tomu bude trochu zima,tak ten traktor nenatočí,nehledě na to že je občas potřeba natáčet motor u ZTéčka na několikrát.
to felipe:
zachovalé ZTéčko,to půjde ještě vymašlit.Neřve moc ten nerezový komínek?
to hotday:
pozor na to z 3kw nevyrobíš 6kw, pořád potřebuješ nějakou energii na roztočení motoru ať už je zpřevodovaná nebo ne. Jedna baterka to může zvládat v optimálních podmínkách bez problémů,ale jak už bude starší a k tomu bude trochu zima,tak ten traktor nenatočí,nehledě na to že je občas potřeba natáčet motor u ZTéčka na několikrát.
to felipe:
zachovalé ZTéčko,to půjde ještě vymašlit.Neřve moc ten nerezový komínek?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Modul i počet zubů je stejný jako IFA a výkon původního startéru je také 3 kW, ale kolik má otáček to nevím. Malou baterku jsem měl, tak jsem jí použil, ale samozřejmě větší by byla vhodnější pro delší a vícečetné starty. Úpravu bloku jsem nedělal (co kdyby to nefungovalo?) akorát jsem musel těleso startéru osoustružit a usadit do bloku.
Z dostupných startérů jsem oměřoval kde co, ale žádný jiný výkonnější se mi nepodařilo napasovat.
Z dostupných startérů jsem oměřoval kde co, ale žádný jiný výkonnější se mi nepodařilo napasovat.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
ja som aj napisal "-straty" ale v kazdom pripade, pokial je vykon 3kW povodneho a ty ho nahradis 3kW novym, tak by to malo byt cca rovnake...otazka je, ze ci ten majoracky ma vykon merany na pastorku za prevodvkou, alebo je to len vykon rotora??
v kazdom pripade, super riesenie, odlahcenie o jednu baterku, a bateriovy spinac, ktory bol tiez zdrojom poruch.
to felipe:
prevodovka ja preto inej farby, lebo na nej bola robena go priamo v nemecku...alebo resp. tam, kde sa oficialne robili go prevodoviek.
super ulovok!
v kazdom pripade, super riesenie, odlahcenie o jednu baterku, a bateriovy spinac, ktory bol tiez zdrojom poruch.
to felipe:
prevodovka ja preto inej farby, lebo na nej bola robena go priamo v nemecku...alebo resp. tam, kde sa oficialne robili go prevodoviek.
super ulovok!
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Jak mi bude líp, tak chci otestovat ten startér ze Z16145 co má 6,6kw, takže to bude taky jistá alternativa pro porovnání startovatelnosti.
Já mám rád věci předimenzované,proč tam mít startér 3kw, když tam může být 6kw
Já mám rád věci předimenzované,proč tam mít startér 3kw, když tam může být 6kw
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Ahoj chtěl bych tu rozbít pár mýtů o našich milovaných ZTčkách
prý se sním špatně couve nebo že je to neohrabané kvůli vzduchové spojce . Co si o tom myslíte ? Sžili jste se stím ?:)
pak o startech v zimě ? jak Startuje je to pravda že to nechytne ? co radíte ?
prý má malej rejd ale to si nemyslím
děkuji za názor
prý se sním špatně couve nebo že je to neohrabané kvůli vzduchové spojce . Co si o tom myslíte ? Sžili jste se stím ?:)
pak o startech v zimě ? jak Startuje je to pravda že to nechytne ? co radíte ?
prý má malej rejd ale to si nemyslím
děkuji za názor
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Zt bol moj prvy velky traktor a musim povedat,ze som si celkom zvykol. Podla mojho skromneho nazoru,je to len sila zvyku. Nikdy som poriadne nesedel v majore a ani crystale, ale na mojom uzkom dvore to na 2x otocim.
Vzduchova spojka bola prva vec,ktoru som prerobil na vzduchovo kapalinovy posilnovac z tatry. Spokojnost a citlivost bola ako na osobnom,akurat sa nedal pouzivat nasobic.
Ale zas musim povedat,ze ked bola ta spojka spravne nastavena a vymedzene vsetky vole,tak je to tiez bolo celkom ok,aj ked nie take ako s posilnovacom z tatry. Aj ked povodne riesenie bolo nenarocne na udrzbu.
Ked je motor po go s dobrymi baterkami a fungujucim zhavenim, tak sa to da natocit.
Osobne som to riesil spiralov z automatickej pracky a aj ked bolo -20,tak to na druhu otocku bezalo. Chalani davaju teplovzdusku do sania, aj ked najlepsie pomaha zahriatie olejovej vane.
Vzduchova spojka bola prva vec,ktoru som prerobil na vzduchovo kapalinovy posilnovac z tatry. Spokojnost a citlivost bola ako na osobnom,akurat sa nedal pouzivat nasobic.
Ale zas musim povedat,ze ked bola ta spojka spravne nastavena a vymedzene vsetky vole,tak je to tiez bolo celkom ok,aj ked nie take ako s posilnovacom z tatry. Aj ked povodne riesenie bolo nenarocne na udrzbu.
Ked je motor po go s dobrymi baterkami a fungujucim zhavenim, tak sa to da natocit.
Osobne som to riesil spiralov z automatickej pracky a aj ked bolo -20,tak to na druhu otocku bezalo. Chalani davaju teplovzdusku do sania, aj ked najlepsie pomaha zahriatie olejovej vane.
Re: fortschritt ZT 303
To Felipe: Pekný kolchozník, pochybujem, že niekto robil go prevodovky a strekol ju farbou novšej 5- ročnice, rovnakú farbu majú aj reduktory, možno niekto skladal z 2 jeden, alebo ho prefarbili kvôli dokladom.
To hotday: opráš trocha fyziku zo 7 triedy. Výkon máš prácu za čas (otáčky); práca je sila x dráha (podobne ako moment). Ak neuvažuješ z účinnosťou prevodu, tak máš výkon iba jeden na vstupe, aj na výstupe, prevodom meníš pomer otáčok a momentu.
To clayt2: Keby si si pozorne prešiel celé vlákno, dospel by si aj k odpovediam na tvoje mýty
Ale predsa: Cúvanie samo o sebe je v pohode, problém je cúvanie na centimetre, pri zapínaní náradia. S origo posilovačom je to veľmi obtiažne, ak necháš pritom dlhšie šmýkať spojku, hneď smrdí. Môžeš sa dočítať rôznych úprav ako to zmeniť, jedným z riešení bez úprav je zapínať náradie keď máš tlak v systéme okolo 3 atm (vtedy máš na pedáli dostatočný cit a pojazdovú lamelu ide vytlačiť bez väčšej námahy).
Zimný štart vo veľkej miere závisí, ako sa na zimu pripravíš. Výrobca deklaruje že s funkčným žhavením naštartuje aj pri -15°C je to pravda, ale okrem žhavenia musí byť motor zo štartérom a akumulátormi v 100% stave. Pritom ti stačí namontovať predohrev, alebo motor preliať horúcou vodou a je po probléme.
Rajd je naozaj dosť veľký, kvôli veľkému rázvoru. Ale s tým sa dá žiť. Dá sa tomu pomôcť zväčšením rozmeru predných kolies a používaním smerových bŕzd.
To hotday: opráš trocha fyziku zo 7 triedy. Výkon máš prácu za čas (otáčky); práca je sila x dráha (podobne ako moment). Ak neuvažuješ z účinnosťou prevodu, tak máš výkon iba jeden na vstupe, aj na výstupe, prevodom meníš pomer otáčok a momentu.
To clayt2: Keby si si pozorne prešiel celé vlákno, dospel by si aj k odpovediam na tvoje mýty
Ale predsa: Cúvanie samo o sebe je v pohode, problém je cúvanie na centimetre, pri zapínaní náradia. S origo posilovačom je to veľmi obtiažne, ak necháš pritom dlhšie šmýkať spojku, hneď smrdí. Môžeš sa dočítať rôznych úprav ako to zmeniť, jedným z riešení bez úprav je zapínať náradie keď máš tlak v systéme okolo 3 atm (vtedy máš na pedáli dostatočný cit a pojazdovú lamelu ide vytlačiť bez väčšej námahy).
Zimný štart vo veľkej miere závisí, ako sa na zimu pripravíš. Výrobca deklaruje že s funkčným žhavením naštartuje aj pri -15°C je to pravda, ale okrem žhavenia musí byť motor zo štartérom a akumulátormi v 100% stave. Pritom ti stačí namontovať predohrev, alebo motor preliať horúcou vodou a je po probléme.
Rajd je naozaj dosť veľký, kvôli veľkému rázvoru. Ale s tým sa dá žiť. Dá sa tomu pomôcť zväčšením rozmeru predných kolies a používaním smerových bŕzd.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Celkově je ZTéčkootázkou zvyku.Já na něj přesedlal ze Z6911,takže to byl pro mne docela nezvyk,ale užbych se nevracel,na sílu a rychlost se zvyká dobře
Co se týče spojky, tak ta je mechanická se vzduchovým posilovačem.Mámdvě ZTéčkaa ani na jednomuž tento systém nemám,neboli řečeno si spojku upravíš podle obrazu svécho ve stylu dodo. ve vlákněnazpět se problematika spojek dlouze řešila,tak to tu nebudu rozepisovat.Takže spojka je jednoduše řešitelná věc pro lidi co nemají ruce jako fajfkyzahnuté do leva.
Co se týče rejdu,tak ano,má menší rejd,ale i na ten si zvykneš,má doma kolem baráku těsno a není problém,holt si sem tam couvneš a nadjedeš.
Špatné starty jsou dané systémem vstřikování typu "MAN",jako Avie. Pod nulu už začínají problémy se starty.Ale není to nic neřešitelného,předehřev vody,funkční žhavení,horkovzduška do sání,startovací sprej a další srandičky tomu výrazně pmůžou.Jen s horkovzduškou bez problému nahodím ZTéčko i při -20.
Jak jsem již několikrát zmiňoval,ZTéčko patří pro ty co pořád rádi kutí,upravují a vylepšují.Není to pro lidi,kteří chtějí jenom otočit klíčkem a jet. Ale na druhou stranu máte silný a rychlý stroj za pár kaček. Já s ním třeba tahám autovlek o celkové váze okolo 20t, pětiradličný otočný pluh 5x40cm, diskový podmítač Cifer 4m atd. Po remodernizaci ZTéčka jde z něj udělat pěkný a načipovaný stroj.
Co se týče spojky, tak ta je mechanická se vzduchovým posilovačem.Mámdvě ZTéčkaa ani na jednomuž tento systém nemám,neboli řečeno si spojku upravíš podle obrazu svécho ve stylu dodo. ve vlákněnazpět se problematika spojek dlouze řešila,tak to tu nebudu rozepisovat.Takže spojka je jednoduše řešitelná věc pro lidi co nemají ruce jako fajfkyzahnuté do leva.
Co se týče rejdu,tak ano,má menší rejd,ale i na ten si zvykneš,má doma kolem baráku těsno a není problém,holt si sem tam couvneš a nadjedeš.
Špatné starty jsou dané systémem vstřikování typu "MAN",jako Avie. Pod nulu už začínají problémy se starty.Ale není to nic neřešitelného,předehřev vody,funkční žhavení,horkovzduška do sání,startovací sprej a další srandičky tomu výrazně pmůžou.Jen s horkovzduškou bez problému nahodím ZTéčko i při -20.
Jak jsem již několikrát zmiňoval,ZTéčko patří pro ty co pořád rádi kutí,upravují a vylepšují.Není to pro lidi,kteří chtějí jenom otočit klíčkem a jet. Ale na druhou stranu máte silný a rychlý stroj za pár kaček. Já s ním třeba tahám autovlek o celkové váze okolo 20t, pětiradličný otočný pluh 5x40cm, diskový podmítač Cifer 4m atd. Po remodernizaci ZTéčka jde z něj udělat pěkný a načipovaný stroj.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
urcite je tam robena GO prevodovky! je tam nepochybny dokaz, co sa daval len na prevodovky s GO!!! na prevodovke ma tento stitok!CBS píše:To Felipe: Pekný kolchozník, pochybujem, že niekto robil go prevodovky a strekol ju farbou novšej 5- ročnice, rovnakú farbu majú aj reduktory, možno niekto skladal z 2 jeden, alebo ho prefarbili kvôli dokladom.
To hotday: opráš trocha fyziku zo 7 triedy. Výkon máš prácu za čas (otáčky); práca je sila x dráha (podobne ako moment). Ak neuvažuješ z účinnosťou prevodu, tak máš výkon iba jeden na vstupe, aj na výstupe, prevodom meníš pomer otáčok a momentu.
hej, vykon startra nezavisi od prevodovky, lebo je dany na vstupe, ale stavba samotnej elektrickej casti rotora a statora umoznuje, ze sa rozbieha do nekonecna, a tym, ze tam mas prevodovku, ktora ti meni moment a zvysuje otacky rotora, tak sa to javi ako zvysenie vykonu. tak v takomto pripade, by ten majoracky starter s vykonom 3kW by mal byt silnejsi ako origo ifacky bez prevodovky...ale preco je potom elektricka cast ovela mensia?
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Tak ono záleží v jakém stavu je ta převodovka nyní,od doby,kdy byla na GO už mohla odedřít tři motory,ale to už se nikdo nedoví.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Chlapci nevite nahodou jakou ma roztec sroubu na vyfukove casti smerem ven za turbinou turbo z liazky? Momentalne mam pristup k soustruhu tak bych si rad udelal prirubu. Diky
Re: fortschritt ZT 303
Zdravím a ještě že se vrátím ke startéru přidávám odkaz na bazoš kde jeden pán prodává reduktorové startéry tak jsem mu jen ze zvědavosti zavolal asi před půl rokem a on mi povídal že to má všuplíku připravené a upravené reduktoroevej startér pro ifu. Dál povídal jak jsem pochopil že musí mít víc kousků aby se u to vyplatilo vyrábět můžete mu zkusit někdo zavolat a poptat se jak to teď vypadá.
http://stroje.bazos.cz/inzerat/52620294 ... -4K-14.php
http://stroje.bazos.cz/inzerat/52620294 ... -4K-14.php
Re: fortschritt ZT 303
tak to je iné kafe, keď je tam štítok, ale beztak to farebne neladí. Na nameckých strojoch býval bežný jav, že pod vrchnou farbou bola ešte jedna originál z fabriky. Aj na tom našom najnovšom ZT je na niektorých dieloch pod touto zelenohnedou farbou podvozku niekde bledosivá.
Samozrejme, že máš pravdu, za predpokladu, že použiješ rovnaký motor v štartéry bez a s reduktorom je výkon niekde inde, práve v tom spočíva význam reduktorového štartéra. U reduktorového štartéra je iný pomer otáčok a krútiaceho momentu. Vďaka vlastnostiam sériového motora máš pri použití reduktora nárast momentu úmerný prevodovému pomeru, pri nepatrnom poklese pracovných otáčok. U štartérov bez reduktora v praxi nedosiahneš ani štítkový výkon štartéra, hlavne keď výrobca podceníl dimenzovanie štartéra. Reduktorový štartér je k štítkovej hodnote podstatne bližšie. Dimenzovanie ideálneho výkonu štartéra hraničí s alchímiou, už len studený / teplý motor je takmer 50% diferencia v potrebnom štartovacom výkone. Ale ak by si meral výkon reduktorového štartéra pri konštantných otčkach máš výkon na rotore x účinnosť prevodu = výkon na pastorku štartéra. Vďaka tomu je možné merať výkon motora na hnanej náprave u áut, alebo vývodovom hriadeli u traktorov.
Samozrejme, že máš pravdu, za predpokladu, že použiješ rovnaký motor v štartéry bez a s reduktorom je výkon niekde inde, práve v tom spočíva význam reduktorového štartéra. U reduktorového štartéra je iný pomer otáčok a krútiaceho momentu. Vďaka vlastnostiam sériového motora máš pri použití reduktora nárast momentu úmerný prevodovému pomeru, pri nepatrnom poklese pracovných otáčok. U štartérov bez reduktora v praxi nedosiahneš ani štítkový výkon štartéra, hlavne keď výrobca podceníl dimenzovanie štartéra. Reduktorový štartér je k štítkovej hodnote podstatne bližšie. Dimenzovanie ideálneho výkonu štartéra hraničí s alchímiou, už len studený / teplý motor je takmer 50% diferencia v potrebnom štartovacom výkone. Ale ak by si meral výkon reduktorového štartéra pri konštantných otčkach máš výkon na rotore x účinnosť prevodu = výkon na pastorku štartéra. Vďaka tomu je možné merať výkon motora na hnanej náprave u áut, alebo vývodovom hriadeli u traktorov.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř říj 07, 2015 2:05 am
- Bydliště: hodonin
Re: fortschritt ZT 303
Zdravím,mám dotaz jestli je možné obut na předek 303 pneu ,které má průměr 112cm,to je asi o 6cm víc jak originál,bude se to hádat ze zadkem? můj t je 773 O11 705,,prosím kontaktujte např.prozvoněním,já zavolám dík Jan ps: jedná se o pneu ze Zilu,12-20