Zjed smer opava tam ti poradi ;)poulm píše:to hotday:
taky ho mám doma,i s motorovkou
Jinak se mi stala kuriozní závada,nějakým způsobem se mi skřípla a zmáčkla u rámu hadice pro odvětrání motoru,co jde z ventilového víka,motor pak začal tlakovat a začal se mi tlačit olej ze spod hlav na pravé straně motoru u každého válce pod výfukovým potrubím,tam kde to často rádo u starých motorů slzí či kape.Motor jsem měl pak celý zblitý od oleje a už mně braly mrákoty,co se zase posralo,tak si na to dávejte pozor.
Na tu lamelu jsem se ptal proto, protože mně čeká výměna pojezdové lamely na jednom ZTéčku,už mi to sem tam v tahu začíná prokluzovat,díval jsem se zespod a už tam nemám skoro žádné obložení, takže už není jiného vyhnutí, tak mně napadlo,jestli čistě úplně náhodou nepasuje lamela z Ify, ta se sem tam ještě dá sehnat origo nová.
fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: fortschritt ZT 303
Re: fortschritt ZT 303
Na jednom ZT mám pojazdovú lamelu bez nitov a trocha iný odtieň ferodolu, aj u vás v okrese určite nájdeš firmu, ktorá vymení obloženia na čokoľvek.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to malotraktorpetr: já vím, stejně skončím se starou lamelou u Praseka a nechám si to obložit něčím zajímavým,ať mám do smrti pokoj.
Nicméně s touto souvislostí už dlouho přemýšlím,jak vylepšit spojku,aby zvládla i šestiválec s turbem,tam se už jedná o dvojnásobné špičkové kroutící momenty než je běžné u 4VD v základu. Třecí plochu nezvětším,tak jedině zvětšit přítlak hrubší lamelou nebo silnějšíma pružinama. Vyměnit motor je jedna věc,ale pokud to má tvrdě makat a ne se jenom předvádět na traktoriádách po prázdnu,tak se musí dořešit mnoho věcí počínaje tou spojkou,zvýšit účinnost chlazení vody a oleje atd.
Teď při letních nadměrných vedrech jsem měl velký problém uchladit normální motor 4VD,nevím jak jste pracovali vy ostatní se ZTéčky či jinými traktory na poli,ale při teplotě 37st. ve stínu a okolo 50st. na slunci to bylo pořád těsně před vyvařením okolo 95-100st. a to jsem se ho snažil méně zatěžovat na nižší kvalty ,ale ten rozdíl teplot prostě nešel ničím vyřešit,jen tím že jsem hodinu jezdil a půl hodiny stál ve stínu, proto jsem začal pracovat v noci nebo brzo ráno od 4-9h,pak to bylo v pohodě. Na příští rok musím pořešit chlazení,vedra se každoročně opakují a jeden chladič prostě nestačí. Stejný problém měli i chlapi na moderních traktorech,věčně jim prý svítila kontrolka přehřátí a řídicí jednotka je odstavovala. Musel jsem přejít na olej M8AD,tedy hustší,klasický co jsem používal M7ADSIII je prostě voda a mazací tlak mi padal až na 0,5Baru, protože olej,který se přehřeje,tak zpění a prostě nemaže,to je jasné.
A jaké máty vy ostatní zážity s letošními vedry?
Nicméně s touto souvislostí už dlouho přemýšlím,jak vylepšit spojku,aby zvládla i šestiválec s turbem,tam se už jedná o dvojnásobné špičkové kroutící momenty než je běžné u 4VD v základu. Třecí plochu nezvětším,tak jedině zvětšit přítlak hrubší lamelou nebo silnějšíma pružinama. Vyměnit motor je jedna věc,ale pokud to má tvrdě makat a ne se jenom předvádět na traktoriádách po prázdnu,tak se musí dořešit mnoho věcí počínaje tou spojkou,zvýšit účinnost chlazení vody a oleje atd.
Teď při letních nadměrných vedrech jsem měl velký problém uchladit normální motor 4VD,nevím jak jste pracovali vy ostatní se ZTéčky či jinými traktory na poli,ale při teplotě 37st. ve stínu a okolo 50st. na slunci to bylo pořád těsně před vyvařením okolo 95-100st. a to jsem se ho snažil méně zatěžovat na nižší kvalty ,ale ten rozdíl teplot prostě nešel ničím vyřešit,jen tím že jsem hodinu jezdil a půl hodiny stál ve stínu, proto jsem začal pracovat v noci nebo brzo ráno od 4-9h,pak to bylo v pohodě. Na příští rok musím pořešit chlazení,vedra se každoročně opakují a jeden chladič prostě nestačí. Stejný problém měli i chlapi na moderních traktorech,věčně jim prý svítila kontrolka přehřátí a řídicí jednotka je odstavovala. Musel jsem přejít na olej M8AD,tedy hustší,klasický co jsem používal M7ADSIII je prostě voda a mazací tlak mi padal až na 0,5Baru, protože olej,který se přehřeje,tak zpění a prostě nemaže,to je jasné.
A jaké máty vy ostatní zážity s letošními vedry?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Jojo ty horka byla letos opravdu strašná, tady to jeden novej traktor odsral no (uvařený, nevím jestli je to už opravené nebo ji ještě neodtáhli do servisu) , nevětší sranda že jsem se ho nedávno zastával že byl doted bez poruch , jinak u mně to horko ten traktor snášel víc než já
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T
Vlek 3,5T
Re: fortschritt ZT 303
To poulm: Akú máš vtrulu v sahare chladiča? Plocha lopatiek origo vrtule je nič moc, väčšie traktory majú porovnateľne veľké chladiče, ale poriadne lopatky na vrtuli.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
No já mám origo vrtuli a taky přemýšlím,že by pomohlo ta dát jinou,nebo tam zkusit dát vrtule dvě a trochu je vůči sobě přesadit
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
urcite by to chcelo lepsiu vrtulu, ale je este dost dolezite, aby bola bud pootvorena kapota, alebo zadna kapota dole, aby teply vzduch z ventilatora odchadzal von spopod kapoty. takto pri zatvorenej origo kapote sa teply vzduch co je pod kapotou miesa, resp. sa odrazi od nadrze a vrati sa pred chladic a tam sa len takto toci. nevravim ze je to 100% vzduchu, ale urcita cast to urcite bude. na 323 to uz bolo vyriesene tak, ze nad chladicom bola taka guma tesne okolo kapotaze, aby sa ten vzduch tak nemiesal...
urobit lepsie chladenie je celkom zaujimava uloha, ale je tu par moznosti, bud to pridat este jeden taky isty chladic pred tento original, co sa mi zda dost vela prerabaciek a vobec netusim, ze ako by sa to potom dalo rozumne prepojit, bez straty miesta. alebo zohnat chladic z niecoho ineho, resp. z ineho materialu, tieto nemecke chladice sa mi nepacia, lebo maju len zelezne rebrovanie, co na prechode rebro, kanalik je dalsia teplotna strata a tym to rebrovanie ma nizsiu ucinnost. mozno by tam sadol aj chladic z matesa, ten by mohol byt celo mosadzny, tam by to asi slo lepsie uchladit, alebo z 16045.
urobit lepsie chladenie je celkom zaujimava uloha, ale je tu par moznosti, bud to pridat este jeden taky isty chladic pred tento original, co sa mi zda dost vela prerabaciek a vobec netusim, ze ako by sa to potom dalo rozumne prepojit, bez straty miesta. alebo zohnat chladic z niecoho ineho, resp. z ineho materialu, tieto nemecke chladice sa mi nepacia, lebo maju len zelezne rebrovanie, co na prechode rebro, kanalik je dalsia teplotna strata a tym to rebrovanie ma nizsiu ucinnost. mozno by tam sadol aj chladic z matesa, ten by mohol byt celo mosadzny, tam by to asi slo lepsie uchladit, alebo z 16045.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Taky dobrý postřeh,nikdy mně nenapadlo,že by se tam mohl vzduch točit a vracet se mezerou nad chladičem,která je tam poměrně hodně velká oproti jiným traktorům,tam by se mohlo vracet klidně i 30-50% teplého vzduchu zpět a tím zhoršovat účinnost chlazení.
Nad variantou dvou chladičů jsem už taky přemýšlel a šloby to dobře skombinovat s chladičem z Ify,která nemá zádku,ale má další vývod nahoře uprostřed směrem dopředu.Nicméně si už nejsem úplě jistý,zda by to dobře fungovalo,jestli by tam ta voda vůbec dobře cirkulovala.
Možná by bylo lepší a jednodušší sehnat chladič z nějaké dodávky i s vrtulemi a připojit pro takové extrémní chvíle další paralelní chladič na výstupy pro topení někde z boku traktoru a vrtule spínat normálně ručně tlačítkem přes relátko.Takový chladič z dodávky by mohl pobrat dost tepelného výkonu,aby to bylo schopné pracovat i ve vedrech.Na zimu by se to zase mohlo nějak jednoduše odpojit a připojit zase topení.
Nad variantou dvou chladičů jsem už taky přemýšlel a šloby to dobře skombinovat s chladičem z Ify,která nemá zádku,ale má další vývod nahoře uprostřed směrem dopředu.Nicméně si už nejsem úplě jistý,zda by to dobře fungovalo,jestli by tam ta voda vůbec dobře cirkulovala.
Možná by bylo lepší a jednodušší sehnat chladič z nějaké dodávky i s vrtulemi a připojit pro takové extrémní chvíle další paralelní chladič na výstupy pro topení někde z boku traktoru a vrtule spínat normálně ručně tlačítkem přes relátko.Takový chladič z dodávky by mohl pobrat dost tepelného výkonu,aby to bylo schopné pracovat i ve vedrech.Na zimu by se to zase mohlo nějak jednoduše odpojit a připojit zase topení.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon srp 31, 2015 9:04 am
- Bydliště: Klatovy
Re: fortschritt ZT 303
Dobrý den, nevěděl by prosím někdo z vás, jak vyndat hydraulické čerpadlo u traktoru ZT303. Nevíte, jestli se musí vyndat motor. Není tam místo, nejde ven. Myslím si, že je to čerpadlem, když naleju olej do hydrauliky a nechám čerpadlo běžet, tak mám za chvíli veškerý olej v převodovce. Prosím vás o radu, jak čerpadlo dostat ven nebo co by to mohlo dělat.
Díky moc.
Díky moc.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to poulm:
neviem, ze ako by to bolo s cirkulaciou vody, aby to fungovalo spravno, lebo tepla voda ti bude vzdy stupat hore, atd...tych dvoch chladicov by som sa trosku bal...
chladic z ify je dost mensi, mozno aj o 10-15cm na vysku...a okrem toho, musel by si ten priestor medzi nimi nejako vyplnit, aby ti ventilator tahal vzduch z oboch, ale ked by boli dva za sebou, tak tiez pochybujem o ucinnosti...ale zas viac vody v obehu...ale aj ta by sa postupne zohriala...najskor mozno gumu okolo chladica a vdruhom pripade nejaky chladic z matesa, alebo tak nieco, ten by mal byt vyssi a urcite sirsi. liaz by uz bol asi velky...neviem...chcelo by to pomerat...
teda ak by ti nebolo treba to ifacke vyfukove protrubie, tak ja by som ho potom zobral, ostatne dohodneme cez maila.
to a.hlusickova:
ano, urcite je chyba v hydraulickom cerpadle, klasicky pustilo gufero, to sa bezne stava. kolega cbs mal tiez podobny problem, mne sa to este nestalo...
pokial su odpojene vsetky rurky a aj hadice a tiez packa na zapinanie a vypinanie cerpadla, tak musi ist von bez vacsich problemov. packa je na pravej strane za ramom nad pridavnou prevodovkou. treba si na nu vyrobit 32mm kluc zo 4mm hrubeho plechu a povolit matku za packou, ked bude matka uplne vytocena, tak by sa mala dat packa natolko vytiahnut, aby vysla z cerpadla a aby sa dalo cerpadlo vybrat. najlepsi pristup pre povolenie tej 32 matky je z miesta ponad ram od brzdoveho pedala.
neviem, ze ako by to bolo s cirkulaciou vody, aby to fungovalo spravno, lebo tepla voda ti bude vzdy stupat hore, atd...tych dvoch chladicov by som sa trosku bal...
chladic z ify je dost mensi, mozno aj o 10-15cm na vysku...a okrem toho, musel by si ten priestor medzi nimi nejako vyplnit, aby ti ventilator tahal vzduch z oboch, ale ked by boli dva za sebou, tak tiez pochybujem o ucinnosti...ale zas viac vody v obehu...ale aj ta by sa postupne zohriala...najskor mozno gumu okolo chladica a vdruhom pripade nejaky chladic z matesa, alebo tak nieco, ten by mal byt vyssi a urcite sirsi. liaz by uz bol asi velky...neviem...chcelo by to pomerat...
teda ak by ti nebolo treba to ifacke vyfukove protrubie, tak ja by som ho potom zobral, ostatne dohodneme cez maila.
to a.hlusickova:
ano, urcite je chyba v hydraulickom cerpadle, klasicky pustilo gufero, to sa bezne stava. kolega cbs mal tiez podobny problem, mne sa to este nestalo...
pokial su odpojene vsetky rurky a aj hadice a tiez packa na zapinanie a vypinanie cerpadla, tak musi ist von bez vacsich problemov. packa je na pravej strane za ramom nad pridavnou prevodovkou. treba si na nu vyrobit 32mm kluc zo 4mm hrubeho plechu a povolit matku za packou, ked bude matka uplne vytocena, tak by sa mala dat packa natolko vytiahnut, aby vysla z cerpadla a aby sa dalo cerpadlo vybrat. najlepsi pristup pre povolenie tej 32 matky je z miesta ponad ram od brzdoveho pedala.
Re: fortschritt ZT 303
to hotday:to potrubí sem taky našel ale je bez motorovky ale nepopraskaný,pokud by ho někdo potřeboval tak je k mání.
to a.hlusickova:když sem přivezl zt domu tak sem měl ten samý problém ale u mě to nebylo čerpadlem ale byla špatná gumička v hydr.válci takže kolem pístu unikal olej do převodovky. A táta když s ním jezdíval ještě v jzd tak mu to taky dělávali O kroužky co je přívod tlak.oleje do hydr.válce z boku víka hydrauliky.
to a.hlusickova:když sem přivezl zt domu tak sem měl ten samý problém ale u mě to nebylo čerpadlem ale byla špatná gumička v hydr.válci takže kolem pístu unikal olej do převodovky. A táta když s ním jezdíval ještě v jzd tak mu to taky dělávali O kroužky co je přívod tlak.oleje do hydr.válce z boku víka hydrauliky.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to hotday:
a jak chceš to potrubí pužít,sbíhá se dozadu dolů nebo když ho otočíš,tak dopředu nahoru.Ty chceš tu starou litinu řezat a svařovat?
a jak chceš to potrubí pužít,sbíhá se dozadu dolů nebo když ho otočíš,tak dopředu nahoru.Ty chceš tu starou litinu řezat a svařovat?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Nie,nie,nic nebudem rezat a zvarat. Ani neviem,ze ako by som to opisal,tak sa nechajte prekvapit,ked to urobim. Ja mam akurat problem a velmi sa mi nepaci,ked mam vyfuk cez kapotu a potom to tak hrdzavie a nic sa neda povolit,atd. Tak preto rozmyslam nad inym riesenim vyfuku.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
to hotday:
co jsem se díval na to výfukové potrubí z Ify,tak to možná budeš mít jednodušší,něž čekáš,to potrubí má ze spodní strany krásnou rovnou plochu a nebyl by problém ho otočit vývodem dopředu směrem nahoru a z vrchu to menší turbo z Krystala usadit doprostřed přímo na potrubí,resp. vyřezat do něj tu malou obdélníkovou díru a 4dirky se závitem M10 podle turba a konec toho potrubí tu rouru s přírubou pak odřezat a zavařit díru.
co jsem se díval na to výfukové potrubí z Ify,tak to možná budeš mít jednodušší,něž čekáš,to potrubí má ze spodní strany krásnou rovnou plochu a nebyl by problém ho otočit vývodem dopředu směrem nahoru a z vrchu to menší turbo z Krystala usadit doprostřed přímo na potrubí,resp. vyřezat do něj tu malou obdélníkovou díru a 4dirky se závitem M10 podle turba a konec toho potrubí tu rouru s přírubou pak odřezat a zavařit díru.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
Ahoj ve spolek rád bych se zeptal nevíte jestli někdo repasuje čerpadla na hydrauliku? Vypadá to že mi začalo protékat z nadřže se mi strácí v převodovce přibejvá pokud neprokape přes vývoďák.. nebo přemejšlel někdo zda by se to nechalo nahradit jiným čerpadlem? Děkuji za rady nápady postřehy..