fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3766 Nový příspěvek od poulm »

to pepíček:
Celkem je mi divné že se ti zvedaly ramena a pak vlečka.
Nemůžeš mít něco ucpané na vratce do nádrže?
Jedině přes vratku by se jednotlivé okruhy mohly propojit.
Nevložil jsi nějaký plnoprůtočný filtr na vratku,máš vše origo?
Mně se třeba kdysi stalo,že jsem měl přicpaný filtr a jak jsem jel po silnici a s rostoucími otáčkami mi rostl tlak ve vratce a samovolně se mi začala zvedat prázdná korba na vlečce,byla to celkem sranda.
Tobě se může dít něco podobného a tobě by se mohl do pístu v hydraulice vracet tlak třeba při plovoucí poloze. :-/
Zkusil bych se vším poverglovat.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3767 Nový příspěvek od poulm »

pavel zt-300 píše:Tak nakonec jsem si objednal nové vstřikovací trysky na IFU věřím ž to bude ok :D jinak dnes jsem sundal hlavy(mokvalo těsnění) a zjistil jsem, že vložka motoru na pohled vypadá dobře a i pohmatem v ní není žádný přechod v horní části jak bývá od opotřebovaní. tak věci jsou objednané tak jen počkat až dorazí a pak mít čas na složení :D
to by mohlo být dobré pro tebe:
http://stroje.bazos.cz/inzerat/44851494 ... -E-514.php
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3768 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

ahoj jojo díky tenhle inzerát jsem viděl, taky jsem na něj zkoušel dvakrát volat a nikdo to nezvedal. a kamarád co dřív měl E-514 tak takhle musel kupovat tři sady než rozchodily 4ks na motor.ty DDR měl někdo uložený milion let doma a ikdyž byly v tom olejíčku tak už je nerozchodily ani v diesel servisu. tak proto jsem nakonec koupil z té světlušky tak uvidím až budu mít v týdnu volno tak je namontuju do vstřiku a zkusím jak makaj. ještě jsem se chtěl zeptat čím zaléváte ventily pro zkoušku těsnosti?já je zalil vodou a po 16ti hodinách drželi všechny jen dva o minimální množství ubylo. a když montujete hlavy dáváte těsnění na sucho nebo podmazáváte hermetikem,vazelínou, olejem?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3769 Nový příspěvek od hotday »

pavel zt-300 píše:ahoj jojo díky tenhle inzerát jsem viděl, taky jsem na něj zkoušel dvakrát volat a nikdo to nezvedal. a kamarád co dřív měl E-514 tak takhle musel kupovat tři sady než rozchodily 4ks na motor.ty DDR měl někdo uložený milion let doma a ikdyž byly v tom olejíčku tak už je nerozchodily ani v diesel servisu. tak proto jsem nakonec koupil z té světlušky tak uvidím až budu mít v týdnu volno tak je namontuju do vstřiku a zkusím jak makaj. ještě jsem se chtěl zeptat čím zaléváte ventily pro zkoušku těsnosti?já je zalil vodou a po 16ti hodinách drželi všechny jen dva o minimální množství ubylo. a když montujete hlavy dáváte těsnění na sucho nebo podmazáváte hermetikem,vazelínou, olejem?
Vsetko sa da rozchodit,len musi byt spravny postup. pri montazi novej trysky treba najskor uplne uvolnit strunu, a stale pumpovat na skusacke a potom postupne pridavat a pocuvat,ako vrzga,ako nahle prestane vrzgat,znovauvolnit strunu a znova postupne pridavat a vstrek musi stale vrzgat. Takto namontovane vstreky vydrzali najdlhsie.
ventily skusam naftou,staci,ked by udrzali 3-4 hodky.
ak nechavas stare tesnenia pod hlavu, prechody, kde idu tycky na ventily treba odmastit a natenucko natret silikonom na vyssie teploty,zvykne to tam pustat olej...hlavu treba dotahovat podla manualu,akurat treba ist opacne,cize zacnes v strede a potom ides hned ku kraju kde je vyfukove potrubie.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3770 Nový příspěvek od poulm »

Kdysi za totáče,když se špatně sháněly díly,tak se jehly v tryskách normálně zabrušovaly,nejčastěji to chlapi zabrušovali popelem z cigarety,pak se to pořádně propláchlo a seřídilo jak píše Miro a zase to chvíli běželo.
Dnes se to samozřejmě nedělá,když jsou dostupné trysky za takové ceny.
Samozřejmě ta tryska ze světlušky je už druhotná výroba,tak je doporučuji občas překontrolovat,určitě nevydrží 30let :smich:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pepíček
Příspěvky: 12
Registrován: ned dub 10, 2011 8:34 pm
Bydliště: heřmanuv městec

Re: fortschritt ZT 303

#3771 Nový příspěvek od pepíček »

mněl jsem mf 860 motor perkins trysky byli špatný všecky sem je přebrušoval a japak chodili nova stala jedna 2000kč to sem si nemohl dovolit

Uživatelský avatar
super 50 sk
Příspěvky: 656
Registrován: ned úno 01, 2009 5:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3772 Nový příspěvek od super 50 sk »

poulm píše:Kdysi za totáče,když se špatně sháněly díly,tak se jehly v tryskách normálně zabrušovaly,nejčastěji to chlapi zabrušovali popelem z cigarety,pak se to pořádně propláchlo a seřídilo jak píše Miro a zase to chvíli běželo.
Dnes se to samozřejmě nedělá,když jsou dostupné trysky za takové ceny.
Samozřejmě ta tryska ze světlušky je už druhotná výroba,tak je doporučuji občas překontrolovat,určitě nevydrží 30let :smich:
Aky bol postup toho brusenia vies?

pepíček
Příspěvky: 12
Registrován: ned dub 10, 2011 8:34 pm
Bydliště: heřmanuv městec

Re: fortschritt ZT 303

#3773 Nový příspěvek od pepíček »

nejemnejši brusnou pastu na špičku tak dvakrat třikrat zabrousil pak sem vypral v benzinu pořadně vyfoukal kompresorem seřidil z me hlavy to take nebylo poradili mi to také jezedáci že to dělaj ale dobry pomohlo to

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3774 Nový příspěvek od poulm »

Tak mám za ZTéčko další hračku,o víkendu jsem to konečně smontoval:

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

scorpion.at
Příspěvky: 1547
Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
Bydliště: zlin

Re: fortschritt ZT 303

#3775 Nový příspěvek od scorpion.at »

Chlapi jak velký vlek neboli kolik mohu tahat za zt 303, nebo 323 dle techničáku

dík

scorpion.at
Příspěvky: 1547
Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
Bydliště: zlin

Re: fortschritt ZT 303

#3776 Nový příspěvek od scorpion.at »

scorpion.at píše:Chlapi jak velký vlek neboli kolik mohu tahat za zt 303, nebo 323 dle techničáku

dík
Uvažuji že letos koupím zt 323 tak se prám co vy na to jít do toho či ne
libí se mi ten stroj a je za slušný peníz proti zetoru či ZTS
vím že kdyby byl problém s motorem tak tam nacpu s náklaďáku ale co převodovka a dif je to spolehlivé
hydraulika má nádrž kde
za jakékoliv info budu rád
stavbu velkého stroje sem zamitl a rozhoduji se jit do tohoto

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3777 Nový příspěvek od poulm »

Tak se mi fotky nějak vypařily,tak je vkládám znovu:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3778 Nový příspěvek od poulm »

to scorpion.at:
těžko říct,rozhodnout se musíš sám,ZTéčko je stroj jako každý jiný a tudíž se taky tu a tam něco pokazí,jde o to,na jaký kus budeš mít štěstí,ale úplného vraka nekupuj,záleží koluk chceš do toho nainvestovat,v Polskou koupíš 323ku za 60tis,ale taky i za 150tis.
Převodovky jsou relativně dobré,ikdyž také mají své slabiny.
ZT323ka bere olej do hydrauliky z převodovky jako Zetor,ale na pravé straně někde pod kabinou je něco jako vyrovnávací nádrž,nebo přídavná,tak nějak.
Pokud chceš být více v obraze,tak si kup láhev vína a po večerech si proběhni celé tohle vlákno a užitečných informací tady najdeš dost.
Co se týče motorů,tak tam samozřejmě jde napasovat cokoli,ale ty iFácké 4válce nejsou špatné a mně už slouží roky víc než dobře a to je nešetřím.

Nedávno si "hotday" koupil ZT323 (325), tak se na ledacos můžeš zkusit zeptat jeho, ještě tu jsou nějací členové co mají 323ku,ale moc často sem nechodí :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3779 Nový příspěvek od hotday »

Nazdo,

pre zt 303 mam v technicaku napisanu vahu privesu 14000kg, na stitku mam 24000kg, pri zt 325 mam v madarskom technicaku napisanu vahu 24000kg a na stitku 30000kg...tazko povedat, ze aku budes mat vahu, je treba si to pozriet pri kupovani...

zt 323 je trosku komplikovanejsi stroj oproti 303, komfortnejsi,atd...inac na pohlad z vonka je to to iste, ale ked sa pozries dnu, tak je to uplne ine...na 323 a podla neoverenych informacii aj na poslednych typoch 303 cize rok vyroby 1986 a vyssie, tak je uz novsi typ prevodovky, cize na 303 je zmene redukcne sukolie pri hruske, to bola choroba zt starsich typov, ale pri takom standardnom pouzivani to sukolie vydrzi aj 30 rokov a dva motory. novsi typ 303 prevodovky ma toto sukolie sirsie takisto ako to ma aj 323. 323 ma uz uplne inu prevodovku, z vonka vypada cca tak isto, ale vnutro je uplne prerobene, resp. su na nej vychytane vsetky nedostatky predchodcu.
prevodovka na 303, mala nedostatok v tom redukcnom sukoli, to sa najviac pouzivalo pri orani a polnych pracach, a dost casto boli zodrate rychlosti 2,3, resp. prevodovka pri nich jacala vo vyssich otackach. a na cestnu rychlost bola zle odstupnovana a mala len 3 rychlosti + nasobic.
prevodovka na 323 ma uz siroke redukcne sukolie, cize vydrzi o dost viac, ma 4 cestne rychlosti, kde pri polnych pracach sa najviac pouziva 2,3,4, ale najviac je asi zodrata 3 na tej sa orava. taktiez zatial neoverene, na 323 by mal byt vacsi piest na hydrauliku.

ked chces nieco kupovat, urcite odporucam hodit tam rychlosti II/3 a potom II/4 a hodit tam aj spiatocku, ci nieje zodrata pridavna prevodovka na predok, ci zopina automaticky. na zadnej hydraulike by sa mal traktor zdvihnut, a este co je choroba tak je paka na serve, dost casto zvykne byt vyklepany tisichran...

nadrz na hydrauliku je na pravo vedla prevodovky a je prepojena s prevodovkou, cize ma spolocnu napln. ide tam olej HLP68

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3780 Nový příspěvek od poulm »

Asi tak nějak,každopádně ZTéčka zvládnou práce jako Krystaly 120-16145.
Také by se mi líbilo jezdit třeba v 161-16345,ale to jsou traktory cenově několika násobně jinde než ceny ZTéček a pro mně momentálně nedostupné.
Nehledě na to,že to s díly na Krystaly začíná být taky silně na štíru.

Na první pohled jsou 303ky škaredé,ale pokud se tomu vymění kabina,tak je to najednou jiný traktor. Momentálně už dávám do barvy kabinu ze ZT323,kterou co nevidět budu instalovat na svou první 303ku,tak jsem sám zvědavý na výsledek. 8)

to scorpionat:
pokud chceš ušetřit,tak si kup slušnou 303ku co je motoricky a převodovkou v pořádku na českých papírech a děj tomu jinou kabinu a budeš mít pěkný traktor.
Jak píše hotday,323ka už je novější a komfortnější,ale už je tam mnoho elektro-vzducho-kapalinových komponentů navíc a je potřeba to mít v cajku aby vše dobře fungovalo,kdežto 303ka má skoro všechno mechanicky ovládané.
Záleží na co ten traktor budeš mít a kolik hodin ročně v něm strávíš.
Já už začínám uvažovat,že si časem traktory vybavím novýma sedačkama Grammer,jejich ceny už jsou mírnější a jsou fakt dobré,jak v tom začne člověk trávit více času,tak se to pak projevuje na křížích a zádech :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“