Stránka 1 z 2

TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 8:33 pm
od hindour
Nemáte někdo zkušenosti s čištěním sání TDI motorů párou? Když se podíváte na přiložení video, je to vidět v čase 3:30 min. Funguje to nebo je to k ničemu?
https://www.youtube.com/watch?v=I8BeePaIlBU

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 8:45 pm
od Eky
Já čistil sání na Tdi 96kw . Vyndal jsem ho a vypálil jako na videu.Akorát jsem ho zabalil do hadrů a kropil vodou abych ho zbytečně moc neohřál.Dělal jsem to tedy tak, že jsem ty saze zapálil (použil jsem autogen, nic jiného nebylo po ruce) a hnal do toho vzduch kompresorem,Krásně to vyhořelo a zbytek jsem vyškrábal (rozholil jsem asi 20cm CYKY kabelu a tím jsem to projezdil) Na čisto jsem to vzal Caralanem a sání je jako nové.Vyčistil jsem i EGR ventil a na autě je to znát.Na výkonu ani tak ne, ale předtím když jsem sešlápl plyn tak auto černě hulilo. Teď ani náznak.

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 8:58 pm
od hindour
nedělal jsem to takhle, ale podobně.
na egr a sání jsem použil mechanický čištění, šroubovák, kartáč udělanej z drátu, lázeň z krtka na syfón a nechal jsem to tam 3 hodiny ponořený
mě se jednalo o to, že v hlavě motoru zůstane ještě dost toho karbonu a tam se nedostane člověk, tak jsem myslel to vyčistit tou párou

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 9:10 pm
od pavel sk
Nedavno sme to riesili na inom (offroad-ovom) fore. Tam do beziaceho motora striekali destilovanu vodu do sania. Ono je pravda ze voda a vodna para cisti a dekarbonizuje spoalovaci priestor dobre ale su tam u niektorych motorov aj rizika.

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 9:18 pm
od hindour
mám 1,9 TDI 66 kw ALH, tak myslíš, že je to pro tenhle motor taky riskantní? nebo asi spíš si myslel, že záleží na stavu motoru, že jo, aby ho karbon nedržel silou vůle pohromadě :D

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 9:40 pm
od pavel sk
Presne tak. Zalezi hlavne od stavu a kondicie motora. Karbon sa uvolni a motor moze nasledne stratit kompresne tlaky a hrozi pridretie. U starsich motorov ten karbon je take dotesnujuce placebo :)

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 9:55 pm
od thovt
Když se odstraňuje karbon tak loupe v podobě oblázků.
Tak vypadá hlava vyčištená rozpouštědlem karbonu a vysokotlakým čističem, motor je starý 26 let.
Obrázek
Obrázek
karbonu voda vůbec nevadí je mastný voda jen steče, pouze přepálený karbon se loupe, protože křehký.

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 10:06 pm
od hindour
aha, aha, zaslepil jsem egr, tak to by se ten karbon mohl postupně vypálit z hlavy jízdou :-) když už nebude přibejvat po zaslepení egru

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 10:13 pm
od pavel sk
To mas pravdu. Len ze ty si cistil diely rozobrateho motora. Tam sa do motora mechanicky nezasahovalo nijak okrem odpojenia hadice sania a tusim ze odpojili aj vyfuk kvoli katalizatoru. Motor bezal na cca 1800 ot/min. a zaroven sa vstrekovala destilovana voda ktoru si motor prisaval. Vstrekovali to s palstovej flasky s prevrtanim vrchnacikom a to tak ze ked motoru klesali oatcky tak ze skoro hasol, tak prestali vodu vstrekovat a ked znovu dosiahol potrebne otacky, tak dalej davali vodu. Islos neho vyfukom plno bordelu. Bolo tam aj Video. Motor bol tusim niejaky 1,9obsah a pouzili nan cca 2litre vody. po tejto "kure" sa musi vymenit olej v motore. Odporucali to robit pred vymenov stareho oleja. Ja by som sa to bal robit na svojom motore :smich:

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 10:17 pm
od pavel sk

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: sob úno 06, 2016 10:54 pm
od hindour
link super, ale docela se toho bojím po to jste mi tady řekli.
Děkuji za názory

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: pon úno 08, 2016 7:25 pm
od DYK
No a kolik toho má motor za sebou?

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: pon úno 08, 2016 7:32 pm
od hindour
350 000 km

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: pon úno 08, 2016 10:02 pm
od DYK
Já o tomto způsobu dekarbonizace vůbec nic nevím, ale dovolím si pár "selských" úvah. Vstřikováním byť rozprášené vody do sání se musí přece simulovat zvětšení kompresního tlaku, protože je voda nestlačitelná (obecně vzato) a tak se jakoby zmenší ten spalovací prostor, ne? Píše se tam, že pára čistí vždy a vše, ale není to v tomto případě hlavně díky zvýšením těch tlaků? Já vám nevím, no. Mě se to moc nezdá a nelíbí. Asi to nějaký motor částečně vyčistí, ale že by si ten motor hlavně v průběhu chrochtal blahem, to asi ne. Tam komusi v průběhu procesu prasklo vahadlo sacího ventilu - no není to spíše důsledek toho o čem zde píšu, než jak píše on, že mu motor "prohnali" při měření výkonu? Pokud je tam řeč o tom, je-li vadné těsnění a dostává se voda do spalovacího prostoru je to tam vždy čisté - čistější než jinde beru, jenže to má úplně jiný časový horizont, tady jsem se dočetl co nejrychleji tam dostat 2l rozprášené vody. Amatérské pokusy se vstřikováním vody do sání se dělali už v dobách Š 100 - 105 - 120 kdy účelem mělo být snížení spotřeby. Přesněji šlo o strhávání vody z nějaké nádobky podtlakem v sacím potrubí a bylo to regulovatelné. Šlo ale o minimální množství oproti tomuto. Já vám nevím, pranic se mě to nelíbí, ale jak jsem již uvedl, moc o tom nevím a jen spekuluju vlastním selským rozumem.

Re: TDI, číštění sání párou

Napsal: úte úno 09, 2016 8:50 am
od Atlan
To hej ale ked ti niekto do hondy 4t 6,5k naleje benzin z olejom a veselo na tom beha tak jednoduchu a rychlu moznost nemas. Len to preplachnut tou vodou :)