Vozík za auto
Re: Vozík za auto
1) pokud je ten přívěs individuálně schvalovaný (vlastní výroba), tak žádný problém. Dáš nový univerzální štítek (na internetu je jich plno), vyrazíš patřičné údaje, a hotovo.
2) pokud je to tovární výroba, tak je to už horší. Je plno firem, které ti vyrobí štítek dle tvých požadavků (např. https://www.expresstitky.cz/kategorie/t ... a-privesy/ ), ale podle mne je to už poněkud na hraně, smrdí to trochu podvodem. Ale asi se to dá, když to klidně na netu nabízej, šedá zóna - kde není žalobce... Správně bys měl v tomhle případě asi kontaktovat výrobce, a ten by ti měl náhradní štítek dodat.
2) pokud je to tovární výroba, tak je to už horší. Je plno firem, které ti vyrobí štítek dle tvých požadavků (např. https://www.expresstitky.cz/kategorie/t ... a-privesy/ ), ale podle mne je to už poněkud na hraně, smrdí to trochu podvodem. Ale asi se to dá, když to klidně na netu nabízej, šedá zóna - kde není žalobce... Správně bys měl v tomhle případě asi kontaktovat výrobce, a ten by ti měl náhradní štítek dodat.
Re: Vozík za auto
Pokud výrobce existuje lze se normálně obrátit na něj. Řešil jsem loni, nebo předloni s Agadosem chybějící VIN původně vyjiskřený na bočnici vozíku - měnili jsme ji za novou. Výrobce dodal prohlášení, že je to skutečně jejich vozík (za drobný poplatek) a odsouhlasil vyražení náhradním způsobem. Nám nový VIN (na oje) vyrazili přímo na STK (taky za peníze ) A pak už proběhla normální STK a je pokoj.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Vozík za auto
Jestli je to domácí výroba, tak ani štítek nepotřebuješ, stačí mít vyražený VIN na rámu (raznice mají v každém železářství do stovky), pokud je to tovární výroba, nápiš výrobci. Já to řešil naposled loni u Mara a za 4 dny po odeslání žádosti v emailu s VIN kodem byl na dobírku za 500 Kč na poště.
Re: Vozík za auto
starší vlastní výroba výrobní štítek mít nemusela,
novější (od určitého roku výroby) už mít štítek musí. Měl už jsem shodou náhod obě varianty vozíků
Ale od kterého roku přesně to je potřeba nevím.
novější (od určitého roku výroby) už mít štítek musí. Měl už jsem shodou náhod obě varianty vozíků
Ale od kterého roku přesně to je potřeba nevím.
Re: Vozík za auto
Funguje ještě někdo kdo umí schválit starší vozík?
Mel jsem dva kontakty ale pánové už nejsou aktivní.
Mel jsem dva kontakty ale pánové už nejsou aktivní.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vozík za auto
To bych ti doporučil zajít na STK ,oni s tím na oko nemají moc společného ale poradí ti na kterého ochotnějšího úředníka se otočit a kde začít. Některé komponenty musí být schválené ,někde chtějí nějaký výpočet , doklady svářeče ,někde jen podpis zodpovědné osoby atd. Je to dost úředničiny ,pokud nepotřebuješ spešl vozík nevyplatí se . Druhá cesta ,koupit vrak samo domo s doklady a zhruba přestavět ,pokud dodržíš uchycení nápravy a rozměr gum tak pokud se neměnili rozměry o moc tak to na STK neřeší . Takhle jsem přestavoval vozíl já - listová pera byly použity jiná ,jiné disky ale průměr zachován ,náprava vyrobena nová a i rozměry jsem poněkud "přizpůsobil" a provedení bytelnější...Je pravda ,že posledně si ho již fotili. Jak jsem psal je to potřeba zjistit na STK.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Vozík za auto
Nechce se mi studovat legislativu ohledně přestavby vozíku, zeptám se tu, třeba máte někdo podobnou zkušenost.
Vím o karavanu, dvě nápravy, hmotnost cca 1700kg, s originál TP. Na karavan spadl strom, takže bouda úplná totálka. Podvozek ocelová žebřina, dva podélné nosníky lichoběžníkově se zužující dopředu a dozadu, délka cca 5m bez oje. Svařenec jakoby z jeklů. Nápravy torzně odpružené. S ojí odhaduju hmotnost konstrukce na cca 400kg. Prostě jen položit překližku, dodělat sajtny, a je valník jako fík.
Tak a otázka zní...je schůdné tuto přestavbu rozumně legislativně řešit, pro získání RZ, nebo by to obnášelo takový úřednický kolečko, že je lepší nechat rezivět v kopřivách. Nebo pokud se touto legislativní pomocí zabývá nějaká autorita, kolipa by to asi tak koštovalo?
Vím o karavanu, dvě nápravy, hmotnost cca 1700kg, s originál TP. Na karavan spadl strom, takže bouda úplná totálka. Podvozek ocelová žebřina, dva podélné nosníky lichoběžníkově se zužující dopředu a dozadu, délka cca 5m bez oje. Svařenec jakoby z jeklů. Nápravy torzně odpružené. S ojí odhaduju hmotnost konstrukce na cca 400kg. Prostě jen položit překližku, dodělat sajtny, a je valník jako fík.
Tak a otázka zní...je schůdné tuto přestavbu rozumně legislativně řešit, pro získání RZ, nebo by to obnášelo takový úřednický kolečko, že je lepší nechat rezivět v kopřivách. Nebo pokud se touto legislativní pomocí zabývá nějaká autorita, kolipa by to asi tak koštovalo?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Vozík za auto
Tak tohle by ti neprošlo ,je to změna účelu použití. Pouze pokud by ti potvrdil výrobce ,že stejný podvozek používá pro nákladovou verzi a poskytl podkady.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Vozík za auto
Přestavby schvaluje výrobce. A bývá s tím dost opruz. Absolvoval jsem jednu jejíž podstatou bylo jen "zrušení bočnic a rámu na plachtu s plachtou", které jsme na vozíku nikdy neměli. Podstata tedy byla ve změně výšky z 240cm na 60cm a změna barvy ze zelené, kterou kdysi u bývalého vlastníka měla plachta na šedou - zinek rámu plata jež jsme před cca 12 lety koupili. Bez povolení výrobce nerealizovatelné! Museli bychom jedině nechat udělat sajtny, rám a plachtu, které nepotřebujeme, protože používáme jen jako plato (rozměr 6x2,1m).
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Vozík za auto
Tady to chlapi vyřešili ,že origo sajtny a rám pro plachtu demontovali ,byli šroubované a nahradili je potřebnými komponenty taky šroubované - /tvořili část nosné plochy/ a upravili potřebné úchyty v podlaze. Pouze na STK to museli tam vše naroubovat zhruba zpět.Poliši to nijak neřešili a nekontrolovali ...
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Vozík za auto
Výrobce karavanu byla firma Wilk, která již neexistuje. Myslel jsem si to, že to nebude hračka. No nic, jako podvozek na něco k využití po pozemcích by to mohlo eventuelně posloužit.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Vozík za auto
Ahoj, cca v 91-92 roce jsem přitáhl z helmutova skoro 9 metrovej bydlík s lehce nabouranou střechou, boudu jsem prodal na chatu a z podvozku udělal vozík s plnou podlahou a s plachtou podobných rozměrů jako byl původní bydlík, akorát nosnost se udělala do tuny, abych dostal bílý značky, abych nemusel stát fronty na hranicích s TIRákama, nevzpomínám si, že by byl nějaký problém s přihlášením, před cca dvěma lety jsem ho prodal někam na Moravu a mimochodem tady jsem ho nabízel za 10 000,- s papírama taky .
Re: Vozík za auto
na tohle leda s potvrzením výrobceNavarson píše: ↑sob bře 05, 2022 5:30 pm Nechce se mi studovat legislativu ohledně přestavby vozíku, zeptám se tu, třeba máte někdo podobnou zkušenost.
Vím o karavanu, dvě nápravy, hmotnost cca 1700kg, s originál TP. Na karavan spadl strom, takže bouda úplná totálka. Podvozek ocelová žebřina, dva podélné nosníky lichoběžníkově se zužující dopředu a dozadu, délka cca 5m bez oje. Svařenec jakoby z jeklů. Nápravy torzně odpružené. S ojí odhaduju hmotnost konstrukce na cca 400kg. Prostě jen položit překližku, dodělat sajtny, a je valník jako fík.
Tak a otázka zní...je schůdné tuto přestavbu rozumně legislativně řešit, pro získání RZ, nebo by to obnášelo takový úřednický kolečko, že je lepší nechat rezivět v kopřivách. Nebo pokud se touto legislativní pomocí zabývá nějaká autorita, kolipa by to asi tak koštovalo?
malej traktorista v malým traktoru
Re: Vozík za auto
No v roce 91 nám nevládli ještě Helmuti...tak občas se něco dělalo selským rozumem . vozík jsi si taky mohl postavi i obytný a prostě tím ,že jsi se pod to podepsal jsi za to odpovídal...
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Vozík za auto
Paradoxně jsme v některých věcech papežtější než helmuti. Co u nich projde, tak u nás už ne.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.