Jawa Pionýr - diskuze
Jawa Pionýr - diskuze
Mám pionýra jawa 20 na kterém sem udělal GO motoru a vyskytli se mi tyto závady- motor nelze vytočit do vyšších otáček ( po přidání plynu motor zhasíná a svíčka je černá), další závada je že když sem sundal výfuk tak byl plný černýho řidkýho oleje a v převodovce olej neklesá. Za každou radu předem děkuju.
Re: Problém s pionýrem jawa 20
otáčky ? předstih, jehla a hlavní tryska. a ten olej - no kolik jsi si ho do benzínu nalil navíc, tolik ti ho to žene nespáleného ven ( a jestli jsi to s tím množstvím fakt přehnal, bude to mít souvislost i s těma otáčkama )
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Olej tam leju trochu od oka, ale před GO to nedělalo a olej tam leju pořád stejně, a s tou jehlou nevím na jakém zářezu to má být.
Re: Problém s pionýrem jawa 20
tak tam nelej olej od oka ale pořádnej poměr ja má bejt ( jinak nevím, na co jsi tu GO dělal, když to chceš hned zkurvit ), lej tam olej pro dvoutakty, a né co ti přijde pod ruku a pak se můžem bavit o tom, proč to nemá otáčky. jehlu dej do půlky, pak s ní můžeš laborovat na obě strany
Re: Problém s pionýrem jawa 20
To vypadá na utopený motor - jak říká kolega - podívej se na jehlu,jestli ju máš dobře zajištěnou závlačkou na šoupátku a podívej se nebo spíš si vypal výfuk - popř.to zkus natočit bez tlumiče.Jasně že musí sedět poměr olej - benzín ve směsi.Taky naráz nevypiješ 3litry mléka,když ti stačí bohatě hrnek.
Host do domu - čagan do ruky
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Olej tam leju motorový M6AD, a dnes sem zjistil že v převodovce olej asi trochu klesl, já si myslim že to teče netěsností mezi kartery ke klikovce, dával sem tam tmel na motory,a nebo si myslim že to může tíct guferem na straně spojky ale to gufero sem dával nový a dával sem bacha aby mi nespadla pružinka, tak nevím víc mě nenapadá.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Taky mě vždycky když jsem dojel vykapal olej z vejfuka. Vyměnil jsem gufero od primáru a od té doby je klid. Ale je fakt, že já jsem go nedělal a gufero bylo ještě origo. Pokud máš v pořádku karbec (plovák musí zavírat na předepsané hladině) tak to jedině nasává z převodovky buď přez gufero nebo přez kartery. Dej si tam za 20 Kč filtřík na benzín před karbec, dostává se tam rez a nezavírá to (sítko v nádrži je moc hrubý).
Vykašli se na M6AD a kup aspoň to M2T, máš litrovku kolem 70-80 Kč, a vystačí to habaděj. Ještě lepší je zelenej husqvarňáckej, já jsem na něj teď přešel.
M2T se ředí 1:33 , to je na 1 l benzínu 0,03l oleje neboli 30ml.
Husqvarna zelenej 1:40 (udávají i 1:50) to je na 1l benzínu 0,025 l (neboli 25ml) oleje.
Sice stojí kolem 120 /l , ale ředí se míň, tak to vydrží dýl. Má lepší mazací schopnosti, nekouří to tolik, atd. M2T je údajně dobrej tak do 5 000 ot/min, pak ztrácí mazací schopnosti takže tak do trabanta.
Cvrknout tam od oka je k ničemu, když tam dáš málo, zadíráš to, gór po go, ale když tam dáš v dobré víře moc, akorát zanášíš motor karbonem, svíčku, čadí to a dusí se a můžou se zapíct kroužky.
Motor po go je na zaběhnutí a s tím spojené správné mazání háklivej.
Já se na J 20 pustím i na vejlet 40km jedna cesta, pár klíčů s sebou, plynový lanko, svíčku, natankuju plnou (3 l za 80 Kč) a jedu Spotřeba je kolem 3,3 l/100km kombinovaná.
Vykašli se na M6AD a kup aspoň to M2T, máš litrovku kolem 70-80 Kč, a vystačí to habaděj. Ještě lepší je zelenej husqvarňáckej, já jsem na něj teď přešel.
M2T se ředí 1:33 , to je na 1 l benzínu 0,03l oleje neboli 30ml.
Husqvarna zelenej 1:40 (udávají i 1:50) to je na 1l benzínu 0,025 l (neboli 25ml) oleje.
Sice stojí kolem 120 /l , ale ředí se míň, tak to vydrží dýl. Má lepší mazací schopnosti, nekouří to tolik, atd. M2T je údajně dobrej tak do 5 000 ot/min, pak ztrácí mazací schopnosti takže tak do trabanta.
Cvrknout tam od oka je k ničemu, když tam dáš málo, zadíráš to, gór po go, ale když tam dáš v dobré víře moc, akorát zanášíš motor karbonem, svíčku, čadí to a dusí se a můžou se zapíct kroužky.
Motor po go je na zaběhnutí a s tím spojené správné mazání háklivej.
Já se na J 20 pustím i na vejlet 40km jedna cesta, pár klíčů s sebou, plynový lanko, svíčku, natankuju plnou (3 l za 80 Kč) a jedu Spotřeba je kolem 3,3 l/100km kombinovaná.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Problém s pionýrem jawa 20
jsem tě prokouk, viď, s tím že tam leješ, co ti příjde zrovna pod ruku. M6ad je olej motorovej, kterej nemá schopnost tak rychle hořet, proto ti to teče vejfukem ven. proč myslíš, že se vyrábí oleje určené přímo do benzínu ? jinak se taky přikláním k názoru, že když si koupíš nějakej ten dražší do motorovejch pil, v konečném důsledku vyděláš. dík těm poměrům 1 : 50 z něj namícháš dvakrát tolik benzínu a o mazacích shopnostech není diskuze. jinak ta GO byla asi nějaká ,, horkou jehlou ,, když ti to hned tečemirek4x píše:Olej tam leju motorový M6AD, a dnes sem zjistil že v převodovce olej asi trochu klesl, já si myslim že to teče netěsností mezi kartery ke klikovce, dával sem tam tmel na motory,a nebo si myslim že to může tíct guferem na straně spojky ale to gufero sem dával nový a dával sem bacha aby mi nespadla pružinka, tak nevím víc mě nenapadá.
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Je pravda že tam leju to co mi příde pod ruku, protože ten pionýr je bez papírů a jezdím stím tak pětkrát do roka proto se mi nechce kupovat nějakej speciální olej, ale to asi nebude tím že by to nešlo do otáček, protože ten olej sem tam lil i před GO a do otáček to šlo dobře.
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Mirku olej tam dej podle doporučení a vyčisti ten výfuk.Dvoutakt je na to celkem ccitlivej a kór takovej obsah jak má pionýr.Pokud ani to nepomůže tak bych taky ještě zkusil aspoň vyměnit kondík,když je proraženej tak se motor taky nechce roztočit do otáček.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Pozor i pokud se leje mnohem kvalitnější olej je třeba zachovat poměr daný výrobcem. Olej totiž funguje i jako jakési těsnění a vymezení vůlí. Může pak dojík ke klepání a postupnému přidírání.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Ten výfuk sem čistil už asi čtyřikrát a pokaždý je plný oleje, nejdřív musím odstranit závadu a ještě bych se chtěl zeptat jak se dá zkontrolovat kondenzátor jestli není proražen, dá se to nějak změřit multimetrem?
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Kontrola kondíku se dělá za pomoci stejnosměrného napětí asi 220 V nebo tak nějak.To je hodně a mněl bych s toho strach.Nejjednodušší je koupit novej a vyměnit ho.Cena asi nebude taková katastrofa jak kopanec ss napětím 220V.Někde mám uloženej postup zkoušky ale elektrikáři mi to rozmluvili .Pokud nechceš zrovna vymontovávat kondík tak vem jinej a přilož ho tělem na kostru -třeba vedle toho co tam máš a kablík dej na šroubek pod kterej bys ho dával a někdo ti přidá plyn,pokud se to zlepší a motor půjde do otáček tak můžeš klidně kondík vyměnit.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s pionýrem jawa 20
V roku 1971 som si kúpil Mustanga, teda Javu 23. Samozrejme som na ňom roky nejazdil. Keď som ho chcel rozbehať pre syna, taktiež nechcel ísť do obrátok.
Chyba bola veľmi prozaická, upchatý karburátor. Benzín sa časom vyparí, ale olej doslova stvrdne v kanáliku (nalepí sa vrstva na vrstvu), čím ho zmenší. Požičal som si iný (karburátor) a išiel ako za mlady. Nakoniec som ho musel kúpiť...
Dnes už by som M2T neužíval, je to príliš archaický olej a možno mu škodia moderné benzíny..
Chyba bola veľmi prozaická, upchatý karburátor. Benzín sa časom vyparí, ale olej doslova stvrdne v kanáliku (nalepí sa vrstva na vrstvu), čím ho zmenší. Požičal som si iný (karburátor) a išiel ako za mlady. Nakoniec som ho musel kúpiť...
Dnes už by som M2T neužíval, je to príliš archaický olej a možno mu škodia moderné benzíny..
Re: Problém s pionýrem jawa 20
Ještě jednu věc vyzkoušej-vyhoď filtr na vzduch.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.