Replika SDKFZ221
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 20, 2010 5:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Replika SDKFZ221
Zdravím všechny, mechaniky ,kutily,odborníky. Mněl by jsem jeden dotaz. Stavím repliku pancéřového vozu z 2světové války (takovej jinej traktůrek :-) Je to na podvozku avia furgon .Problém je v tom že tam nechci smrdutý motor Avia ale benzinový V8 s Tatra 603 . Nemá někdo zkušenosti s napasováním motoru Tatra na převodovku avie ?
díky předem všem za jakékoliv info
díky předem všem za jakékoliv info
Naposledy upravil(a) golfkiller dne stř říj 27, 2010 6:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Prosím o radu zkušených
A neni náhodou u šejcetrojek převodovka pod vanou motoru?Mám dojem že jo a stim asi moc nenaděláš.Navíc to žere jak nedovřený.
Re: Prosím o radu zkušených
Zkušenosti nemám,ale jen teoreticky dyž jde Avia na Tatru,tak by bez větších problémů mohla jít i Tatra na Aviu.Určitě by byl lepší 5-ti kvalt převodovka,protože u ni jde sundat příruba a tu bys musel udělat jinou a na ni ze strany převodovky někam napasovat startér.Tatra má origo startér na převodovce.Ale to v případě,že tam necháš originál setrvák,což by asi bylo dobry.Jen nedovedu odhadnout,jak bude vycházet spojková hřídel a vypínací ložisko k Tatře,ale asi by se to spasovat dalo.
Re: Prosím o radu zkušených
Jo,žere to i trávu kolem silnice,ale převodovka u 603 a ani u 613 neni pod vanou,obě sou před motorem jak třeba u Š120(převodovka 603 je tvarově a konstrukčně podobná převodovce ze Š120 a př. 613 je uplně něco jinyho,jen 613 má diferák pod,nebo jakoby ve vaně a poloosy vedou jakoby z vany motoru,ale konstrukčně sou převodovky 603 a 613 uplně jiny.Josef7011 píše:A neni náhodou u šejcetrojek převodovka pod vanou motoru?Mám dojem že jo a stim asi moc nenaděláš.Navíc to žere jak nedovřený.
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 20, 2010 5:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosím o radu zkušených
o spotřebu mi vubec nejde,hlavně že koncert V8 benzin :-D
převodovku mam 5kvalt . Tenhle týden se pokusim odstrojit kastli od šasí a pak se na to vrhnu.
Taky doufám že to pujde spasovat. Původně jsem chtěl sehnat i převodovku s 603 a dát motor dozadu (origo předloha má právě motor vzadu a pohon všech 4kol) to je na mně už moc scifi :-)
ale jak jsem tak koumal tak bych musel vyrobit nějakou svojí nápravu a myslím že poloosy s tatry 603 by se kroutili jedna za druhou. Bude to mít potom okolo zhruba 3tun+-500kg
ještě mně napadlo jestli se nedá dodělat uzávěrka do diferáku s furgona . Nezkoušel to někdo ?
převodovku mam 5kvalt . Tenhle týden se pokusim odstrojit kastli od šasí a pak se na to vrhnu.
Taky doufám že to pujde spasovat. Původně jsem chtěl sehnat i převodovku s 603 a dát motor dozadu (origo předloha má právě motor vzadu a pohon všech 4kol) to je na mně už moc scifi :-)
ale jak jsem tak koumal tak bych musel vyrobit nějakou svojí nápravu a myslím že poloosy s tatry 603 by se kroutili jedna za druhou. Bude to mít potom okolo zhruba 3tun+-500kg
ještě mně napadlo jestli se nedá dodělat uzávěrka do diferáku s furgona . Nezkoušel to někdo ?
-
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned srp 23, 2009 11:54 am
- Bydliště: České Budějovice
Re: Prosím o radu zkušených
Jestli se můžu podělit o pár rad. nevým jaký typ motoru tam ted máš ale pokud je to motor bez turba nebo euro1 tak to zahod to jsou smradláci strašný. jestli by ti tam nevadil diesel tak tam dej opět avii ale motor euro2 , je to přímý vstřik má rotační čerpadlo a hlavně! po nastartování nekouří ani nesmrdí je to jako motor z osobáku a hlavně pasuje na 5ti i4ř kvalt praga a nebudeš muset nic předělávat panter
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 20, 2010 5:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosím o radu zkušených
je tam bez turba ale typ nevim.Potřebuju tam dát tu tatru v benzinu. Aby to bylo eňo ňuňo . Zvuk benzinoveho 8válu je prostě nenapodobytelnej .Navíc má na sobě větráky který mi to pomůžou uchladit. Avie by se mi tam asi pravděpodobně hodně přehřívala .Je to prostě panzer bez přístupu vzduchu k chladiči.
viz foto
viz foto
Re: Prosím o radu zkušených
Přívod a odvod chladícího vzduchu potřebuje jak vzduchem,tak i vodou chlazenej motor,v tom bych ani tak rozdíl neviděl,snad jenom že ten vzducháč nepotřebuje takovou péči a nepotřebuješ fridex,takže v zimě máš o starost míň.
Re: Prosím o radu zkušených
A co tak pouzit GAZ 66,da sa zohnat pomerne lacno, motor ma V8 (4.2L) - benzin, ten isty je aj v BRDM...
Z toho by si mohol mat rovno aj napravy a prevodovky
Sice je vodnik, ale ta vrtula ma taky tah, ze ked sa tam urobi dobre skutrovanie, tak ten chladic moze byt hocikde...
Z toho by si mohol mat rovno aj napravy a prevodovky
Sice je vodnik, ale ta vrtula ma taky tah, ze ked sa tam urobi dobre skutrovanie, tak ten chladic moze byt hocikde...
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 20, 2010 5:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosím o radu zkušených
je moc vysoko motor u něj a má jinej rozvor. No a už mam taky koupenou avii a motor na T603 a jsem bez peněz
Re: Prosím o radu zkušených
Aha, to je uz potom rozhodnute . Tie V8 ozaj nemaju chybu, co sa tyka zvuku
K tej vyske motora v GAZe 66 pre Teba (na stavbu) je mozno vysoko, ale:
rusi u terennych aut vzdy dbali na tazisko, to bolo prvorade, dokonca aj za cenu toho, ze zadne blatniky trcia do korby....
konkretne GAZ 66 bol prezentovany ako jediny terenny nakladny automobil na svete, ktory prejde zatacku s polomerom 25 m rychlostou 50km/h bez toho aby sa prevratil...
K tej vyske motora v GAZe 66 pre Teba (na stavbu) je mozno vysoko, ale:
rusi u terennych aut vzdy dbali na tazisko, to bolo prvorade, dokonca aj za cenu toho, ze zadne blatniky trcia do korby....
konkretne GAZ 66 bol prezentovany ako jediny terenny nakladny automobil na svete, ktory prejde zatacku s polomerom 25 m rychlostou 50km/h bez toho aby sa prevratil...
Re: Prosím o radu zkušených
He he, není to Grůberův tančík?
Problém bude v napasování starteru, 603 ho má na převodovce a Avia na motoru, bude se tam muset někam navrtat. Spojku použít raději z 603 a upravit průměr konce hřídele převodovky a jiné drážkování do 603 lamely.spojka avie by byla na ten motor moc. Ale bude to zbytečně rychlé,nic to nevyjede a 5ku tam ani nedáš, chtělo by to aspoň na půlku dopomala nějakým mezipřevodem. 603 je podčtercovej motor, krouťák na těch 8 hrnků nic moc. V takovým vozidle by mohl být třeba i robur - navíc je to taky němec.
Problém bude v napasování starteru, 603 ho má na převodovce a Avia na motoru, bude se tam muset někam navrtat. Spojku použít raději z 603 a upravit průměr konce hřídele převodovky a jiné drážkování do 603 lamely.spojka avie by byla na ten motor moc. Ale bude to zbytečně rychlé,nic to nevyjede a 5ku tam ani nedáš, chtělo by to aspoň na půlku dopomala nějakým mezipřevodem. 603 je podčtercovej motor, krouťák na těch 8 hrnků nic moc. V takovým vozidle by mohl být třeba i robur - navíc je to taky němec.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 20, 2010 5:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prosím o radu zkušených
Gruber má model 222 tohle je 221 je to podobný ale vlastně uplně jiný :-D nechci tam nechávat tu avii přeci jen to je smradlavka a ten zvuk identifikuje i kojenec
Nejlepší by bylo dát ten motor dozadu jako je to i u předlohy . Koumal jsem nad převodovkou s 603 ale asi by to bylo v háji a řekl bych že by se kroutili poloosy jedna za druhou . Navíc by se to asi muselo dát hodně dolu a udělat komplet celou nápravu nějakej aviotatra paskvil . budou na tom potom 20" kola a celé to bude okolo 3tun . Užjsem taky přemejšlel hodit ten motor dozadu i s převodovkou s avie a nacpat tam převodovku 1:1 s rozmetadla na hnuj . S avia převodovky by to šlo do převodovky s rozmetadla a s rozmetadla zase zpět do diferáku. Ale jestli by to přev.z rozmetadla vydržela to netuším.
Každopádně jsem zjistil že optimismus je jen pouhopouhý nedostatek informací :-D ale co už jsem do toho nacpal poslední prachy tak už to dodělám. Nebude to hned ale až to bude tak to bude super .
Nejlepší by bylo dát ten motor dozadu jako je to i u předlohy . Koumal jsem nad převodovkou s 603 ale asi by to bylo v háji a řekl bych že by se kroutili poloosy jedna za druhou . Navíc by se to asi muselo dát hodně dolu a udělat komplet celou nápravu nějakej aviotatra paskvil . budou na tom potom 20" kola a celé to bude okolo 3tun . Užjsem taky přemejšlel hodit ten motor dozadu i s převodovkou s avie a nacpat tam převodovku 1:1 s rozmetadla na hnuj . S avia převodovky by to šlo do převodovky s rozmetadla a s rozmetadla zase zpět do diferáku. Ale jestli by to přev.z rozmetadla vydržela to netuším.
Každopádně jsem zjistil že optimismus je jen pouhopouhý nedostatek informací :-D ale co už jsem do toho nacpal poslední prachy tak už to dodělám. Nebude to hned ale až to bude tak to bude super .
Re: Prosím o radu zkušených
Jo tak to jsem si splet.Omlouvám se.HonzaT. píše:Jo,žere to i trávu kolem silnice,ale převodovka u 603 a ani u 613 neni pod vanou,obě sou před motorem jak třeba u Š120(převodovka 603 je tvarově a konstrukčně podobná převodovce ze Š120 a př. 613 je uplně něco jinyho,jen 613 má diferák pod,nebo jakoby ve vaně a poloosy vedou jakoby z vany motoru,ale konstrukčně sou převodovky 603 a 613 uplně jiny.